[YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

[YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

DE MINST GEBRUIKTE STATIONS VAN NEDERLAND

Een tijdje geleden kwam hier in het ''OV op TV'' topic al ter sprake: de YouTube serie van de Engelse YouTuber Geoff Marshall. Waarbij hij de minst gebruikte stations naar reizigersaantallen bezoekt van alle Engelse County's. En hier van Vlog-style video's over maakt. Hier op het forum kwam dat ter sprake en er was wel vraag naar hetzelfde idee hier in Nederland. Nou, ik vind het niet erg om met mijn kop op internet te komen, en maak graag video's, dus ben er aan begonnen.

Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/c/Juli%C3%ABnOtten1998

In dit topic komen de afleveringen die ik maak over de Nederlandse stations, die stations zijn:

Flevoland Almere Poort 2725/dag
Noord-Brabant Lage Zwaluwe 838
Noord-Holland Bovenkarspel-Flora 793
Zeeland Rilland-Bath 429 -> Nieuwe cijfers 2016 melden dat Rilland-Bath 487 reizigers heeft, Arnemuiden 467. Arnemuiden word nu het Zeeuwse doel.
Zuid-Holland Hoek van Holland Strand 388 -> station is nu gesloten. Arkel vervangt HvHs onofficieel (arriva rijdt er). (De provincie ZH heeft ook cijfers bekend gemaakt. Hardinxveld Blauwe Zoom is nu het minst gebruikte station in ZH. Dus er komt sowieso een 13e aflevering.
Drenthe Dalen 253
Groningen Roodeschool 241
Utrecht Soest 231
Limburg Hoensbroek 199
Gelderland Hemmen-Dodewaard 114
Friesland Hindeloopen 111
Overijssel Enschede de Eschmarke 57

Deze beginpost is een ''levend bericht'', elke keer als er een nieuwe video komt, zal ik dit bericht updaten en het filmpje hier plaatsen.

Aflevering 1.
https://youtu.be/QINDQAJtFdY

Aflevering 2.
https://youtu.be/sbVEUw9zB-o

Aflevering 3.
https://youtu.be/o04sqs9c--A

Aflevering 4.
https://youtu.be/PdNvVHIYqek

Aflevering 5.
https://youtu.be/9gGEq_EnOBk

Aflevering 6.
https://youtu.be/nKQgkSH2SSc

Aflevering 7.
https://youtu.be/zvbDRJKbYFo

Aflevering 8.
https://youtu.be/ULukIDEV--Y

Aflevering 9.
https://youtu.be/5I1thUgtrQg

Aflevering 10.
https://youtu.be/7p14Womifp0

Aflevering 11.
https://youtu.be/MMHh-ukioHs

Aflevering 12.
https://youtu.be/aXSRQ6RI73I
Laatst gewijzigd door julsteren op di 10 okt 2017, 21:12, 13 keer totaal gewijzigd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Aking »

julsteren schreef:https://youtu.be/QINDQAJtFdY

Ik krijg het filmpje-in-forumpost niet werkend, dus als iemand me daarmee kan helpen graag. :P
Zo dus:

Code: Selecteer alles

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QINDQAJtFdY[/youtube]
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

Dankuzeer! *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door ArrivaBas »

Wat doe jij allemaal met je haar? :shock:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

Verven, gekke modelletjes erin laten knippen, je wil het niet weten :N
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Chrysa »

Het blauw is uit je haar. :(

En uiteraard zit je weer de hele dag te vreten. :')
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

Ja mijn blauw is inderdaad weg :N kut stage.
Wacht maar tot de video van Dalen! :Y daarin eet ik niet, wel drink ik thee, maar dat moet.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door groningen »

Op Enschede de Eschmarke komen geen nederlandse treinen. Het is eigenlijk een duits station. Bekijk je de omgeving dan is er in het noorden een bedrijventerrein en in het zuiden. Tja; daar is ruimte en zijn de bussen van lijn 3 dichter bij de huizen dan het treinstation.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door JWM »

Julsteren, heb je nog zin om ze alle 12 nog te doen aangezien niemand de moeite neemt iets positiefs over de reportage zelf te zeggen?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Chrysa »

Zal ik inhoudelijk nog maar wat zeggen dan? :p

Dat je het voor elkaar gekregen hebt dat ik het hele filmpje gekeken heb vind ik al heel wat, ik heb de aandachtscurve van een goudvis. :p

Je hebt voor zover ik weet alles op en rond het station laten zien, en ik vind dat je het op een prettige casual manier doet. :pos:

Een klein minpuntje is dat de muziek erg plotseling begint en stopt. Ik schrok constant, maar dat kan ook aan mij liggen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

JWM schreef:Julsteren, heb je nog zin om ze alle 12 nog te doen aangezien niemand de moeite neemt iets positiefs over de reportage zelf te zeggen?
JA :twisted:
Chrysa schreef:Zal ik inhoudelijk nog maar wat zeggen dan? :p

Dat je het voor elkaar gekregen hebt dat ik het hele filmpje gekeken heb vind ik al heel wat, ik heb de aandachtscurve van een goudvis. :p

Je hebt voor zover ik weet alles op en rond het station laten zien, en ik vind dat je het op een prettige casual manier doet. :pos:

Een klein minpuntje is dat de muziek erg plotseling begint en stopt. Ik schrok constant, maar dat kan ook aan mij liggen.
Die muziek ben ik al mee bezig, ben net klaar met het editen van aflevering 2, die is al wat minder qua muziek. Maarja fuck it, ik doe gewoon mijn ding :6 :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Chrysa »

Nu alleen nog even je haar opnieuw verven. :wink:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Jef400 »

Ik vind het wel een hartstikke gaaf idee om heel eerlijk te zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door DrechtBlub »

Leuk, Beetje gestolen van geofftech maargoed.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Mikos »

Ik zou zeggen: Minder lullen, meer laten zien en als je toch wat wilt vertellen over het station zou je gebruik kunnen maken van tekst in beeld. Het is nu 12 minuten kijken, waarvan er de eerste 4 minuten geen De Eschmarcke te zien is, de laatste 2 minuten gaat ook vrijwel niet over het station, dus de helft had er al afgekund. Van die 6 minuten die overblijven ben je een hoop aan het rondlopen en is er dus hobbelend beeld (wat niet prettig kijkt). Zet die camera ergens neer, film een rondje, leg wat uit en door.

Ben ik alleen maar negatief? Neuh, de trein is wel oké. :mrgreen: Zonder grappen: Leuk idee, maar maak het kort en bondig. Dat maakt het prettiger om naar te kijken. En als laatste tip: Knip al het persoonlijke eraf, het gaat volgens de titel om het station en niet om jou (wat natuurlijk wel als rode draad door de serie kan lopen).
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

Feedback is juist goed Mikos :pos: worden de video's beter van. Ik heb nu al een paar uur de video van Dalen in Drenthe afgerond. Voordat je in Dalen aankomt in de video duurt het nog steeds precies 4 minuten. In Dalen heb ik de muziekjes achterwege gelaten, dus echte treingeluiden, niet te lang lopen lullen over de feitjes en nadat ik wegging meteen de video afgekapt. Hij duurt nog maar 7:24.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door regenmaker »

Ik vond het best een leuk filmje, maar kan me ergens inderdaad wel vinden in de kritiek van Mikos. Maar ik waardeer zeker als je de serie voltooid. Wist namelijk niet dat de Eschmarke er zo slecht aan toe was. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Chrysa »

Mikos schreef:Ik zou zeggen: Minder lullen, meer laten zien en als je toch wat wilt vertellen over het station zou je gebruik kunnen maken van tekst in beeld. Het is nu 12 minuten kijken, waarvan er de eerste 4 minuten geen De Eschmarcke te zien is, de laatste 2 minuten gaat ook vrijwel niet over het station, dus de helft had er al afgekund. Van die 6 minuten die overblijven ben je een hoop aan het rondlopen en is er dus hobbelend beeld (wat niet prettig kijkt). Zet die camera ergens neer, film een rondje, leg wat uit en door.

Ben ik alleen maar negatief? Neuh, de trein is wel oké. :mrgreen: Zonder grappen: Leuk idee, maar maak het kort en bondig. Dat maakt het prettiger om naar te kijken. En als laatste tip: Knip al het persoonlijke eraf, het gaat volgens de titel om het station en niet om jou (wat natuurlijk wel als rode draad door de serie kan lopen).
Dan wordt het wel allemaal wel onpersoonlijk en saai. Ik weet niet of ook de originele filmpjes van Geofftech hebt gezien, maar dat zijn ook meer vlogs dan documentaires. Maakt het voor mij in elk geval wat prettiger om te kijken, en geeft het ook meerwaarde boven zelf een beetje rondstruinen in streetview en wikipedia.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door frankberg19 »

Er mag wel wat persoonlijkheid in zitten. Ja een bekertje thee halen heeft niks met De Eschmarke te maken, maar er mag ook wel iets anders in zitten. Het is geen jaren '60 polygoon bejaarden journaal.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

Dat is dus precies mijn bedoeling. Geen saaie docu met alleen maar feiten. Maar iets leuks er van maken. Creatief zijn. En vooral een zo'n realistisch mogelijke opname van zo'n plek maken. Maandag komt de aflevering van Dalen online. En komende zaterdag ga ik op stap naar Bovenkarspel Flora, jullie feedback zal ik meenemen in de nieuwe video's!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Suus »

Op zich een leuk filmpje, jammer dat alle 400+ stations in Nederland praktisch hetzelfde zijn, zelfs de grootste stations zoals Arnhem Centraal hebben een standaardtype lantaarnpaal (met als enig verschil dat ze in Arnhem wit zijn geschilderd).

En zelfs een prachtig station als Rotterdam Centraal heeft gewoon stoeptegels op het perron, maar dan rode :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

Suus schreef:jammer dat alle 400+ stations in Nederland praktisch hetzelfde zijn
Neehoor! :D de abri op station Dalen was iets groter en zelfs dicht met glas. En er stond een TB7, en zelfs zo'n kleine OVC oplader! Dat had de Eschmarke allemaal niet :Y En ben benieuwd naar wat ik nog meer aan stations ga tegenkomen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Lijn65 »

julsteren schreef:Flevoland Almere Poort 2725/dag
Noord-Brabant Lage Zwaluwe 838
Noord-Holland Bovenkarspel-Flora 793
Zeeland Rilland-Bath 429
Zuid-Holland Hoek van Holland Strand 388
Drenthe Dalen 253
Groningen Roodeschool 241
Utrecht Soest 231
Limburg Hoensbroek 199
Gelderland Hemmen-Dodewaard 114
Friesland Hindeloopen 111
Overijssel Enschede de Eschmarke 57
Waar tover jij die cijfertjes vandaan? Al die regionale stationnetjes kan ik maar niet vinden.

Over het filmpje: Een beetje verhaal eromheen is prima, maar hou de aandacht op het hoofdonderwerp van je filmpje. Probeer ook niet te veel Geoff na te doen. Ik ben zelf ook fan van zijn filmpjes, dus als je het een op een kopieert haak ik af. Je bent vast wel creatief genoeg om er een eigen draai aan te geven.
Basislijn
Floris
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 01:48
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Floris »

julsteren schreef:
Suus schreef:jammer dat alle 400+ stations in Nederland praktisch hetzelfde zijn
Neehoor! :D de abri op station Dalen was iets groter en zelfs dicht met glas. En er stond een TB7, en zelfs zo'n kleine OVC oplader! Dat had de Eschmarke allemaal niet :Y En ben benieuwd naar wat ik nog meer aan stations ga tegenkomen.
Je wil op de Eschmarke eigenlijk niets wat kapot kan. De display waarin normaal gesproken de (Duitse) informatie hangt is inmiddels ook al weer twee maanden kapot en vrolijk versierd met rood-wit lint. Vandaar dat er ook geen glas in de abri's zit , maar metalen roosters.

De kleine OVC-oplader is niet nodig, aangezien er een NS-kaartautomaat staat waarmee je kan opladen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

Lijn65 schreef: Waar tover jij die cijfertjes vandaan? Al die regionale stationnetjes kan ik maar niet vinden.
Ons Ardan heeft een keer de statistieken uitgezocht van alle stations, die van de regionale stations komen uit 2009. :D

Mijn eigen draai eraan geven komt vanzelf, al is een beetje inspiratie gebruiken ook geen ramp, 1 op 1 wil ik sowieso niet, maar Geoff heeft wel een beetje dezelfde filmstijl als dat ik al van mezelf heb. :X
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten