De Jacht!

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De Jacht!

Bericht door Hainje »

:') _O-
🍉
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

Yanaike schreef:Tja... soms zijn de OV-reistijden niet helemaal ideaal voor dit spel. Amsterdam Zuid - Zwolle is met 1:01 ook zo'n leuke die nét niet kan :(
het probleem is niet dat de reis een minuut te lang is in theorie, het probleem zit 'm er in dat 9292 een overstaptijd rekent van 61 minuten ipv 1 minuut omdat de halte in 9292 niet geregistreerd is als een knooppunt (waar 0 minuten overstapjes op het zelfde platform op knooppunten wél in 9292 geaccepteerd word).
ZO6176 schreef:
Yanaike schreef:Tja... soms zijn de OV-reistijden niet helemaal ideaal voor dit spel. Amsterdam Zuid - Zwolle is met 1:01 ook zo'n leuke die nét niet kan :(
Daarom is het wenselijk dat de snelheid op dat baanvak verhoogd wordt zodat wij het spel beter kunnen spelen.
lol :lol:
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De Jacht!

Bericht door bys1 »

Wellicht kun je het aan 9292 vragen (op Twotter ofzo). Als ze dan toegeven dat ze fout zitten mag je de reis alsnog maken denk ik.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

bys1 schreef:Wellicht kun je het aan 9292 vragen (op Twotter ofzo). Als ze dan toegeven dat ze fout zitten mag je de reis alsnog maken denk ik.
Ik heb het in ieder geval gemeld bij 9292, het lijkt me niet de bedoeling dat 9292 bij twee verschillende overstaphaltes (in beide gevallen kom je aan op hetzelfde platform waar je vertrekt met de andere lijn) de ene wel rekent en de andere niet. Afbeelding

Edit: Ze waren blij met de melden en hebben het door gegeven aan het betreffende team. :)
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op ma 15 apr 2019, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Maar goed. We staan nog een paar uur van je vandaan dus lijkt het me in deze fase van het spel geen probleem.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door Etienne »

Ik ga van Breda naar Oss.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

Deze reis is mogelijk zowel met de sprinter (0:56) als de intercity (0:46). Dit maakt nu niet zo veel uit, maar het zou handig zijn in de toekomst als er meerdere mogelijkheden zijn dat je in te toekomst dat er wel bij zet welke je gebruikt zoals volgens de regels ook moet. (Ik hoop dat ik niet té vervelend ben als ik vraag op deze aan de regels te houden. Ik voorkom verwarrende situaties later waarbij ik mogelijk mijn locatie vrij geef liever voor dat ze gebeuren.)
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op ma 15 apr 2019, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

ZO6176 schreef:Maar goed. We staan nog een paar uur van je vandaan dus lijkt het me in deze fase van het spel geen probleem.
Zullen we een regel doen dat de crimineel een paar minuten extra reistijd krijgt, afhankelijk van hoe ver de jagers bij hem/haar vandaan zijn? *O*
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

Al gok ik dat Yanaike sarcastisch was hier denk ik dat er wel wat in zit.

De crimineel iets meer reistijd geven is zo'n slecht idee niet, als je dat zou laten afhangen van het aantal jagers. Met weinig jagers is er geen groot nadeel voor de crimineel, maar als er héél veel jagers zijn (zoals nu) zet je iemand dusdanig klem nu dat rondes meestal maar 3-5 dagen duren, omdat ontsnappen uit de hoek waar je in zit eigenlijk niet mogelijk is wat je ook probeert en waar je ook zit, terwijl het doel van het spel naar mijns inzien is dat dit meer van strategie afhangt. (En als je al zo-iets zou willen invoeren: lijkt het mij beter dat pas te doen in de volgende episode, niet halverwege deze episode.)
Ik blub in het Drecht.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

In het echte scotland yard spel heeft de boef 2 exemplaren van een 2x ticket. Je zou kunnen afspreken dat de crimineel 1x in de 6 dagen 75 minuten mag reizen in plaats van 60. Hij (Of zij) moet dan wel aangeven wanneer deze gebruikt wordt.
Dus in dag 1 Tot en met 6 1 75-minutenzet.
Dag 7 tot en met 12 wederom 1 75-minutenzet.
Enzovoort
De 75-minutenzetten mogen niet worden opgespaard. Dus wanneer je deze in dag 1 Tot en met 6 niet gebruikt hebt dan heb je op dag 7 Tot en met 14 recht op 1 75-minutenzet.
Wel is het zo dat wanneer je weinig jagers hebt dat de jagers kansloos zijn wanneer dit wordt ingevoerd.
Misschien alleen bij 5 jagers of meer bij aanvang.
Tevens wil ik voorstellen dat het spel na 30 speeldagen automatisch eindigt en als de jager dan niet gevangen is gewonnen heeft. De jager die dan in reistijd op die dag het dichts bij staat heeft de volgende crimineel mag zijn.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

ZO6176 schreef:In het echte scotland yard spel heeft de boef 2 exemplaren van een 2x ticket. Je zou kunnen afspreken dat de crimineel 1x in de 6 dagen 75 minuten mag reizen in plaats van 60. Hij (Of zij) moet dan wel aangeven wanneer deze gebruikt wordt.
Dus in dag 1 Tot en met 6 1 75-minutenzet.
Dag 7 tot en met 12 wederom 1 75-minutenzet.
Enzovoort
De 75-minutenzetten mogen niet worden opgespaard. Dus wanneer je deze in dag 1 Tot en met 6 niet gebruikt hebt dan heb je op dag 7 Tot en met 14 recht op 1 75-minutenzet.
Wel is het zo dat wanneer je weinig jagers hebt dat de jagers kansloos zijn wanneer dit wordt ingevoerd.
Misschien alleen bij 5 jagers of meer bij aanvang.
Tevens wil ik voorstellen dat het spel na 30 speeldagen automatisch eindigt en als de jager dan niet gevangen is gewonnen heeft. De jager die dan in reistijd op die dag het dichts bij staat heeft de volgende crimineel mag zijn.
Lijkt mij beiden een goede suggestie.

Episode 66, Dag 4

Vandaag reis ik met de bus en de bus en loop ik een stukje.

Hint: Kukeleku.
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op di 16 apr 2019, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

Per Intercity van Rotterdam Centraal naar Amersfoort.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

In 51 minuten per intercity naar zwolle
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Ik neem de Sprinter van Haarlem naar Alkmaar. Deze reis duurt 40 minuten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: De Jacht!

Bericht door TreinenFreak »

Ik reis vandaag verder met de 3600 van 's-Hertogenbosch naar Dieren.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door Etienne »

Ik ga van Oss naar Zutphen in 58 minuten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

Yanaike schreef:Lok-quote voor degene die de regels van het spel beheerd
Ik heb een probleempje. Ik heb de vervoersmiddelen van mijn vorige reis niet correct opgegeven. (Ik zie dat ik vergeten aan te geven dat er nog een stukje lopen in de reis zit Wat ik nu heb gedaan kan helemaal niet zonder lopen. :') )

Wat doe ik nu?

Als ik het nu corrigeer hebben de jagers die al gespeeld hebben voor dag 4 een nadeel omdat ze niet alle vervoersmiddelen wisten, als ik nu niet corrigeer heb ik een reis die niet kan.

Mijn excuses voor het foutje :@
Ik blub in het Drecht.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Je hoeft het spel en de regels niet zo serieus te nemen hoor :roll:

Foutjes kunnen gebeuren. Je kunt de jagers de kans geven om op basis van de nieuwe informatie hun reis als nog te veranderen, maar aangezien we nog vrij ver van je vandaan zitten, vermoed ik dat dit geen effect heeft op het reisgedrag van de jagers.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

Ik ben altijd al een beetje een regeltjesmens geweest als het om spelletjes gaat, maar je hebt gelijk.

Ik heb de vervoersmiddelen van dag 4 nu gecorrigeerd.

Aangezien het niet aannemelijk is dat de reis van de jagers anders zou zijn vanwege het stukje lopen, denk ik niet dat het nodig is om de jagers toe te staan de reis te veranderen, maar goed, als één van de jagers die al heeft gereisd op dag 4 dat tóch zou willen doen hoor ik het wel.
Ik blub in het Drecht.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Ik reis per Sprinter van Lelystad Centrum naar Zwolle
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: De Jacht!

Bericht door jelmerrr »

Ik reis per intercity van Zwolle naar Groningen
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

Episode 66, Dag 5

Vandaag reis ik met de bus, De trein en de bus.

Hint: Het Oosten.

Lol dat was precies 24 uur. :')
Ik blub in het Drecht.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

Met 2 Intercities van Amersfoort naar Zaandam via Amsterdam Centraal.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Ik neem Qliner 350 van Alkmaar Station naar Den Oever Busstation.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten