Mokum #2
Re: Mokum
Voor een telefoon zeer acceptabele foto's :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Morgen komt de goedheiligman weer de stad op stelten zetten. Er wordt weer eens creatief gereden door het GVB.
Artis is dit keer het eindpunt voor de lijnen 4, 9, 16 en 24, tram 14 schampt het hoekje. Zal daar wel weer gezellig worden
Artis is dit keer het eindpunt voor de lijnen 4, 9, 16 en 24, tram 14 schampt het hoekje. Zal daar wel weer gezellig worden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum #2
Vandaag dus de Sinterklaasintocht.
In de optocht zelf reed de GVB 319 mee als bus voor de kinderen uit het Emma Kinderziekenhuis. Elk jaar verzorgt het GVB het vervoer hiervoor.
De Noordlijnen van het GVB en de Waterlandse Arrivalijnen reden tot het Buiksloterwegveer.
De Zaanse Connexxionlijnen reden tot de NDSM-Werf.
In de optocht zelf reed de GVB 319 mee als bus voor de kinderen uit het Emma Kinderziekenhuis. Elk jaar verzorgt het GVB het vervoer hiervoor.
De Noordlijnen van het GVB en de Waterlandse Arrivalijnen reden tot het Buiksloterwegveer.
De Zaanse Connexxionlijnen reden tot de NDSM-Werf.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum #2
Hmm, en die is zeker niet verhuisd naar Zuid. Kwam de 261 op lijn 44 tegen, zover ik weet is dat toch een westerling
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum #2
Nee, zowel de 253 als de 264 zitten in West. De 261 is inderdaad een Westerling... vanaf 230 zijn de favorietjes binnen het bedrijf he.. Die hebben effe wat meer power en minder gebreken ;)
Re: Mokum #2
Vandaar dat west de 265-267 al vrij snel na de opening van lijn 66 weer heeft teruggejat :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mokum #2
Ik heb ook nooit begrepen waarom die busreeks perse op de 66 moesten rijden; je komt geen hellingen tegen, je hoeft niet vaak op te trekken, of wat dan ook.
Je kunt tussen Diemen en IJburg zowat continue volle snelheid blijven rijden dus waar heb je dan een bus voor nodig die iets meer vermogen heeft bij het optrekken/omhoog rijden van hellingen? De topsnelheid en de draaicirkel (de weg is niet overdreven ruim om te keren op IJburg) is bij alle series gelijk dus... Maar in de nacht is het eigenlijk al net zo wondelijk op IJburg aangezien lijn 359 veel vaker een Citaro gelede heeft dan andere nachtbuslijnen.
Je kunt tussen Diemen en IJburg zowat continue volle snelheid blijven rijden dus waar heb je dan een bus voor nodig die iets meer vermogen heeft bij het optrekken/omhoog rijden van hellingen? De topsnelheid en de draaicirkel (de weg is niet overdreven ruim om te keren op IJburg) is bij alle series gelijk dus... Maar in de nacht is het eigenlijk al net zo wondelijk op IJburg aangezien lijn 359 veel vaker een Citaro gelede heeft dan andere nachtbuslijnen.
Re: Mokum #2
Ze reden op lijn 66 omdat ze de dienstregeling wat krap vonden. Wat het ook eigenlijk wel is. Maar blijkbaar niet krap genoeg voor sommige chauffeurs
Als fietser vind ik de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal toch altijd best een flink hellinkje trouwens
Als fietser vind ik de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal toch altijd best een flink hellinkje trouwens
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mokum #2
De laatste keer dat ik er met find_your_spot in zat van Gaasperplas naar IJburg waren we vijf minuten te vroeg op het eindpunt, terwijl de bus bij Gaasperplas nog op de juiste tijd vertrok dus die krapte zit dan zeker in de Bijlmer zelf?
Pendelbus 326 heeft als hij goed afgeladen vol zit wel wat moeite om de Piet Heintunnel met fatsoenlijke snelheid uit te komen.
Pendelbus 326 heeft als hij goed afgeladen vol zit wel wat moeite om de Piet Heintunnel met fatsoenlijke snelheid uit te komen.
Re: Mokum #2
Lijn 66 stopt niet bij Gaasperplas?
Het wil op de Bijlmerdreef nog wel eens hardnekkig vastlopen, vooral op het gedeelte tussen de Dolingadreef en Flierbosdreef. De bus kan daar soms wel eens zeven minuten over doen. De halte Flierbosdreef is bovendien altijd razend druk en er worden aardig wat kaartje verkocht.
Het wil op de Bijlmerdreef nog wel eens hardnekkig vastlopen, vooral op het gedeelte tussen de Dolingadreef en Flierbosdreef. De bus kan daar soms wel eens zeven minuten over doen. De halte Flierbosdreef is bovendien altijd razend druk en er worden aardig wat kaartje verkocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mokum #2
Haha je hebt gelijk daar stopt ie niet, we zijn ingestapt bij Ganzenhoef. Ik noem dat gebied eigenlijk automatisch Gaasperplas terwijl dat pas twee metrohaltes verder is.
Re: Mokum #2
Volgens mij was het omdat er een tijdje een tijdelijke bustoerit op de A1 was omdat de Maxisweg eenrichtingsverkeer had. Zelfs met de vlot optrekkende volvo's van CXX was dat een krappe bedoening. Ik kan me voorstellen dat dat met de nogal wat tragere Jonckheere's een hel is om te doen voor een chauffeur. (na ongeveer 200 meter stond er "gewoon" een barriër in de weg als je niet was ingevoegd.)Bee schreef:Ze reden op lijn 66 omdat ze de dienstregeling wat krap vonden. Wat het ook eigenlijk wel is. Maar blijkbaar niet krap genoeg voor sommige chauffeurs
Als fietser vind ik de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal toch altijd best een flink hellinkje trouwens
Re: Mokum #2
Was dat vorig jaar in september nog steeds zo dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum #2
En alweer een korte omleiding voor tram 14 richting Slotermeer :? Dit keer wordt maandagavond de H&M op de dam geopend :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum #2
Nee, maar het gaat wel erg makkelijk moet ik zeggen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum #2
Misschien heeft de H&M wel geld betaald aan de SRA om de straat af te zetten... of verwacht de gemeente / H&M gewoon zo'n enorme drukte dat het beter is daar geen trams te laten rijden. Dan is het beter dat van te voren te weten...
Re: Mokum #2
Vraag mij af of het donderdag ook afgesloten is. Donderdag krijgen de eerste honderd bezoekers gratis een waardebon voor de H&M.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum #2
Vanwege de opening van het Nieuwe De la Mar theater zal er tijdelijk een nieuwe reclametram op de rails verschijnen:
Volgend jaar verschijnt deze tram op deze rails:
Volgend jaar verschijnt deze tram op deze rails:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum #2
Die eerste zag ik vandaag een aantal keer op lijn 3, nummer gemist... Zal wel de 781 zijn.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mokum #2
Op een ander forum hebben ze het inderdaad over de 781.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mokum #2
Leuk dat lijn 15 in de nieuwe dienstregeling met langere bussen gaat rijden, terwijl ze al met gelede-bussen rijden... Alhoewel, een Volvo Jonckheer is maarliefst zes centimeter langer dan een Mercedes Citaro dus kunnen we concluderen dat alle Citaro's van die lijn verdwijnen?
Re: Mokum #2
Nee, er staat dat voortaan de hele dienstregeling met langere bussen gereden gaan worden, dus de standaardbussen die nu in de spits de 5-minuten dienst aanvullen kunnen er dan uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten