Ik bedoelde meer de situatie waarin je bijvoorbeeld van bus wisselt. Stel bijvoorbeeld dat er in de ochtendspits twee 12-meterbussen in de stalling staan en op lijn 1 een gelede bus rijdt. Na de ochtendspits komt vervolgens om 9.10 uur die gelede de stalling in en om 9.20 uur vertrekt één van beide 12-meterbussen uit de stalling naar het beginpunt. Heb ik dan voldaan aan het minimum van 2 reservebussen (aangezien er wel constant twee bussen in de stalling staan, maar niet dezelfde twee).regenmaker schreef:Doordeweeks als er een bus extra is in zowel de spits als daluren, dus niet alleen tijdens de daluren. In het weekend als deze de gehele dag stilstaat.Daniel schreef:Er is nu een minimum en maximum aantal reservebussen, maar wanneer telt een bus als reservebus? Is een bus die in de spits rijdt en de hele dalperiode stilstaat ook een reservebus tijdens het dal, of telt alleen een bus die de hele dag geen geplande omlopen heeft mee.
Hiermee bedoel je gewoon een lijstje lijnnummers achter de omloop neem ik aan?Per bus een overzicht op welke lijn ze worden ingezet, doe dit voor elke tijdsperiode
Hoe verwacht je dat ik dit aangeef? Op het eindpunt kan je immers weinig met A en V symbolen (eigenlijk alleen in het geval de bus op dezelfde lijn keert, dan is de V immers 2 minuten later dan de A op dezelfde bladzijde van de dienstregeling.Indien een lijn geen knooppunt bediend dan moet bij het begin- of eindpunt van de desbetreffende lijn 2 minuten buffertijd worden ingebouwd.
Bij het stukje over onderaannemers staat...
... neem aan dat "vervoerder" hier "onderaannemer" moet zijn?Wat de vervoerder nodig heeft om een goede beoordeling te kunnen geven.
Verder krijgt de onderaannemer dus een budget voor materieel, maar hoe werkt dat dan in de beoordeling van die ritten. Stel bijvoorbeeld dat ik wat ritten met 10 meterbussen en wat ritten met 12 meter bussen aan een onderaannemer over laat, maar de onderaannemer besluit om in plaats van twee typen bussen een stel 12-meterbussen aan te schaffen die binnen het budget en de vereiste comfortscore vallen.
In dat geval neemt het aantal DRU van de uitbestede ritten dus toe, waardoor je boven de 10% van je totaal uit zou kunnen komen.
En daarnaast moet je dus een matrittenminutendienstregeling aanbieden in de aanbesteding, maar het is toch juist aan de onderaannemer hoe hij de gevraagde ritten binnen het beschikbare budget uitvoert?