De Menzis Reclame

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
thesubwaydepot
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 21:23

Re: De Menzis Reclame

Bericht door thesubwaydepot »

In ieder geval is wel duidelijk dat er flink ge-edit is voor deze reclame. Als je de reclame vaker bekijkt en langer bestudeert, vallen er steeds meer dingen op.
Niet in de laatste plaats de (bestuurder)spiegels aan de èchte voorzijde van de tram, te zien rond 00:00:20 en de drukknoppen voor de deuren die niet bij de bestuurders instapdeur zouden moeten zitten.
Mijn allereerste indruk was dat ze de boel gespiegeld hadden, maar als je de reclame dan verder kijkt dan merk je dat dat niet het geval is en niet mogelijk is.
Vooral de amateuristische "koplampen" (paar witte kartonnetjes) en de zogenaamde "dash"-console die op de ramen geplakt is (achterin dus eigenlijk), doen mij verbazen; vooral als je dan naar het geloofwaardiger GVB Amsterdam logo op de halte kijkt.
Opvallend is dat de "voorzijde" van de tram in de reclame nog wel iets weg heeft van de gele Düwag-trams in Den Haag.
Zoekend met behulp van de Image-search van Google, kom ik ook tot de conclusie dat het een Tatra-tram van de BVG is:
Afbeelding

Samenvattend: Het is vreemd en opmerkelijk te noemen dat men gekozen heeft voor zo'n onwerkelijke situatie als het "links" instappen, hetgeen je bijna nooit bij stadstrams ziet. Voor een geloofwaardiger resultaat had men toch ook wel "iets" in Nederland kunnen regelen.

N.B.> Ook de Menzis-reclame met "Rosalie" (van de amandelen) is in die stad opgenomen en is zo'n gele tram te ontwaren op de achtergrond...
hharry
Berichten: 1
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 23:15

Re: De Menzis Reclame

Bericht door hharry »

De gele Düwags rijden niet in Den Haag maar in Rotterdam. In Den Haag reden tot 1993 gele PCC's
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten