
Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Rijdtie ook bijvoorbeeld elke 20 minuten? 

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Cookie schreef:Vergeet de S-Bahn van Salzburg niet, die richting Freilassing / Berchtesgaden rijdt : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/d ... n_2010.jpg . Het is eerder een stoptrein dan een S-Bahn voor mijn idee (wordt gereden met elektrische Talenten), maar ter volledigheid.
Het S-Bahnnet rondom Bremen van de Nordwestbahn (Regio S-Bahn) is overigens ook meer een stoptrein en geen echte S-Bahn. Maargoed, klinkt blijkbaar leuker.
De Oostenrijkse S-bahnen zijn idd vaker "gewone" stoptreinen. Zo vallen bijvoorbeeld de stoptreinen in Tirol onder "S-bahn Tirol". Een niveau hoger is REX (regionalexpress), die slaan een of meerdere stations over.
En die S-bahn rijdt dus gewoon meestal elk uur.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Fles schreef:Rijdtie ook bijvoorbeeld elke 20 minuten?
Niet elke S-Bahn heeft een 20-minutendienst. Stuttgart hanteert bijvoorbeeld een 60/30/15-dienst. Verbetering van de frequentie is daar ook niet mogelijk door de beperkte capaciteit van de ondergrondse keerlus bij de Schwabstraße.
Rame à l'approche
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Dat gaat bijna richting een tram, niet te geloven hoe vaak dat ding stopt..Bee schreef:Lijn RS1 richting Bremen-Farge durf ik toch wel S-Bahnachtig te noemen, daar is het prijsschieten met de stations.

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Nja maar een ding wat eens per uur een keer rijdt vind ik niet echt een S-Bahn op zich 

-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10363
- Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
- Contact:
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Ik had ergens een lijnfoldertje van RS1 liggen, kan hem alleen niet vinden zo snel. Hij reed in ieder geval vaker dan 1x per uur, volgens mij 2 keer.
Die 'S-Bahn' van Bremen is op zich een lachertje, geen echte S-bahn vind ik. Treinen zijn wel mooi, ook van binnen. Ben eens noodgedwongen (door een verstoring bij Bremen-Sebaldsbrücke) meegeweest met de RS3 tot Oldenburg. Hebben die dingen een naam trouwens?

Die 'S-Bahn' van Bremen is op zich een lachertje, geen echte S-bahn vind ik. Treinen zijn wel mooi, ook van binnen. Ben eens noodgedwongen (door een verstoring bij Bremen-Sebaldsbrücke) meegeweest met de RS3 tot Oldenburg. Hebben die dingen een naam trouwens?

2018 (20-3):
Trein 1031 km · S-Bahn 86 km · Zweeftrein 2 km · (Snel)tram 109 km · Bus 203 km
Trein 1031 km · S-Bahn 86 km · Zweeftrein 2 km · (Snel)tram 109 km · Bus 203 km
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Hebben die wel wc's? Zien eruit als SLT's! Mooie dingen hoor!
Komt wel goed schatje.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Ardan schreef: Hebben die dingen een naam trouwens?
Alstom Coradia Continental. Ze zijn voor 95% recyclebaar.
Je vindt ze voornamelijk in Bayern trouwens, ze rijden rond Augsburg, Passau en Würzberg bij de DB en rond Regensburg bij Agilis.
Rame à l'approche
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Thom91 schreef:Hebben die wel wc's?
Bee schreef:Ze zijn voor 95% recyclebaar.
Dit vraagt om een creatieve geest

serieus: Ik heb er in Bayern inderdaad weleens in gezeten, DB rijdt ze onder "BR440". Mijn hemel wat een K* dingen zeg


Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Fles, heb je bord in van Nijmegen Lent met een afgeplakt streepje tussen Nijmegen en Lent al? Misschien al wel jaren aanwezig maar zag 'm vorige week opeens.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Nijmegen Lent is sowieso een jammer geval. Daar staan maar 2 bordjes, aan elke kant van het spoor eentje, beide helemaal aan de zuidkant zowat. Terwijl Arnhem-Zuid (een station van hetzelfde bouwjaar en met een vergelijkbare boeiendheidsgraad (namelijk nul)) er geloof ik 7 of 8 heeft. Moeten de gemeentes betalen voor die bordjes of zo? 

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Rame à l'approche
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Bee schreef:Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Waarom tijdelijk? Waarom niet meteen permanent?
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Fles schreef:Nijmegen Lent is sowieso een jammer geval. <knip> Terwijl Arnhem-Zuid (een station van hetzelfde bouwjaar en met een vergelijkbare boeiendheidsgraad (namelijk nul)) er geloof ik 7 of 8 heeft.
Nou nee, Nml is van juni 2002, terwijl Ahz van december 2005 is. Scheelt toch 3,5 jaar.

Leuke blunder op de Wikpedia-pagina van Arnhem Zuid: bij 'Vervoerder(s)' staat (naast NS) doodleuk Syntus (tot december 2012) en Arriva (vanaf december 2012).

In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5


Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Fles schreef:Bee schreef:Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Waarom tijdelijk? Waarom niet meteen permanent?
Het permanente station Nijmegen Lent zou geloof ik iets zuidelijker gebouwd moeten worden. Dat je dan zo ondertussen alleen nog maar de Waalbrug over moet steken voor station Nijmegen hebben ze er geloof ik nog niet door.
Dat nieuwe station had er al in 2005 moeten zijn trouwens

Rame à l'approche
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Meltrain schreef:Leuke blunder op de Wikpedia-pagina van Arnhem Zuid: bij 'Vervoerder(s)' staat (naast NS) doodleuk Syntus (tot december 2012) en Arriva (vanaf december 2012).
Bij deze aangepast.

5e jaars student Geodesie / Geo-Informatie
Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.
Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Bee schreef:Fles schreef:Bee schreef:Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Waarom tijdelijk? Waarom niet meteen permanent?
Het permanente station Nijmegen Lent zou geloof ik iets zuidelijker gebouwd moeten worden. Dat je dan zo ondertussen alleen nog maar de Waalbrug over moet steken voor station Nijmegen hebben ze er geloof ik nog niet door.
Dat nieuwe station had er al in 2005 moeten zijn trouwens
Klopt nieuwe station komt zuidelijker te liggen. De weg die nu de zuidgrens van het station vormt (Griftdijk) vormt in de nieuwe situatie de noordgrens. Nieuwe planning is dat dit jaar wordt begonnen met de bouw van het nieuwe station en dat deze eind 2013 klaar is.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Denk je dat je ALLES wel een keer gehad hebt, probeer je even een historisch bordje te schieten. Je WEET gewoon dat hij binnen zou zijn geweest....




Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Niet slecht voor één dag...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10363
- Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
- Contact:
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Bekend 
Rondje Niedersachsen gedaan dus?

Rondje Niedersachsen gedaan dus?

2018 (20-3):
Trein 1031 km · S-Bahn 86 km · Zweeftrein 2 km · (Snel)tram 109 km · Bus 203 km
Trein 1031 km · S-Bahn 86 km · Zweeftrein 2 km · (Snel)tram 109 km · Bus 203 km
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Bij station Amsterdam Zuid heeft men bij de stationshal bij beide ingangen alle borden en andere troep weggehaald om meer winkels te bouwen. Om aan te geven dat er toch een station zit heeft men nu aan beide kanten een zeil opgehangen met daarop het logo van de NS, de stationsnaam en het blauwe metrologo (en dus niet het logo van het GVB).
Een (slechte) foto voor een impressie:

Een (slechte) foto voor een impressie:

Rame à l'approche
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Fles schreef:Denk je dat je ALLES wel een keer gehad hebt, probeer je even een historisch bordje te schieten. Je WEET gewoon dat hij binnen zou zijn geweest....![]()
![]()
Wel een unieke foto.


In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten