De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Lijkt mij ook wel weer eens leuk :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jossevb
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: De mini aanbesteding

Bericht door jossevb »

Goed bezig! De JVB is ook bereid om mee te doen
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

ZO6176 schreef: wo 23 aug 2023, 07:10 Ik wil er zeker een poging wagen. Het ligt een beetje aan de grootte.
Mijn insteek is om deze ronde voor een breder publiek toegankelijk te houden en daarom is de omvang en complexiteit beperkt.
Basislijn
Riemer17
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Riemer17 »

Lijkt mij ook leuk om mee te doen
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

De voorlopige planning voor de tram van Noordhuizen:

Publicatie PvE: uiterlijk 1 september 2023
Deadline indienen vragen: 10 september 2023 23:59
Publicatie definitieve PvE: 14 september 2023
Deadline indienen biedingen: 5 oktober 2023
Bekendmaking uitslag: Uiterlijk 19 oktober 2023
Deadline indienen bezwaar: 5 dagen na bekendmaking uitslag
Reactie op bezwaar: Uiterlijk 10 dagen na deadline voor bezwaar
Ingangsdatum concessie: 1 januari 2024

De opdrachtgever behoudt het recht om op enig moment van deze planning af te wijken.
Basislijn
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ThatPCDude »

Het ziet er tot nu toe wel leuk uit om aan mee te dingen! Eens kijken of ik met mijn United Bus Transportation Services (aka UniBus) er iets moois van kan maken als het definitieve PvE beschikbaar is! *bus* *bus*
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Aanbesteding Tram van Noordhuizen van start

Bericht door Lijn65 »

Het gemeentebestuur van Noordhuizen is verheugd te melden dat het PvE en de spoorkaart van de aanbesteding van de Tram van Noordhuizen online staan!

Plan van Eisen
Schematische spoorkaart

De vragen voor de Nota van Inlichtingen mogen vanaf heden gesteld worden.
De gemeente wenst geïntereseerden veel succes met deze aanbesteding en hoopt op veel (maar niet te veel) biedingen.
Basislijn
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Leuk!
Eerste korte vraag: op zaterdag tussen 18:00 en 19:00 is er geen minimum frequentie?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Ziet er uit als een aardig puzzeltje nog, zo'n tramnet inclusief enkelspoor :)

BleuBuzz heeft de volgende vragen over het PvE:
- Bij halte Landstraat ligt zowel een wissel als een keerlus. Mag je op die halte kopmaken of moeten de trams de keerlus volgen?
- Is een stukje links rijden toegestaan? Bv. mag een tram die na halte Plantsoen het wissel neemt pas keren bij de Waterpoort?
- Telt een tram die vanuit de Bloemenwijk een rondje via Oranjewijk - Centrum - Stationswijk en terug naar Bloemenwijk rijdt als bediening voor eis C? En ook voor bediening van halte Visstraat?
- Wat is de "relevante richting" bij eis 2.4? En stel dat een tram uit de Schildersbuurt elke 10 minuten rijdt, voldoe ik dan ook aan de eis als een rit startend in de Bloemenwijk ervoor zorgt dat de eerste rit uiterlijk om 5.40 uur vertrekt?
- Bij 3.2: Buffertijd voor de helft combineren met keertijd snap ik. Maar moet in het voorbeeld het verschil tussen aankomst en vertrek niet 5,5 minuut zijn? Immers staat er dat je halteertijd en keer-/buffertijd niet mag combineren.
- Bij 3.3: Moet de dienstregeling op de halve minuut nauwkeurig zijn, of mag ik ook elke 2 haltes 1 minuut extra rekenen om de halve minuut halteertijd te verwerken.
- Volstaat voor een onderbouwing van de capaciteit een tabel waarin de reizigersaantallen en de aangeboden capaciteit naast elkaar gezet worden?
- Mag op alle haltes met wissels gekeerd worden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Eerste korte vraag: op zaterdag tussen 18:00 en 19:00 is er geen minimum frequentie?
De dagdelen zijn aangepast. Tussen 18:00 en 19:00 valt onder daluren/avonduren
Bij halte Landstraat ligt zowel een wissel als een keerlus. Mag je op die halte kopmaken of moeten de trams de keerlus volgen?
Beide is hier mogelijk, de keuze is aan de vervoerder.
Is een stukje links rijden toegestaan? Bv. mag een tram die na halte Plantsoen het wissel neemt pas keren bij de Waterpoort?
Nee, na het wisselen naar het linkerspoor op een dubbelsporig baanvak moet op de eerstvolgende halte kopgemaakt worden. Dit zal verduidelijkt worden in het PvE.
Telt een tram die vanuit de Bloemenwijk een rondje via Oranjewijk - Centrum - Stationswijk en terug naar Bloemenwijk rijdt als bediening voor eis C? En ook voor bediening van halte Visstraat?
Ja, dit telt als bediening van die wijken. Dit wordt ook gezien als bediening van de Visstraat.
Wat is de "relevante richting" bij eis 2.4? En stel dat een tram uit de Schildersbuurt elke 10 minuten rijdt, voldoe ik dan ook aan de eis als een rit startend in de Bloemenwijk ervoor zorgt dat de eerste rit uiterlijk om 5.40 uur vertrekt?
De relevante richting is de drukste richting. Ja, als de eerste rit om 5:40 in de Bloemenwijk start is daarmee de Schildersbuurt bediend.
Bij 3.2: Buffertijd voor de helft combineren met keertijd snap ik. Maar moet in het voorbeeld het verschil tussen aankomst en vertrek niet 5,5 minuut zijn? Immers staat er dat je halteertijd en keer-/buffertijd niet mag combineren.
Dit is correct, de minimale tijd is dan 5,5 minuut.
Bij 3.3: Moet de dienstregeling op de halve minuut nauwkeurig zijn, of mag ik ook elke 2 haltes 1 minuut extra rekenen om de halve minuut halteertijd te verwerken.
Hoe dit weergegeven wordt in de tabellen is aan de vervoerder, zolang de uiteindelijke rijtijd maar klopt.
Volstaat voor een onderbouwing van de capaciteit een tabel waarin de reizigersaantallen en de aangeboden capaciteit naast elkaar gezet worden?
Ja, dat volstaat.
Mag op alle haltes met wissels gekeerd worden?
Ja, met inachtneming van het antwoord op de vraag over links rijden. Na het wisselen naar het linkerspoor op een dubbelsporig baanvak moet op de eerstvolgende halte kopgemaakt worden.
Basislijn
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Mogen de perrons op de halte bij het station allemaal in beide richtingen gebruikt worden? Er is aangegeven dat dit bij andere haltes niet mag behalve als er gekeerd wordt, maar die regel lijkt mij erg onpraktisch als die ook geldt voor het station.

Ik zou niet weten waarom je het zou willen, maar mag aan de wens voor een extra vroege rit naar het Ziekenhuis ook voldaan worden door meerdere verschillende ritten te rijden van/naar de verschillende wijken?

Mogen de verplichte verbindingen tussen wijken eventueel in een andere volgorde gedaan worden mits dit praktisch mogelijk is en voor een logische dienstregeling zorgt?

Tellen haltes die in één richting bediend worden óók mee voor dekking? (Mits de bediening logisch is natuurlijk, anders zou je er strafpunten of uitsluitsel voor krijgen onder andere regels.)

Er staat in het PvE wisselend "oranjebuurt" en "oranjewijk" - Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Volgens mij mist de zin "is daarbij gedefinieerd als minimaal 5 en 10 minuten" in het PvE ook een woordje trouwens. ;)
Ik blub in het Drecht.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Mogen de perrons op de halte bij het station allemaal in beide richtingen gebruikt worden? Er is aangegeven dat dit bij andere haltes niet mag behalve als er gekeerd wordt, maar die regel lijkt mij erg onpraktisch als die ook geldt voor het station.
Op het station mogen alle haltes in alle richtingen nediend worden, dit zal verduidelijkt worden in het PvE.
Ik zou niet weten waarom je het zou willen, maar mag aan de wens voor een extra vroege rit naar het Ziekenhuis ook voldaan worden door meerdere verschillende ritten te rijden van/naar de verschillende wijken?
Ja, dat mag.
Mogen de verplichte verbindingen tussen wijken eventueel in een andere volgorde gedaan worden mits dit praktisch mogelijk is en voor een logische dienstregeling zorgt?
Mits praktisch mogelijk en met een logische dienstregeling is dit toegestaan.
Tellen haltes die in één richting bediend worden óók mee voor dekking? (Mits de bediening logisch is natuurlijk, anders zou je er strafpunten of uitsluitsel voor krijgen onder andere regels.)
In het PvE zal opgenomen worden dat bediening in één richting enkel is toegestaan voor de haltes in het Centrum, Oranjewijk en Stationswijk.
Er staat in het PvE wisselend "oranjebuurt" en "oranjewijk" - Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dit is gecorrigeerd.
Volgens mij mist de zin "is daarbij gedefinieerd als minimaal 5 en 10 minuten" in het PvE ook een woordje trouwens. ;)
Dit is gecorrigeerd. ;)
Basislijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Meltrain »

Zijn alle trams tweerichtingmaterieel?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Ja, alle trams zijn tweerichtingmaterieel
Basislijn
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

Gelden tijdens de daluren in het weekend dezelfde passagiersaantallen als overdag?
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Ja, je mag dan met dezelfde passagiersaantallen rekenen.
Basislijn
jossevb
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: De mini aanbesteding

Bericht door jossevb »

Een paar vragen:
Zijn er strafpunten voor overschrijden van de DRU limiet, of is de bieding dan ongeldig?
Geld de minimale opvolgtijd ook op kruisingen?
Voor de wens van de bediening van halte Visstraat, wat is de minimale bediening om aan de wenst te voldoen?
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Zijn er strafpunten voor overschrijden van de DRU limiet, of is de bieding dan ongeldig?
Er wordt opgenomen dat tot 100 DRU overschrijding er 5 strafpunten per DRU worden gerekend. Bij meer dan 100 DRU overschrijding is de bieding ongeldig.
Geld de minimale opvolgtijd ook op kruisingen?
Nee.
Voor de wens van de bediening van halte Visstraat, wat is de minimale bediening om aan de wenst te voldoen?
De minimale bedieningseis is per abuis weggevallen. Dit moet zijn: Minimaal twee keer per uur per richting op werkdagen overdag
Basislijn
jossevb
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: De mini aanbesteding

Bericht door jossevb »

Falcon schreef: za 02 sep 2023, 14:12 Gelden tijdens de daluren in het weekend dezelfde passagiersaantallen als overdag?
Dat betekend dat op een aantal trajecten de ochtend en avond in het weekend drukker is dan overdag :shock:
Misschien beter om de vroege ochtend aantallen aan te houden.

Nog een paar vragen over de kaart:
Tellen de links gaande bochten op de kaart ook als overloop wissels?
Het stuk naar halte Randweg is heen langer dan terug. Klopt dat?
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

jossevb schreef: ma 04 sep 2023, 22:03 Dat betekend dat op een aantal trajecten de ochtend en avond in het weekend drukker is dan overdag :shock:
Misschien beter om de vroege ochtend aantallen aan te houden.
Goed punt, ik heb een extra tabel opgenomen voor de vroege ochtend in het weekend met iets aangepaste reizigersaantallen. Voor de avond kan gerekend worden met de late avond op werkdagen.
Nog een paar vragen over de kaart:
Tellen de links gaande bochten op de kaart ook als overloop wissels?
Nee. De kaart is niet super duidelijk, maar je kunt er vanuit gaan dat alleen opzichzelfstaande wissels gebruikt kunnen worden als overloopwissels.
Het stuk naar halte Randweg is heen langer dan terug. Klopt dat?
Dat klopt. Uit veiligheidsoverwegingen moeten tram op dat traject richting het eindpunt langzamer rijden dan trams de andere kant op.
Basislijn
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Het definitieve Plan van Eisen is gereed. Hierin zijn alle vragen en antwoorden verwerkt.

Definitieve PvE

De deadline voor het indienen van uw bod is 5 oktober 2023 om 17:59.
Basislijn
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Voor de handigheid de link uit het eerdere bericht naar de kaart:
Schematische spoorkaart
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

Een tweetal vragen over de definitieve versie.
Weekend vroege ochtend, zijn dit ook de reizigers aantallen voor weekend avond? Of zijn dan de zaterdag/zondag aantallen leidend.

Had al een kleine opzet gemaakt, zijn de reizigersaantallen in de overige tabellen hetzelfde gebleven? In eerdere aanbestedingen is dit voor mijn gevoel nog wel eens veranderd.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Voor de reizigersaantallen op zaterdag en zondagavond wordt verwezen naar de tabel 'late avond'. De tabel 'late avond' is iets aangepast, de overige tabellen zijn ongewijzigd.
Basislijn
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

DriveGreen moet helaas melden dat er geen inschrijving gaat komen voor de aanbesteding van Noordhuizen. De afgelopen weken is er hard ingezet om de dienstverlening in de bestaande gebieden op peil te houden ondanks het tekort aan chauffeurs en bestuurders.

Mocht de inleverdatum worden verschoven dan zullen we de beslissing heroverwegen. Wij hebben er uiteraard begrip voor als dit niet mogelijk is maar kunnen ons voorstellen dat meer vervoerders een tekort aan personeel hebben momenteel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten