De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Nathan_NL

Re: De mini aanbesteding

Berichtdoor Nathan_NL » wo 06 mei 2020, 21:18

Betekent het feit dat er op Eis 1 Alleen op Kleaster Veerhaven een knooppunt zit dat daar zowel bij vertrekkende als aankomende ritten gebufferd dient te worden?

En kun je een niet-geëiste buffer instellen aan de andere kant van de lijn voor de tijd dat de bus daar stil staat? Wat ik daarmee probeer te vragen is of de tijd dat een voertuig stil staat voor iets anders dan verplichte buffer en haltetijd onderdeel van de DRU? Eerste antwoord ja, tweede nee toch?

DrechtBlub

Berichtdoor DrechtBlub » do 07 mei 2020, 00:01

Ik krijg het niet voor elkaar om de vraag goed te begrijpen, kun je 'm misschien opnieuw stellen en wat anders formuleren?
Ik blub in het Drecht.

Nathan_NL

Berichtdoor Nathan_NL » di 12 mei 2020, 18:30

Nathan_NL schreef:Betekent het feit dat er op Eis 1 Alleen op Kleaster Veerhaven een knooppunt zit dat daar zowel bij vertrekkende als aankomende ritten gebufferd dient te worden?

De eisen zeggen dat op elk knooppunt een buffer van twee minuten moet worden ingelast. Ritten naar het knooppunt zijn duidelijk, maar als er vanaf het knooppunt wordt gereden en er is geen ander knooppunt, moet er dan een buffer worden ingelast op het knooppunt of het eindpunt.

Nathan_NL schreef:En kun je een niet-geëiste buffer instellen aan de andere kant van de lijn voor de tijd dat de bus daar stil staat? Wat ik daarmee probeer te vragen is of de tijd dat een voertuig stil staat voor iets anders dan verplichte buffer en haltetijd onderdeel van de DRU? Eerste antwoord ja, tweede nee toch?

Qua DRU/DRM, moet je de wachttijd/overstaptijd meerekenen, ook bijvoorbeeld als die wachttijd/overstaptijd halverwege de rit zit?

DrechtBlub

Berichtdoor DrechtBlub » di 12 mei 2020, 22:24

Nathan_NL schreef:De eisen zeggen dat op elk knooppunt een buffer van twee minuten moet worden ingelast. Ritten naar het knooppunt zijn duidelijk, maar als er vanaf het knooppunt wordt gereden en er is geen ander knooppunt, moet er dan een buffer worden ingelast op het knooppunt of het eindpunt.

Zoals al eerder beantwoord: De buffertijd geld één keer per halte die aangedaan wordt, ongeacht of die tussen twee ritten in zit, tussen een matrit én een rit, tussen een rit en een matrit óf halverwege een rit.

Nathan_NL schreef:Qua DRU/DRM, moet je de wachttijd/overstaptijd meerekenen, ook bijvoorbeeld als die wachttijd/overstaptijd halverwege de rit zit?

Buffertijd telt niet mee voor de DRU/DRM berekening. De normale wachttijd bij de halte telt wél gewoon mee. (En zoals al eerder verduidelijkt: Plaats deze bij aankomst op een halte, niet bij vertrek!)
Ik blub in het Drecht.

Terug naar “OV als Hobby”