[Inventarisatie] Midibusjes

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: Midibusjes

Bericht door nielsie600 »

Lijn 17 Winschoten-Scheemda met Sprinter Midcity 77
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Midibusjes

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:En sowieso schreef hij al niet op zoek te zijn naar stadsritjes. In het DAV-gebied kan je nog midibusjes treffen op lijn 74 Gorinchem - Schoonhovenseveer (op de ritten die geen lijntaxi zijn). Lijn 75 Gorinchem - Sliedrecht heeft ook nog één rit heen en terug in beide spitsen met een midibusje.
Lijn 73 Leerdam - Gorinchem is ook nog een optie. Leuke route ook. Daar is de kans echter wel het grootst dat er een Ambassador voor in de plaats rijdt.

In de vakantieperiode is er in regio DAV alleen niks te beleven op midigebied, op de stadsdienst na dan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Midibusjes

Bericht door Jef400 »

8 personen -> minibusjes
18-40 personen -> MIDIBUSJES

Just a reminder
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Midibusjes

Bericht door matti93 »

j7927 schreef:Zomaar een kort lijstje met verschillend materieel verspreid door Nederland :pos:
  • -Lijn 2 Ringlijn Utrecht, CS Centrumzijde - Museumkwartier
    Optare Solo (elektrisch), Mercedes-Benz Sprinter, U-OV
De Sprinter (midibus) komt als ik het goed heb oorspronkelijk uit Groningen, dus dan heb je twee vliegen in één klap.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Midibusjes

Bericht door Hainje »

Niet echt matti93, want dat deze uit Groningen komt is irrelevant. Wat ik wil weten is hoe deze wagens rijden in het buitengebied. Als ik goed opgelet heb op school, dan is de binnenstad van Utrecht niet echt buitengebied. Laat staan dat je er 80km/u kunt rijden voor een langere afstand. :P
🍉
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Midibusjes

Bericht door dennistd »

dennistd schreef:
regenmaker schreef:Lijn 50 Hengelo - Borne

Lijn 51 Vriezenveen - Hengelo <<== alleen op zaterdag (en avond en zondag op Borne-Almelo)

Lijn 95 Goor - Borculo <<== is wel zo gepland, maar als er minder Optares beschikbaar zijn gewoon 12m

Lijn 97 Goor - Haaksbergen <<== Sinds de koppeling aan lijn 59 Haaksbergen-Tubbergen geen Optares meer
Daarnaast nog één van de drie omlopen op lijn 96 Rijssen-Nijverdal-Hellendoorn en de al eerdere genoemde lijn 10 Hengelo Veldwijk.
Als je echt 80 wilt rijden komen alleen de 51 (avond, zaterdag en zondag) en de 96 (doordeweeks 1 v/d 3 omlopen) in aanmerking. Lijn 95 rijdt niet harder dan 60km/h, maar heeft wel flink wat drempels. Lijn 50 komt niet boven de 50km/h, en lijn 10 haalt de 50km/h nauwelijks.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Midibusjes

Bericht door Hainje »

Drempels in 60km-zones zijn ook wel interessant om te beproeven denk ik. :P
🍉
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Midibusjes

Bericht door bartjemestrom »

De stadsdiensten van Assen, Meppel en Hoogeveen rijden met midibussen. Alle drie stoppen ze dan eind dit jaar. In Assen weet ik dat de routes genoeg drempels hebben.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Midibusjes

Bericht door CamilleKreemers »

De lijnen rond Winschoten met de nummers 12, 14, 17, 110 (rustige uren) en 119 (rustige uren) worden deels met midibussen gereden.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Midibusjes

Bericht door NG²7²™ »

Jammer dat lijn 400 niet meer van Zwolle naar Arnhem rijdt, dan had je je lol op gekund in een Optare :D
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Midibusjes

Bericht door ArrivaBas »

bartjemestrom schreef:De stadsdiensten van Assen, Meppel en Hoogeveen rijden met midibussen. Alle drie stoppen ze dan eind dit jaar. In Assen weet ik dat de routes genoeg drempels hebben.
Dat vind ik dus ook met de 10 in Dordrecht. Die rijdt op hobbelige klinkerstraatjes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Midibusjes

Bericht door marcel.nl »

nielsie600 schreef:Lijn 17 Winschoten-Scheemda met Sprinter Midcity 77
Niet altijd, rijdt vaak genoeg ook gewoon een standaard bus op.
Deze Sprinter Midcity rijdt in de avonduren en zondag ook vaak op Lijn 119 Winschoten - Delfzijl vv
En op Lijn 13 Winschoten - Veendam

Waarschijnlijk ook op:
Lijn 11 Winschoten - Bourtange
Lijn 12 Winschoten - Bad Nieuweschans
Lijn 14 Winschoten - Stadskanaal
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Midibusjes

Bericht door Lijn65 »

De midibusjes van Qbuzz kunnen maximaal 37 personen vervoeren (hoewel dat wel heel erg optimistisch is) en worden ingezet op lijn 12, 13, 17 en 643, maar komen ook voor op lijn 11, 14, 110, 119 en 618. De daadwerkelijke inzet verschilt per dag. Als een 12 meter bus dichterbij de kantine op de stalling staat dan een midibus dan neemt de chauffeur de 12 meter bus mee.

Daarnaast rijden diverse lijnen in Groningen met 15 persoonsbusjes. Waaronder: lijn 36 Winsum - Oldehove en lijn 36 Hoogveen - Dieverbrug (beide alleen in de spits), lijn 42 Emmen - Vlagtwedde (enkele ritten), lijn 45 Holwierde - Loppersum (daluren) en lijn 68 Winsum - Leens (daluren en weekend)
Op uitzonderingen na zijn het allemaal Mercedes sprinters
Basislijn
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Midibusjes

Bericht door The Greyhound »

Juijn rijdt op zondag met een Sprinter op lijn 47 Gorinchem-Geldermalsen. Daar ga je gegarandeerd de 80 mee halen. In de ochtendspits rijdt Juijn een slag op lijn 46 Tiel-Nieuwegein. Als er geen file staat op de A2 haal je tijdens die rit de 80 ook wel! Op lijn 73 Gorinchem-Leerdam is de kans op een Irisbusje klein en bovendien de maximum snelheid op de dijkwegen 60km. Wel een goede test voor rijden op slecht wegdek.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Midibusjes

Bericht door waldo79 »

lijn 46 Tiel-Nieuwegein: Als er geen file staat op de A2 haal je tijdens die rit de 80 ook wel
Dat lukt ook wel tussen Tiel en Erichem :lol:, daar hoef je echt niet te wachten tot na Vianen Lekbrug.
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Midibusjes

Bericht door marcel.nl »

Lijn65 schreef:De midibusjes van Qbuzz kunnen maximaal 37 personen vervoeren (hoewel dat wel heel erg optimistisch is) en worden ingezet op lijn 12, 13, 17 en 643, maar komen ook voor op lijn 11, 14, 110, 119 en 618. De daadwerkelijke inzet verschilt per dag. Als een 12 meter bus dichterbij de kantine op de stalling staat dan een midibus dan neemt de chauffeur de 12 meter bus mee.

Daarnaast rijden diverse lijnen in Groningen met 15 persoonsbusjes. Waaronder: lijn 36 Winsum - Oldehove en lijn 36 Hoogveen - Dieverbrug (beide alleen in de spits), lijn 42 Emmen - Vlagtwedde (enkele ritten), lijn 45 Holwierde - Loppersum (daluren) en lijn 68 Winsum - Leens (daluren en weekend)
Op uitzonderingen na zijn het allemaal Mercedes sprinters
Gisteren reed tot mijn verrassing rond 11uur een sprinter van De Grooth op lijn 13 van Veendam naar Winschoten. Gewoon in wit met groen de groot logo, zonder GD-kleurstelling.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Midibusjes

Bericht door CamilleKreemers »

Lijn 13 rijdt met taxibusjes in de vakanties. Buiten de vakanties rijdt een midibus.
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: Midibusjes

Bericht door Erik1100 »

Lijn 20 rijdt op zondag ook de hele dag met midi-busjes. Dit lijkt mij een van de langste busritten in Nederland, die logischerwijs niemand volledig maakt, behalve de chauffeur. Hier heb ik het dan over de buslijn tussen Meppel en Assen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Midibusjes

Bericht door regenmaker »

Erik1100 schreef:Dit lijkt mij een van de langste busritten in Nederland, die logischerwijs niemand volledig maakt, behalve de chauffeur.
Nee, lijn 20 doet er maar iets meer dan een uur over. Er zijn veel langere busritten hoor. Lijn 80 Holten - Hardenberg doet er bijvoorbeeld ongeveer twee en een half uur over. Daarnaast heb ik lijn 20 al een aantal keer volledig gedaan, de route is wel leuk. Vooral het extra rondje bij Dieverbrug is wel grappig. Zie je namelijk niet snel bij een andere buslijn. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Midibusjes

Bericht door CamilleKreemers »

uitstapje naar lange busritten: Qliner 350 van Arriva is geloof ik de langste in km.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Midibusjes

Bericht door isadora »

En die doen ze dan ook weer met midi-busjes?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Midibusjes

Bericht door Bastiaan »

Er schijnt wel eens een Frysker op te zijn beland, maar dat zou ook een broodje aapverhaal kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Midibusjes

Bericht door Hainje »

Met 'uitstapje' bedoelde Camille denk ik ook zoiets als: "even een kleine semi-offtopic opmerking ertussendoor." :P
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Midibusjes

Bericht door isadora »

Oh zo. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Midibusjes

Bericht door dylanwild94 »

Voor sommige forumleden schijnt begrijpend lezen wel lastig te zijn. want er wordt gevraagd om ritten van midi-busje in het buitengebied ofwel op streeklijnen. :roll:

tot zover mijn conclusie.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten