DE2

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
rik33
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 20:45

DE2

Bericht door rik33 »

Beste forummers,

Mijn interesse ligt vooral bij de DE2. Ik verzamel alles wat met deze treinstellen te maken heeft. Zijn er hier misschien ook mensen die interieurfoto's van de treinstellen hebben? Of misschien zelfs wel spulletjes hebben verzameld in de loop der tijd?
Ik heb zelf diverse bordjes van dit materieel, maar ook een 1e klasse bank bijvoorbeeld.

Mochten jullie nog dingetjes hebben, dan hoor ik graag van jullie. Ik heb overigens vanalles te ruil.

Groeten,

Rik.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: DE2

Bericht door Ardan »

Ik heb er vier jaar terug eens een retourrit mee gemaakt van Winterswijk naar Doetinchem (die 'open dag' viel op mijn 18e verjaardag nota bene :D ), waarbij ik veel foto's heb gemaakt, maar die staan bij mijn moeder thuis op de computer dus die heb ik zo niet ter beschikking. Ik weet wel dat de HSA vrij regelmatig aan het klussen is aan het stel dat op spoor 20 in Winterswijk staat. Ik weet niet waar je woont, maar mocht je echt interesse hebben, dan adviseer ik je eens op een dinsdagavond naar het Winterswijkse GOLS-station heen te gaan (ligt achter het hoofdstation daar), dan hebben ze clubavond (heb er een tijdje bij gezeten, vandaar dat ik dat weet). Van de leden daar zijn er ook een aantal actief bij de HSA, misschien dat je via hen eens mee kunt de trein in.
Als je in het GOLS-station bent, dan zie je een uitgebreide collectie spoorse zaken, prulletjes en dingetjes, voornamelijk uit de Achterhoek, en een enorme modelbaan van het vroegere station, de moeite waard eens te bezoeken. In de zomer zijn ze vrij regelmatig open voor publiek. Probeer eens of je de heer Ligtenbarg kunt spreken, hij is wat dat betreft een wandelende bibliotheek als het om de treinen in de Achterhoek en zo gaat, heeft ook een aantal boeken geschreven.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: DE2

Bericht door waldo79 »

Aanvulling op Ardan:
In Spoor en Trein, editie 9 uit 1998 staat een hele special over DE2.
Wellicht nog verkrijgbaar onder ISBN 978 9060130797 :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: DE2

Bericht door Suus »

Het wordt wellicht lastig met die ISBN, aangezien het een nummer is dat is ontstaan nadat het ISBN-systeem is verlengd met drie cijfers, iets wat vrij recentelijk is gebeurd. Doordat die drie cijfers ervoor zijn gekomen is ook het laatste cijfer van de ISBN (het controlecijfer) aangepast. Als ik het niet vergeet zal ik het nummer even terugrekenen naar het oude systeem en door Picarta trekken, waarschijnlijk dat het in Nederland nog wel ergens bij een bibliotheek te vinden zal zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: DE2

Bericht door Wubbo »

De ISBN die in mijn Spoor & Trein deel 9 staat is 90 6013 079 0, streepjescode 978 90 6013 079 7.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: DE2

Bericht door Fles »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten