De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32406
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor Daniel » Vr 06 Sep 2019, 16:22

Die vraag had ik eerder gesteld en het antwoord was ja. Zolang er maar de hele periode een bus reserve staat (dus als je in jouw voorbeeld de tijden zou omwisselen telt het niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7325
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor regenmaker » Do 12 Sep 2019, 18:45

Krantenartikel 12 sept. 2019

TranSevia kan vanwege budgettaire redenen na 15 september 2019 niet langer in het gebied Zilverduinen rijden. De provincie vraagt aan andere vervoerders of zij op de belangrijkste corridors toch vervoer kunnen aanbieden. De provincie gaat zelfs zo ver dat ze 50.000 euro beschikbaar stellen om enkele ex-TranSevia bussen van het type MAN Lion's City Euro III (10 maanden oud = 10 jaar in het echt) te kunnen kopen (10.000 per stuk). De provincie hoopt dat een vervoerder een beperkte dienstegeling kan aanbieden totdat de nieuwe concessie van start gaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - o.a. Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Mönchengladbach --> vanwege S-Bahn wijzigingen.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5467
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor ArrivaBas » Do 12 Sep 2019, 19:15

Persreactie Landsbusdiensten:
Landsbusdiensten heeft in zijn eigen vervoersgebied voldoende personeel en zelfs extra materieel dat gedetacheerd kan worden om de huidige dienstregeling van TranSevia tot nader order voort te zetten. Wij hopen de provincie hiermee graag een oplossing te kunnen bieden.
Wij kunnen tijdelijk nog tien tot vijftien Mercedes-Benz Citaro's Euro II inzetten.
17-09-2019: Trein 1.703 km, Bus 159 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
bys1
Berichten: 953
Lid geworden op: Vr 12 Mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor bys1 » Do 12 Sep 2019, 19:23

Persbericht TraveLink:
TraveLink is bereid om de dienstregeling van de bieding van TraveLink gedeeltelijk uit te voeren. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de vijf MAN-bussen die met het budget van de provincie kunnen worden aangeschaft én een aantal reservebussen van de stalling Kanalendijk. De lijnen worden dan als volgt uitgevoerd:
- Lijnen 50, 150 en 650: Deze lijnen gaan volgens de geboden dienstregeling rijden. In de spits komen de versterkingsritten te vervallen. Er rijden dus geen twee bussen achter elkaar aan. Verder komen alle ritten die NIET aansluiten op de treinen van/naar Klokbekerstad te vervallen.
- Lijnen 51 en 651: Deze lijnen gaan volgens de geboden dienstregeling rijden, waarbij de ritten van lijn 151 komen te vervallen. De extra ritten in het weekend vervallen ook.
- Lijnen 52 en 652: Deze lijnen gaan volgens de geboden dienstregeling rijden, waarbij de ritten van lijn 152 en 53 als lijn 52 worden gereden. De extra ritten in het weekend vervallen.

Verder betreurt TraveLink het dat Viilinga na twee weken nog steeds geen vervoerder heeft aangewezen en ook in de tussentijd met geen enkele vorm van communicatie is gekomen. TraveLink walgt van de praktijken van dit adviesbureau en hoopt dat dit in de toekomst nooit weer voor zal komen, omdat de reizigers hier nu de dupe van zijn geworden.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7325
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor regenmaker » Vr 13 Sep 2019, 21:49

Persbericht provincie Klokbekerstad:

De provincie gunt nogmaals een noodconcessie voor de concessies Helegomseheide en Arken/Schippershoek met een looptijd van 2 weken, hierbij wordt een nooddienstregeling gereden door TraveLink die vervoer aanbied op de belangrijkste corridors in de concessie. Naast TraveLink had ook de Landsbusdiensten aangeboden om een dienstregeling te gaan rijden, maar de provincie erkent niet dat het bedrijf al enige bussen in zijn bezit heeft. TranSevia heeft op dit moment 88% van de nationale busdiensten in handen, maar vanwege grote financiële problemen kan de vervoerder voorlopig niet meedoen aan aanbestedingen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - o.a. Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Mönchengladbach --> vanwege S-Bahn wijzigingen.

Gebruikersavatar
bys1
Berichten: 953
Lid geworden op: Vr 12 Mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor bys1 » Vr 13 Sep 2019, 23:40

Reactie TraveLink:
TraveLink is verheugd de reizigers in de regio voor de komende periode te mogen vervoeren en is uiteraard bereid om de noodconcessie voor een langere periode uit te voeren dan twee weken indien dit nodig is. Wij zetten op de lijnen vijf oudere bussen van het type MAN Lion's City in en daarnaast ook een aantal nieuwe bussen uit de concessie Kanalendijk van het type Iveco Crossway LEL 10.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania

ZO6176
Berichten: 2511
Lid geworden op: Wo 02 Dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor ZO6176 » Za 14 Sep 2019, 09:33

Maar kan villinga inmiddels een update geven omtrent stand van zaken of gaat de concessie pas in 2026 in? Misschien dat het adviesbureau advies kan vragen aan een ander adviesbureau

Gebruikersavatar
bys1
Berichten: 953
Lid geworden op: Vr 12 Mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor bys1 » Za 14 Sep 2019, 17:01

Ik merk zelf dat de concessie Klokbekerstad nu toch wel krap begint te worden voor mij. Ben nog steeds met doordeweekse omlopen bezig en weekenddienstregeling moet ik nog aan beginnen. Vooral de zomer- en nachtbussen maken het er niet makkelijker op qua omlopen.
Ben nu wel benieuwd of ik de enige ben..?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania

ZO6176
Berichten: 2511
Lid geworden op: Wo 02 Dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor ZO6176 » Za 14 Sep 2019, 17:33

Ik denk dat ik het net wel net niet haal. Is wel veel werk. Maar beter te doen dan zilverduinem

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32406
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor Daniel » Za 14 Sep 2019, 18:35

Voor mij wordt het ook krapjes, maar denk wel dat ik het haal. Op zich is deze best goed te doen (beter dan Zilverduinen sowieso ja).

De omlopen zijn nog het lastigst inderdaad, met name om zowel binnen budget te blijven als niet teveel overcapaciteit te bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
bys1
Berichten: 953
Lid geworden op: Vr 12 Mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor bys1 » Za 14 Sep 2019, 18:50

Binnen budget blijven lukt me denk ik wel, maar het is vooral veel puzzelen om bussen op de goede tijd op de goede plaats te krijgen (vooral rond 9:00 en 15:00) zonder dat ik ineens voor één rit een extra bus van de stalling moet plukken of allemaal MATritten moet gaan rijden oid.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32406
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor Daniel » Za 14 Sep 2019, 20:48

Tja, dat dacht ik dus ook dat het me wel lukte... maar blijkt lastiger dan ik dacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5467
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor ArrivaBas » Za 14 Sep 2019, 21:10

Ik vind het leuk om te lezen dat jullie het weer heel anders aanpakken dan ik. Ik heb eerst de basisdienst en omlopen ingevoerd en moet derhalve alleen de MAT-ritten afmaken en een netkaart tekenen. Ik zit nu nog wat ruim onder de limiet, dus waarschijnlijk ga ik nog wat uitbreiden.
17-09-2019: Trein 1.703 km, Bus 159 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
bys1
Berichten: 953
Lid geworden op: Vr 12 Mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor bys1 » Za 14 Sep 2019, 21:14

Ik bedenk eerst wat ik doe, maak dan de dienstregeling en bedenk oor mezelf hoe ik de omlopen wil indelen. Dan pas ik de dienstregeling daar een beetje op aan om materieel efficiënt te kunnen verplaatsen en kijk dan per rit welk materieel ik erop zet. Dan maak ik de definitieve omlopen en dat is niet makkelijk met alle verschillende materieelsoorten ;)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32406
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor Daniel » Za 14 Sep 2019, 21:17

Heb het zelf juist op diezelfde manier aangepakt, maar zit nog wel wat te finetunen in die basisdienst om materieel te besparen want daar bleek ik wat hoog uit te komen.

Qua omlopen vindt ik het op zich nog wel makkelijk te doen omdat het in Klokbekerstad niet zoveel uitmaakt welk type bus een rit rijdt, immers hebben alle bussen van dezelfde lengte toch dezelfde capaciteit. En verder kom ik tijdens het uitwerken altijd wel weer ergens een dingetje tegen dat beter kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/


Terug naar “OV als Hobby”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten