Historische legervoertuigen–weekend STAR 21-22 juni 2008

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Historische legervoertuigen–weekend STAR 21-22 juni 2008

Bericht door Cookie »

Historische legervoertuigen – weekend 21 / 22 juni 2008

Over DPA:

DPA is een vereniging die zich bezighoudt met het verzamelen en restaureren van militaire voertuigen, welke ouder zijn dan 25 jaar. DPA is geen merken-club. U vindt binnen onze vereniging diverse merken; Jeep, DAF, GMC, Dodge enz., kortom een bonte mengeling van merken en soorten. De naam DPA "Dads Peace Army" is ontstaan tijdens een vakantieweek van een aantal "groene gekken" die met hun militaire voertuigen een rondtoer maakten door België. Bij hen ontstond het idee een club op te richten, en zie hier het resultaat. Begin 2003 hebben we onze naam veranderd in "Dutch Peace Army".

Afbeelding
(bron: website DPA: http://www.dpa-holland.nl)

Het aantal voertuigen wat komt gedurende het weekend is nog onbekend. Er kunnen dus misschien ‘maar’ 15 komen, het kunnen er ook net zo goed 45 zijn.
De legervoertuigen zijn overigens allen van na de Tweede Wereldoorlog, en zoals boven te lezen valt ouder dan 25 jaar.

Programma zaterdag 21 juni:
In de loop van de ochtend zullen de meeste voertuigen op het station Stadskanaal gearriveerd zijn. Enkelen komen zelfs de avond daarvoor. Zaterdagmiddag 21 juni zal er rond 13.00/14.00 gestart worden met het beladen van de platte wagens. Dit kan voor het publiek interessant zijn om te zien. Het beladen zal tot aan het eind van de middag duren.

Programma zondag 22 juni:
De platte wagens met legervoertuigen zullen ’s morgens om 10.30 uur met de stoomtrein meegaan naar Veendam. Tijdens deze rit kunnen ook reizigers mee. In Veendam worden de wagens met de legervoertuigen afgekoppeld en gaan ze dadelijk met een dieselloc terug naar Stadskanaal. De reizigers vertrekken later met de stoomtrein weer naar Stadskanaal. Na aankomst van de stoomtrein in Stadskanaal zal de dieselloc met de legervoertuigen weer naar Veendam rijden. De reizigers vertrekken iets later met de stoomtrein. In Veendam worden de wagens weer aan de stoomtrein gekoppeld en wordt om 14.45 weer teruggereden naar Stadskanaal. Na aankomst te Stadskanaal zullen de legervoertuigen weer van de trein gehaald worden. De in Stadskanaal aanwezige legervoertuigen, die niet op de trein naar Veendam geplaatst worden, zullen een plekje krijgen bij of rond het station en zullen de gehele dag te bezichtigen zijn.
Dit alles onder voorbehoud.

Dit weekend word er gereden met de historische stoom- en dieseltrein en volgens de gele dienstregeling.

Vertrektijden Stadskanaal: 10.30 uur, 13.30 uur en 16.00 uur
Vertrektijden Veendam: 11.45 uur, 14.45 uur en 17.45 uur

Prijs treinkaartje retour: 12 jaar en ouder € 9.50
van 4 jaar t/m 11 jaar € 4.50

Prijs treinkaartje enkele: 12 jaar en ouder € 6.50
van 4 jaar t/m 11 jaar € 4.50

Bron: http://www.stadskanaalrail.nl/actueel/n ... om=&ucat=5&
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Historische legervoertuigen–weekend STAR 21-22 juni 2008

Bericht door Daan »

Leuk, ik kom zeker langs :)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Historische legervoertuigen–weekend STAR 21-22 juni 2008

Bericht door Cookie »

Heb zonet het convooi eens opgewacht tussen Wildervank en Bareveld, alwaar deze met +10 doorkwam:
Afbeelding
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Historische legervoertuigen–weekend STAR 21-22 juni 2008

Bericht door BR628 »

Kijk dat is leuk! :D

Oja: voor de volgende keer: je kan je witbalans het beste op zonnetje zetten. Ook is een sluitertijd van 1/500 vaak meer dan voldoende ;) Daarmee krijg je een hogere f-waarde (f8 of f9 is t beste bij de EOS350/400D) waarmee je een betere scherpte-diepte krijgt.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Historische legervoertuigen–weekend STAR 21-22 juni 2008

Bericht door Cookie »

Oke, dank voor de tips :) . Het is nog even wennen om met zo'n dSLR om te gaan, ik heb al wel gemerkt dat de instellingen wat belangrijker zijn dan met een compactje (waar je de invloed van het diafragma nauwelijks ziet naar mijn idee). Ik zal er eens mee experimenteren volgende keer ;) .
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Historische legervoertuigen–weekend STAR 21-22 juni 2008

Bericht door Daan »

Leuk plaatje, alleen was het denk ik leuker geweest om de trein iets meer van de zijkant te fotograferen, nu zie je relatief weinig van de bijzondere lading ;)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Historische legervoertuigen–weekend STAR 21-22 juni 2008

Bericht door Cookie »

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken in het veld. Probleem was echter dat de begroeiïng behoorlijk hoog was aldaar, waardoor deze hinderlijk in beeld zouden staan. Helaas ontbrak mij de tijd om nog een andere plek te zoeken :( . Op deze foto lijkt de begroeiing overigens minder erg dan het is, ik heb namelijk nog wel testfoto's gemaakt om te kijken of een andere positie geen optie was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten