Pagina 3 van 4

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 10 mar 2012, 18:56
door Ennes
Als lelijke trein hebben we natuurlijk ook nog onze eigen schele tekkel de V250
Afbeelding

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 10 mar 2012, 19:11
door hauptbahnhof
Ik vind over het algemeen oude treinen niet echt mooi. Modernere vind ik mooier (met uitzondering van de V250)! Maar ook hoe de trein in de verf zit kan helpen. De ICM vond ik behoorlijk lelijk voor de revisie maar nu hij strak en glimmend rondrijd kan ik nog wel een beetje waardering voor vinden.

Over het algemeen vind ik treinen mooi die niet rechthoekig zijn. Een VIRM vind ik bijv veel mooier, vergeleken met een NID. Om die reden vind ik de Amsterdamse Combino ook mooier dan bijv de Rotterdamse Citadis. De voorkant heeft nog een beetje een ontwerp. Terwijl ik overigens Citadissen mooier vind dan Combino's.

Maar goed, Nederlandse treinen die op dit moment rijden:
Lelijk: SGM, Mat64, Spurt, V250, DDAR,17/1800-locs, Lint
Mooi: VIRM, ICM, DM90

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 10 mar 2012, 19:39
door Vinny
Ik vind het interieur van een trein belangrijker dan het exterieur. Of de V250 een "lelijke" trein is kan ik pas beoordelen als ik er in gezeten heb...

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 10 mar 2012, 19:53
door Meltrain
Bij de Gatwick Express heeft men onlangs dit type...:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Yk4WTK4nQn8[/youtube]

...vervangen door dit type:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1WC2-aUX0tQ[/youtube]

Die Class 460 vind ik nog best aardig, maar bij die Class 442 heb ik echt het idee dat r iets niet klopt aan de voorkant: het is rond en plat tegelijk. :?

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 10 mar 2012, 20:15
door AppleMoose
Mooie treinen:
Mat.46, 1000, 1100, 1200, 1300(alleen in gele uitvoering met groot NS-logo), 2400 en 2200 (beide in bruine uitvoering) ICM, ICE3 en Thalys.
Ook diverse Zweedse/Scandinavische treinen vind ik mooi zoals de Ertstreinen van LKAB (Iore en Dm3), X31K en X32 serie en de Rc 1 t/m 6 lokomotieven

Lelijkste treinen: Alle moderne treinen die niet meer zijn dan trams met teveel eigendunk, de "moderne" DD-AR, Engelse en Amerikaanse treinen.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 03:52
door Stefan
Meltrain schreef:Die Class 460 vind ik nog best aardig, maar bij die Class 442 heb ik echt het idee dat r iets niet klopt aan de voorkant: het is rond en plat tegelijk. :?
Class 460 vind ik persoonlijk echt verschrikkelijk.. Maar als er iets lelijk is, zijn het de Class 458's wel.. Hoe je dát bedacht kunt hebben snap ik echt niet, desondanks zijn 't wel comfortabele treinen voor een niet al te lange afstand. :)

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 18:32
door Thom91
Al die britsen treinen van hierboven lijken op metro's. Doe mij maar een DDZ. Wat ziet die er mooi uit zeg

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: vr 06 apr 2012, 21:21
door Stéphane
In vergelijking met dat geval (http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... %20MS%2075 dat regelmatig in mijn tuin halteerd vind ik dit (http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... ngedam.jpg SPURT) een prijsbeest. Maar als over 30 jaar die varkensneus weg is, vind ik dat waarschijnlijk zeer spijtig want ze hebben toch wel iets.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 07 apr 2012, 00:06
door Suus
Ik geef de Varkensneuzen nog 15 jaar maximaal, die dingen beginnen de 40 te benaderen en de Klassiekjes worden nu op hun 50ste eruit gewerkt.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 07 apr 2012, 00:39
door Meltrain
De Varkensneuzen krijgen nu wel een volledige revisie hè?
Ik denk dat ze het nog zo'n 20 tot 25 jaar kunnen uithouden.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 07 apr 2012, 02:36
door Suus
Boekhoudkundig zijn die dingen allang afgeschreven (itt de Breaks die een technische generatie jonger zijn). Verwacht dan ook niet te veel van die revisie behalve dat hij nog eens goed in de was wordt gezet (om er daarna binnen een maand weer als verwaarloosd uit te zien).

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 07 apr 2012, 11:16
door Vinny
Die city-rail dingen zien er wel aardig uit. Dat zijn de Brusselse "vlaflipjes" :lol:

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 07 apr 2012, 13:29
door Stéphane
Meltrain schreef:De Varkensneuzen krijgen nu wel een volledige revisie hè?
Ik denk dat ze het nog zo'n 20 tot 25 jaar kunnen uithouden.
volledig?
Een nieuw laagje verf en binnenin wat herstellingen en oja, stickertjes met instructies.
Ze worden tegenwoordig wel beter onderhouden, treinen met gescheurde en banken waarop getagd is kom ik niet zo gauw meer tegen.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 21:19
door Thom91
Afbeelding
Dit is een mooie stoomloc :D

(Niet de beste foto, kon niet beter vinden..

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: do 19 apr 2012, 20:54
door Jef400
Nu de Vierkante Engelse railbussen voor het eerst in 11(!) jaar weer gezien te hebben moet ik zeggen dat het lelijke dingen zijn. Voorbeeldje bij London Bridge station. Geel front, witte trein en dan foeilelijke paarse deuren. Echt een :neg: like.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: vr 20 apr 2012, 18:49
door Meltrain
Kun je iets specifieker zijn over welke treinen je het hebt?
Dan kan ik beoordelen of ik het met je eens ben of niet. :P

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: vr 20 apr 2012, 21:34
door Stefan
Ik ga voor de Class 465's van Southeastern... :P Vind ik persoonlijk wél weer mooi, maar goed.. Vind Britse treinen over 't algemeen wel mooier dan de Nederlandse, maar da's een kwestie van persoonlijke 'smaak'. (A) :P

Deuren móeten overigens een andere kleur hebben als de rest van de trein hebben in de UK.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: vr 20 apr 2012, 22:00
door Jef400
Verklaart een hoop. Persoonlijke smaken verschillen maar ik blijf ze foeilelijk vinden die 465'en. Doe die kleuren dan ook in het geel. Als het zo nodig apart moet. Dan zou het al er op het uiterlijk na een stuk beter uitzien.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 21 apr 2012, 11:05
door Meltrain
Stefan schreef:Ik ga voor de Class 465's van Southeastern... :P
Ik ben over het algemeen ook gecharmeerd van Britse treinen, maar de 465's vind ik niet mooi aan de voorkant. :P
Al moet ik wel zeggen dat die kleurstelling van Southeastern ze goed staat (aan de zijkant, als je de gele kop wegdenkt).
Wat ik helemaal een gruwel vind is de Clas 456... :X

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 21 apr 2012, 15:02
door Stéphane
Deuren die iets verder naar binnen staan zijn over het algemeen walgelijk. Mare dat van die deuren in een andere kleur verklaart echt heééél veel. De lichtelijk overdreven Britse Healt&Safety regulation zeker?

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 21 apr 2012, 15:03
door marvinkok
was aparte kleur voor de deuren hier in Nederland ook niet een eis?

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 21 apr 2012, 15:45
door webguy
Geloof ik meer een richtlijn, maar al het Nederlandse materieel heeft het zo'n beetje.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 21 apr 2012, 16:27
door Suus
Is internationaal gezien redelijk gebruikelijk, want dan kan je ze eenvoudiger vinden :)

Er zijn uitzonderingen natuurlijk.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 21 apr 2012, 17:35
door reisthijs
Onzin want zeker de helft van de treinen in Nederland heeft helemaal geen aparte kleur voor de deuren.

Re: Mooie en lelijke treinen

Geplaatst: za 21 apr 2012, 17:42
door Suus
Bij al het stoptreintreinmaterieel van de NS was en is het gebruikelijk en zijn de deuren volledig grijs of geel.

Bij de Fyra en de s9200 zitten er balkjes naast de deuren, bij de verbouwde dubbeldekkers zitten er pijltjes op de deuren, bij Veolia zijn de deuren rood, bij Arriva zit er een witte balk boven bij de deuren. VIRM, ICR en ICM zijn de grote uitzonderingen.