Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Wellicht leuk nieuws voor busspotters op het forum. Ik heb vanmorgen van een chauffeuse van Diamond gehoord dat hun gelede wagen voor OV ritten er "binnenkort" (precieze datum was nog niet bekend) voor weken uit gaat, onder andere revisie. In die tijd zal een van hun voormalige GVU B88 Volvo's de dienst overnemen. Diamond rijdt op werkdagen buiten de schoolvakanties 1 rit voor Arriva met die bus, vertrek 7:22 in Uden op het busstation, aankomst omstreeks 8:16 in Nijmegen op het busstation. Wellicht zijn deze tijden voor busspotters wat onhandig, maar ik dacht ik meld het even. Als ik een datum weet (als de chauffeuse het zelf ook niet weet dan zie ik het vanzelf gebeuren, zit wekelijks 3-5x in die bus) kan ik het hier wel posten als er behoefte aan is.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Sinds vanochtend rijdt hij, zit er net in. Ik weet niet of hij regulier ook voor andere ritten gebruikt wordt.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door Fles »

Pics or it didn't happen :mrgreen:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Dat was ik vanochtend vergeten, stond er helemaal niet bij stil om even een foto te maken. Als ik morgenvroeg in Uden tijd heb (lees: als de 121 op tijd is) zal ik een fotootje maken. Helaas zat er vandaag niet de vaste chauffeuse, die zal een dagje vrij zijn geweest. Maar die zei vorige week al dat het waarschijnlijk enkele weken gaat duren.
"Een touringcar is geen bus"
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door Bart »

En de bus rijdt in de avondspits niet de andere kant op toevallig?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Nee. Vroeger reed Diamond met dezelfde bus als in de ochtend ook in de middag (17:11) een rit naar Uden, maar sinds pakweg een maand rijdt die niet meer omdat Arriva veel contracten met toerboeren heeft opgezegd en die ritten nu zelf met eigen materieel en eigen chauffeur (en soms stiekem toch een inhuurchauffeur) rijdt. Dus wat dat betreft is het voor busspotters niet handig. Ik heb van verschillende mensen vernomen dat Diamond ook in 's-Hertogenbosch hier en daar rijdt, maar als, dan ook alleen in de ochtend en ik weet niet hoe vast die diensten zijn en ik weet ook niet of ze daar dan met de B88s op rijden. Die dienst op lijn 99 is gewoon vast, een reguliere rit (geen versterkingsbus) die vast uitgevoerd wordt met een gelede touringcar van Diamond (en dat is ook nodig, als Arriva daar met een gewone bus rijdt, dan moeten er mensen blijven staan, en dan bedoel ik bij de halte, niet in de bus, daar moeten sowieso vaak mensen staan). Vertrek 7:22 in Uden, planmatig in Grave om 7:50, 8:03 op de Brabantse Poort, 8:16 op CS, maar meestal zitten er bij Grave 1 tot 3 minuten vertraging in, op de Brabantse Poort zo een 4-5 minuten en op CS 4 tot 9.

Ik zal proberen morgen een foto te maken. De bus is in ieder geval in Diamond kleuren gespoten. Vroeger reden ze er ook op lijn 121 mee (toen Arriva nog een deel van de ritten reed), toen hing er voor nog een plaatje van het GVU wagenparknummer in (op de 121 was het toen de 533 geloof ik, maar ze hebben meerdere), maar dat zat er nu niet (meer) in, ik zag zo snel ook geen DO bouwnummer meer. En het kenteken heb ik niet onthouden, maar dat zal morgen hopelijk wel op de foto staan.

Verder vond ik het een toffe bus. Lekker motorgeluid (hoewel ik normaal niet van dat geluid ben, die "stille" (als ze niet rammelen) vind ik wel wat hebben en toch was het een welkome afwisseling, bussen net zoals vroeger), goede wegligging en de banken waren ook een stuk fijner dan huidige zittingen in bussen (originele GVU banken).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Vanochtend stond de zon wat te vervelend om een goede foto in Uden te maken en in Nijmegen had ik geen tijd. Maar de bus rijdt voorlopig nog even. Voor liefhebbers, deze bus (toch ex-GVU 533, het plaatje hing er wel maar moet ik gisteren over het hoofd gezien hebben) rijdt ook elke zaterdag Time-Out vervoer vanuit 's-Hertogenbosch. Hij staat dan vanaf omstreeks 21:15 bij "De Draak" in 's-Hertogenbosch en vertrekt om 21:28. De Draak zegt mij verder niets (vlak bij het station) maar ik ben daar ook niet bekend.

Het was vanochtend weer een heerlijk ritje, vooral wanneer hij naar de 80 km/h optrekt, dan merk je tenminste dat je in een bus zit.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door waldo79 »

De Draak is toch een beeld op de rotonde aan de centrumkant van station 's-Hertogenbosch? Anders zou ik het ook niet weten :?:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Ik zou het niet weten, ben niet bekend in 's-Hertogenbosch, maar ik denk het, want het moet vlakbij het station zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Helaas, vandaag was het weer de touringcar. De inzet van de B88 was omdat de touringcarren voor schoolvervoer nodig waren. Ik zal wel een seintje geven wanneer de touringcarren definitief er een tijdje uitgaan, dan duurt het volgens de chauffeuse zeker vier weken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:Pics or it didn't happen :mrgreen:
Bij deze dan eindelijk, van vanochtend. Geen hoogstaande foto, want ik moest nodig een bus richting Heyendaal pakken (was al enkele minuten blijven hangen om mijn praatje met de chauffeuse nog af te maken).

Afbeelding
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door webguy »

Oh die zag ik gisteren rijden ja. Kwam vandaag (iets later) ook al een rood/witte Provincie Brabant Arriva bus tegen - komen niet vaka in Nijmegen geloof ik.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door M57 »

fogeltje schreef:
Fles schreef:Pics or it didn't happen :mrgreen:
Bij deze dan eindelijk, van vanochtend. Geen hoogstaande foto, want ik moest nodig een bus richting Heyendaal pakken (was al enkele minuten blijven hangen om mijn praatje met de chauffeuse nog af te maken).
Lekker duidelijk dat het lijn 99 is :N
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

M57 schreef:
fogeltje schreef:
Fles schreef:Pics or it didn't happen :mrgreen:
Bij deze dan eindelijk, van vanochtend. Geen hoogstaande foto, want ik moest nodig een bus richting Heyendaal pakken (was al enkele minuten blijven hangen om mijn praatje met de chauffeuse nog af te maken).
Lekker duidelijk dat het lijn 99 is :N
Chauffeuse heeft het bordje al weggehaald omdat we op het eindpunt waren. Normaal hebben ze linksvoor in de voorruit gewoon een bordje met "099 Arriva" liggen. Ook andere touringcarbedrijven hebben meestal diezelfde soort bordjes. Nummers kun je naar believen maken. Je ziet het bord omgekeerd voor het stuur liggen.
webguy schreef:Oh die zag ik gisteren rijden ja. Kwam vandaag (iets later) ook al een rood/witte Provincie Brabant Arriva bus tegen - komen niet vaka in Nijmegen geloof ik.
Deze bus komt 1x per dag in Nijmegen, tussen 8:16 en 8:25 meestal op CS en niet in de schoolvakanties. Brabant Amba's komen gemiddeld 1x per uur ma t/m vr en za overdag, za avond en zo 1x per 2 uur. Allemaal vast op lijn 99.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door Fles »

dat is een fokking ouwe bus van 20 jaar geleden man. Is daar nou al die paniek om? -o-
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door Michael 1988 »

Ik had deze topic nog niet gelezen, maar Diamond rijdt op lijn 158 op rit 1015 (vertrek Veghel 7:22 en aankomst 's-Hertogenbosch 8:10). Vervolgens rijdt dezelfde bus na aankomst op station 's-Hertogenbosch 2 pendelritten van het station naar het Koning Willem I College op de Vlijmenseweg (let op, dit staat niet vast in de dienstregeling). Deze ritten vertrekken rond 8:15 en 8:30 vanaf het station.

Daarnaast rijdt er ook nog een gelede van Hool van Dortmans op rit 1019 (vertrek Veghel 7:39 en aankomst 's-Hertogenbosch 8:27) of 1023 (vertrek Veghel 7:52 en aankomst 's-Hertogenbosch 8:40).

Van iemand die ik ken heb ik vernomen dat Fassbender nog steeds een versterkingsrit rijdt in de ochtend op lijn 156 Schijndel (Boschweg) - Eindhoven. Het gaat dan om rit 1017 en/of rit 1013 (vertrek vanuit schijndel tussen half 8 en 10 over half 8). Maar ik heb deze bus nog niet gezien, wel een paar keer 2 amba's gezien op deze lijn rond dezelfde tijd. Dus het valt nog mee qua opschorting van contracten. Want enkele voormalige touringcarritten worden niet meer met inhuurmaterieel gereden, maar vooral met inhuurchauffeurs. Ik heb namelijk alleen nog maar op lijn 160 in de avondspits (tenminste dit was nog in de winter) een inhuurchauffeur gezien op eigen materieel. Overigens rijdt Veolia nog gewoon met touringcars rond die (bij Zwaluw Reizen in ieder geval sowieso) voorzien zijn van een mobiele kaartlezer.

Voor de personen die niet weten waar de Draak is, dat is de rotonde (tenminste ze noemen het een rotonde, maar ik noem het eerder een mislukte kruising) voor het station en voor het stationsplein. Als je het treinstation aan de kant van het centrum uitloopt en je kijkt naar voren zie je het staan. Het gaat hier om een gouden draak op een pilaar (en een paar donkergrijze natuursteendraken aan de voet), dus die valt niet echt te missen.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door erjeebee »

Fles schreef:dat is een fokking ouwe bus van 20 jaar geleden man. Is daar nou al die paniek om? -o-
Dat zijn "vroeger was alles beter, mooier, leuker, comfortabeler" sentimenten...
Dit soort sentimenten manifesteert zich nu eenmaal bij het ouder worden en daar behoor je respect voor te hebben :Y :lol:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door Michael 1988 »

Chauffeur had net het bordje weggehaald, maar ik heb de Volvo ook gespot in Den Bosch vandaag. Hij was bij het maken van de foto net afkomstig van lijn 158 en ging verder als KW1C pendelbus.

Afbeelding

Mogelijk dat Mijack een foto heeft met bordje, want hij stond langs mij toen ik deze foto maakte.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door mijack1985 »

foto volgt inderdaad, komt vanavond. Ben nog op werk *bus*
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Binnenkort Volvo B88 op Uden - Nijmegen

Bericht door mijack1985 »

hierbij mijn foto van vanochtend, helaas staat hij er n iet helemaal op.

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten