Bordjestopic

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Niek »

Hebben we hier al een plaatje van het bord van Vhp, welke buiten het perron staat?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Bordjestopic #10

Bericht door julsteren »

Ja die heb ik *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Niek »

Ja maar niemand geeft daar wat om *O*
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Suus »

Ik verwacht dat het voor dit jaar toch wel uit is met de pret, dus is het weer eens tijd om de hoogtepunten van bordjesjaar 2014 op te maken. Het is niet echt een top zoveel, en ook niet voor elke maand één, maar het is wel chronologisch:

Afbeelding
Al op 3 januari ging er op uit om wat herstelwerkzaamheden van eerdere rondjes in het vorige jaar te repareren. Dortmund-Scharnhorst was de laatste tussenstop daarvan en het uitstappen meer dan waard.

Afbeelding
In de eerste week van februari maakte ik schoon schip door wat negatieve elementen uit mijn leven te elimineren en om definitief af te rekenen met een opkomende depressie en wat antwoorden op levensvraagstukken te beantwoorden ging ik 8-9 februari een weekendje naar Luxemburg, een land waar ik voorheen alleen op de achterbank van een auto zonder stoppen doorheen was gereden. Troisvierges was mijn eerste stop in Luxemburg.

Afbeelding
Op de laatste dag van februari ondernam ik een tweede expeditie naar Belgisch Luxemburg om de tweede lading stations aldaar op te ruimen. In dit geval was ik er nog net op tijd bij om een historisch stationsbordje te fotograferen, de bulldozer stond al in het gebouw klaar om het verder af te breken.

Afbeelding
Esens was dit jaar het noordelijke hoogtepunt, het werd al op 8 maart van dit jaar bereikt.

Afbeelding
Dit jaar stond sowieso toch behoorlijk in het teken van België. Op 18 april kon ik eindelijk een appeltje schillen met P-station Ville-Pommerœul, wat in 2012 heel erg zijn best had gedaan niet door mij gefotografeerd te worden.

Afbeelding
Ook nieuw dit jaar is de Thalys naar Lille. In mei ging het voor de eerste keer met de trein naar Lille, maar dit keer nu eens niet voor een familiebezoek.

Afbeelding
Het eerste bezoekje aan de Franse spoorwegen smaakte naar meer dus ging ik in juni nog een keer. Mijn liefde was daarna snel bekoeld want het personeel staakte dat het een lieve lust was. Zodoende bracht ik meer dan twee uur door in Bethune, wat eigenlijk nog niet eens zo'n lelijk stadje is (i.t.t. Lens).

Afbeelding
In juli ging het met het vliegtuig naar Rome. Eigenlijk had ik een van de twee etappes per trein willen doen, maar dat was boekingstechnisch te ingewikkeld/te duur, dus werd het het vliegtuig. Helemaal zonder treinen gezien te hebben verliet ik Rome echter niet.

Afbeelding
In juli ging ik ook naar Parijs, dat was alweer veel te lang geleden geweest. Op de tweede dag werd ook een ritje op het uitgebreide voorstadsnet gemaakt. En Mantes-la-Jolie? Dat ligt daaaaaaaaaaar.

Afbeelding
In augustus was het weer tijd voor de jaarlijkse zomerknaller en dit jaar was Leipzig de bestemming, zeker nu de nieuwe S-Bahntunnel in gebruik was. Ik noem een station overigens een station, maar in Leipzig denken ze er duidelijk anders over. Hipsters.

Afbeelding
De zomer hield dit jaar maar niet op, dus eind september laste ik nog maar even een tweede weekendrondje met de trein in. Dit keer werd het meer dan uitstekende jeugdherberg in Homburg in Saarland aangedaan, op de heenweg via de Eifel en langs de Saar, op de terugweg langs de Nahe en de Rijn. En dat alles eigenlijk alleen maar op station Hoppstädten dat in december sloot. De rit in de ICE terug naar Amsterdam zal mij ook nog lang heugen.

Afbeelding
In oktober was het rustig, maar in november moest ik toch nog even terug naar België voor Zwankendamme, want dat zou in december toch eindelijk zijn zwanenzang beleven. Vandaar.

Afbeelding
In december werd er voor het eerst in dertien maanden weer eens een nieuw station geopend in Nederland. Opnieuw betrof het een voorstadsstation, opnieuw van een stad dat al meerdere treinstations had en opnieuw was ik weer als de kippen bij. Ik moest wel vroeg opstaan, want ik was diezelfde ochtend ook al in België geweest.

Edit: ik ben niet altijd even handig met knoppen, dus de helft stond er plotseling al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Daniel »

Tipje voor de bordjesfotografen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Suus »

Zowel Arnhem, Delft als Barneveld Zuid staat op mijn lijstje van stations die letters hebben gekregen en waar ik in februari wat aan moet gaan doen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Ronald »

Heb je de letters van Westervoort en Wormerveer ook al?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Suus »

Westervoort wel, Wormerveer was ik niet van op de hoogte. De reporter ter plaatse is nogal een blinde vink :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Suus »

De nieuwste aanwinst van het Nederlandse spoorwegnet: station Barneveld Zuid. Een mysterieus station gelegen ten zuiden van de bewoonde wereld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de nabije omgeving van het station is niets, al viel de hoeveelheid publiek op het station mij niet tegen. Het station zelf is ook a-typisch, niet alleen door het stationsgebouw dat is voorzien van een ruim en gratis (!) openbaar toilet, maar ook omdat er twee ruimtes in het station zitten met ramen maar zonder toegangsdeuren. Een ruimte is gevuld met stoelen en de andere ruimte is gevuld is met een barretje waar een gevulde fruitmand op staat. Geen idee wat daar mee aan de hand is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Hainje »

Ziet er duur uit. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Daniel »

@Bee: het station ligt tussen twee toekomstige nieuwbouwwijken (zijn ze er tenminste een keer op tijd bij met het OV) en schijnt trouwens ook een kioskje te hebben, allicht was dat die ruimte die je zag.
Er staat trouwens ook nog een MBO in de buurt, dat zal het station ook aan reizigersaanbod helpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Bordjestopic #10

Bericht door dylanwild94 »

Is dat stationsgebouw dan ook de poort naar de bewoonde wereld.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Fles »

Ben er gisteren ook even heen geweest ja. In dat bruine gebouw zitten allerlei wijksteunpunten en andere welzijnsdingessen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder is er een gratis toilet waarvan de deur niet op slot wil.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #10

Bericht door ODRAIL »

Die welzijninstanties zijn er zeker voor geestelijke ondersteuning als je de trein hebt gemist :wink: .
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Bordjestopic #10

Bericht door julsteren »

Ja, met isoleercellen voor als het mis gaat.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bordjestopic #10

Bericht door waldo79 »

KM46 schreef:Die welzijninstanties zijn er zeker voor geestelijke ondersteuning als je de trein hebt gemist :wink: .
Dat zal ook nodig zijn met 4 treinen per uur naar Amf (behalve zondag) en 2 per uur naar Ed :x
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Bordjestopic #10

Bericht door SLToilet »

waldo79 schreef:
KM46 schreef:Die welzijninstanties zijn er zeker voor geestelijke ondersteuning als je de trein hebt gemist :wink: .
Dat zal ook nodig zijn met 4 treinen per uur naar Amf (behalve zondag) en 2 per uur naar Ed :x
Zal ook wel komen door de 'geestelijke' cultuur daar in Barneveld (A) (ik zal hier niet dieper op ingaan). Maar ik ben het ermee eens dat het, hoewel het nu niet anders is vanwege het geld, dat er net zoveel treinen zouden moeten rijden naar het zuiden als naar het noorden.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Suus »

Na honderd jaar verbouwen is eindelijk de stationstunnel van Rheine verlengd naar de achterzijde. Blijkbaar vond men die achteruitgang nu zo afgelegen van het station dat het station wel een tweede naam kon krijgen...

Afbeelding

Er is ook een nieuw perron aangelegd bij spoor 8, maar het trappenhuis daarvan is nog niet af. Ik ben benieuwd of dat nog voor december 2015 gaat lukken, want dan moeten de nieuwe treinen van National Express naar Krefeld daar gaan keren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Suus »

In het Belgische Genk zijn alle stationsbordjes vervangen, het zijn nog steeds lichtbakken, maar nu met hoofdletters nieuwe stijl. In Kiewit is ook één lichtbak vervangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Suus »

Station Gent-Sint-Pieters heeft vanaf vandaag minstens één nieuw bordje: Neuzekesland :shock:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2414065
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Z2N »

Geinspireerd raken door een zoete lekkernij, hoe komen ze erop... :')

Volgende week kom ik er langs, kijken of ik hem zie.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Suus »

De bordjes op Schiphol zijn vervangen :)
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Bordjestopic #10

Bericht door SLToilet »

Bee schreef:De bordjes op Schiphol zijn vervangen :)
Eerder een :') wat mij betreft, als we wat minder laconiek waren omgegaan met onze taal (en zouden doen wat onze buurlanden doen) dan had er Luchthaven gestaan. Mijn favoriet blijft nog altijd het symbooltje voor een vliegtuig, die (in mijn ogen helaas) geruisloos is verdwenen. :neg:

Vanaf morgen dus officieel de op één na meest tenenkrommende stationsnaam van Nederland (Op Assp na).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Bordjestopic #10

Bericht door Z2N »

Nederlanders weten wel wat Schiphol is, buitenlanders meestal niet. Voor welke van de twee maak je dan een verduidelijking, en hoe?

Ik zie geen probleem in de benaming Airport, het is nog steeds beter dan de stationsnaam van de luchthaven Zaventem. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Bordjestopic #10

Bericht door SLToilet »

Z2N schreef:Nederlanders weten wel wat Schiphol is, buitenlanders meestal niet. Voor welke van de twee maak je dan een verduidelijking, en hoe?
Met buitenlanders kunnen twee dingen gebeuren:

A: zodra ze landden op AMS en ze gingen naar Asd per trein, zagen ze de bordjes Schiphol. Overal op de luchthaven wordt ook gebezigd Welkom toe Skiphol Èrpoort, ook schriftelijk. Veel mensen die vliegen op Amsterdam en per trein elders naartoe gaan zijn al in andere landen geweest waar het Engels geen moedertaal is en de eigen moedertaal evenmin.

B: Iedereen die meer hersencellen heeft dan Donald Trump weet de applicatie Google Vertalen te vinden en zoekt op wat Èrpoort in de taal betekent die ze tegenkomen als ze de weg moeten zien te vinden onderweg terug naar het vliegveld, zoals ze in Düsseldorf netjes verwezen worden naar Flughafen (dat was ook het voorbeeld dat ik zocht). Geen Engels nodig.

En dan heb je nog altijd de figuren die geen Engels begrijpen (Ibu dari verweggistan, die het ook nooit meer zal hoeven te leren gezien haar leeftijd) of niet willen begrijpen (die zoeken meestal liever een Aéroport op). Een symbooltje van een vliegtuig werkt altijd. En in Nederland heb je nog altijd een, hetzij kleine groep die eveneens geen Engels kunnen of willen spreken. Die eerste zijn vaak immigranten uit een niet-Engelstalig land, ouderen, kinderen onder speciale begeleiding en lageropgeleiden. En dan is zelfs het woord Èrpoort abracadabra.

Ik heb niks tegen het praten van Engels, maar ik ben een vurig tegenstander van allerlei Engelse woorden die plotseling opduiken in het Nederlands. Maar gezien dat een hele afdwaling is van het onderwerp ga ik daar verder niet op in.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten