De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Mee eens, volgens mij is het dit het wel qua beoordeling.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PHS

Re: De mini aanbesteding

Bericht door PHS »

Ik vind het ook erg complex worden, misschien kan je een aantal zaken weer versimpelen of weghalen :?:
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Dat hoeft van mij niet. Misschien materieel wat versimpelen, zit-/stacapaciteit afronden, onnodige details als lengte en aandrijving weghalen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

PHS schreef:Ik vind het ook erg complex worden, misschien kan je een aantal zaken weer versimpelen of weghalen :?:
Ten op zichtte van de eerste versie van deze tweede bieding (die aanzienlijk minder lang was) zijn er voornamelijk dingen bijgekomen omdat mensen aan het zeuren waren over kleine dingetjes. Striktere voorwaarden, realistische dienstregelingen etc... Nu is het nog niet goed.

Ik wil overigens geen uitgewerkte beoordelingen in de biedingen zien. Ik reken het zelf wel uit. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6040
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Ik heb voor 1 aanbesteding in grote lijnen op papier staan. We dienen het in. Uiteraard na controle alle punten. Klinkt misschien gek maar de lijnenkaart zal voor mij de grootste uitdaging worden. Ik kan nog altijd de viltstiftenbak van mijn kinderen plunderen. Word ik laatste het zij zo.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

regenmaker schreef:
PHS schreef:Ik vind het ook erg complex worden, misschien kan je een aantal zaken weer versimpelen of weghalen :?:
Ten op zichtte van de eerste versie van deze tweede bieding (die aanzienlijk minder lang was) zijn er voornamelijk dingen bijgekomen omdat mensen aan het zeuren waren over kleine dingetjes. Striktere voorwaarden, realistische dienstregelingen etc... Nu is het nog niet goed.

Ik wil overigens geen uitgewerkte beoordelingen in de biedingen zien. Ik reken het zelf wel uit. ;)
Perfect kan het nooit, maar ik vind het goed :pos:
ZO6176 schreef:Ik heb voor 1 aanbesteding in grote lijnen op papier staan. We dienen het in. Uiteraard na controle alle punten. Klinkt misschien gek maar de lijnenkaart zal voor mij de grootste uitdaging worden. Ik kan nog altijd de viltstiftenbak van mijn kinderen plunderen. Word ik laatste het zij zo.
Daar heb ik ook problemen mee, geen idee wat een goed programma is.
Op welke van de drie kaarten moeten we de lijnen eigenlijk intekenen?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De lijnennetkaart kan je intekenen op de kaart die ik net heb geüpload, je hoeft van mij geen haltes aan te geven alleen de route. Het hoeft ook niet mooi te zijn alleen duidelijk.
Daniel schreef:@Daniel:
Kan je even de rijtijdenkaart checken, of dit beter is?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik heb gisteravond trouwens nog zitten rekenen met DRU's, en volgens mij liggen de limieten aan de hoge kant. Met het absolute minimum aan aanbod (eisen) kom ik op 100-150 DRU/week voor Kanalendijk. Voor mij geen probleem verder, maar ik denk dat het dan wel erg moeilijk wordt om aan de bovengrens van 400 te komen ;)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:De lijnennetkaart kan je intekenen op de kaart die ik net heb geüpload, je hoeft van mij geen haltes aan te geven alleen de route. Het hoeft ook niet mooi te zijn alleen duidelijk.
Ik neem aan dat je de haltes die je laat aanleggen wel moet aangeven? Anders is het voor jou wat lastig vast te stellen waar ze liggen immers, al helemaal omdat je daar zelf een naam voor zult moeten verzinnen (ze staan immers nog niet in de lijst, want ze zijn er nog niet)
Daniel schreef:@Daniel:
Kan je even de rijtijdenkaart checken, of dit beter is?
Je doelt op de haltenamen erbij in Klokbekerstad neem ik aan? Da's inderdaad een hele verbetering, scheelt twee keer iets opzoeken :pos:
Lettertjes zijn wel wat klein, maar met inzoomen kan ik ze lezen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef: Ik neem aan dat je de haltes die je laat aanleggen wel moet aangeven? Anders is het voor jou wat lastig vast te stellen waar ze liggen immers, al helemaal omdat je daar zelf een naam voor zult moeten verzinnen (ze staan immers nog niet in de lijst, want ze zijn er nog niet)
Ja, inderdaad goed punt.

Inmiddels een overzichtskaart geüpload.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Trouwens, bij Klokbekerstad CS heb je het over een treinenknoop met vertrek om .18/.48. Moet ik er vanuit gaan dat ze op datzelfde tijdstip aankomen t.b.v. de aansluitingen op vertrekkende bussen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ja inderdaad.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Hoe wil je het eigenlijk hebben met de 80% haltegrens in Klokbekerstad? Met de lijnen naar Sterrenburcht en Kanalendijk gecombineerd is dat prima te doen, maar als je vanuit één concessie al die haltes moet bedienen wordt het erg lastig.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat ik de bonus voor Klokbekerstad ga weghalen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Tevens vind ik dat die bonus meer op z'n plek is voor de concessie klokbekerstad dan deze twee. Helemaal mee eens dus.
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Eens.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Nathan_NL »

Haihai, een paar vraagjes over de miniaanbesteding. In de dropbox zit een busboekje deel 2 van transevia, en ik zou graag willen weten, of er momenteel een busboekje deel 1 is en zo ja zo nee, waar gaat die over? Als die over de stadsdienst van Klokbekerstad gaat snap ik dat die nog niet beschikbaar is, maar ik vraag me af of ik iets relevants gemist heb. Zou je/iemand daar uitsluitsel over kunnen geven?

Onder welke wijk en dus welke vereisten vallen halte 72 (Prinses Margrietlaan) en halte 107 (Afslag Houtkade)? Deze lijken niet binnen één van de wijken te vallen en zouden dus onder geen van de betreffende concessies bediend mogen worden.

Tenslotte, welke documenten zijn al definitief? Ik ben bezig met het voorwerk, zodat ik bij de start van de biedingsperiode meteen aan de slag kan (bijv zijn de haltes definitief, lijkt me wel, en de eisen waarschijnlijk niet, maar ben benieuwd)

Hele uitgebreide concessies allebei, redelijk overzichtelijk, echt iets om trots op te zijn regenmaker :)

Edit (#1): Ik kan nou niet vinden of de ontsluitingsscore per wijk of per stad/dorp is, graag duidelijkheid hierover
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

1. Deel 1 wordt de stadsdienst van Klokbekerstad.
2. Halte 72 hoort bij de concessie Heelwoud (en wordt bediend vanuit de concessie Calariusdam) en mag niet bediend worden. Halte 107 mag gewoon bediend worden vanuit Sterrenburcht.
3. Documenten zijn in principe al in definitieve staat. Ik ben niet van plan meer wijzigingen aan te brengen, behalve als iemand fouten ontdekt. Ik vind het ten eerste niet erg als ik minder dan 10 inschrijvingen per concessie binnenkrijg. Ten tweede mocht het te complex zijn geworden, hetgeen zich vertaalt in ongeveer twee à drie inschrijvingen, dan gaan weer afslanken. ;) Op een gegeven moment komen we op een bijna perfecte setting voor de spel uit.
4. Ontsluitingsscore is per stad. Dus blauw = Sterrenburcht en groen = Kanalendijk. De haltes zijn gekleurd op de haltekaart.

Ik vind het geheel op zich niet eens zo heel complex. Misschien is de beoordeling wat complex, maar de aansluitingen en buffertijden zijn alleen bonussen en niet de grote vis die je binnen kan halen. Volgens mij als je gewoon een goede dienstregeling maakt, kan je winnen.
Nathan_NL schreef:Klopt het dat haltes meetellen bij de 80% regeling, ook al krijg je er op sommige momenten geen punten voor? (Gaat dan vooral om bijvoorbeeld Sterrenwacht naar Sterrenburcht, die alleen maar punten waard is in het weekend.)
Alle haltes tellen inderdaad mee, ook al krijg je er geen punten voor.
Nathan_NL schreef:Kunnen buffertijdpunten verdient worden op Klokbekerstad Centraal, en qua aansluiting, slaat die 2 á 5 minuten op 2 minuten voor vertrek van de treindienst/corridorlijn aankomen én 2 minuten na aankomst van de treindienst/corridorlijn vertrekken of één van beide of 1 voor en 1 na of iets totaal anders? het draait allemaal een beetje voor mij.
Ja, elk knooppunt die je bediend kan je buffertijdpunten verdienen. Voor de aansluitingen: Gewoon 2 à 5 minuten voordat de trein aankomt arriveren op het centraal station en dan twee à vijf minuten nadat de trein vertrekt weer vertrekken, indien mogelijk. Waarschijnlijk moet je toch keuzes gaan maken waar je aansluiting gaat bieden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Nog een constatering: Vanuit Kanalendijk duurt een slag Hemelendorp even lang als een slag Klokbekerstad, maar je krijgt er maar de helft van de punten voor.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik heb ook niet gezegd dat elke DRU zich uiteindelijk uitbetaald in evenveel punten. De verbinding naar de Uni is belangrijker dan de verbinding naar Hemelendorp, daarop zijn de punten gebaseerd. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1561
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De mini aanbesteding

Bericht door TLP »

Ik heb nog een constatering voor wat betreft de dienstregelingsscore.

Bij sommige verbindingen ligt de maixmale score op sommige momenten bij een frequentie waarbij de bussen onregelmatig over het uur rijden. Op de verbinding Sterrenburcht Busstation - Klokbekerstad Universiteit is de maximale score in de daluren bijvoorbeeld 25 punten bij vermenigvuldigingsfactor 10, wat duidt op een verhouding van 2,5 en een frequentie van 1x/24 minuten. Is dit een bewuste keuze, bijvoorbeeld omdat je daadwerkelijk wil aanmoedigen om dergelijke frequenties te bieden, of omdat je juist wilt ontmoedigen dat mensen voor de maximumscore gaan? Mij lijkt het logischer om de factoren en scores zo af te ronden dat ze in een geheel getal tot verhouding staan met elkaar, zodat je met zekerheid gelijke frequenties over het uur hebt.
Ook bij lage vermenigvuldigingsfactoren (bijv. 1,25) valt mij dit op, al denk ik dat hier de keuze gemaakt is om de maximumscores naar beneden af te ronden. Desondanks zou ik aanraden om ook hier de factoren en de scores zo af te ronden dat ze in een geheel getal tot verhouding staan met elkaar, voor de overzichtelijkheid.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Geen problemen mee, zo kun je eens creatief zijn.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Hoe vaak moet je naar Zandwijk Noordoost rijden om aan de wens te voldoen?
regenmaker schreef:behalve als iemand fouten ontdekt
Kanalendijk heeft twee haltes Zandsingel.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Gefixt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

De punten voor de 80% dekking gelden alleen voor de hoofdgebieden van de beide concessies of voor alle gebieden waar je in rijdt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten