Fotoquiz

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

Ik heb liever een klassewissel eigenlijk :Y

En als je nog mee zou doen had je hem zo in kunnen koppen, want met mijn summiere hints is PHS er toch bijna gekomen. En vooruit, omdat je met summiere hints blijkbaar niks kunt, zoek het in een BUSHALTE *O*
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Fotoquiz

Bericht door Zugführer »

Je bent zowaar met de bus gegaan en uitgestapt bij bushalte Capitan Radu Dragos? Dat ligt daar vlakbij.

Wat de "regels" betreft, het gaat hier natuurlijk maar om een forumspelletje. Maar tegelijk wordt het een puinhoop als iedereen zijn eigen regels verzint en een nieuwe foto plaatst als hij vindt dat het te lang duurt, wat hier nu twee keer achter elkaar gebeurde. Mens-erger-je-niet is ook maar een spelletje, maar als je medespeler besluit dat hij voortaan elke beurt twee dobbelstenen mag gooien om de vaart er een beetje in te houden ben je ook zo uitgespeeld. Ik denk dat het wel een goed besluit is om de regels van de fotoquiz aan te passen en er van te maken dat een nieuwe foto geplaatst mag worden als er 14 dagen niet gepost is OF als de foto na 14 dagen nog niet is geraden. Zo wordt ook een beetje aangemoedigd om tijdig hints te geven. Als niemand wat post mag je er vanuit gaan dat niemand het weet, lijkt me. Gezien alle reacties hiervoor neem ik aan dat niemand bezwaar heeft als we die regel hierbij invoeren.

Wat ik verder nog graag even recht wil zetten: als ik in de fotoquiz post doe ik dat over het algemeen niet in de rol als beheerder, dus stellen dat "het beheer" iets aanmoedigt vind ik een onjuiste stelling. Mijn vorige post en deze post tot nu toe zijn niet meer dan mijn persoonlijke mening. In principe bemoeien we ons als beheer niet met spelletjes op het forum, dat is echter in dit geval een beetje lastig te scheiden met Ardan als initiator en ondergetekende als fan sinds mijn eerste dag op het forum.
Het enige dat ik in de rol als beheerder in dit topic zou moeten doen is ingrijpen vanwege een aantal van de posts hiervoor, waarin nogal op de man gespeeld wordt. Dat is nooit netjes, ook niet in dit deel van het forum. Omdat het de discussie niet echt ten goede komt als ik nu rücksichtslos posts ga verwijderen laat ik het er nu maar bij, maar over het algemeen kan het geen kwaad als jullie wat liever voor elkaar proberen te zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fotoquiz

Bericht door Ardan »

Die nieuwe 14-dagen-regel lijkt mij ook een goede. Allemaal mee eens? Of niet?
Ik ga hier verder geen woorden of twee cents aan vuil maken. Iedereen is van harte welkom om mee te spelen volgens de regels of ideeën aan te dragen.
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Fotoquiz

Bericht door umbusko »

Ik ben het er van harte mee eens. Met name ook het #doeslief-gedeelte. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

Zugführer schreef:Je bent zowaar met de bus gegaan en uitgestapt bij bushalte Capitan Radu Dragos?
Zowaar ja :o De trein ging pas anderhalf uur later ofzo, dus ik werd gedwongen! :@ (A)

Maargoed, jullie vechten samen maar uit wie de nieuwe mag plaatsen, aangezien geen van u beiden het volledige antwoord had (al had PHS wel het grootste gedeelte goed)



Wat betreft de 14 dagen, ik begreep van iemand dat ie nog van plan was om in Moldavië te gaan zoeken, maar dat er toen ineens een nieuwe foto stond. Diegene was er dus nog mee bezig, maar had er schijnbaar nog geen tijd voor. maar het zou zonde zijn als we alleen maar makkelijk te raden perronnetjes (of nog erger, bushaltes :X ) krijgen die je met twee keer raden weet. Dan is voor mij de lol er weer snel af, als ik geen enkele moeite meer hoef te doen omdat ik alles herken of kan raden. Soms mag er best een beetje moeite gedaan worden wat mij betreft. Maar hoe lang de termijn dan moet zijn, of welke regels precies passend zijn daar waag ik me niet aan, dat mogen de rode jassen vanuit hun rode jas lekker oplossen enzo :Y

En daarnaast kunnen mensen volgens mij ook prima om hints vragen, al dan niet met een deel van hun zoektocht. Zo weet de plaatser of en hoe er mensen mee bezig zijn, en kan daar eventueel de hints ook op aanpassen.

En verder zullen er altijd "Ik dans niet meer mee, ik ga slapen"-mensen blijven, je kunt nooit iedereen tevreden houden tenslotte. Maar die kunnen dan prima hun eigen kwisding opzetten lijkt me (al dan niet met klassewissels of busstickers als beloning *O* )

Oh en #doeslief doe je maar bij Sire ofzo, het is verdeurie geen kleuterschool hier (of eigenlijk wel trouwens :') )
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Fotoquiz

Bericht door umbusko »

Naar de kleuterschool ben ik nog nooit voor mijn plezier gegaan, en hier kom ik meestal wel voor mijn plezier. Laten we het erop houden dat het wel zo prettig is als dat voor iedereen kan/blijft gelden. Fitties vecht je maar uit op de kleuterschool. :wink:
Waarmee ik niet wil zeggen dat je altijd maar een heilig boontje moet zijn, maar voor #doesnietlief hebben we Facebook en voetbalhooligans al.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Mikos »

Dus nu trekken we de regel nóg verder op van 10 dagen naar 14 dagen? Wat is nu precies de prikkel die daar van af komt? Maak er een week van; 48 uur na plaatsing mag er een hint gevraagd worden aan de plaatser, 7 dagen na plaatsing niet geraden? Dan gaat de beurt naar de eerstvolgende die iets plaatst.

Met een moeilijke opgave is niks mis, een beetje uitdaging is wel leuk, maar geef dan ook tijdig hints. Wacht niet op één persoon, maar wees pro-actief met je foto en hints. Dat is volgens mij voor iedereen leuker dan dat er iets geplaatst wordt en er vervolgens niks meer gebeurd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Dus nu trekken we de regel nóg verder op van 10 dagen naar 14 dagen?
Volgens mij wordt er, al dan niet flink, ingekort van 10 dagen na de laatste post in het topic naar 14 dagen na plaatsing van de foto? :X

En de prikkel lijkt me dat er dus een vast, specifieke termijn is, in plaats van de 10 dagen die, in ieder geval in theorie, eindeloos opgerekt kunnen worden.

En ik ga niet voor die ene luie donder elke dag hints geven en de foto na een paar dagen "weggeven" terwijl anderen mogelijk nog druk aan het zoeken zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fotoquiz

Bericht door Ardan »

Met 14 dagen heeft iedereen met een drukke werkweek of een weekje vakantie wel een keer de mogelijkheid gehad op een opgave te gaan puzzelen. En het werkt nou eenmaal makkelijk om voor alle situaties dezelfde termijn aan te houden. En er mag redelijkerwijs vanuit worden gegaan dat zowel degene die de opgave plaatst als de deelnemers een beetje actie ondernemen. Plaats bijvoorbeeld geen opgave vlak voor je een week op vakantie gaat en dus niet kan kijken. Plaats een vermoeden van je antwoord, laat merken dat je zoekt maar er niet uitkomt.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Fotoquiz

Bericht door Zugführer »

Die 14 dagen lijkt me inderdaad een goed compromis.
Nieuw fotootje doen maar weer?
Afbeelding
Ik wil uiteraard graag weten welk station is. Moet te doen zijn binnen 14 dagen :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Fotoquiz

Bericht door Hainje »

Aking schreef:En verder zullen er altijd "Ik dans niet meer mee, ik ga slapen"-mensen blijven
_O- _O- _O_
🍉
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Fotoquiz

Bericht door julsteren »

Zugführer schreef:Die 14 dagen lijkt me inderdaad een goed compromis.
Nieuw fotootje doen maar weer?
https://i.imgur.com/cPjAr0o.jpg
Ik wil uiteraard graag weten welk station is. Moet te doen zijn binnen 14 dagen :Y
Plochingen :Y
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 18 sep 2019, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Fotoquiz

Bericht door Zugführer »

Dat is geheel correct en tevens juist *O*
Ik blijf het toch knap vinden hoe dit soort stations hier zo snel geraden worden :)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Fotoquiz

Bericht door julsteren »

Er zijn niet veel plekken waar RS1'tjes van DB Regio komen, en gezien het kopspoortje moet het haast wel een eindpunt zijn van een route met die dingen :wink:

Ik zal vanmiddag thuis eens in mijn archief bladeren om te kijken of ik een leuk plaatje heb!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Fotoquiz

Bericht door julsteren »

Het heeft even geduurd omdat het plaatje nog gemaakt moest worden.

Afbeelding

Waar was ik?
Welke buslijnen stoppen bij deze halte?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Fotoquiz

Bericht door ZO6176 »

Ik dacht eerst zuid Limburg maar dat klopt niet met het haltepaaltje
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Fotoquiz

Bericht door julsteren »

Nee je moet het niet in Limburg zoeken :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Fotoquiz

Bericht door ZO6176 »

Saasveld café Bruins lijn 592
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Fotoquiz

Bericht door julsteren »

Je zit in de juiste provincie *O* maar het is niet in Soas'l.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Fotoquiz

Bericht door ZO6176 »

Overijssel is een mooie provincie. Ik kan er uren naar kijken maar ben nu een beetje klaar met zoeken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

Gelukkig mag er over drie dagen weer een nieuwe :Y
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Fotoquiz

Bericht door ZO6176 »

Aking schreef:Gelukkig mag er over drie dagen weer een nieuwe :Y
Daar weet jij alles van toch? :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

*O*

En van Bushaltes niet, dus daarom laat ik Nederlandse bushaltes in principe voor wat ze zijn en wacht hoopvol op Ferdinand de Verlosser :')
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Fotoquiz

Bericht door julsteren »

:P :P :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door cassie127 »

julsteren schreef:Je zit in de juiste provincie *O* maar het is niet in Soas'l.
Zal zeker weer zo'n halte zijn van een buurtbus of een of andere scholierenlijn... De meeste andere haltes in Overijssel liggen er niet zo bij. Als ik moet gokken zal dit ergens in de omgeving van Almelo zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten