De Jacht!

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De Jacht!

Bericht door ODRAIL »

Waarom nee?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Het gebruik van een boost is nogal gevoelig voor misbruik. Zeker wanneer de crimineel de locatie bekend moet maken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De Jacht!

Bericht door dylanwild94 »

Ik vind het wel leuk zo. Al vind het ik wel dat na 15 of 20 dagen de crimineel zich om de dag bekend moet maken. Om zo het spel een beetje vlot en leuk te houden voor de jagers.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De Jacht!

Bericht door bys1 »

Ik zou zeggen, vanaf dag 14 elke drie dagen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De Jacht!

Bericht door dylanwild94 »

Dat is het al vanaf dag 1. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Om de dag kun je als crimineel niet weg. Stel dat olof dan vanuit Middelburg dat moest zou hij nooit kunnen ontsnappen. Probleem voor de jagers is dat ze samen niet communiceren. Dit is echt een spel dat je samen moet spelen niet individueel.
De hints zijn goed genoeg. Als je samen speelt heb je de hints niet nodig. Alleen de vervoersmiddelen.
1 uur reizen per dag is zat.
AK-student
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: De Jacht!

Bericht door AK-student »

dylanwild94 schreef:Dat is het al vanaf dag 1. :')
Nee dat is niet zo. Het is telkens 3 dagen en dan weer 4 dagen en dan weer driedagen. Vanaf dag 14 om de drie dagen: ik stem voor.

Ik reis trouwens naar Utrecht centraal
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
AK-student
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: De Jacht!

Bericht door AK-student »

Watvwe ook kunnen toevoegen voor de volgende crimineel is de regel dat hij na 25 dagen vrij is en gewonnen heeft. En dat drgene die het dichstbij zat aan de beurt is.
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De Jacht!

Bericht door ODRAIL »

AK-student schreef:Watvwe ook kunnen toevoegen voor de volgende crimineel is de regel dat hij na 25 dagen vrij is en gewonnen heeft. En dat drgene die het dichstbij zat aan de beurt is.
Wat mij betreft mag dit bij de eerstvolgende episode worden ingevoerd.

Goed ... de huidige crimineel kan ik toch niet meer te pakken krijgen en dus reis ik in afwachting van een nieuwe episode van Gouda naar Utrecht Centraal.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Zou je niet als regel kunnen invoeren dat de jagers zich 1x in de 2 dagen moeten zeggen als ze daar of daar blijven staan. Ik heb als crimineel zelf ervaren dat sommige op dag 1 tot en met 5 meespelen maar daarna niks meer van zich laten horen. Maar dan is het op dag 14 nog steeds bezet terwijl ze "kamperen" en mogelijk inactief zijn. Ik moest me bekend maken wilde eigenlijk richting arnhem maar er stond een slaper op ede-wageningen en dan kan het ineens zijn pats ik heb je terwijl ze al een week niks deden.

Dan mijn reisroute van vandaag.
Olof kan niet naar Venray want dat is 61 minuten. Dus ik ga met de ic naar venlo en stap over naar reuver. Swalmen was voor mij 61 minuten
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De Jacht!

Bericht door bys1 »

Ik ga naar Rotterdam.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Ik ga van Eindhoven naar Roermond met de Intercity, en vanaf daar reis ik met de Stoptrein naar Venlo. Dit kan in precies een uur.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De Jacht!

Bericht door Chrysa »

Van Bijlmer Arena naar Geldermalsen per IC en sprinter.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De Jacht!

Bericht door ODRAIL »

ZO6176 schreef:Zou je niet als regel kunnen invoeren dat de jagers zich 1x in de 2 dagen moeten zeggen als ze daar of daar blijven staan. Ik heb als crimineel zelf ervaren dat sommige op dag 1 tot en met 5 meespelen maar daarna niks meer van zich laten horen. Maar dan is het op dag 14 nog steeds bezet terwijl ze "kamperen" en mogelijk inactief zijn.
Dat lijkt me een goed plan :idea: :wink: .
AK-student
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: De Jacht!

Bericht door AK-student »

KM46 schreef:
ZO6176 schreef:Zou je niet als regel kunnen invoeren dat de jagers zich 1x in de 2 dagen moeten zeggen als ze daar of daar blijven staan. Ik heb als crimineel zelf ervaren dat sommige op dag 1 tot en met 5 meespelen maar daarna niks meer van zich laten horen. Maar dan is het op dag 14 nog steeds bezet terwijl ze "kamperen" en mogelijk inactief zijn.
Dat lijkt me een goed plan :idea: :wink: .
Ik ben het hier ook mee eens.
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door Etienne »

Van Roosendaal kan ik tot Boxtel komen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: De Jacht!

Bericht door chemie »

AK-student schreef:
KM46 schreef:
ZO6176 schreef:Zou je niet als regel kunnen invoeren dat de jagers zich 1x in de 2 dagen moeten zeggen als ze daar of daar blijven staan. Ik heb als crimineel zelf ervaren dat sommige op dag 1 tot en met 5 meespelen maar daarna niks meer van zich laten horen. Maar dan is het op dag 14 nog steeds bezet terwijl ze "kamperen" en mogelijk inactief zijn.
Dat lijkt me een goed plan :idea: :wink: .
Ik ben het hier ook mee eens.
Geeft de crimineel nog meer speelruimte, just sayin' - iets wat mensen hierboven willen beperken.

Het blijft natuurlijk een communicatie dingetje, maar ik heb opgegeven voor nu. :roll:

In het noorden van Nederland zat olof zo goed als vast, maar mensen maakten toch de uitwegen weer open, door er lekker vandaan te reizen. Tja.... De strategie van mij was geweest, laat hem maar lekker in Noord Nederland rondreizen, hij kan eigenlijk niet wegkomen, behalve een plekje kiezen waar niemand in de buurt kan komen én hij moet zich wel bekend maken op een goed moment! Op die manier verklein je z'n speelruimte vrij snel vrij effectief. Dan was het allang voorbij geweest. De afsluitdijk, lelystad, amsterdam en haarlem waren bezet - er was praktisch geen uitweg meer.

Ik zou nogmaals willen pleiten voor wat duidelijkere hints, zodat er wat meer tempo in 't spel komt, want het is echt niet heel onlogisch dat mensen na een aantal dagen afhaken, want het boeit niet genoeg, het speltempo ligt zéér laag. Wat meer opvolging in wie de crimineel is, zou het spel goed doen denk ik.

Ik zou voor willen stellen dat de crimineel zich iedere 3 dagen bekend moet gaan maken vanaf nu, zodat daar in ieder geval een vast ritme in ontstaat - iets wat ik zou waarderen.

Van Haarlem ga ik naar Utrecht Centraal.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Ik ben het niet helemaal mee eene.

Het speltempo kun je niet verhogen. Het klinkt hard maar sommige jagers doen maar wat en kijken niet wat medejager doet. Voorbeeld: jager a staat te Rotterdam centraal. Crimineel doet zet. Jager a verlaat rotterdam en jager b zegt ik ga eens in Rotterdam kijken. Daar kan de crimineel nooit staan inclusief de stations die er achter liggen. Deze episode was dat onder andere met Zeeuws vlaanderen. Ik ga richting antwerpen, de ander besluit dan maar richting de westerscheldetunnrl te gaan.
Als crimineel heb ik ook regelmatig de jagers zetten zien maken waarvan ik dacht: wat doet deze nu, deze zet kan ik niet volgen.

Wat olof heel goed doet is gebruik maken van alle soorten lijnen die er zijn. Schoolbussen in de 600-reeks bijvoorbeeld. Ik ben het met je eens dat het frustrerend is dat hij er tussendoor glipt maar dat doen de jagers zelf. Hints zou wat mij betreft niet nodig zijn want als je zegt dat je voor de lidl of zo staat dan is het meteen klaar.

Waar ik het wel mee eens ben is dat je iedere 3 dagen bekend zou moeten maken dan wordt het voor de crimineel lastiger. Ik hoor jullie reacties wel. Voorlopig heb ik veel plezier met dit spel en deze episode en ben super gefocust om olof te vangen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

De Jacht is inderdaad meer een spel waarbij er samengewerkt moet worden. Mijn tip aan de jagers is dus het volgende: Spreek al je vermoedens uit. Let goed op de zetten van andere jagers. En probeer als het enigszins kan niet alleen tussen grote knooppunten te reizen. Deze punten zijn alleen handig als je met stoptreintjes langs stations waar de crimineel kan staan reist.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
AK-student
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: De Jacht!

Bericht door AK-student »

Ik ga naar station driebergen-zeist.
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Ik heb nog eens nagedacht over een eventuele wijziging van de spelregels.

Ik zou voorstellen dat de crimineel zich iedere 3 dagen bekend moet maken. De 4-daagse interval is ideaal voor de crimineel maar lastiger voor de jagers. Dus bekend maken op dag 3, 6, 9 enzovoort.

Tevens moeten in die 3-daagse interval de jager zich minimaal 1x zich hebben gemeld middels een zet of blijven staan op hetzelfde punt.
Voorbeeld: Jager X reist op dag 4 naar Zwolle. Op dag 5 en 6 laat hij (of zij) niks van zich horen. Zwolle is nog steeds bezet. Dit geldt ook voor dag 7, 8 en 9. Stel nou dat op dag 9 deze jager nog niks van zich heeft laten horen dan vervalt Zwolle als bezet punt vanaf dag 10. En zou dus vanaf dag 10 via Zwolle kunnen reizen. Maar als de crimineel op dag 9 zegt: ik sta in Meppel dan mag dus deze jager de crimineel vangen. Op dag 10 dus niet meer.
Wil deze jager op dag 10 of later weer mee doen. Dat is prima maar dan geldt dezelfde restricties als voor een nieuwe jager: eerste 3 dagen kun je de crimineel vangen. In tegenstelling tot nieuwe jagers die nog nooit hebben meegedaan gaan zij verder op het punt waar zij het laatst hebben gestaan. Nieuwe jagers mogen overal beginnen.
Voorbeeld. De bovenstaande jager heeft zich op dag 4 niet meer gemeld en stond op Zwolle. We zijn nu op dag 11 en de crimineel bevindt zich te Meppel en reist op dag 12 van Meppel naar Kampen. Dit is dus toegestaan want Zwolle is niet meer bezet. De bovenstaande jager meldt zich weer en reist van Zwolle naar Kampen. Is prima maar crimineel wordt niet gevangen en samen op 1 speelveld staan is prima. Evenzo op dag 13. Niet meer op dag 14 want dat is dus de derde dag.
Hetzelfde geldt dus ook voor een jager die zich voor het laatst op dag 6 zich heeft gemeld. Vanaf dag 10 is zijn plek niet meer bezet.

Tevens om discussies te vermijden: De routes moeten uit 9292 of een ander reisprogramma te maken zijn. Dus als een reis van bus naar trein gaat dan dient de looptijd mee gerekend te houden. Echter gaat de bus tot het station dan beschouw je dit als 1 speelvak en kan de crimineel dit station en busstation niet aantikken. Alleen indien de crimineel op dag 5 bijvoorbeeld met de bus naar Zwolle gaat en op dag 6 met de trein hoeft de looptijd niet meegerekend worden. Zwolle Busstation en Zwolle Station is eenzelfde speelvak.

Laat me weten wat jullie hiervan vinden.
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Ik ga van Venlo naar Well Kasteellaan met lijn 83. Hierbij passeer ik meerdere postkantoren nabij bushaltes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De Jacht!

Bericht door ODRAIL »

@ZO6176: Met deze regels ben ik het mee eens. Ik hoop dat het bij de volgende episode ingevoerd kan worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten