De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Zal vanavond eens kijken waar dat gedachteverschil bij de Kastelenbuurt door ontstaat.
Overigens rijdt lijn 21 ook nog tussen Kastelenbuurt en CS 1x/uur, maar dat is een extraatje en die heb ik in de capaciteiten nog niet eens meegenomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

DPDelft schreef:Voorbeeld 1 (BleuBuzz): De verbinding Kastelenbuurt - Centrum - Station - Universiteit telt 290 reizigers/uur (de reizigers naar de andere wijken zijn niet meegenomen, eigenlijk zouden de 20 reizigers naar Oost en de Sieradenbuurt ook nog minimaal moeten worden meegenomen). BlueBuzz biedt 6x per uur een verbinding met een standaard bus, waarbij de totale capaciteit 240 passagiers per uur is. Er blijven dus minstens 50 reizigers per uur achter op de de haltes in Kastelenbuurt in mijn beleving.
Hoe kom jij aan de 290 reizigers per uur dan? Vanuit de Kastelenbuurt zie ik de volgende reizigersstromen in de ochtendspits:
- 90 naar Centrum
- 50 naar Universiteitsbuurt
- 5 naar Sieradenbuurt
- 70 naar Stationsbuurt
- 10 naar Fruitbuurt
- 15 naar Oost

Opgeteld zijn dat dus 240 reizigers. (De reizigers Centrum - CS heb ik verdeeld over alle lijnen die daar rijden, de stroom Centrum - Fruitbuurt in lijn 6 kan je wegstrepen tegen de reizigers uit de Kastelenbuurt die in het centrum zijn uitgestapt om over te stappen naar hun bestemming)

Verder heb je nog 25 reizigers naar de Seizoensbuurt, 55 naar de Vredige Buurt en 30 naar de Rivierenbuurt. Dat zijn er samen 110, terwijl lijn 21 en 22 samen capaciteit voor 145 reizigers bieden. De 5 reizigers naar West kunnen tenslotte kiezen: die passen in lijn 21/22 met overstap in de Rivierenbuurt, maar ze kunnen ook nog lijn 21 naar het station pakken om daar op lijn 33 over te stappen.
Ik zie hier dus geen capaciteitsprobleem optreden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Daniel schreef:
DPDelft schreef:Voorbeeld 1 (BleuBuzz): De verbinding Kastelenbuurt - Centrum - Station - Universiteit telt 290 reizigers/uur (de reizigers naar de andere wijken zijn niet meegenomen, eigenlijk zouden de 20 reizigers naar Oost en de Sieradenbuurt ook nog minimaal moeten worden meegenomen). BlueBuzz biedt 6x per uur een verbinding met een standaard bus, waarbij de totale capaciteit 240 passagiers per uur is. Er blijven dus minstens 50 reizigers per uur achter op de de haltes in Kastelenbuurt in mijn beleving.
Hoe kom jij aan de 290 reizigers per uur dan? Vanuit de Kastelenbuurt zie ik de volgende reizigersstromen in de ochtendspits:
- 90 naar Centrum
- 50 naar Universiteitsbuurt
- 5 naar Sieradenbuurt
- 70 naar Stationsbuurt
- 10 naar Fruitbuurt
- 15 naar Oost

Opgeteld zijn dat dus 240 reizigers. (De reizigers Centrum - CS heb ik verdeeld over alle lijnen die daar rijden, de stroom Centrum - Fruitbuurt in lijn 6 kan je wegstrepen tegen de reizigers uit de Kastelenbuurt die in het centrum zijn uitgestapt om over te stappen naar hun bestemming)

Verder heb je nog 25 reizigers naar de Seizoensbuurt, 55 naar de Vredige Buurt en 30 naar de Rivierenbuurt. Dat zijn er samen 110, terwijl lijn 21 en 22 samen capaciteit voor 145 reizigers bieden. De 5 reizigers naar West kunnen tenslotte kiezen: die passen in lijn 21/22 met overstap in de Rivierenbuurt, maar ze kunnen ook nog lijn 21 naar het station pakken om daar op lijn 33 over te stappen.
Ik zie hier dus geen capaciteitsprobleem optreden.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had een overzicht van de reizigers opgenomen in mijn excelbestand, helaas blijken daar een aantal fouten in te staan :@ . Excuses daarvoor. Ik ben nu door alle tabellen aan het gaan waar er eventueel nog meer fouten in staan. -o-

Vanuit de Rivierenbuurt reizen er 170 reizigers naar het centrum, 60 naar de Universiteit en 40 naar het station. Totaal 270 passagiers per uur in de ochtendspits. BlueBuzz biedt 6x per uur een verbinding waarvan 2x per uur een gelede bus. De totale capaciteit is 250. De capaciteit is daarmee volgens mij onvoldoende om alle reizigers te vervoeren.
Vanuit de Fruitbuurt reizen er 125 reizigers naar het centrum, 40 naar de Universiteit, 10 naar de Sieradenbuurt en 60 naar het station. Totaal 235 passagiers per uur in de ochtendspits. BlueBuzz biedt 6x per uur (2x per uur lijn 6, 2x per uur lijn 21 en 2x per uur lijn 36) een verbinding. De totale capaciteit is 240. Bus 21 moet dus vrijwel leeg uit Rivierenbuurt komen om de passagiers van de Fruitbuurt mee te nemen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Persbericht provincie Klokbekerstad

De bezwaren van TraveLink zijn afgewezen vanwege de volgende redenen:
  • De provincie heeft TraveLink nog gematst met de hoeveelheid strafpunten voor het eisen van te veel punten. Normaal gesproken zouden -50 punten gerekend worden in plaats van -40 punten.
  • Voor het Z-Link netwerk zijn 75 punten echt veel te hoog, dit komt overeen met de gehele toelichtingsscore van enkele andere vervoerders. De meeste punten voor deze verbindingen zitten al in de score voor de verplichte verbindingen.
  • TraveLink heeft de hoogste toelichtingsscore van alle vervoerders en heeft in dat oogpunt weinig recht van klagen over te lage scores voor de toelichting. TraveLink heeft de minste DRU's ingezet van alle vervoerders. Deze DRU's hadden nog prima voor reizigers ingezet kunnen worden. Een van de redenen waarom lage DRU-scores slechts beperkt beloond werden.
  • De provincie heeft TraveLink te veel punten gegeven voor het nachtnet in verhouding met andere vervoerders, aangezien het nachtnet van TraveLink alleen op vrijdag- en zaterdagnacht rijdt, terwijl die van Sjenglines de gehele week rijdt.
  • De provincie heeft TraveLink -30 strafpunten (-5 punten per dag) toegekend voor het te laat inleveren van het overzicht voor matritminuten. Dit is in vorige biedingen altijd onderdeel geweest van de bieding en alle vervoerders behalve TraveLink hebben dit overzicht dan ook op tijd ingeleverd. Niets doen zou voordeel voor TraveLink opleveren.
  • De concessie is alreeds vertraagd. Om de kosten voor de provincie zo laag mogelijk te houden was het onontkoombaar om een korte bezwaarperiode in te voeren.
De bezwaren van Delein zijn afgewezen vanwege de volgende redenen:
  • De concessie is alreeds vertraagd. Om de kosten voor de provincie zo laag mogelijk te houden was het onontkoombaar om een korte bezwaarperiode in te voeren.
  • Het klopt inderdaad dat er niets in het PvE staat over het materieelbudget overschrijden. Echter, zou dit betekenen dat vervoerders die het limiet overschrijden uitgesloten zouden moeten worden van deelname. Maar doordat vervoerders veel tijd in hun bieding hadden gestoken, heeft de provincie hier een beperkte straf voor opgenomen.
  • Het materieel van de onderaannemer is bij Bleubuzz gewoon opgenomen in de totale kosten: 12.261.000. Hetgeen onder het budget is.
  • Na klachten heeft Delein nog 1 punt extra per nachtlijn gekregen vergeleken met de voorlopige puntentelling (3 i.p.v. 2 punten).
De bezwaren van Sjenglines zijn afgewezen vanwege de volgende redenen:
  • De matritminuten van onderaannemers hoeven zoals in het PvE staat niet mee te worden genomen in de beoordeling voor de matritminuten.
  • Er was geen toelichting van Sjenglines over de hogere frequenties. Bij Bleubuzz werden deze frequenties netjes een voor een toegelicht en was het puntenaantal prima in verhouding met het bestede aantal DRU (1 tot 5 punten). Het gaat om de gehele bieding waar de provincie naar kijkt. Hopelijk leert Sjenglines hier iets van voor toekomstige biedingen. Dit geldt ook voor de continue bediening van de Technische school.
  • De beoordelingen zijn niet gedaan puur op DRU, maar ook op de kwaliteit van de uitleg/netwerk! Bleubuzz had een duidelijk en overzichtelijk bot neergezet met goede argumenten waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Tegelijkertijd werden geen absurd hoge puntenaantallen gevraagd voor bepaalde onderdelen. De provincie blijft achter zijn beoordeling staan.
  • Voor de volgende aanbesteding gaat de provincie de toelichtingsscore aanpassen aan de lessen die worden getrokken voor de concessie Klokbekerstad. De provincie zit te denken aan een 5 argumentensysteem. Noem zowel 5 goede (elk 10 punten max.) als 5 verbeterpunten (waarvoor zou je nou nog extra DRU/materieel willen, elk 10 punten max.) van je bieding. De maximale score wordt dan 100 punten. De punten worden toegekend voor de kwaliteit van je uitleg/netwerk en je toekomstvisie op het netwerk.
De bezwaren van DriveGreen zijn afgewezen vanwege de volgende redenen:
  • Het netwerk van Bleubuzz kent ook enkele tangentiële verbindingen tussen de wijken waarbij het bij DriveGreen aan ontbreekt. Dit levert voor de aanzienlijke hoeveelheid reizigers tussen wijken behoorlijke reistijdreducties op. Hierdoor ziet de provincie meer potentie in de bieding van Bleubuzz dan in DriveGreen. Bovendien worden er door Bleubuzz duidelijke frequentiepatronen gehanteerd en wordt elke routevariant door zijn eigen lijnnummer gekenmerkt. Vanwege deze redenen gaat de provincie niet mee in het feit dat het netwerk onoverzichtelijk is. Het is juist een erg uitgebalanceerd netwerk dat voldoet aan de eisen van de provincie Klokbekerstad.
  • De provincie kan zich vinden in de reizigersaantallen die door Bleubuzz zijn gerekend, zoals door Bleubuzz zelf wordt ondersteund.
  • Het verzoek van DriveGreen om nog eens kritisch te kijken naar de reizigersaantallen van Sjenglines maakt voor de huidige uitslag niets uit en wordt daarom afgewezen.
Met het afwijzen van de bezwaren wordt de gunning aan Bleubuzz definitief. Het provinciebestuur van Klokbekerstad feliciteert Bleubuzz met het winnen van de concessie Klokbekerstad voor een periode voor 10 jaar en hoopt spoedig meer te horen over de aanbesteding voor de onderaannemer!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

DPDelft schreef:Vanuit de Rivierenbuurt reizen er 170 reizigers naar het centrum, 60 naar de Universiteit en 40 naar het station. Totaal 270 passagiers per uur in de ochtendspits. BlueBuzz biedt 6x per uur een verbinding waarvan 2x per uur een gelede bus. De totale capaciteit is 250. De capaciteit is daarmee volgens mij onvoldoende om alle reizigers te vervoeren.
Ik kwam hier zelfs tot 280 reizigers per uur, maar gelukkig is 65+65+40+40+40+40 nog altijd 290 en niet 250 :wink:
Vanuit de Fruitbuurt reizen er 125 reizigers naar het centrum, 40 naar de Universiteit, 10 naar de Sieradenbuurt en 60 naar het station. Totaal 235 passagiers per uur in de ochtendspits. BlueBuzz biedt 6x per uur (2x per uur lijn 6, 2x per uur lijn 21 en 2x per uur lijn 36) een verbinding. De totale capaciteit is 240.
Ik heb hier zelfs nog meer reizigers meegeteld, namelijk ook nog de 20 reizigers van de Fruitbuurt naar Oost, West, Zuidhoeve en de Kastelenbuurt en ergens een afrondingsverschilletje want ben van 256 reizigers uitgegaan.
Daarvan gaan er 80 in 2x/uur lijn 6, 80 in 2x/uur lijn 21 en 96 in 2x/uur lijn 36 waarmee er nog voor 9 passagiers extra plaats is. En 40+40+40+40+40+65 is nog altijd 265 en niet 240 :P
Bus 21 moet dus vrijwel leeg uit Rivierenbuurt komen om de passagiers van de Fruitbuurt mee te nemen.
Komt 'ie ook want ik heb voor de ringlijn alleen de reizigers vanuit Kastelenbuurt, Seizoensbuurt, Vredige Buurt en Rivierenbuurt met bestemming Fruitbuurt gerekend. Doorgaande reizigers uit die wijken naar Centrum en CS zijn al bij de directe lijnen uit de wijken meegeteld.
Daarmee is dus voor Fruitbuurt - CS de volledige capaciteit beschikbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Persbericht BleuBuzz

BleuBuzz is zeer verheugd van de provincie te horen dat alle bezwaren tegen onze bieding zijn afgewezen. Klokbekerstad krijgt hiermee een geheel nieuw netwerk met vele rechtstreekse verbindingen en korte reistijden. De details van ons aanbod kunnen de reizigers vinden in onze wijzigingskrant. Deze is door de bezwaren enigszins vertraagd, maar zal zo spoedig mogelijk worden afgerond en gepubliceerd.
Hetzelfde geldt voor de aanbesteding voor een onderaannemer die wij nog dit weekend in dit topic zullen publiceren. Om de reizigers geen gevolgen van de door de bezwaren vertraagde aanbesteding voor de onderaannemer te laten ondervinden zullen de lijnen 21 op doordeweekse dagen en lijn 16 op zondag op de eerste dagen worden uitgevoerd met ingehuurde touringcars van KlokbekerTours. Deze voertuigen zijn helaas wel wat minder toegankelijk dan het materieel wat wij van de onderaannemer verwachten.

Rest ons nog de reizigers in Klokbekerstad van harte welkom te heten in onze gloednieuwe oranje-blauwe BleuBuzz bussen!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

DriveGreen feliciteerd BleuBuzz met het winnen van de concessie Klokbekerstad. Helaas heeft DriveGreen op basis van verkeerde reizigersaantallen een offerte gemaakt en daar ook de andere offertes op beoordeeld. DriveGreen wenst BleuBuzz succes met het uitvoeren van de gewonnen concessie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Beste reizigers in Klokbekerstad,

Vanaf 11 november 2019 is BleuBuzz uw nieuwe vervoerder en wordt het netwerk in Klokbekerstad fors gewijzigd. Alle informatie over de nieuwe dienstregeling vindt je in onze informatiekrant.
Het busboekje zal later door de provincie worden gepubliceerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Beste vervoerders,

De vragenronde voor de concessie Calariusdam is per direct van start gegaan. Het contract met de nog lopende vervoer TranSevia is fors ingekort. Veel plezier met deze nieuwe kleine aanbesteding! :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Hoe definieer je het ontsluiten van Berglaken? Doet een bus die bij Berglaken, Hoogteweg stopt dat al?

Verder zie ik aantallen reizigers kleiner dan 1. Dienen de bussen ruimte voor lijkkisten te hebben en zoja hoeveel plekken nemen die kisten met lichaamsdelen dan in? :mrgreen:

Verder complimenten voor de duidelijkheid van het PvE.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Reizigersaantallen zijn per uur, dus 0.2 reiziger/uur betekent 1 reiziger per 5 uur. Geen lijkkisten nodig. :)

Voor Berglaken moet de halte Dorp worden bediend en voor Perlingen de halte Centrum dit zal ik nog wel even duidelijker bij de wensen neerzetten.

Ik hoop dat een bieding voor deze aanbesteding maken niet al te lang gaat duren, dit is bedoeld als een kleine puzzel. Dat lijkt me wel mooi na de enorme concessie Klokbekerstad. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Reizigersaantallen zijn per uur, dus 0.2 reiziger/uur betekent 1 reiziger per 5 uur.
Ja die snapte ik al, maar kon het even niet laten :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Het valt mij op voor een concessie met zulke magere reizigersaantallen dat er geen tussenstap zit tussen de nog aardig grote 10m bussen en 8tax, zoals bijv. een Heuliez GX 137, MB Sprinter City, VDL Midcity of een Optare Slimline. Is het nog mogelijk hier naar te kijken?

Er lijkt trouwens een keerlus te missen bij Perlingen, Natuurcentrum.

Hoort "Aagten" bij Perlingen óf bij Sloepdorp?

Geld de halte Hoofdweg tussen Elp en Elshout als dekking voor beide dorpen voor de normale reizigersaantallen? (Dus niet de extra wens, dat is duidelijk geformuleerd).

Geld de halte Hoogteweg bij Berglaken als dekking voor het dorp voor de normale reizigersaantallen?

Bij welke kern hoort "Bosweg" en hoe telt deze mee voor de bediening qua reizigersaantallen? Als die nutteloos is waarom ligt de halte er dan überhaupt?

Kun je de wegafstanden ook intekenen tussen Ziekenhuisweg/Ziekenhuis Heelwoud en Kanalendijk? Dit zou eventueel nog nuttig kunnen zijn zou iemand een lijn willen maken vanaf Adam richting Kanalendijk.

Zou het niet aannemelijk zijn dat er binnen Calariusdam/Adam ook nog enkele reizigers per dag ingerekend zouden worden die binnen de stad naar het industriegebied, ziekenhuis of het centrum willen?

Klopt dat wel? Helemaal geen vervoersvraag tussen Perlingen, Sloepdorp en Berglaken in het weekend?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

DrechtBlub schreef:Het valt mij op voor een concessie met zulke magere reizigersaantallen dat er geen tussenstap zit tussen de nog aardig grote 10m bussen en 8tax, zoals bijv. een Heuliez GX 137, MB Sprinter City, VDL Midcity of een Optare Slimline. Is het nog mogelijk hier naar te kijken?
Zeker.
DrechtBlub schreef:Er lijkt trouwens een keerlus te missen bij Perlingen, Natuurcentrum.
Zal ik toevoegen.
DrechtBlub schreef:Hoort "Aagten" bij Perlingen óf bij Sloepdorp?
Perlingen
DrechtBlub schreef:Geld de halte Hoofdweg tussen Elp en Elshout als dekking voor beide dorpen voor de normale reizigersaantallen? (Dus niet de extra wens, dat is duidelijk geformuleerd).
Ja de halte ligt in Elshout, maar bediend inderdaad beide dorpen.
DrechtBlub schreef:Geld de halte Hoogteweg bij Berglaken als dekking voor het dorp voor de normale reizigersaantallen?
Voor Berglaken geldt dat minstens de halte Dorp bediend moet worden en voor Perlingen de halte Centrum.
DrechtBlub schreef:Bij welke kern hoort "Bosweg" en hoe telt deze mee voor de bediening qua reizigersaantallen? Als die nutteloos is waarom ligt de halte er dan überhaupt?
Halte Bosweg ligt daar voor toekomstige bussen die vanuit het oosten komen. De halte hoort bij Monnikenburen.
DrechtBlub schreef:Kun je de wegafstanden ook intekenen tussen Ziekenhuisweg/Ziekenhuis Heelwoud en Kanalendijk? Dit zou eventueel nog nuttig kunnen zijn zou iemand een lijn willen maken vanaf Adam richting Kanalendijk.
Nee, die route hoort bij de concessie Kanalendijk.
DrechtBlub schreef:Zou het niet aannemelijk zijn dat er binnen Calariusdam/Adam ook nog enkele reizigers per dag ingerekend zouden worden die binnen de stad naar het industriegebied, ziekenhuis of het centrum willen?
Ja lijkt me prima.
DrechtBlub schreef:Klopt dat wel? Helemaal geen vervoersvraag tussen Perlingen, Sloepdorp en Berglaken in het weekend?
Ik zal wat reizigers in het weekend toevoegen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

In Monikkenburen ligt ook een station. Nu zijn de frequenties die vereist zijn vrij laag in deze concessie, dus als er een bus bij het station komt is het wel handig als die op de trein aansluit. Maar wat zijn de aankomst-/vertrektijden van die trein dan, daar houdt de concessie immers geen rekening mee.
Op zich zou het om diezelfde reden ook wel handig zijn de knooptijden op de busstations in Heelwoud / Kanalendijk te delen in het PvE, in die concessies zijn de tijden immers juist ooit op de bussen uit Calariusdam afgestemd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Nieuwe versie staat online.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Beste vervoerders,

Voor de uitvoering van de concessie Klokbekerstad is BleuBuzz op zoek naar een onderaannemer voor het uitvoeren van de diensten op een deel van de lijnen. De documentatie voor deze openbare aanbesteding is hier te vinden.
Het spreekt voor zich dat de bussen voorzien moeten zijn van duidelijke lijnnummers en bestemmingen, daarnaast dienen zij in de oranje-blauwe kleuren van BleuBuzz te rijden. De onderaannemer mag hier wel een eigen logo op plaatsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Vragen over het PvE Calariusdam:
- Op basis waarvan is het DRU-limiet bepaald? Een snelle berekening levert dat alleen het bieden van de verplichte lijnen al het DRU-limiet overschrijdt. Bijvoorbeeld de verbinding Calariusdam-Heelwoud, op basis van een snelle berekening komt deze verbinding minimaal uit op 185 dru's per week. Er blijven dan heel weinig dru's over voor de andere lijnen en voor eigen oplossingen van de vervoerder.
- In de toelichtingsscore, bij de verbeterpunten, moet daarbij ook een berekening van de extra benodigde middelen gegeven worden? Is er een limiet aan de extra gevraagde middelen bij dit onderdeel?
- Bij de matritscore wordt gesteld "de matritminuten per matrit is afhankelijk van het bustype". Er wordt vervolgens geen weging gegeven voor de diverse materieeltypes. Zou de provincie hier meer duidelijkheid over kunnen geven?
Laatst gewijzigd door Lijn65 op za 09 nov 2019, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Basislijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

De weging staat gewoon boven alle materieelcategorieën hoor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Lijn65 schreef:Vragen over het PvE Calariusdam:
- basis waarvan is het DRU-limiet bepaald? Een snelle berekening levert dat alleen het bieden van de verplichte lijnen al het DRU-limiet overschrijdt. Bijvoorbeeld de verbinding Calariusdam-Heelwoud, op basis van een snelle berekening komt deze verbinding minimaal uit op 185 dru's per week. Er blijven dan heel weinig dru's over voor de andere lijnen en voor eigen oplossingen van de vervoerder.
DRU doe ik in eerste instantie een beetje op gevoel schatten. Voor de definitieve versie ga ik deze grofweg berekenen aan de hand van de kernnetlijnen plus wat extra ruimte voor de vervoerder.
Lijn65 schreef:- In de toelichtingsscore, bij de verbeterpunten, moet daarbij ook een berekening van de extra benodigde middelen gegeven worden? Is er een limiet aan de extra gevraagde middelen bij dit onderdeel?
Ik zal erbij zetten.

Verder alsvast een preview voor de volgende concessie:
Spoiler: show
Afbeelding
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De mini aanbesteding

Bericht door TLP »

Het PvE vind ik op het eerste gezicht behoorlijk duidelijk, ik hoef weinig te zoeken naar de manier waarop gebieden bediend moeten worden of specifieke routes die worden gereden. Wel zou ik het prettig vinden als je de passages met het woord 'limiet' zou herschrijven.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Daniel schreef:De weging staat gewoon boven alle materieelcategorieën hoor :wink:
Oeps, iets te snel gekeken :X
Basislijn
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Voor de belbussen, wat voor materieel moet je gebruiken? Is dat dan 0,3 DRu weging ná de materieelweging óf vervangt dit de materieelweging? Zou het mogelijk zijn om een regel in te voeren die strafpunten geeft als er systematische belbusritten zijn die gegarandeerd altijd gebeld worden om misbruik te voorkomen?
Ik blub in het Drecht.
Riemer17
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Riemer17 »

Vragen over het PvE Calariusdam:

1. In het PvE wordt een mogelijke scholierenlijn genoemd naar de Hogeschool Heelwoud. Zijn daar ook collegetijden beschikbaar van, zo kan immers beter worden aangesloten op de wensen van de scholieren.

2. Hetzelfde geldt voor het Francus college in Adam.

3. Zijn er ook punten te verdienen voor goede aansluitingen, zoals in de concessies Zilverduinen, Sterrenburcht en Kanalendijk?

4. Zijn er doordeweeks ook reizigers van Monnikenburen naar Adam? Er zijn namelijk wel reizigers van Adam naar Monnikenburen en die moeten ook weer terug...
Riemer17
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Riemer17 »

DrechtBlub schreef:Voor de belbussen, wat voor materieel moet je gebruiken? Is dat dan 0,3 DRu weging ná de materieelweging óf vervangt dit de materieelweging? Zou het mogelijk zijn om een regel in te voeren die strafpunten geeft als er systematische belbusritten zijn die gegarandeerd altijd gebeld worden om misbruik te voorkomen?
Bij het kernnet en de wensen wordt een vaste verbinding/lijndienst op bepaalde momenten geëist. Als je van deze ritten belbusritten maakt krijg je dus geen punten. Buiten de geëiste tijden zijn er te weinig reizigers voor een vaste verbinding, en volstaat een belbus dus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten