Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrijd

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrijd

Bericht door Thom91 »

Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrijd

Treinreiziger.nl bestaat 10 jaar en dat vieren we met een bijzondere wedstrijd. Dagelijks bereiken we 10.000 enthousiaste treinreizigers per dag. Maar wie van onze bezoekers is eigenlijk de meest fanatieke treinreiziger? Met die vraag in het achterhoofd organiseren we op zaterdag 20 juni een wedstrijd waarin je wordt uitgedaagd om zoveel mogelijk kilometers op één dag met de trein te maken. De winnaar kan krijgt een NS-Weekend Vrij abonnement of kan kiezen voor een andere prijs naar keuze.

Om het een beetje spannend te maken mag je ieder traject maximaal één keer afleggen. Je hoeft niet precies te weten welke route de trein precies rijdt: we kijken voor de trajectbepaling alleen naar de stopstations van de trein die je neemt. Voorbeeldd: als je de intercity Zwolle - Groningen neemt, kan je dus later via Leeuwarden weer terug keren naar Zwolle.

Traject dubbel afleggen
Wil je op het vertrekstation ook eindigen maar zou dat vanwege de bovengenoemde voorwaarden niet kunnen? Dan mag je het begintraject dubbel afleggen. Het traject wat je dubbel aflegt moet zo kort mogelijk zijn. Begin en eindig je in Maastricht of Heerlen (of omgeving)? Dan mag je het traject Sittard - Roermond dubbel afleggen.

Bewijsmateriaal
Om de afgelegde route te kunnen bewijzen maak je minimaal op ieder station waar je overstapt een duidelijke foto, en stuur je deze direct per e-mail naar onze redactie. Je verzamelt tijdens de reis zoveel mogelijk bewijsmateriaal. Kun je niet direct foto's en ander bewijsmateriaal per internet versturen? Dan ben je verplicht met de ov-chipkaart te reizen en overal in- en uit te checken. Alleen in dat geval voldoet en wegwerp chipkaart of een e-ticket niet.

Aanmelden + 1e klas dagkaart
Wil je me doen? Dan kan jij je vanaf naar verwachting 23 mei aanmelden. We verwachten je dan ook een mooi aanbod te kunnen doen voor een 1e klas dagkaart die je uitsluitend voor de wedstrijd kunt gebruiken. Ook krijgen alle deelnemers een speciaal Kilometer Kampioen t-shirt thuisgestuurd. De planning is ook dat er op 23 mei een speciale website online gaat waar je alle details over de wedstrijd kunt lezen, inclusief uitgebreide uitleg en veel gestelde vragen over de wedstrijd. Natuurlijk lees je daar dan ook over op Treinreiziger.nl.

Werkzaamheden
We weten niet precies op welke trajecten er gewerkt wordt op zaterdag 20 juni. Wel weten we dat er waarschijnlijk geen treinen zullen rijden tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer. Een deel van de intercity's zal waarschijnlijk worden omgeleid via Hilversum. Dit is naar verwachting de grootste buitendienststelling van zaterdag 20 juni.

Hoofdprijs
De winnaar van de wedstrijd mag een jaar lang gratis reizen in het weekend. Heb je daar geen interesse in? Dan kan je ook kiezen voor twee Thalys retourtjes naar Parijs of een InterRail-kaart. Doe je samen of in een groep mee aan de wedstrijd? Dan is de roem natuurlijk voor jullie allemaal, maar we hebben maar één hoofdprijs.

Meer dan 20 prijzen
Ben je geen winnaar? Niet getreurd. We zullen ook zeker twintig kleinere prijzen hebben voor andere deelnemers. Bijvoorbeeld cadeaubonnen van de Spoordeelwinkel aangeboden door NS en treinkaartjes.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Hainje »

Dit klinkt wel interessant :d
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door deadlock »

Dat is makkelijk te acen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Jef400 »

In dat geval zul je al je deelnemers moeten uitrusten met een app waarbij ze gevolgd kunnen worden. Werkt veel beter en fraudekans is een stuk kleiner.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door deadlock »

Als IT'er zeg ik: :') grapjas.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Stefan »

Ik ga alvast overal foto's maken! Toch nog een paar weken de tijd.. :pos: :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Thom91 »

JeffreyMeijer schreef:In dat geval zul je al je deelnemers moeten uitrusten met een app waarbij ze gevolgd kunnen worden. Werkt veel beter en fraudekans is een stuk kleiner.
Je hebt het artikel lekker gelezen dus :') :roll:
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door JWM »

Het is waarschijnlijk slim om de avond van te voren al naar Den Helder of Vlissingen te gaan voor de eerste trein van de dag aldaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Suus »

Den Helder start vrij laat op zaterdag, pas om kwart voor zeven. Groningen start al om kwart voor zes, Vlissingen iets na zessen en Lelystad en Amersfoort al om kwart voor vijf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Thom91 »

Vlissingen is sowieso een slecht idee omdat je in dat uur naar Roosendaal weinig kilometers aflegt
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door JWM »

Ik noemde het om dat het de enige mogelijkheid is om aan te doen, een traject mag immers niet dubbel gereden worden.

Verder is het wellicht een idee hier niet verder te gaan met tactieken bespreken voor diegene die mee wil doen. Een hele dag in treinen ronddwalen en met een beetje pech een item in Hart van Nederland worden is overigens niks voor mij :P
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Busfoto.nl »

Niet dat ik tijd heb om mee te doen, maar ik kom op 1358 kilometer uit.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Thom91 »

JWM schreef:Ik noemde het om dat het de enige mogelijkheid is om aan te doen, een traject mag immers niet dubbel gereden worden.

Verder is het wellicht een idee hier niet verder te gaan met tactieken bespreken voor diegene die mee wil doen. Een hele dag in treinen ronddwalen en met een beetje pech een item in Hart van Nederland worden is overigens niks voor mij :P
Het is sowieso een beetje vaag. Zwolle - Groningen - Leeuwarden - Zwolle mag omdat je met IC Groningen niet in Meppel stopt en met Leeuwarden wel. Dan zou je dus Eindhoven - Amsterdam - Den Haag - Eindhoven per IC kunnen doen en dan nog een rondje met de sprinter.
Komt wel goed schatje.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door BR628 »

Been there done that in 2006 #rondjeNL
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Hainje »

Thom91 schreef:Het is sowieso een beetje vaag. Zwolle - Groningen - Leeuwarden - Zwolle mag omdat je met IC Groningen niet in Meppel stopt en met Leeuwarden wel. Dan zou je dus Eindhoven - Amsterdam - Den Haag - Eindhoven per IC kunnen doen en dan nog een rondje met de sprinter.
Mwa, als je in Groningen wilt geraken met de trein dan moet je hoe dan ook over Meppel. Wanneer je naar Eindhoven wilt, dan kun je via Boxtel, Helmond en Roermond. Dus meer keuze, ik denk dat de treinformule hier verder geen rol in zal spelen.
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Thom91 »

Zo interpreteer ik het wel van de website in ieder geval.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Vinny »

JWM schreef:Het is waarschijnlijk slim om de avond van te voren al naar Den Helder of Vlissingen te gaan voor de eerste trein van de dag aldaar.
Volgens mij kun je altijd beter in Utrecht starten. Desnoods vanaf 0.01 met een rondje nachtnet om de dag mee te beginnen :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Hainje »

Eerst maar even afwachten wat de precieze spelregels zijn. :P
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Thom91 »

http://kilometerkampioen.nl/

U kunt zich inschrijven
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Z2N »

En dat heb ik dan ook gedaan! *O*
Thom91 schreef:]Dan zou je dus Eindhoven - Amsterdam - Den Haag - Eindhoven per IC kunnen doen en dan nog een rondje met de sprinter.
Aldus de spelregels mag dat dus niet, want de sprinters naar Leeuwarden en Groningen stoppen allebei in Zwolle en Meppel, dat stuk doe je dus dubbel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door CamilleKreemers »

Hoe moet ik in dit geval meedoen dan? ik woon in Oost-Groningen bij Winschoten en moet dus wel het stuk Winschoten - Groningen EN Meppel - Zwolle gelijk houden, of mijn auto in Emmen zelfstandig naar Winschoten laten rijden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Thom91 »

Dan zal je ongetwijfeld ontzien worden
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Z2N »

CamilleKreemers schreef:Hoe moet ik in dit geval meedoen dan? ik woon in Oost-Groningen bij Winschoten en moet dus wel het stuk Winschoten - Groningen EN Meppel - Zwolle gelijk houden, of mijn auto in Emmen zelfstandig naar Winschoten laten rijden.
Een uitzondering geldt als je niet anders kan omdat je niet thuis kan komen, zie de spelregels.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door Meltrain »

Waren er nog forumgenoten die hebben meegedaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Treinreiziger.nl organiseert Kilometer Kampioen wedstrij

Bericht door deadlock »

Ja.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten