Re: Goede Treinen, Slechte Treinen
Geplaatst: wo 20 apr 2011, 00:24
om een Belgische treinbegeleider om te kopen door middel van een oneerbaar voorstel, maar hij was...
En dan nu verder:'s Morgens, in alle vroegte, gaat de wekker van de slaperige machinist. Zijn vrouw ligt te mopperen: "Laat je me nu alweer in de steek voor die SLeT van je?!" Schouderophalend staat hij naast zijn bed, waarna hij in sneltreinvaart naar de ontbijttafel sprintte. Zijn vrouw schreeuwt van boven: 'Ja ja, ga maar weer, en laat mij maar alleen achter!' Hij voelt zich bijzonder prettig. "Niks is heerlijker dan je vrouw kwaad en verontwaardigd achter te laten" denkt de machinist.
Hij doet de deur dicht en spurt naar de auto die niet wil starten. "Wat is dit nu," denkt de man, "gisteren is hij nog gekeurd!" Uit het slaapkamerraam steekt de vrouw haar hoofd uit het raam. "Dat krijg je ervan als je de auto te lang in de zon laat staan." Vervolgens gooit ze water uit het raam, om zowel de machinist als de auto af te laten koelen. Ondanks zijn natte hoofd moet de machinist nu toch echt naar zijn werk. In volle vaart op de fiets naar het werk dan maar en gelukkig heeft de SLT een gelijkvloerse instap, wat voor de laatkomende machinist een prettige bijeenkomstigheid blijkt te zijn. Fiets 'm erin bleek echter blij dat ik glij te worden. De schoonmaker had net de vloer gedweild. En dus kwam de machinist ook de hc tegen die languit onder een stoel was doorgegleden. Hee da´s toevallig! jij ook hier? Zullen we dan eerst maar eens de vloer droogmaken? Intussen staan er tientallen reizigers te trappelen om in te stappen. Ze kijken al bezorgd door het raam naar binnen. Een reiziger begint ongeduldig op het raam te kloppen. En wijst naar de CTA waarop te zien is dat het allang vertrektijd is. De conducteur roept "Die vertraging lopen we wel weer in, we slaan gewoon Rotterdam Centraal over vandaag!" Dit tot ergernis van mevrouw Jansen, die in Rotterdam net een nieuwe bontjas wilde kopen. Met een rood hoofd verontschuldigt de conducteur zich voor deze oplossing. In plaats daarvan gaat de trein verder als Fyra zodat wel gestopt wordt op Rotterdam. De omroep volgt en er ontstaat paniek omdat er toch ook mensen zijn die naar Den Haag moeten. Intussen komt er een vervelend bericht van de bijsturing. Het blijkt dat er een wisselstoring is bij Barendrecht Aansluiting, waardoor de trein omgeleid moet worden via de Betuweroute. Helaas is dit toch iets te ver om en de trein rijdt weer terug naar het beginstation. De machinist ziet daar een ziedende meute op het perron staan. "Goh, zeepzieders! Zeldzaam. Daar had de machinist dus helemaal geen zin in en hij besloot dan ook om stiekem via de niet-perronzijde van de trein uit te stappen. Maar, hij verwachtte niet dat er op het spoor er naast een andere trein klaarstond en hij stapte pardoes bij een andere trein naar binnen. Erger, deze trein vertrok en had ook nog eens de hele cast van O O Cherso aan boord. Help! wat nu? een trein met Jokahtje als machinist en Barbie als hc, gaat dat wel goed komen? De machinist belt naar de HC van deze trein, en die wist te melden dat de Tokkies ook nog eens aan boord waren! Dit tot grote vreugde van de aanwezige Japanners in de trein. Die hadden nog nooit een jumpende voormalig minister in een trein gezien. Hilbrand Nawijn was samen met minister Donner aan het rappen. Net toen ma Tokkie na heel veel bier te vergeefs opzoek was naar de wc. Helaas de SLT had wel een toilet, maar op het aanhangwagentje achter de trein. Daarom besloot hij om toch weer over te stappen op zijn eigen tot Fyra gedegradeerde SLeT, om de reis voort te zetten richting Nijkerk. Echter, onderweg gebeurde het dat de trein voor een stoptonend sein tot stilstand kwam, want alle treindienstleiders waren afgeleid omdat Inna een optreden gaf midden in de seinzaal. De treindienstleider was met de pet aan het rondgaan en daardoor totaal zijn werkplek vergeten. De machinist begon vertwijfeld het nummer van "Bijsturing" te bellen, maar kreeg de brandweer aan de lijn, die dacht dat er weer eens een vreemde brandmelding was in de tunnel onder het Groene Hart. De brandweercommandant was net zijn teennagels aan het knippen toen hij halsoverkop de kazerne uitvloog. Hij was gefrustreerd omdat zijn vrouw net had gebeld dat ze in de verkeerde trein zat. Haar Fyra was bij wijze van proefrit niet naar Breda maar naar Antwerpen gestuurd. Daar zat ze vast door een spontane staking van de NMBS. Ze zou proberen om een Belgische treinbegeleider om te kopen door middel van een oneerbaar voorstel, maar hij was Waal en verstond er dus geen klap van. Toen besloot ze aar neef te bellen, die buschauffeur bij De Lijn was. Hij zou namelijk de weg wel weten naar huis. En juist daarom verdwaalde hij opzettelijk omdat hij niet de weg kon vinden door de beroerde Belgische bewegwijzering. Aangekomen in Timboektoe was ze helemaal moe en hongerig en besloot daarom bij de eerste de beste eettent die ze tegenkwam rattemaagjessoep, wat de lokale specialiteit was, te bestellen.