Pagina 51 van 52

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 12 jul 2020, 23:58
door DrechtBlub
EilandOV-2 is begonnen. Biedingen zijn welkom tot 20 september 2020 23:59 uur

Edit: ik was een minuut te vroeg, beetje te enthousiast geloof ik (A)

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: ma 13 jul 2020, 11:37
door KM46
De firma NesseGog laat weten niet te zullen deelnemen aan de inschrijving.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: ma 13 jul 2020, 12:47
door Lijn65
Delein was vanwege drukte nog niet eerder aan deze aanbestedingen toegekomen, maar wij vragen ons af waar precies in- en uitgang de stalling in Tremabergen zit. Komt deze uit op het kruispunt ten noordwesten ervan of zit deze halverwege een van de wegdelen aan de zijkanten? Dat kan nogal een verschil maken in de berekening van de matrittijden.

Aanvulling: Wij constateren nu ook dat de kaart van het gebied ter hoogte van Kanalendijken niet helemaal consistent is met eerdere kaarten. Bij het wegvak waaraan de halte Zandsingel ligt mist de rijtijd.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 14 jul 2020, 22:39
door regenmaker
Lijn65 schreef:Delein was vanwege drukte nog niet eerder aan deze aanbestedingen toegekomen, maar wij vragen ons af waar precies in- en uitgang de stalling in Tremabergen zit. Komt deze uit op het kruispunt ten noordwesten ervan of zit deze halverwege een van de wegdelen aan de zijkanten? Dat kan nogal een verschil maken in de berekening van de matrittijden.


Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, neem maar wat het handigste uitkomt voor jouw matritten.

Aanvulling: Wij constateren nu ook dat de kaart van het gebied ter hoogte van Kanalendijken niet helemaal consistent is met eerdere kaarten. Bij het wegvak waaraan de halte Zandsingel ligt mist de rijtijd.


Dit was al eerder aangegeven, maar toen zag ik geen fouten. Maar ik zag inderdaad een 2 over het hoofd, nu opgesplitst in twee 1en aangezien het wegdeel wordt doorkruist door een brug.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 03:53
door DrechtBlub
regenmaker schreef:Ja, dat was wel mijn intentie. Staat er nu maar één keerlus, dan ga ik dat aanpassen.


Er staat nu helemaal geen prijs meer in voor keerlussen en óók niet dat het mogelijk is. Ik neem aan dat dit een foutje is?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 07:12
door regenmaker
Staat nog steeds in de materieelscore als ik het goed heb.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 13:55
door DrechtBlub
Gevonden. Mijn fout. De search functie naar woorden op de PDF heeft het blijkbaar niet helemaal goed gedaan. (Dat gebeurd wel vaker.)

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: do 16 jul 2020, 15:33
door DrechtBlub
Sorry, Dan toch nog een vraag:

Is het mogelijk om ook ritten uit te voeren alleen in het hoogseizoen in Tremabergen, en zo já: Wat moet ik dan voor DRU rekenen? Proportioneel aan het aantal maanden per jaar?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: do 16 jul 2020, 15:40
door regenmaker
Nee dat is niet mogelijk.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 17 jul 2020, 01:10
door Lijn65
Hoe zit het met de laadvoorzieningen op de stalling in Tremabergen? Zijn deze inbegrepen bij de elektrische bussen? Zo ja, als wij verder geen extra laadpalen nodig hebben, kan het budget dat de gemeente Tremabergen beschikbaar heeft voor de laadpalen ook aangewend worden voor andere zaken, zoals bijvoorbeeld meer elektrische bussen?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 17 jul 2020, 08:27
door Daniel
Aanvullend daarop: de MAT-ritten meerekenen met de tijd die een elektrische bus kan rijden is niet meer dan logisch natuurlijk. Maar verder moet ik die 5 uur neem ik aan rekenen als tijd waarin de bus daadwerkelijk aan het rijden is? Oftewel als de bus 10 minuten op een eindpunt stilstaat om te keren telt dat niet mee voor die 5 uur?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 17 jul 2020, 11:29
door Lijn65
Nog twee vragen:
- Is het toegestaan ritten aan te bieden tussen Kanalendijk en Calariusdam?
- Mag een elektrische bus ook vaker en korter laden? Bijvoorbeeld: 2,5 uur rijden en dan 15 minuten laden en daarna 5 uur rijden en dan 30 minuten laden.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 21 jul 2020, 21:12
door Daniel
Zou de provincie het busboekje deel 4 willen corrigeren? Zo te zien kloppen bij de aansluitende lijn 111 van DriveGreen de tijden wel, maar zijn de haltes verschoven waardoor het lijkt alsof die lijn in het weekend niet in Calariusdam komt.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 22 jul 2020, 00:39
door Lijn65
Zou de provincie de tabel met rijtijden op pagina 1 van de bijlage voor de tram in Tremabergen willen toelichten? De rijtijden die in deze tabel komen niet overeen met wat er op basis van de kaart gerekend moet worden. Moet er bij de tram ook nog rekening gehouden worden met halteertijden?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 22 jul 2020, 01:54
door DrechtBlub
Het was handiger geweest als die tabel de tijden tussen iedere halte aangaf en de halteertijd gewoon als normaal had gewerkt.

Nu kan afhankelijk van hoe je de reistijden opvat er variatie zitten in de hoeveelheid DRU die er gebruikt wordt en dus ook hoe veel de vervoerder aan bied.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 22 jul 2020, 04:34
door DrechtBlub
Perbericht van DAB:

Wij bij DAB zijn verheugt om mee te delen dat wij een bod hebben uitgebracht op zowel de concessie Tremabergen (Bus) als Tremabergen (Tram) en wij wensen alle andere vervoerders veel succes met hun biedingen en wij kijken met smacht uit naar de beoordelingsperiode.

Met vriendelijk Groet,
Drechtblub ten behoeve van DAB.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 24 jul 2020, 20:47
door regenmaker
Ik heb het erg druk de laatste tijd, dus nog geen tijd gehad om de busboekjes aan te passen. Ik hoop dat ik er dit weekend aan toe kom.

Wat betreft de tram: ga uit van de tijden in de tabel. Ik kan het nu sowieso niet meer wijzigen en de vragenronde is al voorbij. Maar deze vragen kan ik nog beantwoorden:

Lijn65 schreef:Nog twee vragen:
- Is het toegestaan ritten aan te bieden tussen Kanalendijk en Calariusdam?


Matrit: ja
Nachtlijn: ja
Reguliere lijn: nee
Als er maar geen concurrentie is met de concessie Calariusdam.

Lijn65 schreef:- Mag een elektrische bus ook vaker en korter laden? Bijvoorbeeld: 2,5 uur rijden en dan 15 minuten laden en daarna 5 uur rijden en dan 30 minuten laden.

Nee dat mag niet.

Daniel schreef:Aanvullend daarop: de MAT-ritten meerekenen met de tijd die een elektrische bus kan rijden is niet meer dan logisch natuurlijk. Maar verder moet ik die 5 uur neem ik aan rekenen als tijd waarin de bus daadwerkelijk aan het rijden is? Oftewel als de bus 10 minuten op een eindpunt stilstaat om te keren telt dat niet mee voor die 5 uur?


Ja 5 uur echt rijden.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 24 jul 2020, 23:07
door DrechtBlub
EilandOV-2: Klokkezand

Afbeelding

Deze halte staat onbedoeld op de kaart zonder naam. Dit is de halte "Klokkedunen, 't West"

Mijn excuses voor het foutje.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 26 jul 2020, 12:33
door regenmaker
Busboekjes gecorrigeerd:
  • Deel 1: dienstregeling van N2 staat er correct in, de eerste twee ritten zijn grijs gearceerd en die worden elk uur herhaald tot 7:00 uur
  • Deel 3: correctie bij Lijn 173 Hellegom -> Helegom
  • Deel 4: correctie van dienstregeling lijn 111 in het weekend

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 26 jul 2020, 13:20
door KM46
regenmaker schreef:Wat betreft de tram: ga uit van de tijden in de tabel. Ik kan het nu sowieso niet meer wijzigen en de vragenronde is al voorbij.

Betreffende de vragen rondes van de verschillende (toekomstige) concessies: Kan de termijn hiervan niet iets langer :idea: ?

Dit zou wel handig zijn.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 26 jul 2020, 15:16
door DrechtBlub
EilandOV-3 Tijdsframes

Het PvE voor EilandOV-3 is nagenoeg klaar, maar ik wil iedereen hier ook niet overladen met concessies. Hierom heb ik gekozen om de Vragenronde pas te laten starten op 17 Augustus 2020. Deze zal duren tot 31 Augustus 2020 23:59 CEST. Als alles goed gaat, start op 31 Augustus 2020 de aanbesteding. De deadline voor EilandOV-3 zal op 18 Oktober 2020 23:59 CEST vallen. Er is geen begindatum voor de concessie bekend: Eind Oktober en November zijn in mijn leven nagenoeg altijd chaos dus ik ga mezelf niet vastzetten in een tijd in die periode.

regenmaker schreef:Locomotiefquote:


Zou je deze data aan de toekomstige planning in de beginpost kunnen toevoegen?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 26 jul 2020, 15:28
door regenmaker
Gedaan.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 26 jul 2020, 15:34
door DrechtBlub
Thanks.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 01 aug 2020, 13:41
door regenmaker
Nog twee weken totdat de deadline voor de concessie Tremabergen verstrijkt.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: ma 03 aug 2020, 14:13
door DPDelft
DriveGreen heeft zowel voor de beide concessies Tremabergen als de Eiland OV concessie gisteren een bod verstuurd naar de betreffende overheden. In het aanbod is gekozen voor frequent vervoer met comfortabele voertuigen. Extra bijzonder is de introductie van elektrisch materieel in de concessie Tremabergen, DriveGreen kiest hier voor duurzaam vervoer op een aantal lijnen.
DriveGreen wacht af hoe het bod gewaardeerd gaat worden door de betreffende overheden. Daarnaast wordt geïnteresseerd afgewacht op welke wijze collega bedrijven een bod hebben gedaan op deze concessie. De medewerkers van DriveGreen staan in ieder geval klaar voor de voorbereidingen om deze concessies vloeiend van start te laten gaan.