De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Ik zat in eerste instantie over het budget heen, maar kon door één van de lijnen net wat anders op te zetten aardig wat budget besparen: een aangepaste frequentie maakte het mogelijk bussen de hele dag in te zetten in plaats van een dure gelede die buiten de spits stil zou staan.

Wel bleek uiteindelijk dat de verschillen in passagiersaantallen tussen werkdag en zondag zo groot waren dat ik voor de zondagsdienst enkele lijnen noodgedwongen met 12-meter moest inplannen, omdat ik te weinig 10-meterbussen had om ze daar allemaal mee te kunnen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Netjes. Ik zie wel waar ik eindig. Is het laatste: het zij zo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Wanneer verwacht de provincie met de uitslag van Klokbekerstad te komen? Immers gaat de concessie over anderhalve week al van start en zou het zomaar kunnen dat de winnaar nog een aanbesteding voor zijn onderaannemer moet houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door trolly »

Niet zo miepen Daniel. Het lukt Boris Johnson ook om het VK over zes dagen uit de EU te krijgen, dus waar hebben we het over?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

_O-
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De bestuurders in Klokbekerstad zijn op Herfstreces. ;)

Volgende week wordt de aanbesteding weer opgepakt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Mijn taken die ik op de wiki wilde doen zijn eindelijk klaar dus ik kan de rest van mijn zondag eens rustig verder beoordelen. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De eerste twee vervoerders hebben al hun eigen puntenbeoordeling gehad. De rest volgt als het goed is deze week. Dit weekend kan ik hopelijk de gehele puntentelling openbaar maken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De Klokbeker Standaard editie 1 november 2019

Vanaf 1 december 2019 gaat de nieuwe dienstregeling in de concessie Kanalendijk van start. De wijzigingen zijn als volgt:
  • Op lijn 40 gaan enkele ritten rijden nu gewoon de volle route rijden. Alleen de laatste rit op zaterdag richting Kanalendijk blijft als sneldienst rijden ivm aansluitingen.
  • Lijn 41 bedient meer haltes in Grachthout. Hierdoor komen aansluitingen Heelwoud en aan het einde van elke slag in Kanalendijk te vervallen.
  • Lijn 42 routevariant op zondag door Golfslag komt te vervallen.
  • Lijn 142 rijdt nu altijd via Woestijnstraat/Centrum.
  • Lijn 43 gaat doordeweeks de gehele dag 1x/uur via Wespensingel en via Centrum ipv Dijkstraat.
  • Lijn 44 komt doordeweeks vervallen.
  • Op lijn 45 komen de extra spitsritten vervallen en wordt de route in Hemelendorp gelijkgetrokken. De bediening van de Burgemeesterweg komt te vervallen.
  • Lijn 46 rijdt voortaan 1x/uur via Zandsingel en Gazonlaan zodat route via Centrum vervalt, maar Zandwijk-West alsnog bediend wordt.
  • Nieuwe lijn 47 van Kanalendijk naar Heelwoud Ziekenhuis waarbij o.a. Dijkstraat en Wkc Koninklijke Buurt worden aangedaan. Ma-vr overdag 1x/uur en za overdag 1x/2 uur.
De nieuwe busboekjes zijn half november verkrijgbaar in het servicepunt van TraveLink in Kanalendijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Vanwaar deze wijzigingen?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

regenmaker schreef:De eerste twee vervoerders hebben al hun eigen puntenbeoordeling gehad. De rest volgt als het goed is deze week. Dit weekend kan ik hopelijk de gehele puntentelling openbaar maken.
Compliment voor de puntentelling, ongetwijfeld zal er, net als in het echt, nog een bezwaar volgen maar het ziet er heel overzichtelijk uit.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

DPDelft schreef:
regenmaker schreef:De eerste twee vervoerders hebben al hun eigen puntenbeoordeling gehad. De rest volgt als het goed is deze week. Dit weekend kan ik hopelijk de gehele puntentelling openbaar maken.
Compliment voor de puntentelling, ongetwijfeld zal er, net als in het echt, nog een bezwaar volgen maar het ziet er heel overzichtelijk uit.
Hier sluit ik mij zeer zeker bij aan. Mijn complimenten aan het bestuur van Klokbekerstad! dus ook voor regenmaker! :D
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Gisteravond mijn beoordeling mogen ontvangen.
Helder en overzichtelijk.
Mijn complimenten hiervoor.
Ik kijk uit naar de volgende aanbesteding.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

ZO6176 schreef:Vanwaar deze wijzigingen?
De gemeente Kanalendijk wilde een eenduidigere dienstregeling.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Ok. Is dit niet iets voor de komende aanbestedingen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Zou op zich wel een leuk vervolg-spelelement zijn ja: een aanbesteding waarbij je inzicht hebt in de huidige dienstregeling met een opgave om een bezuiniging op het aantal DRU (of bussen) door te voeren. Raakt aan de realiteit en het vraagt ook creativiteit om wel de eisen te blijven halen.

Maar eerst maar eens zien wat er uit de huidige aanbesteding komt, zo te zien hebben vrijwel alle vervoerders die geboden hadden al hun beoordeling gehad. Kan dus nooit heel lang meer duren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Nee klopt, ik heb de gehele beoordeling klaar. Ik zal deze straks plaatsen. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Spannend. Tromgeroffel?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Beste vervoerders,

Het provinciebestuur van Klokbekerstad heeft de afgelopen dagen alle biedingen die waren ingediend voor de concessie Klokbekerstad onder de loep genomen. Er zijn veel interessante en creatieve oplossingen voorbijgekomen.

De winnaar van de concessie mag 10 jaar het stadsvervoer van Klokbekerstad verzorgen dat gepaard gaat met een enorm budget. De winnende vervoerder heeft een effectief nachtnet binnen Klokbekerstad opgezet, creatieve oplossingen toegepast en flink investeert in de frequenties op belangrijke corridors, maar ook tussen de wijken. Na lang beraadt is de winnende vervoerder:
Spoiler: show
BleuBuzz - Volledige uitslag
Bezwaren kunnen worden ingediend tot 6 november 2019 12:00.

Het provinciebestuur van Klokbekerstad

P.S. De start post is geüpdatet met nieuwe data en er is een overzicht van actuele busboekjes geplaatst. Voor Zilverduinen en Klokbekerstad komen deze boekjes rond Kerst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Persbericht BleuBuzz
De directie van BleuBuzz is verheugd te horen dat de investering van vele uren in een goed uitgebalanceerd bod op de concessie Klokbekerstad heeft geleid tot het winnen van deze concessie, ondanks dat de scores laten zien dat er stevige concurrentie bestond van met name DriveGreen en Sjenglines.
Wij gaan met spoed contact opnemen met de busleveranciers VDL, Solaris en MAN om de benodigde 56 bussen voor het uitvoeren van deze concessie tijdig beschikbaar te hebben voor de geplande start van de concessie op 11 november 2019.
Op korte termijn zullen wij ook komen met een wijzigingskrant voor de reizigers in Klokbekerstad, alsmede de aanbesteding voor de onderaannemer die in opdracht van ons de lijnen 21 en 22 doordeweeks en lijn 16 op zondag mag gaan uitvoeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Persbericht NWZO:

De directie van NWZO feliciteert BleuBuzz met het binnenhalen van de concessie Klokbekerstad. NWZO is verheugd dat ondanks het feit dat we deze niet gewonnen, de provincie een vervoerder heeft die de reiziger op de eerste plaats zet.

@Provinciebestuur: wij missen in het overzicht de biedingen van onder ander Sjenglines. Zouden jullie deze erbij kunnen vermelden? Nogmaals complimenten voor de uitvoering van het spel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

ZO6176 schreef:@Provinciebestuur: wij missen in het overzicht de biedingen van onder ander Sjenglines. Zouden jullie deze erbij kunnen vermelden?
Die staat er gewoon bij hoor, er staat één PDF-je met drie links tussen en daar zitten DeLein, DriveGreen en Sjenglines onder :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

NWZO zit in de weekendmodus.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

Allereerst regenmaker bedankt voor het verrichten van het vele werk! Tevens Bleubuzz gefeliciteerd met de voorlopige overwinning.

Toch heeft Sjenglines bezwaar aangetekend bij de provincie Klokbeker. Wij zijn van mening dat de verhoudingen tussen het punten bij de toelichtingsscore hier en daar erg scheef ligt tussen de vervoerders. Als 2 vervoerders bijvoorbeeld hetzelfde aanbieden zouden hier bij de toelichtingsscore ook hetzelfde puntenaantal toegekend moeten worden.

Door de aangehaalde punten in mijn bezwaarschrift is Sjenglines van mening dat de gehele top 3 nog kan veranderen. Wij zijn dan ook in afwachting van de reactie van het provinciebestuur.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Falcon schreef:Wij zijn van mening dat de verhoudingen tussen het punten bij de toelichtingsscore hier en daar erg scheef ligt tussen de vervoerders. Als 2 vervoerders bijvoorbeeld hetzelfde aanbieden zouden hier bij de toelichtingsscore ook hetzelfde puntenaantal toegekend moeten worden.
Daar ben ik het niet geheel mee eens, het gaat hier ook om de manier waarop je de bonuspunten onderbouwd. Daardoor kunnen er nog altijd verschillen tussen vervoerders zitten in de bonuspunten.
En je moet de toelichting natuurlijk ook wel in het totale netwerk zien, terwijl juist dat nogal van vervoerder tot vervoerder verschilt.

Overigens ben jij ook wel heel zuinig geweest om het vragen om bonuspunten, het PvE bood die ruimte voor veel meer zaken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten