Pagina 2 van 6

Re: Mokum

Geplaatst: wo 03 nov 2010, 20:46
door Suus
Voor een telefoon zeer acceptabele foto's :pos:

Re: Mokum

Geplaatst: za 13 nov 2010, 20:28
door Suus
Morgen komt de goedheiligman weer de stad op stelten zetten. Er wordt weer eens creatief gereden door het GVB.

Artis is dit keer het eindpunt voor de lijnen 4, 9, 16 en 24, tram 14 schampt het hoekje. Zal daar wel weer gezellig worden :lol:

Re: Mokum

Geplaatst: zo 14 nov 2010, 01:22
door STF
Hmm, met de Dam tot Damloop reden diezelfde lijnen daar ook naartoe en was het er doodstil. Slechts af en toe kwam er een tram voorbij die meestal zonder te stoppen de route weer op ging.

Re: Mokum #2

Geplaatst: zo 14 nov 2010, 19:00
door tsov
Vandaag dus de Sinterklaasintocht.
Afbeelding

In de optocht zelf reed de GVB 319 mee als bus voor de kinderen uit het Emma Kinderziekenhuis. Elk jaar verzorgt het GVB het vervoer hiervoor.
Afbeelding
Afbeelding

De Noordlijnen van het GVB en de Waterlandse Arrivalijnen reden tot het Buiksloterwegveer.
Afbeelding

De Zaanse Connexxionlijnen reden tot de NDSM-Werf.
Afbeelding
Afbeelding

Re: Mokum #2

Geplaatst: ma 15 nov 2010, 19:50
door Oud forumgebruiker
De 264 is ook een pepernoten bus :)

Re: Mokum #2

Geplaatst: ma 15 nov 2010, 20:03
door Suus
Hmm, en die is zeker niet verhuisd naar Zuid. Kwam de 261 op lijn 44 tegen, zover ik weet is dat toch een westerling :P

Re: Mokum #2

Geplaatst: ma 15 nov 2010, 20:12
door Oud forumgebruiker
Nee, zowel de 253 als de 264 zitten in West. De 261 is inderdaad een Westerling... vanaf 230 zijn de favorietjes binnen het bedrijf he.. Die hebben effe wat meer power en minder gebreken ;)

Re: Mokum #2

Geplaatst: ma 15 nov 2010, 23:04
door Suus
Vandaar dat west de 265-267 al vrij snel na de opening van lijn 66 weer heeft teruggejat :(

Re: Mokum #2

Geplaatst: di 16 nov 2010, 01:44
door STF
Ik heb ook nooit begrepen waarom die busreeks perse op de 66 moesten rijden; je komt geen hellingen tegen, je hoeft niet vaak op te trekken, of wat dan ook.
Je kunt tussen Diemen en IJburg zowat continue volle snelheid blijven rijden dus waar heb je dan een bus voor nodig die iets meer vermogen heeft bij het optrekken/omhoog rijden van hellingen? De topsnelheid en de draaicirkel (de weg is niet overdreven ruim om te keren op IJburg) is bij alle series gelijk dus... Maar in de nacht is het eigenlijk al net zo wondelijk op IJburg aangezien lijn 359 veel vaker een Citaro gelede heeft dan andere nachtbuslijnen.

Re: Mokum #2

Geplaatst: di 16 nov 2010, 10:14
door Suus
Ze reden op lijn 66 omdat ze de dienstregeling wat krap vonden. Wat het ook eigenlijk wel is. Maar blijkbaar niet krap genoeg voor sommige chauffeurs :P

Als fietser vind ik de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal toch altijd best een flink hellinkje trouwens 8-)

Re: Mokum #2

Geplaatst: di 16 nov 2010, 15:03
door STF
De laatste keer dat ik er met find_your_spot in zat van Gaasperplas naar IJburg waren we vijf minuten te vroeg op het eindpunt, terwijl de bus bij Gaasperplas nog op de juiste tijd vertrok dus die krapte zit dan zeker in de Bijlmer zelf?

Pendelbus 326 heeft als hij goed afgeladen vol zit wel wat moeite om de Piet Heintunnel met fatsoenlijke snelheid uit te komen.

Re: Mokum #2

Geplaatst: di 16 nov 2010, 19:25
door Suus
Lijn 66 stopt niet bij Gaasperplas?

Het wil op de Bijlmerdreef nog wel eens hardnekkig vastlopen, vooral op het gedeelte tussen de Dolingadreef en Flierbosdreef. De bus kan daar soms wel eens zeven minuten over doen. De halte Flierbosdreef is bovendien altijd razend druk en er worden aardig wat kaartje verkocht.

Re: Mokum #2

Geplaatst: di 16 nov 2010, 19:29
door STF
Haha je hebt gelijk daar stopt ie niet, we zijn ingestapt bij Ganzenhoef. Ik noem dat gebied eigenlijk automatisch Gaasperplas terwijl dat pas twee metrohaltes verder is.

Re: Mokum #2

Geplaatst: wo 17 nov 2010, 21:48
door Klaasje
Bee schreef:Ze reden op lijn 66 omdat ze de dienstregeling wat krap vonden. Wat het ook eigenlijk wel is. Maar blijkbaar niet krap genoeg voor sommige chauffeurs :P

Als fietser vind ik de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal toch altijd best een flink hellinkje trouwens 8-)
Volgens mij was het omdat er een tijdje een tijdelijke bustoerit op de A1 was omdat de Maxisweg eenrichtingsverkeer had. Zelfs met de vlot optrekkende volvo's van CXX was dat een krappe bedoening. Ik kan me voorstellen dat dat met de nogal wat tragere Jonckheere's een hel is om te doen voor een chauffeur. (na ongeveer 200 meter stond er "gewoon" een barriƫr in de weg als je niet was ingevoegd.)

Re: Mokum #2

Geplaatst: wo 17 nov 2010, 22:01
door Suus
Was dat vorig jaar in september nog steeds zo dan?

Re: Mokum #2

Geplaatst: do 18 nov 2010, 10:30
door Suus
En alweer een korte omleiding voor tram 14 richting Slotermeer :? Dit keer wordt maandagavond de H&M op de dam geopend :?

Re: Mokum #2

Geplaatst: do 18 nov 2010, 13:31
door Oud forumgebruiker
Kom zeg, zo'n ramp is het toch niet?

Re: Mokum #2

Geplaatst: do 18 nov 2010, 14:32
door Suus
Nee, maar het gaat wel erg makkelijk moet ik zeggen :?

Re: Mokum #2

Geplaatst: do 18 nov 2010, 16:55
door Oud forumgebruiker
Misschien heeft de H&M wel geld betaald aan de SRA om de straat af te zetten... of verwacht de gemeente / H&M gewoon zo'n enorme drukte dat het beter is daar geen trams te laten rijden. Dan is het beter dat van te voren te weten...

Re: Mokum #2

Geplaatst: do 18 nov 2010, 18:27
door Suus
Vraag mij af of het donderdag ook afgesloten is. Donderdag krijgen de eerste honderd bezoekers gratis een waardebon voor de H&M.

Re: Mokum #2

Geplaatst: za 20 nov 2010, 20:38
door Suus
Vanwege de opening van het Nieuwe De la Mar theater zal er tijdelijk een nieuwe reclametram op de rails verschijnen:
Afbeelding

Volgend jaar verschijnt deze tram op deze rails:
Afbeelding

Re: Mokum #2

Geplaatst: zo 21 nov 2010, 02:14
door Oud forumgebruiker
Die eerste zag ik vandaag een aantal keer op lijn 3, nummer gemist... Zal wel de 781 zijn.

Re: Mokum #2

Geplaatst: zo 21 nov 2010, 04:10
door STF
Op een ander forum hebben ze het inderdaad over de 781.

Re: Mokum #2

Geplaatst: ma 22 nov 2010, 17:46
door STF
Leuk dat lijn 15 in de nieuwe dienstregeling met langere bussen gaat rijden, terwijl ze al met gelede-bussen rijden... Alhoewel, een Volvo Jonckheer is maarliefst zes centimeter langer dan een Mercedes Citaro dus kunnen we concluderen dat alle Citaro's van die lijn verdwijnen?

Re: Mokum #2

Geplaatst: ma 22 nov 2010, 17:54
door Suus
Nee, er staat dat voortaan de hele dienstregeling met langere bussen gereden gaan worden, dus de standaardbussen die nu in de spits de 5-minuten dienst aanvullen kunnen er dan uit.