De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Die vraag had ik eerder gesteld en het antwoord was ja. Zolang er maar de hele periode een bus reserve staat (dus als je in jouw voorbeeld de tijden zou omwisselen telt het niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Krantenartikel 12 sept. 2019

TranSevia kan vanwege budgettaire redenen na 15 september 2019 niet langer in het gebied Zilverduinen rijden. De provincie vraagt aan andere vervoerders of zij op de belangrijkste corridors toch vervoer kunnen aanbieden. De provincie gaat zelfs zo ver dat ze 50.000 euro beschikbaar stellen om enkele ex-TranSevia bussen van het type MAN Lion's City Euro III (10 maanden oud = 10 jaar in het echt) te kunnen kopen (10.000 per stuk). De provincie hoopt dat een vervoerder een beperkte dienstegeling kan aanbieden totdat de nieuwe concessie van start gaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ArrivaBas »

Persreactie Landsbusdiensten:
Landsbusdiensten heeft in zijn eigen vervoersgebied voldoende personeel en zelfs extra materieel dat gedetacheerd kan worden om de huidige dienstregeling van TranSevia tot nader order voort te zetten. Wij hopen de provincie hiermee graag een oplossing te kunnen bieden.
Wij kunnen tijdelijk nog tien tot vijftien Mercedes-Benz Citaro's Euro II inzetten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Persbericht TraveLink:
TraveLink is bereid om de dienstregeling van de bieding van TraveLink gedeeltelijk uit te voeren. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de vijf MAN-bussen die met het budget van de provincie kunnen worden aangeschaft én een aantal reservebussen van de stalling Kanalendijk. De lijnen worden dan als volgt uitgevoerd:
- Lijnen 50, 150 en 650: Deze lijnen gaan volgens de geboden dienstregeling rijden. In de spits komen de versterkingsritten te vervallen. Er rijden dus geen twee bussen achter elkaar aan. Verder komen alle ritten die NIET aansluiten op de treinen van/naar Klokbekerstad te vervallen.
- Lijnen 51 en 651: Deze lijnen gaan volgens de geboden dienstregeling rijden, waarbij de ritten van lijn 151 komen te vervallen. De extra ritten in het weekend vervallen ook.
- Lijnen 52 en 652: Deze lijnen gaan volgens de geboden dienstregeling rijden, waarbij de ritten van lijn 152 en 53 als lijn 52 worden gereden. De extra ritten in het weekend vervallen.

Verder betreurt TraveLink het dat Viilinga na twee weken nog steeds geen vervoerder heeft aangewezen en ook in de tussentijd met geen enkele vorm van communicatie is gekomen. TraveLink walgt van de praktijken van dit adviesbureau en hoopt dat dit in de toekomst nooit weer voor zal komen, omdat de reizigers hier nu de dupe van zijn geworden.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Persbericht provincie Klokbekerstad:

De provincie gunt nogmaals een noodconcessie voor de concessies Helegomseheide en Arken/Schippershoek met een looptijd van 2 weken, hierbij wordt een nooddienstregeling gereden door TraveLink die vervoer aanbied op de belangrijkste corridors in de concessie. Naast TraveLink had ook de Landsbusdiensten aangeboden om een dienstregeling te gaan rijden, maar de provincie erkent niet dat het bedrijf al enige bussen in zijn bezit heeft. TranSevia heeft op dit moment 88% van de nationale busdiensten in handen, maar vanwege grote financiële problemen kan de vervoerder voorlopig niet meedoen aan aanbestedingen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Reactie TraveLink:
TraveLink is verheugd de reizigers in de regio voor de komende periode te mogen vervoeren en is uiteraard bereid om de noodconcessie voor een langere periode uit te voeren dan twee weken indien dit nodig is. Wij zetten op de lijnen vijf oudere bussen van het type MAN Lion's City in en daarnaast ook een aantal nieuwe bussen uit de concessie Kanalendijk van het type Iveco Crossway LEL 10.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Maar kan villinga inmiddels een update geven omtrent stand van zaken of gaat de concessie pas in 2026 in? Misschien dat het adviesbureau advies kan vragen aan een ander adviesbureau
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik merk zelf dat de concessie Klokbekerstad nu toch wel krap begint te worden voor mij. Ben nog steeds met doordeweekse omlopen bezig en weekenddienstregeling moet ik nog aan beginnen. Vooral de zomer- en nachtbussen maken het er niet makkelijker op qua omlopen.
Ben nu wel benieuwd of ik de enige ben..?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Ik denk dat ik het net wel net niet haal. Is wel veel werk. Maar beter te doen dan zilverduinem
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Voor mij wordt het ook krapjes, maar denk wel dat ik het haal. Op zich is deze best goed te doen (beter dan Zilverduinen sowieso ja).

De omlopen zijn nog het lastigst inderdaad, met name om zowel binnen budget te blijven als niet teveel overcapaciteit te bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Binnen budget blijven lukt me denk ik wel, maar het is vooral veel puzzelen om bussen op de goede tijd op de goede plaats te krijgen (vooral rond 9:00 en 15:00) zonder dat ik ineens voor één rit een extra bus van de stalling moet plukken of allemaal MATritten moet gaan rijden oid.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Tja, dat dacht ik dus ook dat het me wel lukte... maar blijkt lastiger dan ik dacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind het leuk om te lezen dat jullie het weer heel anders aanpakken dan ik. Ik heb eerst de basisdienst en omlopen ingevoerd en moet derhalve alleen de MAT-ritten afmaken en een netkaart tekenen. Ik zit nu nog wat ruim onder de limiet, dus waarschijnlijk ga ik nog wat uitbreiden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik bedenk eerst wat ik doe, maak dan de dienstregeling en bedenk oor mezelf hoe ik de omlopen wil indelen. Dan pas ik de dienstregeling daar een beetje op aan om materieel efficiënt te kunnen verplaatsen en kijk dan per rit welk materieel ik erop zet. Dan maak ik de definitieve omlopen en dat is niet makkelijk met alle verschillende materieelsoorten ;)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Heb het zelf juist op diezelfde manier aangepakt, maar zit nog wel wat te finetunen in die basisdienst om materieel te besparen want daar bleek ik wat hoog uit te komen.

Qua omlopen vindt ik het op zich nog wel makkelijk te doen omdat het in Klokbekerstad niet zoveel uitmaakt welk type bus een rit rijdt, immers hebben alle bussen van dezelfde lengte toch dezelfde capaciteit. En verder kom ik tijdens het uitwerken altijd wel weer ergens een dingetje tegen dat beter kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Nog ongeveer 3 dagen de tijd voor de concessie Klokbekerstad en nog geen biedingen binnengekregen. Is er behoefte aan wat extra tijd?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

regenmaker schreef:Nog ongeveer 3 dagen de tijd voor de concessie Klokbekerstad en nog geen biedingen binnengekregen. Is er behoefte aan wat extra tijd?
Ik moet nog vrijwel beginnen, het lijkt inderdaad veel werk. Voor mij zou het dus wel uitkomen :wink:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb vandaag de netkaart afgerond. Ik red het wel om het op tijd af te krijgen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Nog ongeveer 3 dagen de tijd voor de concessie Klokbekerstad en nog geen biedingen binnengekregen. Is er behoefte aan wat extra tijd?
Zou op zich wel prettig zijn. Ben al best een eind, maar het is toch wel meer werk dan gedacht en gaat waarschijnlijk aardig krap worden om het helemaal naar wens af te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Voor mij wordt het net wel net niet. Hoe zIt het met de beoordeling van zilverduinen? Je hoort er niks meer over.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

Voor mij geldt dat extra tijd wel gewenst is. Ik zal de dienstregeling zondag nog wel af hebben. Maar alle randzaken zoals de toelichting, MAT-ritten etc. wordt erg krap binnen een paar dagen.

Wordt er een probleem van gemaakt als de dienstregeling wel al af is. Maar dit soort randzaken nog niet?

Tevens nog een opmerking. We mogen een verbinding naar Sterrenburcht, Kanalendijk en Arken aanbieden. Zou hiervoor ook de kaart naar deze dorpen weer online geplaatst kunnen worden? :?
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik zit ook krap. Doordeweekse dienstregeling is bijna af, ben nog bezig met omlopen / MAT-ritten. Ondertussen ben ik ook begonnen aan het toelichtingsdocument. Weekenddienstregeling moet ik nog aan beginnen. Ik weet wel wat ik wil gaan doen - welke lijnen ik ga rijden en hoe vaak, en met welk materieel - maar de dienstregeling is er nog niet.

Sowieso denk ik dat het voor toekomstige concessies beter is om alles een stuk ruimer te plannen, zodat vervoerders alle tijd hebben en het rustig aan kunnen doen in plaats van constant te moeten stressen om het af te krijgen - nu kun je dan denken, ik heb geen zin om te stressen en stop er gewoon mee, maar als je al halverwege bent zou dat zonde zijn van alle tijd en moeite die je er al in hebt gestoken. Nu wordt de deadline opgesteld als "Dit is hoe lang ik denk dat vervoerders nodig hebben om het af te krijgen". Beter zou hier zijn "In deze tijd is het voor alle vervoerders makkelijk te doen, zolang ze niet eerst drie weken gaan niksen".
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De deadlines zijn aangepast. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Fijn.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

regenmaker schreef:De deadlines zijn aangepast. ;)
Heel fijn, ik kan weer rustig ademhalen. Mijn nachtrust is weer veilig :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten