Bussimulator

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
invervoering
Berichten: 1
Lid geworden op: za 31 dec 2016, 15:20

Bussimulator

Bericht door invervoering »

Hoi hoi. Iedereen een gelukkig nieuwjaar. Ik heb een vraagje. Ik wil graag een bussimulator spelen, eentje die er grafisch redelijk uitziet en gratis is. Kan iemand mij vertellen waar ik deze kan downloaden? En tevens wil ik er mb200 bussen in toe kunnen voegen: waar kan ik mb200 bussen downloaden voor de bussimulator? Deze bijvoorbeeld?: https://www.youtube.com/watch?v=-2L9xhV5rg0.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Bussimulator

Bericht door pedaalemmerzak »

OMSI. Gratis weet ik niet, maar je kunt zelf natuurlijk alles gratis krijgen wat je wil. Wel zo netjes om, als je het spel dan echt leuk vindt, wel een donatie te doen (door b.v. een legale versie te kopen).
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door nsimmelink94 »

invervoering schreef:Hoi hoi. Iedereen een gelukkig nieuwjaar. Ik heb een vraagje. Ik wil graag een bussimulator spelen, eentje die er grafisch redelijk uitziet en gratis is. Kan iemand mij vertellen waar ik deze kan downloaden? En tevens wil ik er mb200 bussen in toe kunnen voegen: waar kan ik mb200 bussen downloaden voor de bussimulator? Deze bijvoorbeeld?: https://www.youtube.com/watch?v=-2L9xhV5rg0.
De enige echte simulator is OMSI (2) inderdaad. Is verre van gratis. Als je gratis wil zal je via "andere kanalen" moeten zoeken.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door Ferdinand »

Even dit topic hergebruiken:
Bus simulator 2018 komt eraan en het ziet er in tegenstelling tot die van de vorige vorige keer een stuk beter uit! Er is ook een multiplayer-modus dus we zouden via Steam een busmaatschappij kunnen beginnen!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door regenmaker »

Ik kijk er al naar uit. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Bussimulator

Bericht door bys1 »

Arriva v2 *O*
Kunnen we gezellig met Citea's gaan rijden.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door Ferdinand »

Het is alleen te hopen dat mijn 'entry-level' gaming laptop het een beetje aankan.
Mijn specs zijn:
Lenovo Ideapad 15IKB
8GB RAM
Nvidia Geforce 920MX
i7 7500U

Een vriend van me zei dat het wel moet lukken aangezien het een vrij nieuwe grafische kaart is en de vereisten een oude i3 willen.

Het zou wel echt geweldig zijn als we met een repaint van bijvoorbeeld Connexxion of Arriva kunnen rijden! Of nog beter: U-OV! *O* *bus*
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Bussimulator

Bericht door zone2000 »

Ferdinand schreef:Even dit topic hergebruiken:
Bus simulator 2018 komt eraan en het ziet er in tegenstelling tot die van de vorige vorige keer een stuk beter uit! Er is ook een multiplayer-modus dus we zouden via Steam een busmaatschappij kunnen beginnen!
Leuke tip (y) Op youtube zijn al wat gameplay filmpjes te vinden.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door Ferdinand »

Ik snap alleen niet waarom de makers Engels en Duits door elkaar hebben gehaald. Seaside valley klinkt Engels, maar heel de stad is typisch Duits net zoals alle verkeersborden. Ook zijn er Duitstalige wijken, maar ook Engelstalige :?:
De performance vind ik ook tegenvallen aangezien deze Duitser een paar kaar wel wat haperingen had. Ook trilde de bus op onlogische momenten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door ArrivaBas »

Qua graphics vind ik de weersomstandigheden veel te gekunsteld om te zien Het rijden valt ook tegen. Qua weer en rijden vind ik OMSI 2 dus fijner en realistischer rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door Ferdinand »

OMSI 2 vraagt ook veel minder van je PC dan bus simulator 2018 zie ik. Gelukkig kun je een refund vragen bij Steam als het niet goed werkt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door regenmaker »

OMSI 2 valt grafisch zo tegen. Ik hoop dat mijn NVIDIA Geforce GTX 1060 bij bussimulator van pas komt. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door Lijn 45 »

OMSI 2 draait niet op je grafische kaart, maar op je processor. :wink:
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Bussimulator

Bericht door Mdk »

En toch heb je zonder videokaart toch echt geen beeld (A)

Maargoed als hij grafisch tegenvalt kan ik me voorstellen dat hij geen zware load op je gpu gooit. of het spel moet echt bagger geoptimaliseerd zijn.
Bij twijfel altijd klagen
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Bussimulator

Bericht door TimoD »

Mdk schreef:Maargoed als hij grafisch tegenvalt kan ik me voorstellen dat hij geen zware load op je gpu gooit. of het spel moet echt bagger geoptimaliseerd zijn.
Dat is inderdaad het geval. OMSI is (héél) slecht geoptimaliseerd. Veel taken zouden wel degelijk door de GPU kunnen worden opgepakt, maar dat gebeurt niet. Ook multithreading is vrij beperkt. Daarom werkt OMSI relatief goed op een oude(re) workstation (met een vrij hoge kloksnelheid) en relatief slecht op een nieuwe pc die het vooral van z'n multithreading moet hebben.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Bussimulator

Bericht door dylanwild94 »

Ik heb hier een CD-rom van OMSI 2. Er zitten daar dusdanig veel bug's is dat ik hem niet echt normaal kan spelen. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door Ferdinand »

Laten we hopen dat bus sim 18 vlekkeloos zal werken.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Bussimulator

Bericht door Mdk »

En ik hoop op wereldvrede, dat is vermoedelijk nog realistischer. :')
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Bussimulator

Bericht door nvdw »

De bussims van Astragon zijn prima als je een game zoekt, geen hardcore simulator. OMSI vond ik ook een ramp om draaiende te hebben en te houden, maar dat had ik met Microsoft Train Simulator ook, en daar hadden wel iets meer dan twee mensen werk aan gehad... maar OMSI is in elk geval wel onovertroffen in de physics van (het rijden met) een bus. Dat heb ik nog nergens anders zo goed uitgevoerd gezien. En dan komen de shiny plaatjes wat mij betreft op de tweede plaats, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Deze 'sim' doet me een beetje denken aan Bus Driver van SCS Software, de maker van al die trucksims. Dat was ook niet echt een simulator, wel een leuke game... voor een paar dagen ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door Ferdinand »

Bus driver heb ik ooit eens gekregen in een pakket van SCS-games. Het is een erg mooi spel als je kijkt hoe oud het is. Het werkt prima, maar het is niet echt gedetailleerd. Op mijn nieuwe laptop verschijnt echter het beeld niet helemaal goed, de helft van het beeld is niet zichtbaar.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door Ferdinand »

Waar gaan jullie 'm kopen? Al die YouTubers adverteren met 20% pre-order korting, maar op Steam is er helemaal geem pre-order mogelijkheid. Op Steam heb ik alleen maar gehoord van die 10% korting + interieur op release dag.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door Ferdinand »

Apart dat de game niet echt een dienstregeling heeft.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Bussimulator

Bericht door bys1 »

Wat moet het gaan kosten?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door ArrivaBas »

Meer dan ik het waard vind... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bussimulator

Bericht door Ferdinand »

bys1 schreef:Wat moet het gaan kosten?
€30 (!). Te veel zoals ArrivaBas ook al zegt. Op de releasedag kun je 10% korting krijgen, maar als ik de video's van Squirrel bekijk (echt een aanrader) ben ik niet meer zo zeker. De routes zijn onrealistisch (routes in een cirkel, wie zit daar nou weer op te wachten?), de wereld is meh en er is dus geen dienstregeling. De performance is ook shit aangezien de game bij Gadarol enkele keren haperde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten