Mokum #2

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Mokum #2

Bericht door Mark »

Een flesje blijkt niet nodig, het GVB heeft een Buko-toilet op de Plantage Parklaan geplaatst aldus Ziggy ter plaatse. :wink: Verder wordt er voor cola, fanta en koffie gezorgd, dus het ontbreekt he personeel aan niets :lol:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mokum

Bericht door Fles »

ziggy schreef:
Fles schreef: :shock: Flesje maakt alvast met klem bezwaar tegen deze snode plannen!! :evil:
Is gezellig hoor ;)
Mark schreef:het GVB heeft een Buko-toilet op de Plantage Parklaan geplaatst
Oh okee, dan is het goed :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Ook nog een ander bericht uit Amsterdam is dat de Stop/Go (aka Opstapper) gaat verdwijnen. De gemeente stopt met de subsidie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

En dan schaffen ze eerst nieuwe busjes aan? :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Die kunnen zo lijn 30, 31 en 230 op :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Die busjes zijn alleen niet van het GVB, maar van TTS. Dat kun je ook zien aan de nummering, die is namelijk dubbel met de Combino's.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Nu zegt dubbelnummering weinig bij het GVB he :wink:

Boten hebben dezelfde nummers als metrostellen, en de laatste CAF-metro's hebben dezelfde nummers als de oudste Jonckheren :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Bee schreef:Die kunnen zo lijn 30, 31 en 230 op :wink:
Nee mag niet want ze zijn hogevloers. :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mokum

Bericht door Fles »

tsov schreef:Die busjes zijn alleen niet van het GVB, maar van TTS. Dat kun je ook zien aan de nummering, die is namelijk dubbel met de Combino's.

Dubbele nummering met Combino's is DUS TTS?

;)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Nee :) Kromme zin was dat ;) Maar dat was een aanwijzing.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Mokum

Bericht door kliko »

De Opstappers zijn van het GVB.
TTS staat sinds 2008 los van het GVB. Rijdt in Amsterdam met de rode Amerikaanse schoolbussen rond.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

I know, maar ik dacht dat in ieder geval de eerste generatie opstappers van TTS waren. Daar zaten namelijk (kleine) TTS-logo's op en ze werden gereden door TTS-chauffeurs. Toen ik de laatste keer met de Stop/Go ging heette dat nog de Opstapper, dus dat is een tijdje geleden :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaag werd op de Dam de kunsttram gepresenteerd met het nummer 813 (ex-evenemententram).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

En daarvoor had lijn 14 geloof ik zo'n 15 tot 30 minuten een geplande omleiding. Ik zat gisteren al vreemd te kijken waar zo'n korte omleiding voor nodig was, en dacht dat ze de kermis gingen afbreken ofzo :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Stond nog een leuke fout in die omleiding; lijn 14 richting Slotervaart... :wink:
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Als ik het bericht op de website van het GVB goed begrijp is het een tram met het thema Google Maps. Foto's uit streetview, zag er leuk uit, ben benieuwd, ik zie hem vanzelf wel een keer verschijnen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mokum

Bericht door Wubbo »

Het is vast een hele domme vraag, maar kunnen ze het presenteren van een tram niet doen op een spoor waar je niet rijdt in de normale dienst zodat je niet een tramlijn om moet leiden?

Moeten ze bij NS eens proberen: 'Vanwege de presentatie van de OV-Chip-VIRM rijdt de Intercity naar Alkmaar vandaag via een andere route en stopt niet op Amsterdam Amstel'. :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Daniel »

ziggy schreef:het bericht op de website van het GVB
Linkje is een kleine moeite natuurlijk: http://www.gvb.nl/overgvb/nieuws/Pages/ ... trijd.aspx (staat ook 'n foto voor de liefhebbers)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

In dat soort gevallen is het jammer dat men het spoor voor de ingang van het paleis hebben opgeruimd. Aan de andere kant, de kermis staat nu toch in de weg voor dat spoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mokum

Bericht door Dexter »

Wubbo schreef:Het is vast een hele domme vraag, maar kunnen ze het presenteren van een tram niet doen op een spoor waar je niet rijdt in de normale dienst zodat je niet een tramlijn om moet leiden?
Maar het staat zo leuk, op de Dam. :wink: Of dat opweegt tegen de hinder voor de reizigers is natuurlijk een tweede. De Combino is destijds in 2001 ook gepresenteerd op de Dam en dat was een hele happening.

Misschien dat er voor dat soort gevallen dat vroegere verbindingsspoortje opnieuw kan worden aangelegd, dan is er weer een keerlus langs het Paleis en heb je gelijk een extra keermogelijkheid achter de hand bij stremmingen. :idea:

Edit: Bee, je was me net voor. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

De hinder valt wel mee overigens, er worden geen haltes overgeslagen en hebt na het blokje om hooguit +2 dat er voor het bereiken van het eindpunt wel weer uit gereden is. Ach, voor een kwartiertje is die "schade" ook wel te overzien. Uiteraard weer eens flutvergelijking van Wubbo. Bij treinen loop je bij een klein blokje om al gauw meer vertraging op en ontkom je er niet aan haltes over te slaan.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

De betreffende tram schijnt direct na de presentatie defect naar remise Lekstraat te zijn teruggereden.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mokum

Bericht door Mark »

ziggy schreef:Vandaag werd op de Dam de kunsttram gepresenteerd met het nummer 813 (ex-evenemententram).
Die ex-oranje-blokkendoos? :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Helaas, de voetbaltram was de 781.

Toch heeft de 813 ook een soort van voetbalgeschiedenisje, hij heeft een tijdje met reclame voor Johan Cruyff rondgereden:
tsov schreef: In de Wijttenbachstraat kwam ik de Johan Cruijff Foundationtram tegen
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Vandaag kwam ik de 813 toevallig tegen, dus even m'n telefoon gebruikt waar hij niet voor bedoeld is ;)
Afbeelding
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten