Voor een koopje naar het zuiden

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Anne »

Obus schreef: Prima, zak maar lekker in de stront, ikke-ikke-ikke-Bee. Je zit nu lekker in mijn vijandenlijst, heb ik lekker geen last van je.
Dit soort gedrag past volgens mij niet op dit forum.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Jef400 »

Vinny schreef:De reis is als een onvervuld verlangen. Als de bestemming het je echt waard is, dan is geen prijs te hoog om er te komen :)
Wij zijn het als groep met elkaar eens!!!
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Mr-W »

isadora schreef:
Obus schreef:
Bee schreef:Ik heb daar zo mijn redenen voor, je hoepelt maar lekker op.
Prima, zak maar lekker in de stront, ikke-ikke-ikke-Bee. Je zit nu lekker in mijn vijandenlijst, heb ik lekker geen last van je.

Bovendien klopt er niets van je berekeningen, omdat je ook rekening moet houden met de gegeven datums.
Bee heeft mij prima geholpen met het samenstellen van een reisschema voor een rondreis door Frankrijk/Duitsland.
Daar heeft hij veel tijd in gestoken, dus vertel me niet, dat hij niets over heeft voor een ander.
Ik vind je reactie, op zijn zachtst gezegd, dan ook behoorlijk kinderachtig,
Ik vind het ook vrij kinderachtig. Vraag me ook af wat het nut is van dit topic. Schijnbaar heeft Obus al die reisjes uitgezocht en verwacht van ons dat wij veel tijd gaan steken om op zijn voordeeltjes uit te komen ofzo.
Obus schreef:
De twee bestemmingen zijn: Freiburg im Breisgau en Apt.

Makkelijk:
Freiburg im Breisgau (DE)
-Vertrek 4 juni;
-Per trein vanaf Amsterdam Centraal;
-Normale prijs auto: circa € 77,-
-Normale prijs trein: vanaf € 89,-
-Hint: laagste prijs onder de € 70,-

Moeilijk:
Apt (FR)
-Vertrek 3 juni;
-Per trein en bus vanaf Amsterdam;
-Normale prijs auto: circa € 180,-
-Normale prijs trein: vanaf € 157,-
-Hint: laagste prijs onder de € 50,-
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door matti93 »

Ik zie dit meer als een vraag voor de OV-QUIZZZZ o.i.d. Als ik er tijd voor zou hebben, lijkt dit me ook een best inspirerende puzzel :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Suus »

Er is bij treinen van/naar/in Frankrijk een levensgrote valluik en ik zal uitleggen waarom.

De SNCF werkt bij de TGV en en aanverwanten zoals Thalys met een systeem geïnspireerd op vliegtuigmaatschappijen. Er is bij de SNCF geen vaste prijs voor een afstand, maar er is een laagste prijs en een hoogste prijs en op basis van de vraag naar een trein krijg je een specifieke prijs voorgeschoteld. Als je reisplannen hebt en je krijgt een prijs voorgeschoteld die je zint, dan is snelheid vereist. Treuzelen kan tot gevolg hebben dat een prijs die je nu ziet over tien minuten niet meer te koop is. En met de laagste prijzen lever je tegelijkertijd flexibiliteit in zodat de SNCF zeker is van je inkomsten. Die tarieven gaan onder tal van namen schuil en dan zijn er ook nog allerlei promotarieven specifiek voor bepaalde klanten beschikbaar. Daar moet je als klant moeite voor doen, die krijg je niet zomaar.

Je kan altijd spelen met de knoppen om goedkopere reizen te vinden in Frankrijk, maar ik kan bijna nooit garanderen dat een prijs die ik te zien krijg voor een ander ook beschikbaar is. Ik kan voor het weekend van 7/8 juni nog goedkope retourtjes Parijs boeken, maar de voorwaarden van het promotarief kennende is dat niet voor iedereen weggelegd. Dat is hoe de zaken er in Frankrijk voor staan: SNCF Voyages en de Thalys zijn een gokkast waar soms mooie tarieven uit voorkomen, maar het kost soms uren van je tijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Suus »

En omdat ik niet de lulligste ben (in tegenstelling tot wat mijn berichten soms doen uitstralen; het toetsenbord is vaak net iets anders dan de realiteit) zal ik mijn bewering over een goedkoop retourtje Parijs ook even onderbouwen met een bewijs in de vorm van een screenshot (die tegelijkertijd ook aantoont dat de prijzen naar/van/in Frankrijk voor elke persoon anders zijn):
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Voor een koopje naar het zuiden

Bericht door Wubbo »

Dit topic is helaas totaal ontspoord. Meerdere mensen hebben berichten uit dit topic gemeld (of al in dit topic gereageerd), omdat de discussie hier kennelijk niet op een normale toon gevoerd kan worden. Dit topic gaat nu dicht, dan kan de vraag eventueel opnieuw gesteld worden mits de discussie dan op een normale manier gevoerd kan worden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten