Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Rijdtie ook bijvoorbeeld elke 20 minuten? :P
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ronald »

Cookie schreef:Vergeet de S-Bahn van Salzburg niet, die richting Freilassing / Berchtesgaden rijdt : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/d ... n_2010.jpg . Het is eerder een stoptrein dan een S-Bahn voor mijn idee (wordt gereden met elektrische Talenten), maar ter volledigheid :P .

Het S-Bahnnet rondom Bremen van de Nordwestbahn (Regio S-Bahn) is overigens ook meer een stoptrein en geen echte S-Bahn. Maargoed, klinkt blijkbaar leuker :lol: .
De Oostenrijkse S-bahnen zijn idd vaker "gewone" stoptreinen. Zo vallen bijvoorbeeld de stoptreinen in Tirol onder "S-bahn Tirol". Een niveau hoger is REX (regionalexpress), die slaan een of meerdere stations over.
En die S-bahn rijdt dus gewoon meestal elk uur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Fles schreef:Rijdtie ook bijvoorbeeld elke 20 minuten? :P
Niet elke S-Bahn heeft een 20-minutendienst. Stuttgart hanteert bijvoorbeeld een 60/30/15-dienst. Verbetering van de frequentie is daar ook niet mogelijk door de beperkte capaciteit van de ondergrondse keerlus bij de Schwabstraße.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Lijn RS1 richting Bremen-Farge durf ik toch wel S-Bahnachtig te noemen, daar is het prijsschieten met de stations.
Dat gaat bijna richting een tram, niet te geloven hoe vaak dat ding stopt.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Nja maar een ding wat eens per uur een keer rijdt vind ik niet echt een S-Bahn op zich :?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ardan »

Ik had ergens een lijnfoldertje van RS1 liggen, kan hem alleen niet vinden zo snel. Hij reed in ieder geval vaker dan 1x per uur, volgens mij 2 keer.
Die 'S-Bahn' van Bremen is op zich een lachertje, geen echte S-bahn vind ik. Treinen zijn wel mooi, ook van binnen. Ben eens noodgedwongen (door een verstoring bij Bremen-Sebaldsbrücke) meegeweest met de RS3 tot Oldenburg. Hebben die dingen een naam trouwens?
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Thom91 »

Hebben die wel wc's? Zien eruit als SLT's! Mooie dingen hoor!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Ardan schreef: Hebben die dingen een naam trouwens?
Alstom Coradia Continental. Ze zijn voor 95% recyclebaar.

Je vindt ze voornamelijk in Bayern trouwens, ze rijden rond Augsburg, Passau en Würzberg bij de DB en rond Regensburg bij Agilis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Hebben die wel wc's?
Bee schreef:Ze zijn voor 95% recyclebaar.
Dit vraagt om een creatieve geest :lol:

serieus: Ik heb er in Bayern inderdaad weleens in gezeten, DB rijdt ze onder "BR440". Mijn hemel wat een K* dingen zeg :x Ik wilde van M Hbf naar Treuchtlingen, maar ik ben in Augsburg snel omgedraaid. Wat een krappe dingen, bah :N
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Freek »

Fles, heb je bord in van Nijmegen Lent met een afgeplakt streepje tussen Nijmegen en Lent al? Misschien al wel jaren aanwezig maar zag 'm vorige week opeens.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Fles »

Nijmegen Lent is sowieso een jammer geval. Daar staan maar 2 bordjes, aan elke kant van het spoor eentje, beide helemaal aan de zuidkant zowat. Terwijl Arnhem-Zuid (een station van hetzelfde bouwjaar en met een vergelijkbare boeiendheidsgraad (namelijk nul)) er geloof ik 7 of 8 heeft. Moeten de gemeentes betalen voor die bordjes of zo? :?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door M57 »

Ahz is toch een aanzienlijk drukkere halte dan Nml, al houdt het ook in eht geval van Ahz niet over. Het koppelteken tussen Nijmegen en Lent is natuurlijk een twijfelgeval sinds de herindeling daar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Suus »

Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Fles »

Bee schreef:Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Waarom tijdelijk? Waarom niet meteen permanent?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:Nijmegen Lent is sowieso een jammer geval. <knip> Terwijl Arnhem-Zuid (een station van hetzelfde bouwjaar en met een vergelijkbare boeiendheidsgraad (namelijk nul)) er geloof ik 7 of 8 heeft.
Nou nee, Nml is van juni 2002, terwijl Ahz van december 2005 is. Scheelt toch 3,5 jaar. :o

Leuke blunder op de Wikpedia-pagina van Arnhem Zuid: bij 'Vervoerder(s)' staat (naast NS) doodleuk Syntus (tot december 2012) en Arriva (vanaf december 2012). :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Fles »

:D Oh, well. Toen ik in 1996 stopte met treinen boeiend te vinden bestonden ze geen van beide, en toen ik in 2006 treinen weer boeiend ging vinden, ineens allebei. Vandaar (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Bee schreef:Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Waarom tijdelijk? Waarom niet meteen permanent?
Het permanente station Nijmegen Lent zou geloof ik iets zuidelijker gebouwd moeten worden. Dat je dan zo ondertussen alleen nog maar de Waalbrug over moet steken voor station Nijmegen hebben ze er geloof ik nog niet door.

Dat nieuwe station had er al in 2005 moeten zijn trouwens :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Etienne »

Meltrain schreef:Leuke blunder op de Wikpedia-pagina van Arnhem Zuid: bij 'Vervoerder(s)' staat (naast NS) doodleuk Syntus (tot december 2012) en Arriva (vanaf december 2012). :lol:
Bij deze aangepast. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Freek »

Bee schreef:
Fles schreef:
Bee schreef:Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Waarom tijdelijk? Waarom niet meteen permanent?
Het permanente station Nijmegen Lent zou geloof ik iets zuidelijker gebouwd moeten worden. Dat je dan zo ondertussen alleen nog maar de Waalbrug over moet steken voor station Nijmegen hebben ze er geloof ik nog niet door.

Dat nieuwe station had er al in 2005 moeten zijn trouwens :roll:
Klopt nieuwe station komt zuidelijker te liggen. De weg die nu de zuidgrens van het station vormt (Griftdijk) vormt in de nieuwe situatie de noordgrens. Nieuwe planning is dat dit jaar wordt begonnen met de bouw van het nieuwe station en dat deze eind 2013 klaar is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Fles »

Denk je dat je ALLES wel een keer gehad hebt, probeer je even een historisch bordje te schieten. Je WEET gewoon dat hij binnen zou zijn geweest.... :X _O-


Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Fles »

Zo, stelletje kantoorslaven :P

De oogst van gisteren *O*

Afbeelding
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Ronald »

Niet slecht voor één dag...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Ardan »

Bekend :D
Rondje Niedersachsen gedaan dus? :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Suus »

Bij station Amsterdam Zuid heeft men bij de stationshal bij beide ingangen alle borden en andere troep weggehaald om meer winkels te bouwen. Om aan te geven dat er toch een station zit heeft men nu aan beide kanten een zeil opgehangen met daarop het logo van de NS, de stationsnaam en het blauwe metrologo (en dus niet het logo van het GVB).

Een (slechte) foto voor een impressie:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:Denk je dat je ALLES wel een keer gehad hebt, probeer je even een historisch bordje te schieten. Je WEET gewoon dat hij binnen zou zijn geweest.... :X _O-


Afbeelding
Wel een unieke foto. :D :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten