De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:
Daniel schreef:Er is nu een minimum en maximum aantal reservebussen, maar wanneer telt een bus als reservebus? Is een bus die in de spits rijdt en de hele dalperiode stilstaat ook een reservebus tijdens het dal, of telt alleen een bus die de hele dag geen geplande omlopen heeft mee.
Doordeweeks als er een bus extra is in zowel de spits als daluren, dus niet alleen tijdens de daluren. In het weekend als deze de gehele dag stilstaat.
Ik bedoelde meer de situatie waarin je bijvoorbeeld van bus wisselt. Stel bijvoorbeeld dat er in de ochtendspits twee 12-meterbussen in de stalling staan en op lijn 1 een gelede bus rijdt. Na de ochtendspits komt vervolgens om 9.10 uur die gelede de stalling in en om 9.20 uur vertrekt één van beide 12-meterbussen uit de stalling naar het beginpunt. Heb ik dan voldaan aan het minimum van 2 reservebussen (aangezien er wel constant twee bussen in de stalling staan, maar niet dezelfde twee).
Per bus een overzicht op welke lijn ze worden ingezet, doe dit voor elke tijdsperiode
Hiermee bedoel je gewoon een lijstje lijnnummers achter de omloop neem ik aan?
Indien een lijn geen knooppunt bediend dan moet bij het begin- of eindpunt van de desbetreffende lijn 2 minuten buffertijd worden ingebouwd.
Hoe verwacht je dat ik dit aangeef? Op het eindpunt kan je immers weinig met A en V symbolen (eigenlijk alleen in het geval de bus op dezelfde lijn keert, dan is de V immers 2 minuten later dan de A op dezelfde bladzijde van de dienstregeling.

Bij het stukje over onderaannemers staat...
Wat de vervoerder nodig heeft om een goede beoordeling te kunnen geven.
... neem aan dat "vervoerder" hier "onderaannemer" moet zijn?

Verder krijgt de onderaannemer dus een budget voor materieel, maar hoe werkt dat dan in de beoordeling van die ritten. Stel bijvoorbeeld dat ik wat ritten met 10 meterbussen en wat ritten met 12 meter bussen aan een onderaannemer over laat, maar de onderaannemer besluit om in plaats van twee typen bussen een stel 12-meterbussen aan te schaffen die binnen het budget en de vereiste comfortscore vallen.
In dat geval neemt het aantal DRU van de uitbestede ritten dus toe, waardoor je boven de 10% van je totaal uit zou kunnen komen.

En daarnaast moet je dus een matrittenminutendienstregeling aanbieden in de aanbesteding, maar het is toch juist aan de onderaannemer hoe hij de gevraagde ritten binnen het beschikbare budget uitvoert?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef: Ik bedoelde meer de situatie waarin je bijvoorbeeld van bus wisselt. Stel bijvoorbeeld dat er in de ochtendspits twee 12-meterbussen in de stalling staan en op lijn 1 een gelede bus rijdt. Na de ochtendspits komt vervolgens om 9.10 uur die gelede de stalling in en om 9.20 uur vertrekt één van beide 12-meterbussen uit de stalling naar het beginpunt. Heb ik dan voldaan aan het minimum van 2 reservebussen (aangezien er wel constant twee bussen in de stalling staan, maar niet dezelfde twee).
Ja, dit geldt als 2 reservebussen.
Daniel schreef:Hiermee bedoel je gewoon een lijstje lijnnummers achter de omloop neem ik aan?
Ja, als voor mij maar snel duidelijk wordt hoeveel reservebussen je per tijdsperiode hebt.
Daniel schreef:Hoe verwacht je dat ik dit aangeef? Op het eindpunt kan je immers weinig met A en V symbolen (eigenlijk alleen in het geval de bus op dezelfde lijn keert, dan is de V immers 2 minuten later dan de A op dezelfde bladzijde van de dienstregeling.
Niet, maar voordat de rit verder gaat met de volgende rit moet er 2 minuten tussen zitten.
Daniel schreef:
Wat de vervoerder nodig heeft om een goede beoordeling te kunnen geven.
... neem aan dat "vervoerder" hier "onderaannemer" moet zijn?
Nee, jij als vervoerder moet de eisen geven voor de onderaannemer. Dus wat heb jij als vervoerder nodig om een goede afweging te kunnen maken tussen de onderaannemers.
Daniel schreef:Verder krijgt de onderaannemer dus een budget voor materieel, maar hoe werkt dat dan in de beoordeling van die ritten. Stel bijvoorbeeld dat ik wat ritten met 10 meterbussen en wat ritten met 12 meter bussen aan een onderaannemer over laat, maar de onderaannemer besluit om in plaats van twee typen bussen een stel 12-meterbussen aan te schaffen die binnen het budget en de vereiste comfortscore vallen.
In dat geval neemt het aantal DRU van de uitbestede ritten dus toe, waardoor je boven de 10% van je totaal uit zou kunnen komen.
Hier moet je als vervoerder zelf een oplossing voor vinden. ;) Maar ik reken je dan niet af op de extra DRU die wordt geboden door de onderaannemer.
Daniel schreef:En daarnaast moet je dus een matrittenminutendienstregeling aanbieden in de aanbesteding, maar het is toch juist aan de onderaannemer hoe hij de gevraagde ritten binnen het beschikbare budget uitvoert?
Ja, de onderaannemer moet de matritminutendienstregeling invullen. Jij als vervoerder moet alleen aangeven wat je eisen zijn omtrent de matritdienstregeling voor de onderaannemer. Voor de ritten die je zelf rijdt, moet je zelf ook de matritten rijden.
bys1 schreef:Krijg ik dan punten voor het toelichten van "ik wil een onderaannemer"? :)
Je kan het altijd proberen, maar ik garandeer niets. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Cora »

Lincoln Transportation wil graag weten of de provincie het toelaat of wij met CNG bussen mogen gaan rijden indien wij winnen in Klokbekerstad. Wij willen namelijk de CO2 uitstoot reduceren en willen zuiner rijden en hierom willen wij graag met CNG materieel rijden. Precies te zijn:Iveco Crossway en Scania Citywide CNG varianten. Voor geleed zouden wij graag Citaro G CNG willen inzetten. Is hier een mogelijkheid toe?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Nee, helaas niet. Mogelijk in een volgende concessie, maar ik wil het nu simpel houden. De onderaannemer is al lastig genoeg.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Cora »

Dat vinden we heel jammer. We kijken uit naar een concessie die CNG toelaat.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Zie de meerwaarde er niet van. Voor de opwarming van de aarde maakt het toch geen verschil of je met Euro 0 rijdt of op waterstof (elektrisch heeft evenveel uitstoot als diesel); de mens heeft daar geen invloed op.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

regenmaker schreef:Je kan het altijd proberen, maar ik garandeer niets. :P
Nou:
regenmaker schreef:Maar je moet het zooitje ook toelichten hè, dus als je zonder goede reden goedkope bussen eist dan krijg je minder punten voor de toelichtingsscore. ;) Dat staat er in principe al in.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Naast de resterende vraag hierboven:

- Zie je tunnels en bruggen als kruising? Bijvoorbeeld lentesingel
- Van bijvoorbeeld pastoorlaan naar sieradenweg is binnendoor rijden sneller dan via de hoofdweg, klopt dat?
- Hoe werkt de kruising een stukje boven frankenstraat, is dat één kruising of zit er nog een halve minuut tussen?

En ik zie nergens in het PvE staan dat je qua capaciteit aan de reizigersvraag moet voldoen (A)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Wat me nog opvalt op de kaart: vanaf het Centrum naar de Seizoenenbuurt kom je voor de corridorlijn langs één halte in de Vredige Buurt. Moet ik dan met de reizigersstromen al rekening houden met een deel van de reizigers uit de Vredige Buurt? En zo ja, welk aandeel dan?

Overigens zie ik daarbij ook het door bys1 eerder genoemde: op een lijn van de Seizoensbuurt naar het station heb je in de ochtendspits 295 passagiers (145 naar het Centrum + 50 naar de Universiteit + 100 naar de Stationsbuurt), maar als je de minimale frequentie rijdt met de grootste bussen dan kan je er maximaal 220 vervoeren.
Waarbij me opvalt dat juist in deze concessie er kennelijk geen stacapaciteit is, enigszins raar voor een stadsdienst (maarja, in Zilverduinen mocht je dan weer ritten van een uur met 100 staanplaatsen bieden). Tegelijk is er kennelijk ook geen eis dat je alle reizigers moet kunnen vervoeren, dus dan zou ik dit gewoon kunnen negeren zonder gevolgen voor de punten? Lijkt me ook wat raar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iamthedutchdude
Berichten: 997
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: De mini aanbesteding

Bericht door iamthedutchdude »

Daarnaast vanuit Linq nog de vraag betreffende passage (misschien open deur, maar toch even voor de zekerheid):
Indien een lijn geen knooppunt bediend dan moet bij het begin- of eindpunt van
de desbetreffende lijn 2 minuten buffertijd worden ingebouwd.
Als een lijn nu bijv. langs Stadscentrum komt, hoeft er dan geen buffertijd aan het begin- of eindpunt van de rit te worden ingebouwd?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

iamthedutchdude schreef:Als een lijn nu bijv. langs Stadscentrum komt, hoeft er dan geen buffertijd aan het begin- of eindpunt van de rit te worden ingebouwd?
Klopt inderdaad dan hoef je geen extra buffertijd in te bouwen op het begin- of eindpunt.
bys1 schreef:- Zie je tunnels en bruggen als kruising? Bijvoorbeeld lentesingel
Ja dit wordt als kruispunt gerekend net als overwegen. Let op bij bijvoorbeeld Strandwijk, dat hele stuk van de T-splitising bij de halte Vuurtoren naar het Strandduinplein kost 5 minuten (er liggen daar 4 haltes).
bys1 schreef:- Van bijvoorbeeld pastoorlaan naar sieradenweg is binnendoor rijden sneller dan via de hoofdweg, klopt dat?
Ik zie dat er twee cijfertjes missen bij de Ringlaan...
bys1 schreef:- Hoe werkt de kruising een stukje boven frankenstraat, is dat één kruising of zit er nog een halve minuut tussen?
Dat is gewoon één kruispunt.
bys1 schreef:En ik zie nergens in het PvE staan dat je qua capaciteit aan de reizigersvraag moet voldoen (A)
Dit lijkt me nogal vanzelfsprekend, maar ik zal het toevoegen.
Daniel schreef:Wat me nog opvalt op de kaart: vanaf het Centrum naar de Seizoenenbuurt kom je voor de corridorlijn langs één halte in de Vredige Buurt. Moet ik dan met de reizigersstromen al rekening houden met een deel van de reizigers uit de Vredige Buurt? En zo ja, welk aandeel dan?
Hoeft van mij niet per se. Komt net zo uit dat de Parallelstraat in de wijk Vredige Buurt ligt.
Daniel schreef:Waarbij me opvalt dat juist in deze concessie er kennelijk geen stacapaciteit is, enigszins raar voor een stadsdienst (maarja, in Zilverduinen mocht je dan weer ritten van een uur met 100 staanplaatsen bieden). Tegelijk is er kennelijk ook geen eis dat je alle reizigers moet kunnen vervoeren, dus dan zou ik dit gewoon kunnen negeren zonder gevolgen voor de punten? Lijkt me ook wat raar.
Ik zal de capaciteit van enkele voertuigen iets upgraden. Tevens heb ik de reisgegevens hier en daar bijgeschaafd net als de verplichte frequenties.

@TraveLink (Bys1): Kan jij de dienstregeling met 25 extra DRU uitbreiden in de concessie Kanalendijk? Onder andere zodat de dienstregeling eenvoudiger wordt en dat de wijk Grachthout beter wordt ontsloten door de lijn tussen Heelwoud en Kanalendijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6045
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Ja dit wordt als kruispunt gerekend net als overwegen. Let op bij bijvoorbeeld Strandwijk, dat hele stuk van de T-splitising bij de halte Vuurtoren naar het Strandduinplein kost 5 minuten (er liggen daar 4 haltes).

Tussen de haltes Badens en Strandboulevard staat 5 minuten rijtijd. Dan kan het nooit zijn dat T-splitsing Vuurtoren - Strandduinplein 5 minuten kost.

Verder betreurt NWZO dat er verplicht 2 minuten gehalteerd moet worden bij Knooppunt Universiteit. Dit is niet aantrekkelijk voor reizigers die verder Universiteitsbuurt in moeten.

De aansluitingsknoop 18/48 op het Centraal Station mag je gewoon negeren? Je kunt wel 8x per uur een bus aanbieden van centraal station maar als de trein slechts 2x per uur rijdt met in beide richtingen gelijke vertrektijden krijg je dus ongelijke verdeling der reizigers.

Hoeveel overstappende reizigers trein - bus zijn er (en omgekeerd)?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

ZO6176 schreef:Tussen de haltes Badens en Strandboulevard staat 5 minuten rijtijd. Dan kan het nooit zijn dat T-splitsing Vuurtoren - Strandduinplein 5 minuten kost.
De rijtijden zijn dus per straatdeel niet per halte. Let hier op.
ZO6176 schreef:Verder betreurt NWZO dat er verplicht 2 minuten gehalteerd moet worden bij Knooppunt Universiteit. Dit is niet aantrekkelijk voor reizigers die verder Universiteitsbuurt in moeten.
Wel voor overstappende reizigers vanuit Kanalendijk.
ZO6176 schreef:De aansluitingsknoop 18/48 op het Centraal Station mag je gewoon negeren? Je kunt wel 8x per uur een bus aanbieden van centraal station maar als de trein slechts 2x per uur rijdt met in beide richtingen gelijke vertrektijden krijg je dus ongelijke verdeling der reizigers.
De trein mag je negeren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:
ZO6176 schreef:Tussen de haltes Badens en Strandboulevard staat 5 minuten rijtijd. Dan kan het nooit zijn dat T-splitsing Vuurtoren - Strandduinplein 5 minuten kost.
De rijtijden zijn dus per straatdeel niet per halte. Let hier op.
Dat is nogal wennen na Zilverduinen waar het juist weer wel de rijtijd tussen haltes was, wat overigens ook net iets makkelijker rekent.
ZO6176 schreef:Verder betreurt NWZO dat er verplicht 2 minuten gehalteerd moet worden bij Knooppunt Universiteit. Dit is niet aantrekkelijk voor reizigers die verder Universiteitsbuurt in moeten.
Wel voor overstappende reizigers vanuit Kanalendijk.
Waarom zou dat aantrekkelijk zijn. Er is geen dienstregeling met aansluitingen vanuit Kanalendijk, dus zou het best kunnen dat je met elke bus in je dienstregeling na 2 minuten halteren net voor aankomst van de bus uit Kanalendijk wegrijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Preview concessie Calariusdam

Verder komen er ook een concessie Almarlanden (vestingstad) en een concessie Vistonge/Zandoog (eilandconcessie).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

Zijn er ook al data bekend?
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

regenmaker schreef:
bys1 schreef:- Zie je tunnels en bruggen als kruising? Bijvoorbeeld lentesingel
Ja dit wordt als kruispunt gerekend net als overwegen. Let op bij bijvoorbeeld Strandwijk, dat hele stuk van de T-splitising bij de halte Vuurtoren naar het Strandduinplein kost 5 minuten (er liggen daar 4 haltes).
Daniel schreef:Waarbij me opvalt dat juist in deze concessie er kennelijk geen stacapaciteit is, enigszins raar voor een stadsdienst (maarja, in Zilverduinen mocht je dan weer ritten van een uur met 100 staanplaatsen bieden). Tegelijk is er kennelijk ook geen eis dat je alle reizigers moet kunnen vervoeren, dus dan zou ik dit gewoon kunnen negeren zonder gevolgen voor de punten? Lijkt me ook wat raar.
Ik zal de capaciteit van enkele voertuigen iets upgraden. Tevens heb ik de reisgegevens hier en daar bijgeschaafd net als de verplichte frequenties.

@TraveLink (Bys1): Kan jij de dienstregeling met 25 extra DRU uitbreiden in de concessie Kanalendijk? Onder andere zodat de dienstregeling eenvoudiger wordt en dat de wijk Grachthout beter wordt ontsloten door de lijn tussen Heelwoud en Kanalendijk.
Reken ik dan bij Agatastraat - Stadscentrum 1,5 of 2 minuten? En Stadsbrug - Fredikalaan 2,5?

Ik vind de verplichte frequenties op seizoensbuurt en Rivierenbuurt wel erg hoog worden nu. Dit leidt ertoe dat ik in sommige tijdsperiodes gedwongen word om hoogfrequent met kleinere bussen te rijden ipv geleed wat me onnodig veel meer DRU kost.

Zie privébericht, dan kan ik kijken of ik het morgen meteen af kan krijgen :)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

bys1 schreef:Ik vind de verplichte frequenties op seizoensbuurt en Rivierenbuurt wel erg hoog worden nu. Dit leidt ertoe dat ik in sommige tijdsperiodes gedwongen word om hoogfrequent met kleinere bussen te rijden ipv geleed wat me onnodig veel meer DRU kost.
Zo hoog is 6x/uur toch niet? En er staat nergens dat je verplicht gelede bussen in moet zetten.

Overigens heeft de Seizoenenbuurt dusdanig veel reizigers (je moet wel aan alle reizigersstromen die over die corridor gaan denken natuurlijk) dat je zelfs met de verhoogde capaciteiten het niet zou redden met 4x/uur geleed. Wat dat betreft vindt ik de eis helemaal niet zo raar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Maar ik red het wel met 5x/uur geleed. Nu moet ik verplicht met 12m bussen gaan rijden of 6x/uur geleed wat me onnodig veel DRU's kost.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Je moet van niemand 6x/uur geleed gaan rijden he :wink: Sowieso kost 5x/uur geleed rijden ook al meer DRU dan 6x/uur met 12-meter (immers 5x factor 1,5 is 7,5), maar als jij graag eerder aan je DRU-limiet wilt zitten ga gerust je gang hoor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

regenmaker schreef:Preview concessie Calariusdam

Verder komen er ook een concessie Almarlanden (vestingstad) en een concessie Vistonge/Zandoog (eilandconcessie).
Kijkend naar de locatie lijkt het me vreem dat er geen (noord-zuid) Spoorlijn door die concessie heen loopt, of komt dat nog?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8858
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ArrivaBas »

Als ik naar de volgende kaart kijk, lijkt mij een spoorlijn dwars door het bergachtige gebied ten oosten van Heelwoud behoorlijk kostbaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ik zeg toch ook niet dóór de bergen?

Je krijgt anders wel heel veel (relatief) korte buslijnen waar op je moet overstappen op langere afstanden voor relatief kleine gebieden als we kijken naar reistijden met de trein.
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Daniel schreef:Je moet van niemand 6x/uur geleed gaan rijden he :wink: Sowieso kost 5x/uur geleed rijden ook al meer DRU dan 6x/uur met 12-meter (immers 5x factor 1,5 is 7,5), maar als jij graag eerder aan je DRU-limiet wilt zitten ga gerust je gang hoor :wink:
Maar met 6x 12m red ik het niet qua capaciteit.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
PHS

Re: De mini aanbesteding

Bericht door PHS »

regenmaker schreef:Preview concessie Calariusdam

Verder komen er ook een concessie Almarlanden (vestingstad) en een concessie Vistonge/Zandoog (eilandconcessie).
Zit hier nog een kleinere concessie tussen, of wordt het allemaal minstens de omvang van Calariusdam? Die laatste komt namelijk al behoorlijk groot op mij over. Niet iedereen heeft de tijd om eindeloos te puzzelen :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten