De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Raymond »

ETF heeft met verbazing kennis genomen van het besluit van de provincie om de reizigers de winnaar van de concessie Zilverduinen te laten vaststellen. Alle beoordelingseisen en wensen op basis waarvan de bieding is opgesteld worden hiermee overboord gegooid. Het achteraf wijzigen van de concessie eisen is zeer merkwaardig en hiermee toont ook de provincie zich niet als betrouwbare partner. Mogelijk had bij handhaving van de beoordelingseisen tot een andere uitkomst geleid.

Kijkend naar de huidige tussenstand moet ETF wel opmerken dat de reizigers behoorlijk eensgezind zijn over de gewenste vervoerder. ETF verbindt hier daarom ook conclusies aan en heeft besloten geen officieel bezwaar aan te tekenen tegen deze handelswijze van de provincie.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

Raymond schreef:Kijkend naar de huidige tussenstand moet ETF wel opmerken dat de reizigers behoorlijk eensgezind zijn over de gewenste vervoerder. ETF verbindt hier daarom ook conclusies aan en heeft besloten geen officieel bezwaar aan te tekenen tegen deze handelswijze van de provincie.
De ontwikkelingen zoals deze momenteel plaatsvinden voor de concessie Zilverduinen zijn zeker opmerkelijk. Indien je als vervoerder hier een nadeel ervaart zou ik hier zeker bezwaar tegen maken. Zeker gezien het feit dat je een offerte indient aan de hand van de eisen/beoordeling van de provincie, en dus niet vanuit de reiziger. Ik denk dat jij, net als andere aanbieders (Travellink ;) ) zeker mogen klagen als je benadeeld wordt door de huidige gang van zaken. Ook al snap ik vanuit de provincie de keus om de nieuwe vervoerder te laten kiezen door de reizigers. Tis nu eenmaal een al langslepend proces waar eenieder inzit.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Volgende keer goed spellen ja? -o-
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Worden we geacht alle reizigersstromen toe te lichten qua reizigersspreiding? Het zijn er namelijk nogal wat...
Hetzelfde geldt voor reizigersaantallen bij een toelichtingsscore. Alle reizigersaantallen noemen in meerdere tijdsperiodes is nogal wat.

Ik zie het niet in het PvE staan, maar moet een onderaannemer reservebussen hebben?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Valt wel mee toch? De optelsom van de reizigersstromen was bij mij eerlijk gezegd de basis van de hele dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ja, maar om nu precies alle reisrelaties en stromen uit te leggen wordt wel veel. Enkel aantallen opgeteld geven kan wel maar daar heb je als provinciebestuur nog niet veel aan. Dan kun je ook zeggen "alles past" en klaar.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Je moet op lijnniveau aangeven hoeveel reizigers je berekend hebt, precies dat heb ik dus ook gedaan. Met op bundels wel alles bij elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Je hoeft niet alle reizigersstromen uit te leggen, maar wel te berekenen. Deze reizigersgegevens kun je dan weer indien nodig in je toelichting verwerken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Het provinciebestuur van Klokbekerstad feliciteert DAB bij het binnenslepen van de concessie Zilverduinen! DAB heeft met ruime cijfers gewonnen van andere vervoerders.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Persbericht van DAB:

DAB is heel erg blij met de voorlopige gunning van de concessie zilverduinen. Wij wachten nog verder af of er nog bezwaar gemaakt word tegen de gunning.

Wij bij DAB zijn van de mening dat iedereen recht heeft op goed OV, geen onhandige reis met onbetrouwbaar Flex-vervoer op uw dagelijkse route, geen gedoe met fietsen of belbusjes naar je lokale halte omdat het "te duur" is om daadwerkelijk door een dorp te rijden en wij bieden minimaal op weekdagen eenmaal per uur gewoon een vaste bus door alle plaatsen in de concessie, en tevens goede, comfortabele bussen voor iedereen, met nog een schepje extra comfort voor studenten die langere afstanden reizen van/naar scholen en universiteiten. Kortom: Een dienstregeling waar iedereen van op aan kan, ook de mensen in de minder dichtbevolkte gebieden.

Wij zijn dan ook zeer trots met deze visie deze concessie te winnen, en wij hopen dat de reizigers met ons netwerk met veel plezier, gemak en comfort kunnen gaan reizen. Lukt dit onverhoopt tóch niet, óf heeft u vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice en wij zullen zien wat wij voor u kunnen betekenen.

Met Vriendelijke Groet, en een goede reis gewenst,
Het management team van DAB.
Ik blub in het Drecht.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Gaat het provinciebestuur van Klokbekerstad er van uit dat alle reizigers zittend vervoerd worden? Op een stadsdienst is het doorgaans heel normaal dat een deel van de reizigers staand vervoerd worden. Zeker gezien de korte afstanden lijkt me dat geen probleem. De lage capaciteit die is opgenomen voor de gelede bussen werkt erg hinderend. Het zorgt voor absurd hoge frequenties.
De gelede stadscitaro's in Groningen en Drenthe hebben 44 zitplaatsen en 100 staanplaatsen. Nou is 100 staanplaatsen een beetje heel optimistisch, maar de huidige opgenomen capaciteiten zijn m.i. ook niet realistisch.
Basislijn
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Volgens mij is zittend inderdaad de eis
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Nathan_NL »

Ik weet dat de vragenronde van Calariusdam nog niet is begonnen, maar het gaat hier vooral om woordgebruik. Er staat in de tekst minimaal 3 haltes naar keuze in Adam. Betekent dit 3 haltes inclusief of exclusief de geeiste haltes. En zeker in het geval van halte Francus College, die eens per 2 uur bediend dient te worden. Als die 1x/u bedient wordt telt ie dan 1x per uur als een van de 3 haltes?

Verder, zijn er maar 2 passagierstabellen. Betekent dit dat de overige vervoerstijden beargumenteerd moeten worden of dat deze later toegevoegd worden?

Tenslotte rest mij iedereen die meedoet aan concessie Klokbekerstad veel geluk te wensen voor de laatste loodjes!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Nog maar één dag te gaan voor de inschrijftermijn verstrijkt. Ik heb nog maar één bieding in mijn inbox ontvangen. Wees er dus snel bij!

Over Calariusdam: de documenten zijn nog niet volledig, enkele tabellen missen inderdaad nog.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Persbericht NWZO

NWZO laat weten een bod gedaan te hebben op de concessie Klokbekerstad. Wij menen een zeer acceptabel bod gedaan te hebben waarbij zo goed als alle stadsdelen een verbinding hebben zowel het Centrum als het Centraal Station.
Voor de forenzen zijn er kwartiersdiensten naar de industrieterreinen zodat je vlot op je werk kunt zijn als mede thuis.
Ook een lijn door de buitenwijken is tot uitvoering gemaakt.
Voor de mensen van buiten (en in de stad) zijn alle P+R uitstekend verbonden. Met name het centrum is uitstekend verbonden, ook op zondag worden de P+R's bediend.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De inschrijving voor de concessie Klokbekerstad is gesloten!

De volgende vervoerders hebben zich ingeschreven:
  • BleuBuzz
  • Delein
  • DriveGreen
  • NWZO
  • SjengLines
  • TraveLink
Bijna allemaal vandaag binnengekomen. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Ben benieuwd... volgens mij heb ik wel een aardig goed bod gedaan, maar was wel een klus deze concessie. Het bod was ook werkelijk vanmorgen pas af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik zal de volgende keer een weer wat kleinschalige concessie aanmaken. Je hoeft natuurlijk ook niet op elke concessie in te schrijven, maar gewoon doen wat je leuk vindt. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Da's juist het "probleem": dit was een leuke, maar tegelijk bleek het in de praktijk ook meer werk dan vooraf gedacht. Vooral het vaststellen hoeveel materieel ik nodig had om de diensten uit te voeren is met die hoge frequenties wat complexer, zeker als je er zoals ik ook nog een stel doorkoppelingen in hebt zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

regenmaker schreef:Ik zal de volgende keer een weer wat kleinschalige concessie aanmaken. Je hoeft natuurlijk ook niet op elke concessie in te schrijven, maar gewoon doen wat je leuk vindt. :)
Ik had niet verwacht dat deze zoveel werk opleverde. Ik vermoed dat het uiteindelijk meer dan 80 uur heeft gekost. Maar was wel gaaf.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

ZO6176 schreef:Maar was wel gaaf.
Zeker ja!

Wat mij vooral tegen viel was overigens hoeveel DRU er al op ging aan verhoogde frequenties op de corridorverbindingen, waar je soms met geen mogelijkheid alle reizigers kon vervoeren met de grootste bussen en de geëiste frequentie. Nou kon je daar dan wel weer gebruik van maken in de toelichtingsscore, maar die bood dan weer geen gelegenheid om ergens minder te rijden dan geëist. Zoals bijvoorbeeld verplicht 2x/uur naar de Strandwijk moeten rijden in de ochtendspits voor maarliefst 5 reizigers per uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik ga overigens niet al te moeilijk doen als iemand toevallig een limiet heeft overschreven. Ik vind dat iedereen recht heeft op een beoordeling gezien de hoeveelheid tijd die hierin is gestoken en voor het overschrijden van een limiet zal een passende puntenstraf worden toegekend.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Gelukkig dat je daar dan wel een puntenstraf voor toepast, anders zit daar immers een oneerlijkheidje in. Maargoed, gelukkig heb ik zelf iets moois weten te bedenken wat binnen de limieten blijft ookal had ik maar 0,2 DRU over :P

Lijkt me trouwens voor jou ook wel een klus deze concessie te beoordelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

regenmaker schreef:Ik ga overigens niet al te moeilijk doen als iemand toevallig een limiet heeft overschreven. Ik vind dat iedereen recht heeft op een beoordeling gezien de hoeveelheid tijd die hierin is gestoken en voor het overschrijden van een limiet zal een passende puntenstraf worden toegekend.
Ook hoop dat je dat dan wel goed onderbouwd, want in het echt hoef je als opdrachtgever het niet in je hoofd te halen om achteraf de puntentelling aan te passen, dat levert gegarandeerd lange rechtzaken op.

Ik had zelf overigens geen problemen met het drulimiet, maar meer met het budget voor materieel. Vooral vanwege de hoge benodigde frequenties richting o.a. de Universiteit die veel materieel vereisen. Ik ben erg benieuwd naar de puntentelling.
Basislijn
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Ik zit in ieder geval over het budget heen. DRU kwam ik wel uit: 3402
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten