Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Obus »

Zo. Een eitje. Wat is het grootste treinenrondje dat je kunt maken waarbij je alléén gebruik maakt van NMBS als vervoerder?
Twee voorwaarden: je mag niet keren en je mag overal maar één keer langskomen (gelijkvloers kruisen, zelfde traject of zelfde stations maakt de route dus ongeldig).
De mortuis nil nisi bene
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door dennistd »

Gent-Kortrijk-Tournai-Charleroi-Luik-Leuven-Mechelen-Gent
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Z2N »

Code: Selecteer alles

05:38 	Brugge	
06:25	Kortrijk

06:39 	Kortrijk
07:08	Tournai

07:44 	Tournai
09:23	Namur


09:52 	Namur	
11:26	Bertrix	
		
12:21 	Bertrix	
13:29 	Athus

13:32 	Athus	
13:46	Arlon

14:32 	Arlon		
15:31 	Marloie	
		
15:38 	Marloie	
16:46	Liège-Guillemins

16:22 	Liège-Guillemins
17:22	Hasselt	
		
18:08 	Hasselt	
19:45	Antwerpen Berchem

20:12 	Antwerpen-Berchem	
21:53	Brugge
Zal zo rond de 770 kilometer zitten, en dankzij de NMBS kan dit complete rondje uitgevoerd worden met een Go Pass 1 van wel zes euro... :')
Laatst gewijzigd door Z2N op di 17 feb 2015, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Obus »

Beide zijn onjuist, helaas. De route kan nog een heel stuk groter, echt een heel stuk groter. Bovendien keert de route van Z2N in Bertrix.

@Z2N. De Go Pass 1 (en Go Pass 10 en Rail Pass) is een een enkele, geen dagkaart. Je kan niet op een kaartje van Luik naar Brugge via Doornik, want je wordt geacht de kortste route te nemen.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Z2N »

De kering heb ik eruit gehaald, ik was per ongeluk niet via Dinant gegaan. Internationale treinen ga ik niet meerekenen, daar de tractie daar vaak niet wordt uitgevoerd door de NMBS. Verder zou je nog om kunnen gaan door na Bergen via Ath, Geeraardsbergen, Brussel-Zuid, Luttre, Manage en La Louvière naar Charleroi te gaan, daarna via Ottignies naar Namen, tussen Mol en Antwerpen om kunnen door via Lier, Aarschot, Leuven, Brussel-Noord naar Antwerpen-Berchem te gaan en vanaf Lokeren via Dendermonde, Jette, Oudenaarde en Gent naar Brugge te gaan. Ik wou het echter binnen de dag houden. (maar for the sake of argument: zo kan het wel)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Obus »

Ik vrees dat het nog steeds niet helemaal klopt. Ook keer je trouwens nog te Antwerpen-Berchem (sorry, niet over nagedacht). Maar dan nog kan er nog een heel stuk bij de route.

Om je een subtiele hint te geven: probeer eens letterlijk 'out of the box' te denken...
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Z2N »

Och ja, je zou natuurlijk tussen Moeskroen en Tournai om kunnen via Lille. Om via Luxemburg doe ik niet, de IR IC Luik - Luxemburg heeft tractie van de CFL, en de grens bij Athus wordt ook alleen over gestoken door treinen van de CFL. Door Duitsland en door Nederland valt natuurlijk af.

Wat bedoel je met keren in Antwerpen Berchem? Het is het station waar de lijnen Antwerpen - Gent en Antwepen - Mechelen (beiden) elkaar tegen komen namelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Obus »

You're almost there. De IC Luik - Luxemburg heeft de NMBS als vervoerder, en ook al zetten ze Letzebuergse locs in, de trein blijft meetellen. De treinen naar Lille / Rijsel niet, want dan moet je keren. En te Berchem keer je ook (nou ja, je vertrekt in dezelfde richting als die van je aankomst, de sporen zijn weliswaar gescheiden maar je kan in de praktijk niet doorrijden zonder te keren). Maar je bent er bijna, nog even volhouden op de binnenlandse trajecten.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Z2N »

De trein wordt ook gereden door de CFL, binnen Luxemburg is het namelijk op hetzelfde niveau een binnenlandse trein als dat het binnen België is. De NMBS is dus niet alléén de vervoerder, daarom valt deze route af omdat deze niet aan de vraagvoorwaarden voldoet. In theorie zou je Lichtenvoorde - Kortrijk nog via Deinze kunnen doen.

En keren doe je niet als je toch uitstapt, dus de route via Antwerpen-Berchem lijkt me dan goed...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Suus »

Lier - Mechelen - Gent - Kortrijk - Tournai - Namur - Bertrix - Virton - Arlon - Marloie - Liège - Hasselt - Lier?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door waldo79 »

Z2N schreef:Lichtenvoorde - Kortrijk
Die eerste plaats ligt in Nederland.

Mijn petje af voor het niveau van de vragen en antwoorden.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Obus »

Z2N schreef:De trein wordt ook gereden door de CFL
De wiki stelt dat de NMBS de vervoerder is en de wiki is wet. :P
Bee schreef:Lier - Mechelen - Gent - Kortrijk - Tournai - Namur - Bertrix - Virton - Arlon - Marloie - Liège - Hasselt - Lier?
Neen. Het kan nog altijd beter. Kijk eens naar Brussel.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Suus »

Lier - Mechelen - Brussel - Edingen - Geraardsbergen - Denderleeuw - Gent - Kortrijk - Tournai - La Louvière-Centre - Luttre - Charleroi - Namur - Bertrix - Virton - Arlon - Marloie - Liège - Hasselt - Mol - Lier?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Obus »

Neen.
De mortuis nil nisi bene
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Obus »

Kom op, mensen. Ik geef jullie tot morgen 0:00 de tijd.

En wie de spoorkaart van België niet uit zijn hoofd kent, gebruike Büker.
De mortuis nil nisi bene
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Yanaike »

Gent Sint-Pieters - Kortrijk - Mouscron - Tournai - Saint-Ghislain - Mons - Ath - Geraadsbergen - Zottegem - Aalst - Denderleeuw - Bruxelles-Midi - Brussel Noord - Leuven - Ottignes - Charleroi Sud - Namur - Ciney - Libramont - Arlon - Luxembourg - Liège - Tongeren - Hasselt - Mol - Lier - Mechelen - Puurs - Sint Niklaas - Lokeren - Dendermonde - Gent Sint-Pieters?
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Obus »

Helemaal goed, Yanaike!
De mortuis nil nisi bene
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Yanaike »

Het is jammer dat er geen directe trein vanuit Gent-Dampoort richting Dendermonde rijdt, anders was het mogelijk geweest om een lus Lokeren - Gent Dampoort - Dendermonde te maken en dan later nog een keer naar het westen terug te keren via de wanna-be highspeedlijn en Gent Sint-Pieters.

Maar goed, ik heb een beetje gebrek aan inspiratie dus wat mij betreft mag iemand anders de volgende vraag bedenken!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door dennistd »

Ik sta bij de halte (eindigend op ...brug) waarbij de rivier op de puntjes de oostelijke grens van Twente markeert volgens het volkslied. Vanaf daar ga ik via zo min mogelijk haltes naar een treinstation dat niet zonder overstap te bereiken is. Daar aangekomen neem ik een hotel bij het station, slaap een nachtje en neem de volgende morgen (een weekdag) de eerste trein.

Na aankomst op het eindpunt neem ik de eerste trein waarop ik aansluiting heb. Op het derde station na vertrek vind ik het wel mooi geweest en stap ik uit. Hier pak ik de eerste IC waarop aansluiting bestaat. Hierin blijf ik bijna tot het einde zitten: één station voor het eindpunt verlaat ik de trein. Nog één keer stap ik over op een trein, en wel de eerstvolgende van spoor 2. Hier verlaat ik het station, en stap over op lijn 15. Bij de laatste halte stap ik uit.

1: Door hoeveel landen heb ik gereisd?
2: Waar ben ik?
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Obus »

1. 3
2. Regio Klagenfurt, alleen weet ik niet waar je uit de S1 stapt en de onbestaande buslijn 15 pakt.
De mortuis nil nisi bene
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door baladid »

De laatste trein in die ik zit is de trein Leiden-Gouda, maar daar kom ik ook geen lijn 15 tegen. Gereisd ben ik alleen door Nederland. De stations zijn Drienerlo (met overstapen in Enschede "Centraal"), Apeldoorn, Duivendrecht en Leiden.

Edit:
Ik denk dat ik weet waar in de vraag het foutje zit en zeg dat ik via Drienerlo, Apeldoorn, Duivendrecht, Assen en Den Haag in Nootdorp zit.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door Obus »

Dat is denk ik niet goed. Mijn route:

Dinkelbrug
-> bus Overdinkel, Schoolstraat
-> bus Gronau station
-> trein Münster
-> trein Gelsenkirchen
-> trein Krumpendorf
-> S-Bahn Klagenfurt
De mortuis nil nisi bene
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door dennistd »

Je begin is goed Obus, maar je stapt over op een verkeerde trein.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door baladid »

Overdinkel-Gronau-Münster-Düsseldorf-Bremen-Leer-Münster. Twee landen. RE15 als "lijn 15" was een mooie instinker.

(En mijn eerste route ging van Glanerbrug als begin uit...)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #7

Bericht door dennistd »

In Münster stap je over op een verkeerde trein. Je komt daar om 5.44u aan, maar de eerstvolgende trein gaat niet richting Düsseldorf.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten