De mini aanbesteding
Re: De mini aanbesteding
Het zal een spannend dossier worden.
Re: De mini aanbesteding
Adres voor de ronde lantaarn per PB.
Maar het ziet er tof uit, hoe je het doet moet je zelf weten.
Maar het ziet er tof uit, hoe je het doet moet je zelf weten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Ik geef persoonlijk voorkeur om het in één keer te doen, Ik ben erg benieuwd.
Ik blub in het Drecht.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Wat statistieken tot nu toe:
- Bij 1 vervoerder bestaat het merendeel van het wagenpark uit VDL-bussen, bij 6 vervoerders uit MAN en bij 3 vervoerders uit Mercedes-Benz.
- De grootste materieelbudgetslurper is TraveLink en de vervoerder met de meeste materieelbudget over is EFT.
- Er zijn 2 vervoerders die meerdere spitsbonuspunten hebben verdient door het meer dan 2x/uur naar een wijk te rijden.
- Er zijn 2 vervoerders die bonuspunten hebben verdient door extra trajecten aan te bieden die niet in de vorige concessie zaten.
- 7 vervoerders hebben geen ritten 's avonds in het weekend.
- Slechts 1 vervoerder heeft geleed materieel aangeschaft.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De mini aanbesteding
Interessant om te zien dat er toch vrij grote verschillen zitten.
Worden vervoerders beoordeeld op aanschafkosten materieel? Ik zie dat niet tussen de beoordelingscriteria staan.
Worden vervoerders beoordeeld op aanschafkosten materieel? Ik zie dat niet tussen de beoordelingscriteria staan.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Ik ga geen vragen beantwoorden over de beoordeling. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Een notitie/vraag hier: Als deze spitsbonus 2*Uur rijden in de spits extra punten geeft, voldoet een dienstregeling die de hele dag 2*Uur rijd dan óók? (Het getal van het aantal bedrijven die dan die bonus (deels) krijgen lijkt me anders namelijk nogal laag, maar dit is wél de suggestie die de manier van opschrijven wekt.)
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
Mijn vooekeur zou toch zijn om af en toe in ieder geval iets te vertellen.
Re: De mini aanbesteding
Ik zie staan méér dan 2x/uur.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: De mini aanbesteding
Leuk die feitjes. Ben reuze benieuwd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Nog wat DRU-feitjes:
- 2 vervoerders hebben een dienstregeling tussen de 175 en 200 DRU ingeleverd.
- 1 vervoerder heeft een dienstregeling tussen de 200 en 225 DRU ingeleverd.
- 2 vervoerders hebben een dienstregeling tussen de 225 en 250 DRU ingeleverd.
- 5 vervoerders hebben een dienstregeling tussen de 250 en 275 DRU ingeleverd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De mini aanbesteding
47 punten zegt me niks. Is dat veel of is dat weinig?
Wel leuk dat het dicht bij elkaar staat.
Wel leuk dat het dicht bij elkaar staat.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Ik voel een rechtzaak aankomen over dit puntje
Dat stond immers nergens in de eisen vermeld, alleen dat spitsritten bonuspunten geven maar bij een minimale eis van 1x/uur verwacht ik niet pas bonuspunten bij meer dan 2x/uur.Er zijn 2 vervoerders die meerdere spitsbonuspunten hebben verdient door het meer dan 2x/uur naar een wijk te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
Eens, al is het wel zo dat je bij de meeste routes in de spits nooit al die reizigers kan vervoeren door maar één rit per uur te rijden, zelfs met gelede bussen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: De mini aanbesteding
Ongelooflijk dat er zo veel verschillen zitten tussen de inschrijvingen!
Ik kan wel zeggen dat ik aan de ondergrens zat qua DRU's, maar toch heb ik wél die spitsbonus te pakken. Ik vraag me af waar de andere vervoerders dan hun DRU's op hebben gebruikt?
Ik kan wel zeggen dat ik aan de ondergrens zat qua DRU's, maar toch heb ik wél die spitsbonus te pakken. Ik vraag me af waar de andere vervoerders dan hun DRU's op hebben gebruikt?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
@bys1: Met geleed lukt het wel hoor, kwam bij mij in combinatie met een spitslijntje erbij prima uit.
Maar maakt me wel benieuwder naar de keuzes, want als je meer dan 2x/uur gaat rijden heb je minder DRU over voor extra snelle verbindingen die ook gevraagd werden.
Al zie je wel dat er relatief weinig vervoerders avondritten geboden hebben. Als ik de statistieken zo zie heb ik wat enkele punten betreft nog best een uniek bod weten te doen.
Maar maakt me wel benieuwder naar de keuzes, want als je meer dan 2x/uur gaat rijden heb je minder DRU over voor extra snelle verbindingen die ook gevraagd werden.
Al zie je wel dat er relatief weinig vervoerders avondritten geboden hebben. Als ik de statistieken zo zie heb ik wat enkele punten betreft nog best een uniek bod weten te doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
Hoe zie jij dat vervoerders weinig avondritten hebben geboden? :o
Re: De mini aanbesteding
Bij een redelijk summiere avonddienst komt een vervoerder toch al snel boven de limiet van 275 DRU/week uit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Nou zo...Yanaike schreef:Hoe zie jij dat vervoerders weinig avondritten hebben geboden? :o
7 vervoerders hebben geen ritten 's avonds in het weekend.
Mwoh, ligt eraan hoe je het doet: ik heb gewoon elke avond ritten geboden en zit nog ruim onder de DRU limiet.ArrivaBas schreef:Bij een redelijk summiere avonddienst komt een vervoerder toch al snel boven de limiet van 275 DRU/week uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
:') _O-Daniel schreef:Nou zo...Yanaike schreef:Hoe zie jij dat vervoerders weinig avondritten hebben geboden? :o7 vervoerders hebben geen ritten 's avonds in het weekend.
Ik weet ook nog wel een leuk spel voor tussendoor... kunnen we raden wie er achter elke vervoerder zit? Of is dat iets wat Regenmaker expres geheim wil houden?
Re: De mini aanbesteding
DAB: DrechtBlub
Pieper: BrengMe
PHS bus: PHS
Pieper: BrengMe
PHS bus: PHS
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Het verbaasd me enigszins dat er maar 3 bedrijven zijn die in het weekend in de avond ook rijden.
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
De vraag is of het opweegt tegen de inzet van DRU's gedurende die uren ten op zicht van de inzet op andere momenten.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 13 mei 2019, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Al is het maar een spelletje beredeneer ik ook vanuit een basisvoorziening voor inwoners van het gebied, misschien is dat waar het verschil dan in zit.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 13 mei 2019, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
Bediening in de avonduren was geen basisels.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten