Openttd

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
olof
Berichten: 854
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32
Locatie: Tilburg

Re: Openttd

Berichtdoor olof » Do 27 Jul 2017, 14:39

Die zien er fraai uit! Bij mij begint het inmiddels ook vrij druk te worden:

Afbeelding

jelmerrr
Berichten: 515
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Openttd

Berichtdoor jelmerrr » Do 27 Jul 2017, 17:24

in wat voor jaar beginnen jullie?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3786
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Openttd

Berichtdoor ArrivaBas » Do 27 Jul 2017, 18:08

Ik begin regelmatig in 1950 of 1960. Als ik de map die gebaseerd is op de in bouw zijnde EEP-route van mij eens afbouw start ik die in 1898.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Lijn 45
Berichten: 1221
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Openttd

Berichtdoor Lijn 45 » Do 27 Jul 2017, 19:02

Ik begin meestal in 1900, maar dat is meer omdat ik het jaar vergeet aan te passen. :X

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 4278
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Openttd

Berichtdoor Chrysa » Do 27 Jul 2017, 19:40

2000, vind die oude zooi maar niets. :v

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1574
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Openttd

Berichtdoor julsteren » Do 27 Jul 2017, 21:56

Vaak ergens rond een tijdstip tussen 1990 en 2016. Enkel scenario start ik rond 1700 (paard en wagens), of rond 1840 (start van de stoomtreinen).

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 843
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Openttd

Berichtdoor SLToilet » Vr 28 Jul 2017, 07:52

Soms start ik zelf ook weleens iets na 1700 om vervolgens de eerste 150 jaar puur te focussen op paardenkarren :mrgreen:

Dan heb je een mooi netwerk en mag je daarna alles overhoop gooien als de treinen ruimte gaan opeisen. De steden zijn dan natuurlijk al gegroeid als kool.

Uiteraard wel met bijbehorende GRF'jes.

jelmerrr
Berichten: 515
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Openttd

Berichtdoor jelmerrr » Za 05 Aug 2017, 16:43

Ik heb in OTTD de dgrl nagemaakt van NS qua tijden :D
Nu verder met Arriva

jelmerrr
Berichten: 515
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Openttd

Berichtdoor jelmerrr » Wo 09 Aug 2017, 08:40

inmiddels ook Arriva en Connexxion gedaan (ik doe wel alleen de treinen natuurlijk) *O* *O* *O*

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 843
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Openttd

Berichtdoor SLToilet » Zo 08 Okt 2017, 21:09

*even een kleine schop

Het netwerk in Nederland heb ik op de HSL na afgerond, nu ook de Noordelijke Nevenlijnen zijn aangelegd. Voor de speling met de dienstregeling met dubbelspoor erin maar alles verloopt wel zo soepel, je zou het met wat rekenwerk terug kunnen krijgen naar enkelspoor op veel baanvakken, ook omdat (in tegenstelling tot de drukke baanvakken waar treinen mekaar gauw overhoop liggen) nooit echt een trein vertraagd raakt. Verder is een versnelling doorgevoerd in Limburg en op Zwolle-Groningen. Nu rijden 407 treinen tegelijkertijd over het ijzer in het laagland heen.

Afbeelding
De rechte lijn bij Zeeland is eerder toegevoegd vanwege oplopende vertragingen in het begin, deze zijn nu opgelost en het spoor is ontkoppeld. IJmuiden en Stadskanaal kregen een reactivatie (naast het in eerdere posts genoemde Kesteren voor een rechtstreekse IC naar Nijmegen).

De noordelijke nevenlijnen heb ik het volgende gegeven:
1x/u Sneltrein Harlingen-Franeker-Leeuwarden-Buitenpost-Groningen-Hoogezand-Veendam-Stadskanaal
1x/u Sneltrein Sneek-Leeuwarden-(dezelfde stations)-Hoogezand-Winschoten-Leer
1x/u Stoptrein Harlingen-Groningen
1x/u Stoptrein Stavoren-Groningen
2x/u Stoptrein Delfzijl-Assen (de extra treinen in Assen rijden mooi door naar Delfzijl :D )
1x/u Stoptrein Roodeschool-Stadskanaal (die laatste blij)
1x/u Stoptrein Roodeschool-Leer

Nou hoor ik het gelijk zeggen: Mantgum, Deinum, Dronrijp (allen 1x), Sappemeer, Kropswolde (beide 2x)... minder? Helaas ja. Maar het is niet buitenproportioneel weinig voor de dorpen van deze grootte. Wel kijk ik nog naar een oplossing waardoor Sneek (2x) en Mantgum (1x) meer treinen krijgen (bv 3x/2x). Voor de Groningse kleintjes geldt echter dat doorrijden nogal wat tijd bespaart zeker als Stadskanaal en Leer de eindpunten zijn ipv Winschoten en Veendam.

De intercity van Groningen naar Den Haag Centraal (die over de Hanzelijn) heeft de volgende opvallende statistieken:
Totale reistijd Almere-Groningen: 1:40.
Reistijd Assen-Zwolle: 0:40.
Kwam er zonder aan het spoor of de snelheid van de trein* te rommelen uit *trein*
*maximumsnelheid is 300km/u ter simulatie

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 4468
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Openttd

Berichtdoor Z2N » Di 10 Okt 2017, 15:56

Het kan aan mij liggen hoor, maar heb je iets tegen Boskoop? Ik mis namelijk een lijntje op de kaart... (A)
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 35260
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Openttd

Berichtdoor Suus » Di 10 Okt 2017, 16:03

Een aversie tegen Waddinxveen kan ik daarentegen volledig begrijpen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 4468
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Openttd

Berichtdoor Z2N » Di 10 Okt 2017, 16:16

Hear Hear!
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 843
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Openttd

Berichtdoor SLToilet » Za 30 Dec 2017, 19:24

Helaas voor iedereen met een aversie tegen Waddinxveen, het was nog gewoon vergeten, maar nu kun je ernaartoe!

Afbeelding
Het hele netwerk. Enkele lijnen naar het buitenland en goederenlijnen uitgezonderd.

En de HSL zit er ook in. Wederom heb ik veel tijd in de versnelling van verschillende lijnen zitten. Materieel is vervangen zodat Roosendaal-Zwolle ongeveer 2,5 uur duurt. Omdat stoptreinen eerst nog dwarszaten moest een forse vertraging worden weggewerkt. Alle sprinters moesten bovendien vervangen worden. Veel inhaalspoortjes zijn aangelegd, een deel is weer weggehaald. Nu rijden ze min of meer op tijd in de 2,5 uur. Alleen de lijnen naar Amsterdam zijn nog ietwat langzamer dan de bedoeling is. Eén uitzondering: de IC-Direct! Van Breda naar Schiphol doet hij in 45 minuten, wat korter is dan de huidige werkelijkheid, al scheelt het maar weinig meer als de ICNG gaat rijden. Het gehele traject legt hij in 1:01 uur af. Ook de IC Den Haag-Venlo is erop gelegd. Deze wordt niet ingekort omdat ik een ander PHS-plan heb zoals eerder besproken in het draadje. Het komt ook beter uit als deze trein wordt verlengd naar Duitsland.

Afbeelding
De IC-Direct in actie bij de Moerdijkbrug


Terug naar “OV als Hobby”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten