De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Trouwens, ik vind een krappe concessie zoals Kanalendijk af en toe ook wel leuk. Lastig is niet per se slecht. Ik ben benieuwd naar die concessie met 1500 DRU. :P
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Wat me dan ook nog wel eens leuk lijkt is een concessie waar je veel ruimte hebt om je eigen routes door/langs verschillende dorpen te bedenken al wordt het dan denk ik wel een stuk complexer.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Op zich heb je die ruimte nu natuurlijk ook al he, de routes zijn immers beschreven op wijkniveau dus je kunt binnen die wijken nog zelf bedenken hoe je wilt rijden.

@DrechtBlub: lastig is inderdaad niet persé slecht, maar Kanalendijk heeft wel zo z'n tegenstrijdigheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Een probleem dat je nu denk ik wel krijgt is dat mensen daar waar het verder toch niks uitmaakt (Heelwoud, Klokbekerstad) de kortst mogelijke routes gaan rijden om DRU's te besparen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

In Heelwoud kan dat echter niet volledig: daar heb je een snelle verbinding nodig om de aansluitingen in Klokbekerstad en Heelwoud te bieden, maar zal er ook nog een langzamer lijn moeten rijden omdat je verplicht de helft van de ritten via de Hogeschool moet laten rijden doordeweeks.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Dat klopt. Overigens lijkt het mij gezien de reizigersaantallen ook vrij logisch om nog een stuk door Frederiksoord te rijden.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Klokbekers Dagblad Editie 17 juni 2019

Eerste plannen mega concessie bekendgemaakt
De provincie Klokbekerstad heeft tijdens de vergadering van vandaag besloten om de concessies Helegomseheide en Arken/Schippershoek samen te voegen tot de concessie Zilverduinen om zo op de kosten kunnen te besparen in deze dunbevolkte regio. Het gebied staat bekend om z'n zilverwitte stranden en duinen en wordt zo de grootste concessie van de provincie! De concessie moet van start gaan in september 2019. De provincie heeft vervoerder en adviesbureau Viilinga de opdracht gegeven om tot een goed eisenpakket te komen voor de concessie Zilverduinen. De concessie zal zeer flexibel worden en een limiet van 1500 DRU hebben.

Vertraging door fouten bij aangeleverde informatie
De voorbereidingen voor de aanbesteding van het stadsvervoer van Klokbekerstad zijn in volle gang. Helaas loopt de voorbereiding van de concessie Klokbekerstad waarschijnlijk enkele weken vertraging op door foutief aangeleverde informatie van de vervoerders SVK en TranSevia, die samen al jaren het stadsvervoer verzorgen. Latere informatie volgt op korte termijn, aldus een provinciewoordvoerder.

Overig nieuws
Gisteren is bekend gemaakt dat Sterrenburcht een derde geldige inschrijving heeft binnengekregen van de vervoerder NWZO. De concessie Kanalendijk blijft staan op één schamele inschrijving. Zal DAB er vandoor gaan met de winst vanwege gebrek aan concurrentie? Eerdere berichten deden vermoeden dat TraveLink zich ook ging inschrijven op de concessie. Onlangs heeft een medewerker van BleuBuzz ook bekend gemaakt oren te hebben naar deze concessie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Kanelendijk? :lol:
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Zeker. :lol:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: De mini aanbesteding

Bericht door jelmerrr »

Hm tijd om maar eens Nederlands vervoer op te richten en gaan kijken naar de aanbestedingen...
Nieuwe vervoerder, nieuwe ideeen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Pfff. Bod geaccepteerd. Nu kanalendijk. Ik heb begrepen dat deze lastig is. We zullen zien.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

En nog een geldige bieding op de concessie Sterrenburcht van een nieuwe speler! Welkom vervoerder Sjenglines.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

Yes, het knutselwerk is zeer leuk! Komt toch wel veel bij kijken.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Krijgen we nog meer te horen over Zilverduinen aangezien die over enkele dagen al begint?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De vragenronde begint op 1 juli. Dus maak je niet druk, komt goed. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Ik was in ieder geval niet de enige die dacht gelezen te hebben dat de aanbesteding zelf dan al begon :P

En wordt wel benieuwder naar de geldigheid van m'n twee bod na alle tijd die dat kostte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Gezien het feit dat het maar een spelletje is en we er veel tijd in steken hoeven we er denk ik niet vanuit te gaan dat je bij een klein foutje direct wordt uitgesloten..
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Daniel schreef:Ik was in ieder geval niet de enige die dacht gelezen te hebben dat de aanbesteding zelf dan al begon :P
Dit dacht ik ook dus, daarom vroeg ik er om, thanks Regenmaker voor het antwoorden.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

bys1 schreef:Gezien het feit dat het maar een spelletje is en we er veel tijd in steken hoeven we er denk ik niet vanuit te gaan dat je bij een klein foutje direct wordt uitgesloten..
Nouja, de vorige keer zat er ook een ongeldig bod tussen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Maar dat was ook wel een heel slecht bod. :') Als er iets kleins mist dan krijg je nog een kans om het aan te passen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De beginpost is geüpdatet, zie voor u zelf. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Ah, toch nog wat meer concurrentie zo te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Beste vervoerders,

Het is eindelijk zo ver! Met trots presenteren het provinciebestuur van Klokbekerstad en adviesbureau Viilinga de concessie Zilverduinen! Uw aanspreekpunt in de vragenronde zal adviesbureau Viilinga (gebruiker: Yanaike) zijn. Inschrijvingen kunnen zoals gewoonlijk naar het provinciebestuur gestuurd worden.

Wat is er nieuw?
  • Veel meer flexibiliteit!
  • Maar liefst 1500 DRU!
  • Meerdere gewijzigde puntensystemen!
  • En nog veel meer...
Alle informatie over de concessie Zilverduinen

De vragen kunnen in dit topic gesteld worden en de vragenronde zal tot 8 juli 2019 12:00 uur duren. Vervolgens zullen de definitieve versies openbaar worden gemaakt en kan de aanbesteding van start gaan!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Hebben we geen comfortscore meer voor de bussen?

Hoe werkt het afhandelen van reizigersstromen via de trein precies?

Ik begrijp niet helemaal hoe de puntenverdelingen voor de ritten werken. Krijg je punten aan de hand van de frequenties die je biedt?
Of is het alleen het aantallen reizigers gedeeld door de totale reistijd, en gaat het dan per richting?

Hoe veel reizigers moeten we rekenen voor bijvoorbeeld de "pergrimsrit" naar de Bolderkerk? Mag dat met een taxibusje of moet het geleed?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Yanaike »

Nee, de comfortscore is in deze concessie bewust weggelaten om de concessie niet te complex te maken.

De dienstregelingsscore werkt als volgt:
Je krijgt per reisrelatie, per tijdsperiode: aantal punten = aantal reizigers / reistijd
Bijvoorbeeld als er in het dal 10 reizigers van Schippershoek naar Klokbekerstad Centrum moeten en jouw bus doet daar 20 minuten over, rijdt rechtstreeks en met een frequentie van 2x/uur. Dan krijg je daarvoor 10/(20+15) = ongv. 0,29 punten. Stel er moeten ook nog 10 reizigers van Schippershoek naar Klokbekerstad West en dat duurt 12 minuten. Dan krijg je daarvoor 10/(20+12) = ongv. 0,31 punten.
En ja, dat is dus ook apart per richting. Voor Klokbekerstad Centrum naar Schippershoek kun je ook weer punten krijgen. En de frequentie zit in de totale reistijd verwerkt.

Afhandelen van reizigersstromen via de trein werkt precies op dezelfde manier als het met bussen zou werken. Stel bijvoorbeeld er moeten X reizigers van Arken naar Klokbekerstad Centrum, dan kun je er voor kiezen om een buslijn naar station Arken-Dennelo in te leggen. Bij de bustijd tel je dan 8 minuten op voor het treintraject + een overstap van minimaal 5 minuten en een overstappenalty van 5 minuten.
bys1 schreef:Hoe veel reizigers moeten we rekenen voor bijvoorbeeld de "pergrimsrit" naar de Bolderkerk? Mag dat met een taxibusje of moet het geleed?
Daar heeft de gemeente niks over gezegd. Dus dat maakt blijkbaar niet uit.
Laatst gewijzigd door Yanaike op zo 30 jun 2019, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten