Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Hoi!
Mijn naam is Mariusz en ik kom van Krakau, Polen. Ik ben nog een leerling als het over Nederlands gaat, zo neem me alsjeblieft niet kwalijk als het niet perfect is. ;)
Ons hier in Krakau willen graag weten of iemand er iets weet over de SGP E6 wagens die Utrechtse GVU uit Wenen heeft gekocht en nu verkoopt hen onze OV-bedrijf (MPK Kraków).
Weet iemand waarom ze zo snel van de tramwagens ontdoen? Ze hebben hen maar vanaf een jaar of twee gekregen! En ook, denken jullie dat er ergens in het internet wat meer informatie over the verkoop beschikbaar zou zijn? Of het al niet publiek is, zou GVU/Conexxion dat misschien niet willen delen.
Ik dank bij voorbaat voor alle antwoorden en hoop dat iemand kan ons helpen om iets meer over de situatie te kunnen leren. :)
Met vriendelijke groeten,
Mariusz "Lorens" B.
Mijn naam is Mariusz en ik kom van Krakau, Polen. Ik ben nog een leerling als het over Nederlands gaat, zo neem me alsjeblieft niet kwalijk als het niet perfect is. ;)
Ons hier in Krakau willen graag weten of iemand er iets weet over de SGP E6 wagens die Utrechtse GVU uit Wenen heeft gekocht en nu verkoopt hen onze OV-bedrijf (MPK Kraków).
Weet iemand waarom ze zo snel van de tramwagens ontdoen? Ze hebben hen maar vanaf een jaar of twee gekregen! En ook, denken jullie dat er ergens in het internet wat meer informatie over the verkoop beschikbaar zou zijn? Of het al niet publiek is, zou GVU/Conexxion dat misschien niet willen delen.
Ik dank bij voorbaat voor alle antwoorden en hoop dat iemand kan ons helpen om iets meer over de situatie te kunnen leren. :)
Met vriendelijke groeten,
Mariusz "Lorens" B.
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Ik wist tot nog toe niet dat die ex-Weense sneltrams naar Krakow gaan, dus ik kan je niet verder helpen. ;)
Je Nederlands is trouwens best behoorlijk. :pos:
Je Nederlands is trouwens best behoorlijk. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Hoi Mariusz,
De SGP E6 trams geven veel slijtage aan het spoor. Daarom rijden nu ook minder ritten met SGP E6 trams.
De SGP E6 trams geven veel slijtage aan het spoor. Daarom rijden nu ook minder ritten met SGP E6 trams.
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Is dat zo? Ik wist niet dat GVU/CXX van die trams af zou willen?microshit schreef:Hoi Mariusz,
De SGP E6 trams geven veel slijtage aan het spoor. Daarom rijden nu ook minder ritten met SGP E6 trams.
@Mariusz: Chetnie powiem ci wiecej o kolejach w Holandii, ale moze lepiej przez PM (Personal Message) bo duzo ludzi nie mówia ani slowa po Polsku ;)
Reads: Ik vertel je graag meer over railverkeer in Nederland, maar misschien beter per PM aangezien niet veel mensen hier de Poolse taal machtig zijn :)
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Fles hoe doe je dát nou weer
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Ik twijfel de mogelijkheid dat Google Translate zinnen in het Pools met vlekkeloze grammatica ooit zou kunnen vertalen :D. Ik ben deze week bezig met mijn tentamens en daarom kan aan dit onderwerp niet zoveel, maar ik zal je inderdaad een boodschapje sturen, Fles :).Ardan schreef:Ik denk Google Translate
Bedankt alle voor de interesse. *bus*
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Vergeet het maar vriend, ik spreek gewoon zelf Pools *O*Ardan schreef:Ik denk Google Translate
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Hoezo :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Die maakt er trouwens dit van:Ardan schreef:Ik denk Google Translate
Iets waar zowel Mariusz als ikzelf geen enkel touw aan vast kan knopen :N :')Ik wanny jest graag meer ponad railverkeer w Nederland, maar misschien beter długopisy PM aangezien veel mensen niet hier de Taal Baseny machtig zijn
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
En toch zit er een grammaticafout in je Poolse zin hierboven, Fles ;)
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Kuba schreef:En toch zit er een grammaticafout in je Poolse zin hierboven, Fles ;)
Nieduzo ludzi was misschien beter ja. En Poolse letters heb ik ook niet op mijn keyboard zitten. vette pech Anders help jij Mariusz even of zo :)
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Nope, de fout zit in "mówia" (ook als je nieduzo ludzi had gebruikt) ;)
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Geldt dat als enkelvoud ja? Dus "Mówi"?
Bizarre regels en nog veel bizardere uitzonderingen ook :D Daarom wordt het nooit wat met google translate
Bizarre regels en nog veel bizardere uitzonderingen ook :D Daarom wordt het nooit wat met google translate
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Enkelvoud inderdaad
Hongaarse grammatica is trouwens nog veel erger...
Hongaarse grammatica is trouwens nog veel erger...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Hongaarse woorden zijn dan ook niet uit te spreken en veel te lang...
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Nja leuk allemaal :Y
Maar hoe zit dat nou met die trams, weet iemand daar wat meer van?
Maar hoe zit dat nou met die trams, weet iemand daar wat meer van?
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Een veiling dat ging over de transport van vier C6 wagens vanuit Utrecht naar Krakau werd vandaag succesvol opgelost. Deze worden 's meestals voor de constructie van lage vloer wagenleden gebruikt, die later met E6 zullen gecombineerd om het middellid van "nieuwe" EU8N (foto) trammen te vormen.
Als volgwagens kunnen ze niet, omdat in Krakau staan geen compatibele tramwagens (of zijn Weense E1 wel compatibel?). We komen dus ervan uit, dat onze OV-bedrijf moet uiteindelijk noch E6 krijgen, wat bedoelt dat ze hen vanuit Utrecht zou krijgen. Of dat, of ze wouden noch een paar Düsseldorfse GT8S bewerken, maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.
Als volgwagens kunnen ze niet, omdat in Krakau staan geen compatibele tramwagens (of zijn Weense E1 wel compatibel?). We komen dus ervan uit, dat onze OV-bedrijf moet uiteindelijk noch E6 krijgen, wat bedoelt dat ze hen vanuit Utrecht zou krijgen. Of dat, of ze wouden noch een paar Düsseldorfse GT8S bewerken, maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Ik denk wel dat C6 met E1 te combineren is al zal het misschien wat aanpassingen vereisen, beide zijn gewoon trams gemaakt door Oostenrijkse fabrikanten met een licentie van Düwag.
Uit welke trams wordt zo'n "nieuwe" EU8N samengesteld, het is een mooi stuk knutselwerk zo te zien :D
Uit welke trams wordt zo'n "nieuwe" EU8N samengesteld, het is een mooi stuk knutselwerk zo te zien :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verzoek van Krakause OV-liefhebbers (over Utrecht)
Deze zijn samengesteld vanuit één SGP E6 en trolleys uit SGP C6 met opbouw gemaakt door Autosan (een Poolse bedrijf gebaseerd in Sanok, bekend voor hun bussen zoals hij).Bee schreef:Uit welke trams wordt zo'n "nieuwe" EU8N samengesteld, het is een mooi stuk knutselwerk zo te zien :D
De hele lichaam en binnen worden ook vernieuwd, en de deuren aan de "verkeerde" kant zoals de tweede bestuurscabine zijn weggemaakt om wisselstukken te krijgen.
Deze wagens zijn uiteindelijk gemaakt in de trammen reparatiestation en depot Podgórze, door MPK Kraków henzelf - het OV-bedrijf bouwt dus de wagens wel zelf :D.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten