All the stations

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

All the stations

Bericht door Michael 1988 »

Ik volg nu al een paar weken het youtubekanaal van twee Britse treinfanaten en die gaan proberen dit jaar alle stations in Groot-Brittannië te bezoeken (al dan niet vanuit de trein). Ik vroeg mij af of er iemand hier is die dit ook heeft gedaan ooit in een bepaald land? Zij zelf zitten nu op ongeveer 2/3 van de ruim 2500 treinstations overigens en zijn nog bezig (tot half augustus).

Voor geïnteresseerden, hierbij ook de link https://www.youtube.com/channel/UC7ttKX ... XZ0aoD4Q5g
Er werd ook gevraagd om een leuke uitdaging voor de buitenlandse kijkers, maar dat mogen jullie zelf ontdekken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: All the stations

Bericht door Aking »

Ik geloof dat ik niet de enige hier ben die alle stations in NL wel een keer aangedaan heeft (al dan niet enkel in de trein)

Qua lijnen met reizigersvervoer kan ik ook alles binnen NL afstrepen :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: All the stations

Bericht door Daniel »

Tja, ik heb ze wel allemaal gedaan maar niet binnen één jaar. Overigens zijn er ook nog wel een paar over hier van de groep die jaren terug, nog op OHIH, het rondje Nederland hebben gedaan met dus alle stations binnen een week.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: All the stations

Bericht door JWM »

Ik wacht in spanning op de bijdrage van Hainje in dit topic :P
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: All the stations

Bericht door Chrysa »

Ik heb afgelopen half jaar ook alle stations aangedaan, maar het is hier in NL toch een stuk saaier dan in de UK. Alle stations lijken enorm op elkaar hier qua inrichting.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: All the stations

Bericht door Michael 1988 »

Ik zelf heb wel verschillende stations in NL bezocht (niet allemaal), maar dit was vaak vanuit de IC. De personen op het youtubekanaal zitten vooral in (infrequente) stoptreinen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: All the stations

Bericht door Suus »

Ik ben wel met een trein op alle Nederlandse stations gestopt. Dankzij een stop op Utrecht Vaartsche Rijn eerder deze maand ben ik op het moment weer compleet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: All the stations

Bericht door Meltrain »

Michael 1988 schreef:Ik zelf heb wel verschillende stations in NL bezocht (niet allemaal), maar dit was vaak vanuit de IC. De personen op het youtubekanaal zitten vooral in (infrequente) stoptreinen.
Klopt, het doel van Geoff en Vicki was dan ook om op alle stations met een trein gestopt te zijn en er eventueel in- en uitgestapt te zijn. De reizen tussen twee stations mogen eventueel met ander vervoer worden afgelegd.

Ik heb weliswaar alle Nederlandse spoorlijnen bereden (die in reguliere dienst zijn), maar ik ben niet op alle stations gestopt. Zo ben ik het afgelopen jaar zo'n 300 keer langs Utrecht Leidsche Rijn gekomen, maar ben ik er nog nooit gestopt.
Andere stations waarvan ik me afvraag er ooit gestopt te zijn, zijn Zaltbommel, Haren, Rijssen, de Sprinterstations op de Zaanlijn en de Sprinterstoptreinstations ten zuiden van Roermond, uitgezonderd de Heuvellandlijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten