De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

De directie van NesseGog maakt hierbij bekend dat NesseGog niet meedoet aan de aanbesteding voor de concessie Calariusdam.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Minder dan 24 uur nog om in te sturen, spannend :P
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De inschrijving voor de concessie Calariusdam is gesloten!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik ga helaas de beoordeling twee maanden uitstellen, want ik heb het enorm druk op de wiki...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Twee maanden? -o-

Ik heb er begrip voor maar damn ik zat al vol verwachting uit te kijken naar de resultaten.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik ga het proberen eerder te doen, maar ik heb nog een waslijst aan taken staan. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Snap ik helemaal.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

regenmaker schreef:De inschrijving voor de concessie Calariusdam is gesloten!
regenmaker schreef:Ik ga helaas de beoordeling twee maanden uitstellen, want ik heb het enorm druk op de wiki...
Kunnen er in die twee maanden nog nieuwe inschrijvingen plaatsvinden?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 647
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

KM46 schreef:
regenmaker schreef:De inschrijving voor de concessie Calariusdam is gesloten!
regenmaker schreef:Ik ga helaas de beoordeling twee maanden uitstellen, want ik heb het enorm druk op de wiki...
Kunnen er in die twee maanden nog nieuwe inschrijvingen plaatsvinden?
Dat zou voor de partijen die al hebben ingeschreven niet eerlijk zijn.
Overigens @Regenmaker: jammer, maar alle begrip gezien al je activiteit op de wiki.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

KM46 schreef:Kunnen er in die twee maanden nog nieuwe inschrijvingen plaatsvinden?
Nee, helaas...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ik ga wél kijken aan mijn kant of het binnen de mogelijkheden valt om concessie EilandOV te lanceren in de tussentijd, zodat er niet een gat tussen valt van meerdere maanden.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ik heb besloten om in EilandOV niet de grote bootroutes aan te besteden, maar alleen de voetveren, en om de concessie op te splitsen in 3 concessies, die allemaal tegelijk op de markt komen (Er is geen samenhang behalve door de grote bootroutes dus dat kan prima): Dit geeft opties voor kleinere bedrijven om op één gebied mee te dingen (inclusief een zeer kleine concessie) terwijl het voor de grotere bedrijven die vaker bieden opties bied om met de hele regio mee te bieden.

De splitsing wordt als volgt:

- EilandOV Zandoog, Baltrum & Vistonge (Inclusief voetveren tussen de eilanden en naar Simonsoog en Zeehondjesland)
- EilandOV Klokkezand (Inclusief streeklijnen naar Klokbekerstad, Schippershoek) (Inclusief voetveren naar Klokkeplaat en Vogelaarsrots)
- EilandOV Haringe & Heekland (Inclusief de voetveren tussen beiden)

Hier zijn wat plaatjes van de eilanden (hele kaart post ik hier niet vanwege formaat, dan lag ik het topic-laden straks voor de anderen hier):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Niet ingesloten is hier ook de hele plaat: https://i.imgur.com/MUQhS5c.png
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Opmerking tussendoor: wat ik in elk geval fijn zou vinden is een langere looptijd, zodat vervoerders ruim te tijd hebben om een goede inschrijving te doen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Riemer17
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Riemer17 »

Wanneer start de aanbesteding van de concessies EilandOV?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ik zal kijken of ik de looptijd ietsje langer kan maken. - Ik weet nog niet wanneer de concessies EilandOV gaan beginnen: Ik ben zelf grotendeels klaar met alles gerelateerd aan de kaart, maar ik heb de eisen en puntentelling systemen nog helemaal niet gedaan, dus ik heb nog geen idee hoe dat gaat lopen. - Ik neem in ieder geval rustig te tijd er voor, ik doe 't liever goed dan dat ik het in een korte tijd neer zet, helemaal omdat het mijn eerste keer is met het managen van concessies in dit spel.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Vanaf nu gaan de eerste documenten langzaamaan binnenstromen voor de concessies EilandOV-1, 2 én 3.

Deze komen in de volgende folder te staan die Regenmaker als het goed is binnenkort óók in het topic heeft staan.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

De vragenronde over de concessie zelf begint zodra ik alle 3 de PvE's af heb en die er in staan: Ik zal dan wel bij die tijd weer even iets posten hier om iedereen te waarschuwen.

In de tussentijd zijn vragen en commentaar over alles wat in deze folder staat welkom.

Op dit moment staat het volgende in deze folder:
  • 6 versies van de gebiedskaart in. (Inclusief één .pdn bestand dat in paint.net en een aantal andere foto-edit programma's geopend kan worden met alle lagen er los in zodat je creatief kan zijn met het maken van een kaart als je dat wil.)
  • De dienstregeling van Tremalines. (Het fictieve bedrijf dat de autoveren uitvoert tussen de eilanden en het vaste land.)
  • Één set vertrekstaten voor Tremalines op hun halteplaats in Haringe. (wat vooral heel handig is voor het vergelijken met de eisen uit het PvE wanneer die uitkomt, anders zit er voor jullie een hoop zoekwerk in uit de complete dienstregelingen, dat heb ik dus al voor jullie gedaan. (A) )
  • De volledige buscatalogus. Suggesties voor andere merken, Prijzen en/of busgroottes etc. zijn welkom.
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik zou het persoonlijk heel fijn vinden als je de hele map in een dropbox kunt flikkeren. Dan kan ik het makkelijk opslaan en daarnaast werkt Google drive altijd heel traag onafhankelijk van het apparaat dat ik gebruik.
Edit: de hele handel crasht om de vijf seconden...
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Z2N »

Dat ligt dan echt aan je apparaat: ik werk dagelijks met Google Drive (de UU gebruikt het), en ik heb nergens last van.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik heb een MacBook en een iPad en een 300 Mbps glasvezelverbinding. Dropbox werkt altijd zonder problemen maar Google drive is een ramp. Op mijn Android telefoon ga ik het niet eens proberen... ligt in elk geval zeker niet aan mijn Mac.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

bys1 schreef:Ik zou het persoonlijk heel fijn vinden als je de hele map in een dropbox kunt flikkeren. Dan kan ik het makkelijk opslaan en daarnaast werkt Google drive altijd heel traag onafhankelijk van het apparaat dat ik gebruik.
Edit: de hele handel crasht om de vijf seconden...
Dat drive traag kan zijn met grote bestanden weet ik (dat kan dropbox ook geweldig trouwens...), maar die crashes zullen toch écht aan jouw kant liggen. - Al kan ik niet weten wat jouw problemen zijn, zijn er in het verleden wél meermaals problemen geweest waardoor drive op Mac crasht. (Vooral op OS X Mavericks.)

Ik heb wel een oud dropbox account, ik zal kijken of ik van de hele rambam een "mirror" kan maken zodra de PvE's er ook in staan en de vragenronde dus daadwerkelijk officieel begint, en dan opnieuw wanneer de documenten definitief zijn.
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik heb met Dropbox nooit problemen gehad. De crashes komen zodra ik de kaart probeer te openen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

bys1 schreef:Ik heb met Dropbox nooit problemen gehad. De crashes komen zodra ik de kaart probeer te openen.
Dat ga je met dropbox ook krijgen: De kaart is gewoonweg absurd groot. - De breedte van dit hele gebied is ruim twee keer zo breed/hoog als zilverduinen was en daar hadden sommigen al problemen mee met de kaart. Ik zou 'm zelf proberen te downloaden dan op je PC openen ipv in drive.

Wat ik wél kan doen om dat te verhelpen is om van kaartversie A1, óók 3 kleinere versies bij te voegen van écht alleen het gebied van de 3 losse concessiegebieden. Zou dat een oplossing zijn voor je?
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik heb dus sterke twijfels op Dropbox ook zou crashen, want dat is bij mij nog nooit gebeurd. De kaart van Zilverduinen kon ik goed laden in Dropbox en heb ik nul problemen mee gehad. Zelfs op mijn telefoon werkte die goed.

Mogelijk wel, maar probeer eerst maar of de gewone kaart in Dropbox werkt.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb nooit problemen met Google Drive. Ook niet met de map voor de komende aanbestedingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik heb hem nu in Dropbox opgeslagen en daar laadt hij probleemloos. Alleen zoomen/scherpstellen gaat niet optimaal dus daarvoor zijn kleinere kaarten misschien wel handig.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten