Pagina 34 van 68

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 17:56
door regenmaker
bys1 schreef:In principe kun je een bus de hele week door laten rijden op dag- en nachtbussen.
Ja, dat mag dus niet. Je moet ook tanken met je bussen. Je zal dan dus een bus moeten wisselen gedurende de dag of nacht.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 18:09
door bys1
Maar is daar een richtlijn voor, mag ik bijvoorbeeld een bus eens per twee dagen bij een stalling uit laten komen als dat gunstig is qua omlopen?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 18:56
door ZO6176
Lijkt mij 1x per dag. De bus moet toch ook gereinigd worden. Of wil je met smerige bussen rijden?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 19:04
door Daniel
Jij kent TraveLink toch ook al langer dan vandaag, die doen alles om geen MAT-ritten te rijden :P

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 19:37
door ZO6176
Die zetten iemand met een emmertje met sop langs de bushalte neer om de bus tijdens de rit te dweilen. Nu je het zegt.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 20:29
door bys1
Hmm, nu je het zo zegt. Lijkt me geen slecht idee, een emmertje sop en een jerrycan vol diesel bij de bushalte zetten. Maar het klopt wel dat TraveLink een pesthekel heeft aan MATritten ja.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 21:17
door regenmaker
ZO6176 schreef:Lijkt mij 1x per dag.
Inderdaad.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 22:47
door DPDelft
bys1 schreef:Hmm, nu je het zo zegt. Lijkt me geen slecht idee, een emmertje sop en een jerrycan vol diesel bij de bushalte zetten. Maar het klopt wel dat TraveLink een pesthekel heeft aan MATritten ja.
In hoeverre zegt dit iets over hoe TraveLink met het personeel omgaat? _O-

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 22:48
door TLP
regenmaker schreef:
bys1 schreef:In principe kun je een bus de hele week door laten rijden op dag- en nachtbussen.
Ja, dat mag dus niet. Je moet ook tanken met je bussen. Je zal dan dus een bus moeten wisselen gedurende de dag of nacht.
Nu ik dit zo lees, is het niet een idee om bij een volgende aanbesteding een actieradius of tijdslimiet toe te voegen waarbinnen de bussen naar de stalling moeten om te tanken? Bij een actieradius zul je ook afstanden op de kaart moeten toevoegen, daarom noem ik de tijdslimiet als alternatief.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 23:34
door Daniel
We moeten het spel denk ik ook weer niet te complex maken. Dat een bus minimaal één keer per dag naar de stalling moet is dan een mooi compromis.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 24 aug 2019, 00:07
door bys1
DPDelft schreef:
bys1 schreef:Hmm, nu je het zo zegt. Lijkt me geen slecht idee, een emmertje sop en een jerrycan vol diesel bij de bushalte zetten. Maar het klopt wel dat TraveLink een pesthekel heeft aan MATritten ja.
In hoeverre zegt dit iets over hoe TraveLink met het personeel omgaat? _O-
Hoezo, een chauffeur kan ook gewoon van bus wisselen hoor.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 24 aug 2019, 00:47
door DrechtBlub
Ik ben het hier eens met Daniel.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 24 aug 2019, 03:54
door ZO6176
Je kunt bijvoorbeeld wel zeggen dat een bus minimaal 1 uur in se stalling moet staan voor tanken en reiniging. Wanneer je 1 type bus hebt maakt het niks uit. Immers de binnen gekomen bus wordt reserve. Maar als je verschillende soorten hebt is dit wel iets om rekening mee te houden.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 19:17
door DrechtBlub
Hier is een previewtje van de Concessie Bus en Boot Vistonge & Zandoog.
Spoiler: show
Afbeelding
Commentaar is welkom, volgende stap word de wegen en dorpen toevoegen :wink:

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 19:21
door ZO6176
Komt klokkezand ook bij die concessie of zijn het alleen die eilanden die per boot bereikbaar zijn?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 19:42
door DrechtBlub
Já, Klokkezand, welke per brug vast zit aan het vasteland zit ook in de concessie.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 20:02
door bys1
Ik weet niet wat jij met die spoiler hebt uitgevreten maar zodra ik hem probeer te openen crasht mijn browser. Meerdere browsers geprobeerd.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 20:39
door DrechtBlub
Het enige wat er in zit is een afbeelding. De afbeelding heeft ook geen super grote bestandsgrootte of zo, dus ik zou niet weten waarom je browser crasht. Hier is een losse directe link als je dat nog wil proberen: https://i.imgur.com/sWgJwOU.png

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 23:02
door Falcon
Ik moet zeggen. De provincie houdt de uitslag van Zilverduinen spannend. Over drie dagen moeten de nieuwe bussen al rijden :shock: . Ben benieuwd welke bus leverancier aan deze deadlines kan voldoen *bus* .

PS. Ik had niks ingeleverd :mrgreen:

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 23:19
door DPDelft
Ik voel een start als Arriva in 2003 in Drechtsteden aankomen. DriveGreen kan eventueel een aantal reservebussen tijdelijk ter beschikking stellen aan de nieuwe vervoerder.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 23:53
door bys1
TraveLink heeft er ook nog een paar staan ;)

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 31 aug 2019, 18:00
door Daniel
BleuBuzz is bezorgd over de situatie die vanaf morgen dreigt te ontstaan in Zilverduinen, nu gunning van de concessie minder dan 12 uur voor hij van start moet gaan nog niet heeft plaatsgevonden.
Inmiddels heeft de Zilverduinse Scholengemeenschap uit Dennelo reeds contact met ons opgenomen omdat zij vrezen dat hun leerlingen aanstaande maandag onmogelijk op school kunnen komen bij gebrek aan OV. Helaas konden wij hen ook niet helpen bij gebrek aan materieel. We hebben de school daarom doorverwezen naar TraveLink waarvan bekend was dat zij een hoop reservebussen hadden aangeschaft voor de concessie Sterrenburcht.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 31 aug 2019, 18:45
door bys1
TraveLink heeft van de scholengemeenschap nog geen bericht ontvangen, maar heeft de bestelling in de concessie Sterrenburcht geannuleerd. Wel hebben wij een aantal reservebussen beschikbaar bij de stalling Kanalendijk, die wij indien nodig kunnen inzetten in de concessie Zilverduinen. Als de provincie er niet in slaagt om de nieuwe concessie op tijd aan een nieuwe vervoerder toe te wijzen, raden wij het provinciebestuur tevens aan om met de zittende vervoerder in overleg te gaan om de bussen langer te laten doorrijden volgens de huidige dienstregeling.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 31 aug 2019, 19:01
door TLP
Opvallend dat het provinciebestuur al sinds het sluiten van de markt op 15 augustus niets van zich heeft laten horen.
Yanaike schreef:***status onbekend***

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 31 aug 2019, 23:35
door DrechtBlub
DAB betreurd het falen van de provincie van het tijdig bekendmaken wie de winnende vervoerder is van de concessie zodat deze zich klaar kan maken voor de uitvoering van de concessie.