Foto's van museumritjes zijn piraterij

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto's van museumritjes zijn piraterij

Bericht door Suus »

Ik vind het vanuit de trein altijd wel een grappig gezicht als er weer fotograven op een keukentrappetje of een klaptrap staat, met een fototoestel die bijna bezwijkt onder het gewicht van de lens. Vooral toen ik laatst eens een ritje met ICL naar Lelystad maakte vielen die mensen mij op (en dan komen er niet eens de veel meer gefotografeerde cargo's langs)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Foto's van museumritjes zijn piraterij

Bericht door Vinny »

Wat er nou fotogeniek is aan cargo heb ik nooit begrepen: dat is net een fabriek op wielen... (hooguit de loc's zijn soms aardig).
Zelf vind ik het meest interessante, materieel in een afwijkend livrei. In ieder geval: dan is er weer eens wat anders op de baan :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Foto's van museumritjes zijn piraterij

Bericht door Daan »

Vinny schreef:Wat er nou fotogeniek is aan cargo heb ik nooit begrepen: dat is net een fabriek op wielen... (hooguit de loc's zijn soms aardig).
Zelfde vraag kan je stellen over reizigerstreinen. Vind ik persoonlijk nog saaier, een beetje cargo ziet er iedere dag weer anders uit :-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Foto's van museumritjes zijn piraterij

Bericht door Fles »

Daan schreef:
Vinny schreef:Wat er nou fotogeniek is aan cargo heb ik nooit begrepen: dat is net een fabriek op wielen... (hooguit de loc's zijn soms aardig).
Zelfde vraag kan je stellen over reizigerstreinen. Vind ik persoonlijk nog saaier, een beetje cargo ziet er iedere dag weer anders uit :-)
Toch knap dat iedere FOTO van een cargo er dan weer hetzelfde uit ziet bij een hoop mensen :mrgreen:
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Foto's van museumritjes zijn piraterij

Bericht door Bastiaan »

Mark schreef:Bij de NVBS. Over de drgl die niet openbaar mag worden, omdat ze bang zijn dat iedereen dan langs de baan gaat staan en zo gratis profiteert van de rit. Zelfde gezeik als met die SGM-II toen.
Nee hoor, de SGM-rit (die goed georganiseerd en zeer geslaagd was) en ook deze Plan T-rit zijn allebei georganiseerd door het Spoorforum en daar heeft de NVBS niets mee te maken gehad.
En eigenlijk vind ik het behoorlijk misplaatst om te gaan roepen dat het allemaal maar 'gezeik' is en dat de boel 'geboycot' moet worden, omdat een bepaalde organisatie er voor kiest om een dienstregeling niet openbaar te maken; je hebt er niet eens vanzelfsprekend recht op.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Foto's van museumritjes zijn piraterij

Bericht door Daan »

Dat recht heb je inderdaad niet. Maar dat er partijen zijn die bepaalde personen gaan bedreigen als zo'n DRGL tóch (op wat voor manier dan ook) op het internet beland, vind ik dan weer het andere uiterste... Triest eigenlijk, dat er zo veel ophef moet ontstaan over een speciale rit... Als het zo moet heb ik liever dat ze er helemaal mee kappen.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Foto's van museumritjes zijn piraterij

Bericht door Dubbele P »

Je moet daarnaast blij zijn dat er extra ritten gehouden worden. Er is heel wat materieel verdwenen of spoorwegen opgeheven zonder dat er speciale ritten georganiseerd werden. Je moest dan maar zorgen dat je bij de laatste rit was. Denk maar eens aan de laatste ritten over de Miljoenenlijn of Santpoort Noord - IJmuiden. Vooral die laatste was behoorlijk extreem. Van een reguliere rit was geen sprake meer: steeds weer aan de noodrem trekken, waarna op een gegeven moment het kettinkje maar doorgeknipt werd en allerhande snuisterijen (bordjes met landschappen, zeepdispensers) die uit de trein werden gehaald omdat die toch naar de sloop zou gaan.
Dat heeft tenminste charme, zeker achteraf. Zo'n neppe excursieritten kunnen daar op geen enkele manier aan tippen. De afscheidsrit met de Wadlopers vind ik misschien wel het beste voorbeeld. Die dingen zijn jarenlang het boegbeeld van het noorden geweest en de afscheidsrit is een tochtje in Limburg... Om maar niet te spreken over dat witte Veoliageval dat de boventoon voerde.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Foto's van museumritjes zijn piraterij

Bericht door Bastiaan »

Ik ken het verhaal over die dreigementen, maar ik weet ook welke dingen eraan vooraf zijn gegaan ... Maar daar hoeven we hier niet verder op door te gaan.
Sommige dingen, zoals de Sprinter-line-up van de vorige rit, willen organisaties gewoon tot het laatste moment geheim houden en daar zijn hele goede redenen voor. Allereerst moet het natuurlijk een verrassing zijn voor de deelnemers van de rit. Dat maakt zo'n rit uiteindelijk nóg geslaagder. Daarnaast voorkom je dat ongewenst volk via allerlei illegale manieren op het terrein probeert te komen waar de line-up staat. Kortom, ik geef organisaties het volste recht om hun dienstregeling niet te (laten) publiceren als zij dat niet willen.

En dat er ook mensen speciaal naar een fotostop komen, terwijl zij juist de mogelijkheid hebben om ergens langs de baan te staan, dat snap je ook niet, maar het gebeurt. Maar misschien wordt dat juist ook wel een beetje gestimuleerd door bij een groepje spotters langs de baan precies op het klikmoment op de toeter te gaan hangen. Of die geintjes met gekleurde BH's over de koppeling, die kennen we inmiddels ook wel ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten