Patronen in het OV

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Patronen in het OV

Bericht door Vinny »

Oh ja dat is inderdaad een ander opmerkelijk cultuurverschil tussen Zwitsers en Nederlanders. Overigens, in de spits in een overvolle S bahn is het wel wat gebruikelijker om zomaar ergens te gaan zitten.
En inderdaad, mensen gaan in een vierzits vaak schuin tegenoverelkaar zitten. Dat is ook het meest comfortabel (beenruimte e.d.). Mannen en vrouwen gaan ook in Europa niet vaak naast elkaar zitten als er andere zitplaatsen beschikbaar zijn, althans ik maak weinig mee dat er een meisje of vrouw naast me komt zitten en ik ga zelf ook meestal niet naast een meisje zitten als er andere plaatsen beschikbaar zijn. Toen ik het een keer zeer bewust wel deed heeft me dat trouwens wel meteen een date opgeleverd, dus wellicht toch maar eens vaker proberen dan... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Patronen in het OV

Bericht door Ardan »

Ik zat lang, lang geleden (drie jaar :lol: ) eens in de spits in een tweezitter, op mijn vaste plek in een Lint. Was beetje druk, op een gegeven moment kwam er een meisje naast me zitten... en hoewel de trein gaandeweg leger en leger vindt, bleef zij naast me zitten. Normaal zou ik me daar dood aan ergeren, omdat ik ook gewoon ruimte zou willen hebben, mijn rugzak naast me, schrijven of laptoppen zonder dat er constant iemand meeloert, maar toen.. ik zag wel vanuit mijn ooghoek dat ze steeds naar mij keek :D We hebben geen woord gewisseld, maar de gezonde spanning was om te snijden.. Winterswijk West ging ze eruit, maar we hebben elkaar nooit meer gezien...

En, als ik een beetje teruglees, ik ben niet egoïstisch of zo hoor, mensen ;) Alleen, als het mogelijk is, waarom mag ik dan niet gewoon mijn ruimte/privacy? Kijk, als ik een station binnenrij en ik zie dat er veel mensen komen, dan zet ik bij voorhand al mijn rugzak op de grond... en als ik een beetje zit te dromen/slapen/muziek luisteren en niks doorheb, maar iemand vraagt het netjes, ben ik daar ook heus niet te beroerd voor ;)

Laatst trouwens. Bij het halteren in Amersfoort kwamen er drie meisjes binnen. Ik zat in een vierzits (zit ik normaal zelden, maar ach, de trein was leeg) en die drie meisjes gingen dus om mij heen zitten.

BLA BLA BLA BLA KLETS TOK TOK KLETS KAKEL KAKEL BLA BLA TOK ZWAM KAKEL BLA!

Dat mensen nou eenmaal eerder een vierzits opzoeken dan een tweezits kan ik ergens wel snappen ivm beenruimte en dat soort dingen. En meestal vind ik het, als mensen PER SE bij me gaan zitten ook weer zo lullig om dan op te gaan staan en een stoeltje verder te gaan zitten, maar dat heb ik toen dus maar wel even gedaan...
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Patronen in het OV

Bericht door Gekko123 »

Zo heb ik ook wel eens in een SLT een andere plek opgezocht omdat er een paar mensen kwamen zitten aan de andere kant van het gangpad die meteen de lucht eromheen (in een straal van 3 meter) vulde met nicotinelucht. Normaal vind ik het niet erg dat iemand rookt, maar dan hoef ik dat nog niet te ruiken als ik aan de andere kant van de trein in de breedte zit :N
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Patronen in het OV

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: Laatst trouwens. Bij het halteren in Amersfoort kwamen er drie meisjes binnen. Ik zat in een vierzits (zit ik normaal zelden, maar ach, de trein was leeg) en die drie meisjes gingen dus om mij heen zitten.

BLA BLA BLA BLA KLETS TOK TOK KLETS KAKEL KAKEL BLA BLA TOK ZWAM KAKEL BLA!

Dat mensen nou eenmaal eerder een vierzits opzoeken dan een tweezits kan ik ergens wel snappen ivm beenruimte en dat soort dingen. En meestal vind ik het, als mensen PER SE bij me gaan zitten ook weer zo lullig om dan op te gaan staan en een stoeltje verder te gaan zitten, maar dat heb ik toen dus maar wel even gedaan...
Op zich logisch dat ze bij jou in de vierzits gingen zitten, want in een tweezits is het vrij moeilijk met z'n drieen kletsen. :lol:
Zelf ga ik in een vierzits ook altijd liefst schuin tegenover de persoon zitten, maar verder heb ik nergens echt problemen mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Patronen in het OV

Bericht door htm_tram »

bij de citaro op de zuitangent, de man bussen in hoofddorp, en de utrechtse amba's hebben voorin an de deurkant 2 stoelen. Maakt niet uit of de bus helemaal leeg is behalve die plek, ik ga er gewoon naast zitten...

Bij de trein zit ik meestal in een vierzits vooruit rijdend. Anders de achterste of hc cabine.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Patronen in het OV

Bericht door Bastiaan »

htm_tram schreef:Bij de trein zit ik meestal in een vierzits vooruit rijdend. Anders de achterste of hc cabine.
Hee, vertel! Jij hebt je carrière als HC snel gemaakt, of niet soms? :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Patronen in het OV

Bericht door Meltrain »

htm_tram schreef: Bij de trein zit ik meestal in een vierzits vooruit rijdend. Anders de achterste of hc cabine.
In het HC-'hok' bedoel je? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Patronen in het OV

Bericht door Ruben »

In een lege coupé wil ik inderdaad de ruimte om me heen vrij houden, tot het niet anders meer kan. Als er dan iemand naast me zou gaan zitten zou ik het erg ongepast vinden. Meestal doen dat soort figuren het ergens anders om en gaan ze tegen je aan lullen enzo. Ook heb ik eens gehad dat er een gigantische stinkvent naast me ging zitten, maar dat was in een volle coupé. Ik heb het ongeveer 5 minuten volgehouden door leunend op mijn hand onder mijn neus en naar buiten starend de lucht te negeren, maar dit ging toen niet langer. Staan op het balkon was een beter vooruitzicht.
Ook zat ik eens in een coupé met allerlei dronken corpsballen die hadden gestapt in Groningen. Ook daar ben ik verplaatst, wat een alcoholwalm...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Patronen in het OV

Bericht door htm_tram »

meltrain schreef:
htm_tram schreef: Bij de trein zit ik meestal in een vierzits vooruit rijdend. Anders de achterste of hc cabine.
In het HC-'hok' bedoel je? :?
Cabine, hok tis allemaal hetzelfde ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Patronen in het OV

Bericht door Meltrain »

En hoe kom jij in een cabine?! :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten