Bordjestopic #6

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Bordjestopic #6

Bericht door Ardan »

Ronald schreef:De namen die "uitgegumd" zijn heb je neem ik aan? Dan ben je bij de S-bahnen wel wat onhandig te werk gegaan :wink:
Hoezo dat? :P
Bovendien worden niet alle S-Bahnstations met naam genoemd op die kaart (bij de huidige ook niet trouwens), dus heb ik behalve de grote knooppunten ook meestal het stationsbolletje weggehaald als ik hem had.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 14 nov 2012, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Suus »

Voor NRW heb je inderdaad drie lijnennetkaarten nodig wil je alle stations vangen. Jammer genoeg heeft de VRS geen plattegrond waar de Stadtbahn niet opstaat, andere verkeersverbonden zoals de VRR of de VVS hebben dat wel.

De VVS heeft trouwens elk jaar een van de beste acties die er je kan bedenken: bij elke dagkaart mag je hem de volgende dag nog een keer gebruiken: Twee dagen voor de prijs van een dus :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Ardan »

Ik vind het juist wel handig als de Stadtbahn erbij op staat, voor doorsteekjes als bijvoorbeeld Herne - Bochum met de U35 :)
Ik doe ook maar wat
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door TheKnitter »

Of Bonn Hbf-Bonn Beuel. Met de trein is dat een pokke-eind, met de tram amper 10 minuten. Ik doe het niet om stationsbordjes, maar wil wel alle stations gehad hebben. Dan ben ik al erg ver, als ik de S-bahn niet meetel.
Ik heb nu alles tussen wat links ligt van Rheine-Münster-Hamm-Hagen-Siegen qua RE en RB. Hoewel ik enkele lijntjes persé nog een keer opnieuw wil/moet doen. Heb een beetje tijd teveel gehad 2 jaar geleden, toen zat ik 3 dagen lang in NRW de regionale lijnen af te scheuren. En verder nog weekenden, enkele dagen enz.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Ronald »

Ardan schreef:
Ronald schreef:De namen die "uitgegumd" zijn heb je neem ik aan? Dan ben je bij de S-bahnen wel wat onhandig te werk gegaan :wink:
Hoezo dat? :P
Bovendien worden niet alle S-Bahnstations met naam genoemd op die kaart (bij de huidige ook niet trouwens), dus heb ik behalve de grote knooppunten ook meestal het stationsbolletje weggehaald als ik hem had.
Oh, ik dacht dat je de namen had weggepoetst, dus ook van de S-bahn-stations :oops: . Het leek me al onlogisch om de S11 naar Bergisch-Gladbach te doen, en vervolgens Bergisch-Gladbach zelf niet mee te nemen :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Suus »

Vandaag weer een strooptocht door België gedaan, maar dit keer helaas geen 100%-score kunnen halen, ik moet dus naar drie lijnen terug voor een paar stations :( Nog erger is dan een van die stations alleen bediend wordt door P-treinen :X

Van Acren heb ik maar een half bordje
Het bordje van Houraing is verzopen door een zeer kortstondige hoosbui
Het bordje van Papignies was verdwenen (en het bordje aan de andere kant was ik natuurlijk al voorbij)
Het bordje van Maffle was ook verdwenen (idem)
Het enige bordje van Brugelette zat achter een trein verstopt (weer idem)

Maar helemaal irri werd ik van Ville-Pommeroeul :evil: Eerst was de P-trein die het station zou bedienen opgeheven wegens personele problemen. Oorspronkelijk zou ik vanaf die P-trein een overstap van ongeveer een kwartier hebben in Tournai. Een kwartier later ging een IR-trein en dan zou ik nog zes minuten hebben in Tournai. Vervolgens bleek dat de IR-trein alle stops van de P-trein zou gaan overnemen, ik zag de overstap al in rook opgaan, helemaal toen het bordje van Ville-Pommerouel verdwenen was (en het bordje aan de andere kant natuurlijk al voorbij was gereden op het moment dat ik realiseerde dat het andere perron bordloos was). Gelukkig had de machinist van het klassiekje een cursus hoe pers ik elke PK uit een trein had gevolgd, want we kwamen maar met 4 minuten vertraging aan in Tournai, ondanks vier extra stops *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Suus »

Oja, en van station Cuesmes‎ (gesloten in 1988) staat er nog een lichtbak op een verder tot betongruis vermalen perron (tussen station Bergen en Frameries).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Vandaag weer een strooptocht door België gedaan, maar dit keer helaas geen 100%-score kunnen halen, ik moet dus naar drie lijnen terug voor een paar stations :( Nog erger is dan een van die stations alleen bediend wordt door P-treinen :X
Amateur :mrgreen: :duikt weg:
Bee schreef:...Het bordje van Papignies was verdwenen...
...Het bordje van Maffle was ook verdwenen ...
...toen het bordje van Ville-Pommerouel verdwenen was...
Zit daar in de buurt ook een bordjesverzamelaar of zo. Maar die neemt ze zeker allemaal mee naar huis :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Suus »

Ik stel dan ook even geen prioriteit aan die lijnen en heb een klacht neergelegd bij de NMBS dat de borden verdwenen zijn. Mocht ik ooit nog een bericht terugkrijgen dan komt het wel weer een keer :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5

Bericht door Fles »

Bee schreef:Oja, en van station Cuesmes‎ (gesloten in 1988) staat er nog een lichtbak op een verder tot betongruis vermalen perron (tussen station Bergen en Frameries).
Er staan er zelfs 4. Vorig jaar nog wel tenminste :D
Subwoofer
Berichten: 11
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 19:35

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Subwoofer »

Mag ik misschien een domme vraag stellen?
Bij de NS reclame die op tv is hebben ze het over hoe Londen Centraal staat deze zomer.
En dan zie je een bord met Londen Centraal op het station staan.
Weet iemand toevallig of deze daar echt staat, of dat dat alleen voor de reclame was?

Grt Daniël
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Suus »

Ik denk het niet, maar ik kom voorlopig niet op Leiden Centraal dus kan het niet bevestigen...

(Het verschil is maar twee letters trouwens :mrgreen: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door webguy »

Ik denk dat het een "prop" is - de hoogte van dat bord klopt ook niet helemaal...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Fles »

Kwaak kwaak kwaak. En wie heeft hem? :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door ODRAIL »

Waar is het bewijs (lees de foto) dat het hem zelf heb?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Fles »

Sukkel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Suus »

Zeg, misschien ben ik niet helemaal goed op de hoogte van de Belgische taalwetgeving, maar volgens mij voldoet dit stationsbordje er niet aan:
Afbeelding
Het station ligt namelijk in een Waalse gemeente met faciliteiten voor het Vlaams, dus zou er eerst Enghien en dan pas Edingen moeten staan toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Ronald »

Als je het bord van de andere kant gaat bekijken klopt het waarschijnlijk wel :mrgreen:
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door BrengMe »

Het maakt toch niet uit, als jemaar weet op welk station je bent...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Suus »

Belgen kunnen heel moeilijk doen over dit soort dingen :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Caspar »

Een tweetalig bord, en dat in Frankrijk :shock:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Daniel »

Nog een bijzondere tweede taal ook kom ik via Google tegen: Carcassona is de naam van de bewuste stad in het Occitaans :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Suus »

Het zou mij niet verbazen als je dat ook in Frans-Baskenland (Baskisch) of in Bretagne (Bretons, een soort Keltisch) zulke borden tegenkomt, daar wordt de lokale taal ook op bewegwijzering gebruikt :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Fles »

Komt inderdaad vaker voor. Veel vaker wel. Ook langs de duits-poolse grens, en langs de duits-tsjechische grens.

Wat dan weer wel enige bijzonderheidsfactor heeft is een DRIEtalig bordje :)


Afbeelding

Roemeens
Hongaars
Duits (blijkbaar nog een overblijfsel uit de tijd van Oostenrijk-Hongarije)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #6

Bericht door Ardan »

Hoe komen ze in GODSNAAM van Aiud bij Strassburg am Mieresch? :?: :D
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten