De Jacht!

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Of de jagers krijgen een soort "comfort-regel". Als ze hun reis eindigen bij een hotel of B&B, zoals Meltrain, is alles prima, maar als ze overnachten op bankjes bij een of ander station, zoals Chrysa, dan zijn ze de volgende dag minder uitgerust en kunnen ze maar 30 minuten reizen i.p.v. 60 minuten :lol: (grapje)
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: De Jacht!

Bericht door PatrickM »

Ik start op Emmeloord busstation om 20:04, en reis dan met bus 324 naar Lemmer Busstation. Ik kom daar aan om 20:25.
Laatst gewijzigd door PatrickM op vr 03 mar 2017, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De Jacht!

Bericht door dylanwild94 »

Op je eerste dag mag je niet overstappen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De Jacht!

Bericht door Hainje »

Misschien een idee om een discussietopic te maken? Dan kun je daar de regels bespreken/finetunen en kun je in dit topic gewoon spelen.
🍉
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: De Jacht!

Bericht door diederickx »

Ik pak in Breukelen de sprinter van 13:41 naar Duivendrecht 13:58, en stap daar over op de sprinter van 14:11 naar Weesp 14:20.
JothamvW schreef:Dan neem ik maar de Sprinter naar Ede-Wageningen van 13:35 op Arnhem Velperpoort. Ik kom aan om 14:06.
Ik neem aan dat dat met een overstap te Arnhem is?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: De Jacht!

Bericht door PatrickM »

diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: De Jacht!

Bericht door diederickx »

Wegens werkzaamheden, zie ik nu. Dank.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Nieuwe dag, nieuwe kansen:
Met sprinter [serie=Stoptrein|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] van Geldermalsen naar Utrecht Centraal (V 9:00, A 9:25), waar ik overstap op de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] naar Amersfoort (V 9:36, A 9:50).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De Jacht!

Bericht door Chrysa »

Is het niet handiger om eerst te wachten tot Yanaike wat zegt? Misschien zit ie inmiddels wel in Den Oever.

Nog een meta-vraagje: Mogen we veerboten zoals Enkhuizen - Stavoren gebruiken?
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Chrysa schreef:Is het niet handiger om eerst te wachten tot Yanaike wat zegt? Misschien zit ie inmiddels wel in Den Oever.
Of, misschien nog wel verder... ;)
Overigens had BrengMe mij gisteren kunnen vangen als hij één halte verder was gegaan dan Kop Afsluitdijk
Nog een meta-vraagje: Mogen we veerboten zoals Enkhuizen - Stavoren gebruiken?
Als die in 9292 staat wel en alleen op een dag dat die daadwerkelijk vaart, dus we moeten sowieso nog even wachten tot april.

Dag 3

Ik neem de bus...

Het is vandaag zaterdag, en dat betekent dat ik mijn locatie bekend ga maken. Ik zit op dit moment op Heerhugowaard, Broekerweg
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: De Jacht!

Bericht door BrengMe »

Ik reis vanavond met Q-Liner 350 naar Heerhugowaard Broekerweg, reistijd precies één uur:

21:02 Zurich, Kop Afsluitdijk
22:02 Heerhugowaard, Broekerweg

Gevangen!
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Ja, je hebt me! Ik dacht eigenlijk dat het vanuit Kop Afsluitdijk net te ver zou zijn om Afsluitdijk te bereiken. Ik denk ook dat er binnenkort toch een regel moet komen die het iets makkelijker maakt voor de crimineel, maar voor nu ben jij als volgende aan de beurt! Je hoeft wat mij betreft vandaag nog niet meteen je locatie prijs te geven :P

Voor iedereen die het interessant vind mijn route: Heerenveen, Oost -> Joure, Rotonde (was letterlijk de eerste ronde) -> Afsluitdijk, Kornwerderzand (zoals Chrysa al vermoedde bij het kazemattenmuseum) -> Heerhugowaard, Broekerweg
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De Jacht!

Bericht door Wubbo »

Je zou er ook voor kunnen kiezen dat de crimineel nu op een willekeurig punt begint en dat de jagers op de plek moeten blijven waar ze nu zijn. Dan heb je zeker een voorsprong als crimineel.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Kan inderdaad een idee zijn. Bedoel je met een 'willekeurig punt', een punt dat uitgekozen is door de jager? Waar ik nog wel een klein beetje mee zit is het aantal jagers: als het spel nooit gereset wordt komen er alleen maar meer en meer jagers die mee doen aan het spel en die misschien helemaal niet meer actief zijn, maar wel belangrijke OV-knooppunten blokkeren. Bovendien is jouw voorstel alleen een uitstel van gevangen nemen: op den duur zitten er toch 20 jagers bij je in de buurt.

Ik denk dat ik de regels voor nu nog even zo laat om te kijken hoe het gaat en na 1 of 2 potjes ga ik de regels een beetje bijstellen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: De Jacht!

Bericht door BrengMe »

Mag ik op een willekeurig punt in het land beginnen, of moet ik starten in Heerhugowaard?
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Nee, op een willekeurig punt, maar je moet wel de provincie noemen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: De Jacht!

Bericht door BrengMe »

Episode 2, Dag 1
Ik start in de provincie Overijssel. Ik pak eerst de bus en stap vervolgens over op een andere bus.
Hint van de dag: op de plaats waar ik arriveer is veel groen te zien.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Nu start ik wél vanuit Nieuw-Milligen, Kruispunt, en ik reis met lijn 102 naar Voorthuizen, De Punt (V 15:51, A 16:10)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

olof schreef:Ik meld mij ook aan. Klinkt als een leuk spel!

Ik start op station Coevorden. Ik reis naar station Hengelo.

Coevorden V 13:59
stoptrein naar Zwolle
Hardenberg A 14:09

Hardenberg V 14:16
stoptrein naar Almelo
Almelo A 14:43

Almelo V 14:46
intercity naar Berlijn
Hengelo A 14:57
Je mag als jager helaas nog niet overstappen op je eerste reisdag :$
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Goh, Overijssel lijkt wel een uitdagendere provincie voor de jagers dan Friesland :p

Anyway, ik start op Borculo, Busstation en ik neem buslijn 62 naar Enschede, Station (V 16:45 A 17:42)
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: De Jacht!

Bericht door BrengMe »

Oké, dit is een gecompliceerde situatie. Één van de spelers heeft bijna dezelfde reis gemaakt, maar later én in de tegenrichting. Zijn plaats van vertrek is anders dan mijn plaats van aankomst. Wat moet ik nu doen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Jacht!

Bericht door Meltrain »

Geldt voor mij (en de andere jagers van episode 1) vandaag opnieuw als "de eerste dag" of mogen we nu wel overstappen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

BrengMe schreef:Oké, dit is een gecompliceerde situatie. Één van de spelers heeft bijna dezelfde reis gemaakt, maar later én in de tegenrichting. Zijn plaats van vertrek is anders dan mijn plaats van aankomst. Wat moet ik nu doen?
Als jouw plaats van aankomst (dus jouw huidige locatie) op de route ligt die een van de jagers heeft afgelegd, dan moet je je locatie geven, maar je bent gelukkig nog niet gevangen.

Dus stel, even aangenomen dat je het over mij hebt :P
Als je bijvoorbeeld in Eibergen, Groenlo of Ruurlo bent geëindigd, dan kan ik je niet hebben gezien, want daar ben ik niet geweest, dus dan hoef je verder niks te zeggen. Als je in Neede of Borculo bent geëindigd aan de route van buslijn 62, dan heb ik je gezien en moet je zeggen waar je zit :P
Meltrain schreef:Geldt voor mij (en de andere jagers van episode 1) vandaag opnieuw als "de eerste dag" of mogen we nu wel overstappen?
Het spel is gereset, dus voor iedereen is het weer de eerste dag en iedereen mag ook weer op een nieuwe locatie beginnen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten