SGMm II

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

SGMm II

Bericht door htm_tram »

*
Laatst gewijzigd door htm_tram op wo 10 sep 2008, 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door Geert »

Duidelijk, die grote symbolen op de deuren :pos:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: SGMm II

Bericht door Daan »

Ziet er goed uit :) Mooie foto's ook :pos:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: SGMm II

Bericht door htm_tram »

*
Laatst gewijzigd door htm_tram op wo 10 sep 2008, 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: SGMm II

Bericht door Karl »

Wat een idioot groot gemarkeerd gebied, werkt ook goed mee aan het Sprinter concept, zo kan je helemaal niet snel uitstappen. Vraag me overigens af hoe het gehandhaafd gaat worden.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door Geert »

Ik snap wel dat machinisten een vluchtroute willen hebben, maar ik vrees dat dit in de praktijk niet gaat werken (zie ook de stiltecoupe's). Mensen staan nu eenmaal liever op het balkon dan in de coupe. En waarom zou je niet naast de deur kunnen staan?
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: SGMm II

Bericht door Sebastiaan »

Ligt het aan mij of zijn die 2e klas stoelen echt smaller dan die stoelen in SGMm III ?
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door Suus »

Er zit een deur bij de eerste klas :D Gelukkig maar, want als je een keer in de eerste klas zit, heb je vaak toch nog veel lawaai uit de tweede klas. Door de deuren (hoe simpel dan ook) houd je toch een hoop geluid tegen en kan de eerste klas echt dienen als rustige werkplek.

Wel opvallend dat op deze foto's de eerste klas drukker is dan de tweede :lol:

Krijgen we nu ook extra stickers in SGMm III?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: SGMm II

Bericht door Dubbele P »

Karl schreef:Wat een idioot groot gemarkeerd gebied, werkt ook goed mee aan het Sprinter concept, zo kan je helemaal niet snel uitstappen. Vraag me overigens af hoe het gehandhaafd gaat worden.
Het lijkt me inderdaad zeer moeilijk. Of je nu leek bent of treinfanaat, als je nog snel in de trein bent gesprongen voordat de deuren gesloten werden, weet je waarschijnlijk niet of de cabine waar je staat bediend is of niet.
Ik vraag me dan ook af waarom men geen indicatielampje op de cabinewanden maakt, dan is meteen duidelijk of een cabine bediend (bemand) is of niet. Voor de machinist één handeling meer om even een schakelaartje om te zetten (of desnoods drukcontactje in de stoel) en voor alle reizigers duidelijk. Of er iemand op de WC zit, kun je immers ook door de hele wagon zien.

Daarnaast vind ik het gebied wel erg groot. Als je een strook van ongeveer een halve meter langs de cabinewand zou markeren, lijkt me dat ook wel voldoende. Zolang de deur maar open kan en de machinist de cabine kan verlaten. Ook al staat er meteen achter de markering een koffer waardoor de machinist op z'n snuffert gaat, dat lijkt me in een geval van nood niet het grooste probleem.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door Geert »

Bee schreef:Er zit een deur bij de eerste klas :D Gelukkig maar, want als je een keer in de eerste klas zit, heb je vaak toch nog veel lawaai uit de tweede klas. Door de deuren (hoe simpel dan ook) houd je toch een hoop geluid tegen en kan de eerste klas echt dienen als rustige werkplek.
Oorspronkelijk zaten er ook glazen deuren in SGMm-III, maar die zijn weggehaald omdat ze (meen ik) zo stroef opengingen en het niet erg opschoot met in- en uitstappen zo :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: SGMm II

Bericht door Vinny »

^^ aha, ik dacht al: er is wat veranderd ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: SGMm II

Bericht door Caspar »

Tegen het einde van het jaar moeten alle treinen over die gemarkeerde vluchtroute beschikken, en ook worden alle treinen voorzien van de handige fiets en rolstoel stickers op de deuren!
(Voor mat 64 betekent dat, dat er enige klapstoelen worden verwijderd bij de cabine balkons)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door Suus »

Caspar schreef:Tegen het einde van het jaar moeten alle treinen over die gemarkeerde vluchtroute beschikken, en ook worden alle treinen voorzien van de handige fiets en rolstoel stickers op de deuren!
Goed nieuws. Ik weet dan nu wel ongeveer waar ik bij VIRM mijn fiets naar binnen moet dragen, maar de eerste keer was toch best even goed zoeken voordat ik het precies had gevonden. En bij ICRm was het nog veel lastiger te vinden :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door reisthijs »

Caspar schreef:(Voor mat 64 betekent dat, dat er enige klapstoelen worden verwijderd bij de cabine balkons)
Mat '64 heeft toch geen balkons direct achter de cabine? Verder zijn daar ook geen klapstoelen die de vluchtroute zouden kunnen blokkeren, ook niet de bagageruimtes.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: SGMm II

Bericht door Caspar »

Jawel, bepaalde uitvoeringen van Plan V hebben achter de cabinedeur een soort ruimte voor bagage/fietsen etc met een stuk of wat klapstoelen, tussen het balkon en de cabine zit dus nog een ruimte.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: SGMm II

Bericht door M57 »

Je moet niet alles geloven wat een enkele machinist zegt ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Jawel, bepaalde uitvoeringen van Plan V hebben achter de cabinedeur een soort ruimte voor bagage/fietsen etc met een stuk of wat klapstoelen, tussen het balkon en de cabine zit dus nog een ruimte.
Die bagageruimte is zo ruim en heeft zo weinig klapstoelen, dat heeft toch helemaal geen zin om weg te halen? :?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door Geert »

Sebastiaan schreef:Ligt het aan mij of zijn die 2e klas stoelen echt smaller dan die stoelen in SGMm III ?
Vandaag min of meer toevallig in zo'n ding gezeten en de tweede klas-stoelen zijn exact hetzelfde als in SGMm-III. Net zo hard/zacht/breed/smal/comfortabel/slecht als wat u gewend was ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door STF »

In de motorwagen (mDDM) van de dubbeldekkers, kan je het hele balkon wel geel gestreept maken, want die balkons zijn zo smal.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: SGMm II

Bericht door Justin »

Leuk die aanpassingen zo... Helaas zit ik zelf nauwelijks in sprinters, dus zoveel zal ik er niet van mee krijgen ;).

Hoe vond je het ritje gaan Geert :mrgreen: :?:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door Geert »

Tja, de snelheid van een oude SGM-II gecombineerd met het in- en exterieur van een SGMm-III :P Eigenlijk gewoon een SGMm-III die wat sneller optrekt en wat streepjes bij de cabine heeft :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door deadlock »

Zou iemand de NS eens een taalcursus kunnen geven?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: SGMm II

Bericht door Caspar »

Waar kan ik zo'n ding tegenkomen de komende dagen?
Ik denk dat het even 1 keer leuk is om te zien en daarna heb je het wel gehad met het comfort.

(zit zelf nu iedere ochtend in SGMm tussen Heiloo en Amsterdam Centraal, en die krengen bevallen me niet :( )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: SGMm II

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:
Sebastiaan schreef:Ligt het aan mij of zijn die 2e klas stoelen echt smaller dan die stoelen in SGMm III ?
Vandaag min of meer toevallig in zo'n ding gezeten en de tweede klas-stoelen zijn exact hetzelfde als in SGMm-III. Net zo hard/zacht/breed/smal/comfortabel/slecht als wat u gewend was ;)
De eerste klas stoelen leken me wel wat zachter. Helaas heb ik er niet in kunnen zitten, want hij had net zijn laatste rit gereden en werd afgesloten, wat betekende dat hij achteraan spoor 1 werd gezet.
Maar ik heb wel een foto kunnen maken van een SGMm-II in de 14100:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: SGMm II

Bericht door Suus »

Volgens mij zou de zitting iets zachter worden (dat stond tenminste in het persbericht van de NS toen de verbouwing bekend werd gemaakt)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten