Mokum #2
Mokum #2
Een flesje blijkt niet nodig, het GVB heeft een Buko-toilet op de Plantage Parklaan geplaatst aldus Ziggy ter plaatse. Verder wordt er voor cola, fanta en koffie gezorgd, dus het ontbreekt he personeel aan niets
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Mokum
Ook nog een ander bericht uit Amsterdam is dat de Stop/Go (aka Opstapper) gaat verdwijnen. De gemeente stopt met de subsidie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Die kunnen zo lijn 30, 31 en 230 op
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Die busjes zijn alleen niet van het GVB, maar van TTS. Dat kun je ook zien aan de nummering, die is namelijk dubbel met de Combino's.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
Nu zegt dubbelnummering weinig bij het GVB he
Boten hebben dezelfde nummers als metrostellen, en de laatste CAF-metro's hebben dezelfde nummers als de oudste Jonckheren
Boten hebben dezelfde nummers als metrostellen, en de laatste CAF-metro's hebben dezelfde nummers als de oudste Jonckheren
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Nee :) Kromme zin was dat ;) Maar dat was een aanwijzing.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
I know, maar ik dacht dat in ieder geval de eerste generatie opstappers van TTS waren. Daar zaten namelijk (kleine) TTS-logo's op en ze werden gereden door TTS-chauffeurs. Toen ik de laatste keer met de Stop/Go ging heette dat nog de Opstapper, dus dat is een tijdje geleden :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
En daarvoor had lijn 14 geloof ik zo'n 15 tot 30 minuten een geplande omleiding. Ik zat gisteren al vreemd te kijken waar zo'n korte omleiding voor nodig was, en dacht dat ze de kermis gingen afbreken ofzo
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Het is vast een hele domme vraag, maar kunnen ze het presenteren van een tram niet doen op een spoor waar je niet rijdt in de normale dienst zodat je niet een tramlijn om moet leiden?
Moeten ze bij NS eens proberen: 'Vanwege de presentatie van de OV-Chip-VIRM rijdt de Intercity naar Alkmaar vandaag via een andere route en stopt niet op Amsterdam Amstel'. :?
Moeten ze bij NS eens proberen: 'Vanwege de presentatie van de OV-Chip-VIRM rijdt de Intercity naar Alkmaar vandaag via een andere route en stopt niet op Amsterdam Amstel'. :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mokum
Linkje is een kleine moeite natuurlijk: http://www.gvb.nl/overgvb/nieuws/Pages/ ... trijd.aspx (staat ook 'n foto voor de liefhebbers)ziggy schreef:het bericht op de website van het GVB
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mokum
In dat soort gevallen is het jammer dat men het spoor voor de ingang van het paleis hebben opgeruimd. Aan de andere kant, de kermis staat nu toch in de weg voor dat spoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Maar het staat zo leuk, op de Dam. Of dat opweegt tegen de hinder voor de reizigers is natuurlijk een tweede. De Combino is destijds in 2001 ook gepresenteerd op de Dam en dat was een hele happening.Wubbo schreef:Het is vast een hele domme vraag, maar kunnen ze het presenteren van een tram niet doen op een spoor waar je niet rijdt in de normale dienst zodat je niet een tramlijn om moet leiden?
Misschien dat er voor dat soort gevallen dat vroegere verbindingsspoortje opnieuw kan worden aangelegd, dan is er weer een keerlus langs het Paleis en heb je gelijk een extra keermogelijkheid achter de hand bij stremmingen.
Edit: Bee, je was me net voor.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mokum
De hinder valt wel mee overigens, er worden geen haltes overgeslagen en hebt na het blokje om hooguit +2 dat er voor het bereiken van het eindpunt wel weer uit gereden is. Ach, voor een kwartiertje is die "schade" ook wel te overzien. Uiteraard weer eens flutvergelijking van Wubbo. Bij treinen loop je bij een klein blokje om al gauw meer vertraging op en ontkom je er niet aan haltes over te slaan.
Re: Mokum
Helaas, de voetbaltram was de 781.
Toch heeft de 813 ook een soort van voetbalgeschiedenisje, hij heeft een tijdje met reclame voor Johan Cruyff rondgereden:
Toch heeft de 813 ook een soort van voetbalgeschiedenisje, hij heeft een tijdje met reclame voor Johan Cruyff rondgereden:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Vandaag kwam ik de 813 toevallig tegen, dus even m'n telefoon gebruikt waar hij niet voor bedoeld is ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten