De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

regenmaker schreef:Het provinciebestuur betreurt ook de gang van zaken rondom de aanbesteding van de concessie Zilverduinen. Maar zonder aanbestedingsdocumenten kunnen wij helaas de beoordeling niet zelf doen. Wij trekken hier onze lessen uit voor toekomstige aanbestedingen.
Het PvE heb ik gewoon nog liggen hoor, net als de kaart.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Als je die kan sturen, zou dat fijn zijn. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

https://www.dropbox.com/sh/id21yh4g7dqo ... TZbMa?dl=0

Wel jammer dat mijn bieding na bezwaar alsnog niet wordt geaccepteerd om een paar kleine puntjes. Vergeleken met de gang van zaken rondom deze aanbesteding...
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

Stem Falcon inzake Zilverduinen

Het mag duidelijk zijn wie meer tijd heeft gestoken in de biedingen. Met diverse kleurtjes en schema's probeert DAB de provincie te overtuigen (of verleiden). De getoonde moeite waardeer ik dan ook best wel.

Tevens merkt Falcon op dat DAB meer gericht is op de regio dan ETF. Zo hebben meer dorpen een verbinding en zijn aansluitingen op andere bussen die Falcon belangrijk acht beter.

Wel hoopt Falcon dat de Provincie door heeft dat DAB een vele malen hogere kostenplaatje heeft dan ETF. Bij DAB zijn de aanschafkosten van de bussen hoger, wordt er meer DRU gereden, staan de bussen regelmatig lang te wachten op een nieuwe rit en zijn er betrekkelijk veel MAT-ritten. Neem bijvoorbeeld bus HNO-07. Had deze bus niet enkele MAT-ritten als dienstregeling kunnen uitvoeren? Ik neem dit niet mee in mijn stem, aangezien het vanuit de reizigers moet komen.

Voor het uitbrengen van mijn stem heb ik gekeken naar het reizigers perspectief. Vanuit dit perspectief heb ik enkele pluspunten gekozen die belangrijk zijn. Diegene die de meeste pluspunten heeft krijgt mijn stem:

ETF
++ Verbinding Schippershoek met Klokbekerstad (Universiteit) zonder overstap
+ Arken, Blokhut is bereikbaar per OV
++ Efficiënter gebruik van bussen. Ze staan niet onnodig te wachten op de start van een nieuwe rit.

DAB
++ Het Oorlogsmuseum/Urft is bereikbaar met OV (helaas wel alleen doordeweeks)
+ Klaverbladel is verbonden met het openbaar vervoer
++ In Viersprong is een gezamenlijke halte waar alle bussen samen komen. Inclusief overstap vanuit Helegom naar Schippershoek
+ Hotel de Reiger is bereikbaar per OV

Alle plusjes opgeteld kom ik dan uit dat mijn stem gaat naar: DAB. DAB, gefeliciteerd met in iedergeval mijn stem.

Zo, en nu F1 gaan kijken.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Ik vind het wel een goed idee dat andere vervoerders een deel van de punten van de aanbesteding bepaalt. Ik zou wel als restrictie toevoegen dat alleen vervoerders die ingeschreven hebben mogen stemmen. Ze mogen uiteraard niet op zichzelf stemmen en het mag maar een klein deel van de punten mogen toekennen. De provincie dient de overgrote meerderheid punten kunnen verdelen.

Ik ben nog druk bezig met Klokbekerstad. Ik ben voor mezelf eens nagegaan hoe lang ik er mee bezig ben: in ieder geval meer dan 25 uur. En dan is het nog niet klaar. Doen anderen ook zo lang over of ben ik gewoon een trage slak?
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik heb het miet bijgehouden maar ik denk dat ik daar al ver over zit.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Dat is dan wel iets voor de provincie. Naast je betaalde baan (of studie) een part-time job erbij
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Het kan zijn dat ik blind ben maar ik kan bij ETF de matritten van/naar depot (En dus ook de matrit-uren) niet terugvinden. Klopt dit?

Bedankt Falcon voor de complimenten. :) - Hier zat inderdaad veel tijd in. Over de kleurtjes/branding: Dat was meer voor reizigers bedoelt om duidelijkheid te maken maar je hebt gelijk, misschien valt daar nog wel een beetje provincie verleiding mee te pakken.

Ik heb expres gekozen om de schoolbusritten en versterkingsritten niet in 2 richtingen te rijden op sommige punten wanneer er écht geen or nauwelijks vraag was om dit te doen (van uni rijd in de tegenspits 1xuur een bus), dat kost minder DRU dus kon ik dat beter besteden, maar meer matritminuten. Dat was een beetje comrpomis om binnen de eisen zo veel mogelijk vervoer te kunnen bieden zonder een bod te maken waar in ik te laag in zou hebben geschreven.

Ik weet niet of het had gemogen: Maar ik breng voor de eerlijkheid geen stem uit op de poll over wie deze concessie wint.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Eigenlijk vind ik het niet rechtvaardig om BleuBuzz en TraveLink uit te sluiten aangezien ook zij veel tijd in dit project hebben gestoken. Ik heb daarom de poll ook uitgebreid met deze biedingen. NWZO had een onvolledige bieding ingediend en kan daarom niet worden meegenomen. Mensen die hun stem al hebben uitgebracht, moeten dit even opnieuw doen. De beginpost is geüpdatet.

@Drechtblub - Het klopt dat ETF geen exacte matritten heeft, maar je weet wel welke omlopen waar vandaan komen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

regenmaker schreef:Eigenlijk vind ik het niet rechtvaardig om BleuBuzz en TraveLink uit te sluiten aangezien ook zij veel tijd in dit project hebben gestoken. Ik heb daarom de poll ook uitgebreid met deze biedingen. NWZO had een onvolledige bieding ingediend en kan daarom niet worden meegenomen. Mensen die hun stem al hebben uitgebracht, moeten dit even opnieuw doen. De beginpost is geüpdatet.
Dan ga ik opnieuw de biedingen bekijken :)

Is er ook een lijnnetkaart beschikbaar bij de bieding van Travellink? Dat maakt het beoordelen iets gemakkelijker.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

ZO6176 schreef:Ik ben nog druk bezig met Klokbekerstad. Ik ben voor mezelf eens nagegaan hoe lang ik er mee bezig ben: in ieder geval meer dan 25 uur. En dan is het nog niet klaar. Doen anderen ook zo lang over of ben ik gewoon een trage slak?
Nee je bent echt niet traag. Ik heb er zelf iets van twee uurtjes per avond in gestoken en we de aanbesteding loopt al een ruime maand, dat gaat dus eerder richting de 50 uur. Al is dat niet helemaal eerlijk, want er waren ook wat avonden dat ik geen tijd had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Falcon schreef:Is er ook een lijnnetkaart beschikbaar bij de bieding van Travellink? Dat maakt het beoordelen iets gemakkelijker.
Ik heb geen lijnennetkaart van TraveLink gehad. In de eisen stond dat een beknopte omschrijving van het lijnennet ook voldoende was.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik heb geen kaart ingeleverd, maar ziehier: https://www.dropbox.com/s/j4jg01n9axtg4i0/K.JPG?dl=0
Een snelle schets van de basislijnen voor de liefhebber. Niet erg duidelijk, gewoon snel in elkaar geflanst met mijn iPad :)
Maar het geeft misschien een idee. Ik zal hieronder het lijnennet toelichten.

50/150/650
Deze lijnen verzorgen de verbinding Arken - Dennelo - Helegom. In Dennelo aansluitingen op de treinen. Lijn 150 rijdt via Limwijk en in de daluren en in het weekend pendelt deze tussen Station Arken-Dennelo en Limwijk. Lijn 650 rijdt via Meyersburg College. Lijn 50 bedient 's avonds Theater 't Hofje.

51/151/651
Lijn 51 verzorgt de basisbediening Arken - Viersprong - Schippershoek - Klokbekerstad. Lijn 651 rijdt via Hogeschool en in de middagspits gedeeltelijk via Schippershoek haven (boot).
Lijn 151 rijdt via Schippershoek Haven en in het weekend via Hotel de Reiger.

52/152/652/53
Lijn 52 verzorgt de basisbediening Helegom - Viersprong - Schippershoek - Klokbekerstad. Lijn 152 rijdt via Viersprong Hoeve en Klokbekerstad Zuid, lijn 652 rijdt via Hogeschool en lijn 53 via Schippershoek Haven.

Lijn 153 rijdt in de daluren tussen Wkc Rivierenbuurt en Schippershoek Zeeweg.

Lijn 54/154/55
Deze lijnen vormen de verbinding Helegom - Urft (54) / Bolder (55) / Sneldienst (154) - Klaverbladel - Klokbekerstad Universiteit / CS.

Lijn 56
Deze lijn rijdt in het weekend als ringlijn Klokbekerstad - Natuurcamping Bolderduinen - Urft Dorp / Oorlogsmuseum.

Verder zijn er verschillende servicelijnen die bijvoorbeeld bijzondere locaties bedienen.

TraveLink heeft er op sommige verbindingen voor gekozen om meerdere routevarianten te rijden. Dit leidt er helaas voor sommige reizigers toe dat de dienstregeling niet overzichtelijk is, maar heeft als reden dat de aanbesteding dusdanig is opgezet dat zonder deze varianten bepaalde scores (zoals ontsluitingsscores of aansluitingen boot) niet worden toegekend, waardoor de verbinding in een andere tijdsperiode onrendabel zou zijn. Zo zou zonder lijn 152 in de spits en lijn 153 in de daluren de verbinding Schippershoek in de daluren niet rendabel zijn, omdat TraveLink volgens het beoordelingsmodel dan méér punten zou verdienen aan ongebruikte DRU's. Met de ontsluitingsscores die lijn 152 en 153 binnenhalen in spits en dal is de verbinding net wél rendabel.
TraveLink wil benadrukken dat de meeste routevarianten voornamelijk in de tegenspitsrichting worden geboden. De meeste reizigers reizen met een duidelijke en overzichtelijke dienstregeling.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

NWZO had een onvolledig bieding ingediend. Klopt. Ik heb ingediend wat ik tot zover had.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

ZO6176 schreef:Ik vind het wel een goed idee dat andere vervoerders een deel van de punten van de aanbesteding bepaalt. Ik zou wel als restrictie toevoegen dat alleen vervoerders die ingeschreven hebben mogen stemmen.
Wordt de stemming dan niet heel beperkt, als alleen de deelnemende vervoerders stemmen? Dat levert denk ik een reëel risico van stakende stemmen op.

In elk geval is de stem namens BleuBuzz naar DAB gegaan: mooi ontsluitend netwerk heeft die ervan gemaakt, waar in overigens ook wel wat puntjes uit m'n eigen bod herken. Alleen hoe DAB alles met maximaal 12-meterbussen denkt te vervoeren levert wat vraagtekens op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

Na lang wikken en wegen heb ik mijn top drie samengesteld:

3. Travellink. Wauw, hier zit me gegarandeerd veel tijd achter. om alles te berekenen en in te vullen. Hier kan menig dienstregeling maker nog wel wat van leren. Efficiënt gebruik van de bussen is hier zeker van toepassing. Niet teveel in zetten, alle gebieden ontsluiten, in de gaten houden waar welke bus rijdt gezien het geswitch tussen lijnen voor een bus. Oprecht knap. Echter, zoals je zelf aangeeft maakt het gebruik van 21 verschillende lijnen het niet overzichtelijker voor de reiziger. En laat ons net gevraagd zijn om vanuit de reiziger de offerte te beoordelen. Ik snap de redenen waarom je bepaalde keuzes gemaakt hebt. Dat de oorspronkelijke telling niet gehanteerd wordt speelt hier in je nadeel. Ik vind het knap wat je in elkaar hebt gedraaid. Je bied ook wel alle mogelijke verbindingen die mogelijk zijn. Maar vanuit reizigersperspectief zijn er naar mijn mening betere biedingen.

2. Bleubuzz. Ik heb lang getwijfeld of ik jou mijn stem ging geven of dat deze ging naar DAB. Ik vind de biedingen op veel vlakken hetzelfde namelijk, iets wat jezelf ook al opvalt :D . Ik was lang bezig om jou mijn stem te geven. Ik vind namelijk de sneldienst X21 dus wel belangrijk. Er zullen vast veel mensen met de boot aankomen die vervolgens naar de grote stad Klokbekerstad moeten. Die moet je dan niet zo min mogelijk laten overstappen. Ookal rijd X21 niet vaak, de verbinding wordt enkele keren geboden. De verbinding naar Klokbekerstad is ook een pluspunt vanuit Urft. Ik denk dat reizigers ook hier meer baat hebben aan een verbinding met Klokbekerstad dan met Helegom. Toch is het plek 2 geworden. Want de verbinding Arken-Viersprong-Klokbekerstad is nu wel heel onaantrekkelijk geworden per bus in het weekend. Ik snap de keuze om reizigers de trein in te duwen. Zou ik ook doen, maar had nog altijd een bus rechtstreeks naar Klokbekerstad/Viersprong laten rijden. Dit heeft je uiteindelijk de das omgedaan. Arken is nu net iets belangrijker dan Urft of Schippershoek gezien de grote van deze dorpen.

1. Dat maakt nog steeds dat mijn stem gaat naar DAB. Waarvoor wederom gefeliciteerd. *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Falcon schreef:Want de verbinding Arken-Viersprong-Klokbekerstad is nu wel heel onaantrekkelijk geworden per bus in het weekend. Ik snap de keuze om reizigers de trein in te duwen. Zou ik ook doen, maar had nog altijd een bus rechtstreeks naar Klokbekerstad/Viersprong laten rijden. Dit heeft je uiteindelijk de das omgedaan. Arken is nu net iets belangrijker dan Urft of Schippershoek gezien de grote van deze dorpen.
Laat dat nu net oorspronkelijk ook m'n bedoeling zijn geweest, maar dat kreeg ik niet rond qua frequentie-eisen op de verplichte verbindingen en DRU-verbruik. De verbinding per trein was immers altijd sneller, waardoor ik ten opzichte van het benodigde materieel wel erg weinig reizigers op de doorgaande bus overhield.

Die lijn 333 was daarom eigenlijk toch vooral een manier om de verplichte verbindingen te kunnen bieden zonder over de DRU-limiet heen te gaan. Maarja, in deze aanbesteding was je dan ook meer bezig met slim reizigersaantallen verdelen dan nuttige verbindingen bieden over het algemeen. Wat dat betreft is Klokbekerstad wel een leukere aanbesteding om te doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Bedankt voor de beoordeling, Falcon. Er zit inderdaad heel veel tijd in, ik denk meer dan bij de meeste andere vervoerders. Ik heb geprobeerd om voor de reiziger goede verbindingen te maken, maar ook de provincie tevreden te stellen. Als alles volgens het PvE zou worden beoordeeld denk ik dat ik ook een goede kans had gemaakt om de concessie te winnen.
Het klopt dat het voor reizigers niet altijd overzichtelijk is. Desondanks heb ik wel geprobeerd om het daar waar de meeste reizigers zijn (spitsrichting) wél overzichtelijk te houden en ik denk dat dat wel gelukt is, ook al lijkt dat niet zo als je de bieding bekijkt zoals die is ingeleverd. Om enkele voorbeelden te noemen:
- Lijnen 151/651 richting Klokbekerstad in de ochtendspits. Als je per lijn kijkt zie je intervallen van 20 en 40 minuten. Bekijk het geheel en dan zie je dat er vanuit Arken netjes elke twintig minuten een bus vertrekt. De meeste reizigers (naar Klokbekerstad West bijvoorbeeld) maakt het niet veel uit of het dan een 151 of een 651 is. Richting de Hogeschool is het wel weer wat onregelmatiger.
- Lijnen 54/55 in de spits / tegenspitsrichting. Je ziet dat in de spits de ene helft van de ritten een 54 is en de andere helft een 55. Samen rijden ze een halfuursdienst op het traject Klokbekerstad - Klaverbladel - Helegom. Het zal de gemiddelde reiziger worst wezen of hij nu via Urft rijdt of via Bolder.

En om bijvoorbeeld de ritten van lijn 152 te nemen; ja, onregelmatig, maar deze lijn rijdt wel vooral in tegenspitsrichting, waar weinig reizigers de bus nemen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik heb nog even een klein overzicht gemaakt van de huidige status van de vervoerders. Ik zal deze regelmatig een update geven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Nathan_NL »

regenmaker schreef:Ik heb nog even een klein overzicht gemaakt van de huidige status van de vervoerders. Ik zal deze regelmatig een update geven.
Volgt binnenkort ook nog een overzicht van TranSevia? :P

All jokes aside, ik vind de stemoplossing voor Zilverduinen een goede, en een warm applaus voor iedereen die de inschrijving daarvoor volledig heeft kunnen afmaken. Wordt er achter de schermen actief gewerkt aan een volgende aanbesteding of is de provincie nu vooral bezig de situatie rond de huidige aanbestedingen te monitoren?
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

regenmaker schreef:Ik heb nog even een klein overzicht gemaakt van de huidige status van de vervoerders. Ik zal deze regelmatig een update geven.
Ik heb geen 12m Iveco hoor, dat is allemaal 10 meter ;)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Persbericht TraveLink:
De vijf MAN Lion's City-bussen (Euro III) die op dit moment worden ingezet in de noodconcessie regio Zilverduinen zullen na de start van de concessie Zilverduinen worden overgebracht naar de stalling Kanalendijk. Naast de nieuwere reservebussen die daar beschikbaar zijn voor de concessie Kanalendijk, zullen ook deze bussen als reservebussen worden ingezet om in geval van nood of bijvoorbeeld tijdens evenementen te gaan rijden. In de toekomst zal TraveLink deze bussen ook in andere concessies gaan inzetten als reserve of als extra bussen. Tevens geeft TraveLink andere vervoerders de mogelijkheid om deze bussen in te huren wanneer daar behoefte aan is.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Kort vraagje tussendoor over Klokbekerstad waarvan ik niet zo snel kan terugvinden of deze al eerder is gesteld: is een busstation hetzelfde als een knooppunt?
Basislijn
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ja klopt. Het kan zijn dat de begrippen door elkaar worden gebruikt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Ik vind dat een wat klantonvriendelijke eis. Er wordt een corridor geëist vanaf het Academisch Ziekenhuis naar het Centrum via de Uni, maar bij Knoopunt Uni. moet de bus dus na nog maar 3 minuten gereden te hebben perse twee minuten stil staan? Vooral gezien de frequentie-eisen voor die corridor lijkt me dat nogal onredelijk. (sorry, ik zie dit vandaag pas, dus heb de vragenronde gemist).
Basislijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten