Pagina 2 van 3

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: wo 14 mar 2012, 18:45
door Ardan
In Amsterdam zijn ze wel zichtbaar :)
Maar meer dan hun neus leegvreten doen ze niet :')

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: wo 14 mar 2012, 19:01
door Suus
Dat is niet waar.

Ik wilde wat geld zetten op mijn ØV-Chipkåårt laatst op het metrostation Waterlooplein en voor mij stond een medewerker samen met een echtpaar dat vanaf station Sassenheim naar Duivendrecht was gereden en daar zonder om te checken in de metro naar het Weesperplein waren gestapt. Die waren dus 24 euro per persoon kwijt. Daarna adviseerde hij aan beiden om 30 euro op de kaart te laden. Toen de mevrouw dacht: en als we nu alsnog uitchecken door terug te gaan naar het Amstelstation en daar alsnog uit te checken (dat gewoon kan) gaf hij als tip om naar het Amstelstation te lopen, dat was slechts een kwartiertje lopen :')

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: wo 14 mar 2012, 19:03
door Jef400
Ardan schreef:In Amsterdam zijn ze wel zichtbaar :)
Maar meer dan hun neus leegvreten doen ze niet :')
Onzin. Ik ben zelf gecontroleerd op de Isolatorweg. Ze voeren regelmatig controles uit. Ik merk het persoonlijk omdat dan meestal 1/2 van de school afwezig is.

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: wo 14 mar 2012, 19:20
door Suus
Dat zijn geen toezichthouders maar dat is een controleteam van OV-Zorg :wink:

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: wo 14 mar 2012, 19:24
door Jef400
Ik dacht dat het dezelfde organisatie was. Maar hierin is dus ook een efficiëntieslag te maken.

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: wo 14 mar 2012, 19:36
door Suus
De toezichthouders worden of werden vaak ingehuurd bij een beveiligingsbedrijf, OV-Zorg is een afdeling van het GVB die controles uitvoert en bij reageert en langskomt bij incidenten.

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: do 15 mar 2012, 10:50
door hauptbahnhof
JeffreyMeijer schreef:Ik dacht dat het dezelfde organisatie was. Maar hierin is dus ook een efficiëntieslag te maken.
Hoe moet dat dan?

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: do 15 mar 2012, 14:28
door Ardan
Dat OV-zorg ook toezicht gaat doen, of dat GVB zelf toezichthouders inhuurt? Misschien dat ze dan ook mogen ingrijpen als er weer iemand een poortje intrapt, met iemand mee erdoor loopt of iets dergelijks?

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: vr 16 mar 2012, 13:53
door webguy
Ook interessant trouwens is dat ze lijngebonden werken en dat elke bestuurder dus maar een lijn heeft. Ze hebben neem ik aan meerdere eindpunten voor bepaalde lijnen, dus er zit wel wat variatie in, maar dus wel anders dan bijvoorbeeld de NS.

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: vr 16 mar 2012, 14:43
door Ardan
In Amsterdam schijnt dat ook zo te wezen. Óf 53-54, óf 51, óf 50. Of is het bij GVB zo dat je na wegleren en met materieelbekendheid op alle lijnen kunt werken? Wat ik zo van bestuurders hoor rijden ze maar één lijn.

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: ma 19 mar 2012, 20:26
door reisthijs
Vanavond om 22:00 weer de volgende aflevering.

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 10:04
door Freek
vond deze aflevering een van de interessantere. Heb ik het gemist of hebben ze niet genoemd hoeveel gewonden er per dag zijn in de LU?

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 10:06
door webguy
Ze hebben het geloof ik wel genoemd, was het niet 4000 per jaar? Veel gevallen iig van mensen die flauwvallen omdat ze geen ontbijt eten. Komt bij de NS ook voor...

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 10:09
door Suus
Al was vijf in tien minuten wel heel erg veel :shock:

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 11:07
door hauptbahnhof
Ardan schreef:In Amsterdam schijnt dat ook zo te wezen. Óf 53-54, óf 51, óf 50. Of is het bij GVB zo dat je na wegleren en met materieelbekendheid op alle lijnen kunt werken? Wat ik zo van bestuurders hoor rijden ze maar één lijn.
Bij de metro is het zo dat je alle lijnen leert en alle materieeltypen. Indien geslaagd word je bij een lijn ingedeeld: vast of reserve. Vast betekent dat je een vast werkpakket hebt met min 80% van je diensten op eigen lijn (ruim van te voren bekend). Daarnaast heb je nog Ter-beschikking-diensten. Deze zijn 4 dagen van te voren bekend. En kan op eigen lijn zijn, maar ook op een andere lijn, of het kan een Reserve-dienst zijn. Lijn 53 en 54 hebben aparte werkpakketten. Een dienst van lijn 53 begint en eindigt altijd op Gaasperplas...

Bij de tram is het hetzelfde. Instructie op alle lijnen en materieeltypen.

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 11:29
door zone5324bericht...
bij de RET leer je wel rijden op het hele net (RandstadRail niet meteen en in eerste instantie ook alleen voor bestuurders van de Erasmuslijn), maar je wordt wel ingedeeld in het rooster van een van beide lijnen en dan rijdt je 4 van de 5 dagen op je eigen lijnen en dus gemiddeld 1x per week op de andere lijn.

bij de tram ben je ingedeeld in 1 van de 2 remises en dan rijdt je dus eigenlijk alleen op lijnen die vanuit die remise gereden worden...

bij de bus eigenlijk hetzelfde...

maar je kunt de metro in Londen niet vergelijken met die van Amsterdam of Rotterdam.
de afstanden die in Londen afgelegd worden per lijn (bij de meeste lijnen althans) zijn groter dan bij ons.

maar van de andere kant is het wel weer te vergelijken, dat iemand die in Rotterdam op de metro mag rijden, die dus niet mag op die van Amsterdam (en andersom)...

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 13:17
door Geert
En London heeft natuurlijk ook veel meer lijnen, het kost daar veel meer tijd om het hele net te leren berijden...

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 14:35
door Raymond
Die capaciteitsproblemen in de Londense metro zijn trouwens wel echt huge zeg :shock: Komt eigenlijk steeds weer naar voren in die afleveringen, maar het blijft verbazingwekkend om te zien, wetende dat we in Nederland bij veel minder drukte al spreken over een volnorm etc. Ben toch heel benieuwd hoe dat tijdens de Olympische Spelen zal gaan deze zomer.

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 16:11
door Chauf21
Dat het OV in Londen kampt met capaciteitsproblemen wist ik wel, maar als je die beelden ziet, neemt het op sommige momenten echt ernstige vormen aan. Stations die gewoon tijdelijk gesloten worden, reizigers die voor een paar minuten moeten omlopen :shock: Blij toe dat er zoveel korte lijntjes zijn, want zoiets kan niet door een centrale verkeersleiding geregeld worden.

Uitbreiding van het netwerk lijkt wel noodzakelijk te zijn :)

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 18:15
door Stefan
Dat stations soms tijdelijk gesloten (of alleen mogelijkheid tot instappen/uitstappen) worden wist ik wel, maar ik was er inderdaad niet van bewust dat de problemen qua capaciteit zó groot waren! :O

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 18:36
door Suus
Wat ik trouwens wel opvallend vind in elke aflevering:

Als er een verstoring is, en iemand vraagt aan een medewerker wat er aan de hand is, dan probeert de medewerker direct de stap te zetten naar: Waar wilt u heen, dan geef ik een advies. :pos:

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 18:57
door Fles
Hee wat raar, dat doen ze in Nederland ook :o

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 19:35
door Ardan
Naja, soms hoef ik nergens per se naartoe, maar ben ik gewoon benieuwd naar wat er gebeurd is, en daar wordt soms angstvallig geen antwoord op gegeven.
Heb trouwens niet gekeken gisteren (vriendlief wilde per se Herrie Snotter kijken), straks even op joeptjoep kijken..

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: di 20 mar 2012, 19:41
door Fles
Ardan schreef:Naja, soms hoef ik nergens per se naartoe, maar ben ik gewoon benieuwd naar wat er gebeurd is, en daar wordt soms angstvallig geen antwoord op gegeven.
Dat is omdat het meestal iets lulligs is, omdat ze het zelf ook niet of niet precies weten, omdat het in ieder geval iets is waar ze geen pottekijkers bij nodig hebben EN omdat ze er niet voor mensen zoals jij zijn, maar voor mensen die vervoerd moeten worden :P

Re: BBC - The Tube

Geplaatst: wo 28 mar 2012, 18:06
door Edwin
Maandag was de laatste aflevering, helaas. Erg leuke serie. Zouden ze op zo'n manier ook eens bij GVB of de RET kunnen doen, maar wel op BBC-niveau.