De Menzis Reclame

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

De Menzis Reclame

Bericht door Ruben »

Wat is dat nou weer voor een verzamelingetje ongeregeld geworden?
Bedoel die één met een vrouw erin die een knobbeltje in d'r borst vindt, 2 weken moet wachten, maar door Menzis eerder terecht kan.

Daarin zit dus een tram die ik nog niet helemaal heb kunnen plaatsen, zoiets als de Berlijnse:

Afbeelding

En dat staat dan voor een GVB halte, in een stad die absoluut niet Amsterdam is.

De ware gedaante achter de Menzis Reclame:
  • Welke tram is dit?
  • Welke stad is dit?
Met dank aan Jurjen het filmpje:
hierrrrr
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Meltrain »

Die tram is een Tatra KT4D uit Berlijn. :)
(Of is bovenstaande foto van jou en komt hij niet uit die reclame?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Ruben »

meltrain schreef:Die tram is een Tatra KT4D uit Berlijn. :)
(Of is bovenstaande foto van jou en komt hij niet uit die reclame?)
Ook goeiemorgen.
NS-Reiziger schreef:Daarin zit dus een tram die ik nog niet helemaal heb kunnen plaatsen, zoiets als de Berlijnse:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Meltrain »

Het kan toch zijn dat je een screenshot van dat filmpje had gemaakt en dacht dat het een Berlijnse tram was, maar het niet zeker wist?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Ruben »

Op dit ding staat M1 Niederschönhausen Schillerstraße. Ook ik heb Google, dus nee dat kan niet.

Het ding ziet eruit als deze dus. Staat geen bestemming op, en vóór een GVB hokje. Met de deuren open aan de linkerkant.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Daantje »

Bij mij doet het plaatje het niet :(
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Daan »

Hier nu wel, nadat ik de link in m'n browser had geplakseld.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Ruben »

Heb een andere foto toegevoegd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Jurjen »

Mijn eerste ingeving (en na goed bekijken) was toch inderdaad ook deze trams van het Berlijnse type. Gefilmd is in elk geval in Duitsland, die 'afzettingen' bij de wegwerkzaamheden zijn typisch Duits. Zo'n haltebordje op de achtergrond is natuurlijk gewoon een kwestie van Photoshop...

Overigens, het filmpje is hier te bekijken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Daniel »

Volgens mij is 't ook Berlijn ja, nu ik het filmpje zie. Kwestie van op de details letten... de ramen komen overeen, de deuren ook en zelfs het lettertype van het tramnummer :wink: Ook de stempelautomaat die heel even te zien is in de tram ziet er aardig Berlijns uit zover ik me van een weekje terug herinner.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Karl »

Niet alleen het haltebord is Nederlands, ook de hoeveelheid fietsen en soort fietsen, maar ook een ding als de verkeerslichthouder.
Het is een spectrum.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Jurjen »

Maar: dat zijn accesoires die vrij gemakkelijk in te vliegen zijn.

Ik houd het, o.a. gezien de positie van het rooster dat zichtbaar is achter de deur, het type deuren, de stempelautomaat etc. etc. op Berlijnse ?KT4Dt mod. De 7079.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Ruben »

Moet je ook zien hoe lelijk er een Nederlands nummerbord is van gemaakt, op de witte vuilnisauto bovenaan. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef:Moet je ook zien hoe lelijk er een Nederlands nummerbord is van gemaakt, op de witte vuilnisauto bovenaan. :lol:
Alle computer animaties zijn lelijk... Kijk ook eens naar de witte lampen voorop de tram. Daar zitten eigenlijk de achterlichten, namelijk... De tram 'rijdt' achteruit. Het 'GVB haltebord' is dus gewoon meegenomen en bovenop een groen (!!) bushokje gezet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Ruben »

:lol: :lol:

Overigens zijn de 'amsterdammertjes' in het filmpje typisch Duits / Berlijns.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Daan »

Die lampen vielen mij ook al op, het lijken wel gewoon witte platen. En als dat de voorkant voor moet stellen, dan zitten de deuren aan de verkeerde kant... :P

Maar waarom eigenlijk een reclame voor een Nederlandse maatschappij in Berlijn opnemen? :?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Jurjen »

Tsja, zo'n reclame opnemen is best lastig. Je zit met vergunningen, een vervoerbedrijf dat mee moet werken etc. Dan is het wellicht makkelijker om een kilometer of 500 verderop op te nemen. Zo ver is het immers niet. Iemand uit Aachen kijkt toch ook niet op van een reclame opgenomen in Berlin? Waarom zou iemand uit Vaals dat dan wel raar vinden?
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Job »

Je ziet bvolens mij juist vaker, zo zie ik ook een reclame van Grolsch(dacht ik) met 'life is life' waarbij ik iets van een Ikarus beken volgens mij. Of een reclame met een bus die alles behalve Nederlands is.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Ruben »

Volgens mij kan je die reclamespotjes gewoon kopen en dan je eigen muziek / tekst en doel eraan geven. Ik verdenk sommige CB reclames er ook wel eens van, zoals die met die leeuw op het dak van de auto. Dat was ook opgenomen in het buitenland, waar CB helemaal geen verzekeringen verkoopt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Wubbo »

Dat is toch gewoon een kwestie van een opdracht aan een reclamebureau geven, die dan de opname regelt? Dan maakt het dus meer uit waar dat reclamebureau zit (of heen gaat voor de reclamespot) dan waar de opdrachtgever zit. Maar misschien zie ik dit niet goed hoor, het is slechts mijn logica.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Ruben »

Ik heb het idee dat het vaak om off-the-shelf products gaat, ipv tailor-made. Goedkoper reclames inkopen door een buitenlandse reclame te hergebruiken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Jurjen »

Nu gaat dat voor de Menzis reclame natuurlijk niet op. Waarom zou een off-the-shelf productie dan een nederlands verkeerslichtknopje hebben, en een GVB-kubus op de halte geplaatst zijn?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Mark »

Die Amerikaanse reclame die bij de VSM was opgenomen, met een 2400 in de hoofdrol :idea:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Daan »

Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De Menzis Reclame

Bericht door Ruben »

Jurjen schreef:Nu gaat dat voor de Menzis reclame natuurlijk niet op. Waarom zou een off-the-shelf productie dan een nederlands verkeerslichtknopje hebben, en een GVB-kubus op de halte geplaatst zijn?
Dat moet sowieso photoshop zijn geweest, blijft het nog steeds voor een gedeelte off-the-shelf. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten