Pagina 1 van 1

Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: do 06 aug 2009, 23:15
door Ruben
Oeps. Open TTD gedownload. De muziek. De graphics. De nostalgie.
Het gemak waarmee nieuwe sets nu te importeren zijn is ook verschrikkelijk.

...Ik voel totale verslaving aankomen. Hopelijk gaat dit multiplayer gedoetje beter. Eerst maar eens wennen aan de nieuwe mogelijkheden. :D

Re: Mag ik even kwijt #25

Geplaatst: do 06 aug 2009, 23:20
door Geert
OpenTTD :pos:

Re: Mag ik even kwijt #25

Geplaatst: do 06 aug 2009, 23:24
door Suus
PBS-signals :pos:
Diagonaal onder bruggen bouwen :pos: :pos:
Steden zonder chaotisch wegenstelsel :pos: :pos: :pos:
Trams :pos: :pos: :pos: :pos:
Drive-through stops :pos: :pos: :pos: :pos: :pos:

Re: Mag ik even kwijt #25

Geplaatst: do 06 aug 2009, 23:32
door Ruben
Moet ik daarvoor nog dingen downloaden? Nee toch? :P

Re: Mag ik even kwijt #25

Geplaatst: do 06 aug 2009, 23:54
door Suus
Zover ik weet zitten er standaard geen tramvoertuigen in het spel, en moet je zelf een tram GRF downloaden en aanzetten. De rails enzo zitten er wel allemaal al in.

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: vr 07 aug 2009, 00:24
door Ruben
Is al gelukt. Wat een ontzettend lelijke tramvoertuigen. Ben de wiki van OpenTTD eens aan het bekijken, maar ik snap nog niet veel van die PBS signalen.
Dit gedoe over priorities is ook te gek voor woorden. Vanaf model 5 vind ik het al zo onrealistisch dat ik dat niet ga gebruiken denk ik. Of het moet echt nodig blijken ofzo. Het begin van het artikel is leuk, misschien wel handig voor mijn ICE treinen ooit. :D

heb het spel maar even zijn eigen topic geschonken. Als het loopt eens een mooie OP verzinnen, maar daarvoor moet ik eerst eens flink gaan spelen en ervaren :D

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: vr 07 aug 2009, 05:39
door Suus
Voor PBS-signals kijk ik meer naar de realiteit, bijvoorbeeld een gelijkvloerse aansluiting van twee dubbelsporige spoorlijnen. Aan de kant waar de treinen dan de kruising oprijden zet je een PBS-sein, en aan de kant waar ze de kruising afrijden zet je een normaal sein neer.

Afbeelding

Zo dus. Het is wel heel belangrijk dat alle toegangen tot de kruising zijn voorzien van een PBS-sein, anders gaan treinen botsen, en dat loopt iets slechter af dan in het echt :P

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: vr 07 aug 2009, 09:39
door Wubbo
Dit is nu al mijn favoriete topic :D

PBS-signals heb ik nog nooit gebruikt, ik gooi er gewoon een bruggetje over (kun je tegenwoordig toch diagonaal onderdoor en een seintje bij zetten) en dan is het ongelijkvloers. Veel beter :P
Trams heb ik wel eens mee geexperimenteerd, maar in een beetje stad is de laadtijd te lang om alles weg te krijgen, was mijn ervaring toen. Ben er daarna dus maar een metro van gaan maken :)

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: vr 07 aug 2009, 11:36
door Ruben
Ik was vroeger zonder PBS signalen en zonder de mogelijkheid diagonaal onder bruggen te bouwen etc. Al voorstander van flyovers, dat zal het nu dus ook wel weer worden. Als je invoegend verkeer groot is is dat al snel beter vanwege het grote aantal kruisbewegingen. Zijn die signalen op emplacementen te gebruiken zodat er tegelijk treinen in en uit een station kunnen rijden of raakt dit dan verstopt? Dat lijkt mw gruwelijk, dan kan je namelijk echt efficient bouwen... :-)
Ik had ff de grote kaart opgestart en werd in uitgezoomd niveau al gek van de koeiengeluiden en zagerijen :lol:, moet ook nog ff de nieuwsberichten aanpassen, want daar krijg je er anders ook teveel van.

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: vr 07 aug 2009, 18:28
door Suus
Ik gebruik PBS voor kopstations, een belangrijk kenmerk van deze kopstations is dat er geen seinen zijn die het station afsluiten van het emplacement ervoor. Maar als de trein kopmaakt in het station zal deze uit zichzelf in het station blijven staan totdat er een pad beschikbaar is. Wel maakt de PBS soms wat rare paden, maar voor mij werkt het. Wel raad ik aan om onder Geavanceerde Instellingen -> Interface -> Weergave opties "Toon gereserveerd spoor" aan te zetten, dan kan je zien hoe de paden over het emplacement worden uitgelegd, en die kennis vanzelf benutten voor nieuwe uitbreidingen van je netwerk ;)

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: vr 07 aug 2009, 20:27
door Stefan
Ik ben er ook eens mee begonnen, verslavend! :mrgreen:

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: vr 07 aug 2009, 20:45
door webguy
Tijd voor een OpenTTD server voor Leden van OVinNL? ;)

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: vr 07 aug 2009, 21:19
door Daniel
Hehe... nouja, ik heb 'm ook maar eens gedownload. Was lang geleden al aan Transport Tycoon Deluxe verslaafd (geloof 't of niet, maar ik vond de originele CD met MS DOS 5.0 als systeemeis :P ) dus dat zal nu vast niet veel beter aflopen :wink:

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: za 08 aug 2009, 00:14
door Ruben
webguy schreef:Tijd voor een OpenTTD server voor Leden van OVinNL? ;)
Jaaa :D
Je schijnt onafhankelijk van elkaar verder te kunnen met spelen toch? Da's echt ideaal :P
Wel een grote kaart dan, hebben we ook geen last van elkaar of de AI :D
Moeten wel wat met de pathfinding doen dacht ik (of juist niet) iig schijnen schepen voor problemen te zorgen als je ze niet genoeg boeitjes geeft in het orderscherm (dus waypoints) als je de simulator op YAPF hebt staan. Nu staat deze standaard op original dus ik neem aan dat dat goed is.

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: za 08 aug 2009, 20:15
door Ruben
Die grootste kaart is echt niet leuk meer. Denk je even de grootste stad van je land aan je netwerk toe te voegen, en ben je al zo lang bezig dubbelspoor aan te leggen dat je denkt dat je er nu toch wel bijna bent... Ben je op de helft. Dus ga maar een nieuwe game starten met wat kleiner kaartje :P
Dit laatste trouwens ook omdat de ene AI een bedrijf heeft dat maar 2 euro waard is, en de andere AI heeft zijn seinenstelsel niet voor elkaar: de DD-ARretjes staan daar in de file voor elk station. Handig PBS :P

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: ma 10 aug 2009, 17:01
door Maik
Dit heb ik ook véle uren gespeeld en nogsteeds wel af en toe. :pos:

Mocht iemand een server willen/kunnen starten dan graag geen 2048x2048 idd, 1024x1024 is ideaal 8-) .

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: za 24 okt 2009, 16:12
door Etienne
Op www.busfreaks.nl hebben we een server van Open TTD.

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: zo 16 mei 2010, 16:53
door Wubbo
*topickick*

Toen mijn spel voor de zoveelste keer weer eens vastliep (ik denk dat te veel geld de oorzaak was) ben ik eens begonnen met het spelen van het Nederland-scenario. Al vrij snel kwam ik er daarbij achter dat er een aantal dingen niet helemaal conform de werkelijkheid waren, zo ontbreken er vrij belangrijke plaatsen terwijl gaten er juist wel in staan. Ook liggen plaatsen niet altijd op de juiste plek. Tijd dus om zelf een scenario te gaan bouwen! Voorlopig heb ik genoeg te SOGgen dus :P

Ik ben begonnen op een kaart van 2048*2048 (sorry voor de mensen die dat te groot vinden, om het relatief realistisch te maken is het ideaal). Daar ben ik eerst maar eens wat rechte lijnen op gaan tekenen, zodat ik weet wat waar moet komen. De schaalverdeling van atlassen is daarvoor ideaal :). Nu ben ik zo ver dat ik het land ook echt in kan gaan tekenen, en dat is nog behoorlijk wat werk. Het eerste kaartvak is af (qua plaatsen, industrie etc moet ik nog doen).

Om jullie alvast lekker te maken hier wat screenshotjes :P

De kaart van het stuk dat ik al gemaakt heb:
Afbeelding

Zo ziet dat er dan 'in het echt' uit:
Afbeelding

En even ingezoomd op het Lauwersmeergebied:
Afbeelding

Wordt ongetwijfeld vervolgd. Als ik mensen nodig heb die voor me testen roep ik wel :P

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: ma 17 mei 2010, 22:35
door Ruben
Heb laatst dat scenario ook gedownload. Heb jij enig idee hoe je de graphics van dat ding krijgt zoals ze op de screenshots staan? Weet niet welke ik daarvoor moet downloaden en waar te installeren. Maar hij is idd nogal misvormd ja, en die gaten vielen me ook al op.
Voorlopig ben ik nog verslaafd aan mijn fictieve scenario, maar deze begint nogal verzadigd te raken. Al vind ik altijd wel weer een inefficiënt (met name in de eerste jaren gebouwd) stuk spoor/station dat ik dan uitbouw.

Afbeelding

Re: Open TTD / Transport Tycoon Deluxe

Geplaatst: di 18 mei 2010, 08:23
door Etienne
NS-Reiziger schreef:Heb laatst dat scenario ook gedownload. Heb jij enig idee hoe je de graphics van dat ding krijgt zoals ze op de screenshots staan? Weet niet welke ik daarvoor moet downloaden en waar te installeren. Maar hij is idd nogal misvormd ja, en die gaten vielen me ook al op.
Voorlopig ben ik nog verslaafd aan mijn fictieve scenario, maar deze begint nogal verzadigd te raken. Al vind ik altijd wel weer een inefficiënt (met name in de eerste jaren gebouwd) stuk spoor/station dat ik dan uitbouw.

http://i41.tinypic.com/2873c7p.png
Je kunt natuurlijk ook een kaart van Nederland downloaden. :wink: Die gebruik ik zo nu en dan wel eens en daarnaast gebruiken we bij http://www.busfreaks.nl ook een OpenTTD :Y