Pagina 2 van 17

Re: Openttd

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 13:05
door marvinkok
Voor de liefhebber nog even 2 plaatjes uit een oudere map.

1. Het centrale punt van de map, Enschede. Ook hier is een S-Bahn systeem te zien dat geheel los ligt van de rest van het spoornetwerk.
Afbeelding

2. Ten noordwesten van Enschede ligt het centrale goederenstation. Net als op mijn vorige shots wordt erts en een beetje steenkool vanuit de hele map naar hier gevoerd, waarna staaltreinen het staal weer verder transporteren. Al het hout uit de regio wordt met vrachtwagens via snelwegen hierheen gevoerd, overgeladen op treinen en naar de houtzagerij gebracht. Goederen worden ook hier gelost en met vrachtwagens verder getransporteert. rechtsboven is een kleine wachtruimte voor aankomende en vertrekkende goederentreinen (het wil nog wel eens druk zijn, zeker omdat het een kopstation is). Erts en hout wordt uit de buurt ook aangevoerd via schip, vandaar de haven.

Afbeelding

Re: Openttd

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 15:18
door Stéphane
Ik wist niet dat je tegenwoordig ook transferia kan bouwen.
Met die nieuwe graphics en die stadsverbeteringsset krijg ik zin om terug spelen.
De TGV set is best goed weet ik nog.
Maar als je trams wit neem je best de NL set de Amerikaanse set is nogal log (lompe masten e.d.).

Re: Openttd

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 15:46
door microshit
Er zit al best een tijd een optie in de orders voor het "overladen". Is best grappig om te doen ja, vind het zelf een leuke uitdaging om vanuit alle fabrieken alle goederen naar één station te brengen en vanuit daar verder te verspreiden. Niet efficient, wel leuk.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 16:20
door Daniel
´tis niet alleen leuk, voor je opbrengsten kan het ook heel gunstig uitwerken omdat je met één volle i.p.v. tig halflege treinen kunt rijden.
Maar die stations waar je de lading hout ziet liggen wachten zijn ook wel leuk, die zitten ook in een uitbreidingsset neem ik aan?

Re: Openttd

Geplaatst: di 06 aug 2013, 07:51
door marvinkok
Industrial stations renewal inderdaad.
Ik gebruik nog versie 0.8 zie ik, kan inmiddels al wel weer een nieuwere zijn.
Die stapels hout, goederen en staalrollen zie je alleen als er ook daadwerkelijk van die goederen liggen te wachten om getransporteerd te worden.

Re: Openttd

Geplaatst: di 06 aug 2013, 08:58
door Suus
Ik zie dat die zelfs beweegbare deuren op basis van PBS-seinen heeft :o

Normaal doe ik niet aan goederenvervoer omdat ik het altijd zo'n gedoe vind. Heb je net een enorm afgiftepunt voor olie gebouwd, stoppen de olieplatformen in de zee er opeens mee :evil:

Re: Openttd

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 14:17
door Karl
Naar aanleiding van (onder meer) dit topic ook maar eens openttd gedownload (gisteren) en er een paar uurtjes mee gespeeld. Ik heb een scenario van Duitsland gedownload en wat Duitse voertuigen; maar hoe combineer ik één en ander? De dingen die ik op internet vind, lijken allemaal over eerdere versies te gaan.

Ik snap dat newgrf niet in scenario's geladen kunnen worden, ivm stabiliteit van het spel; maar dat je dit moet aanpassen in de scenario editor; maar waar kan ik dan newgrf in het scenario toevoegen?

Re: Openttd

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 14:19
door Etienne
Met die NewGRF-instellingen kan ik ook wel wat hulp gebruiken ja. (A)

Re: Openttd

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 15:01
door Suus
Vroeger kon dat wel, maar sinds versie 1.1 is het niet meer mogelijk om NewGFR's toe te voegen aan bestaande savegames of scenario's omdat er bijna altijd crashes veroorzaakte. Als je dus met NewGFR's wil spelen moet je die dus eerst instellen in het startscherm en dan een nieuw spel beginnen. Je kan eventueel een heightmap van Duitsland gebruiken om zelf een scenario te maken met Duitse voertuigen.

Zie verder ook de handleiding op http://wiki.openttd.org/NewGRF

Re: Openttd

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 17:42
door JWM
Als ik die screenshots zo zie is het wel een heleboel uitbreidingssets geleden dat ik dit nog gespeeld heb :P

Re: Openttd

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 17:56
door MdJ
Ik heb versie 1.3.2 draaien, maar kon wel NewGRF's toevoegen aan m'n scenario.

In je console (over het algemeen via de knop ` / ~ op je toetsenbord moet je

Code: Selecteer alles

set scenario_developer 1
intikken. Vervolgens via de scenarioeditor kun je je NewGRF's toevoegen.

Re: Openttd

Geplaatst: do 08 aug 2013, 22:10
door Wubbo
Ik heb regelmatig lopen klooien met newgrf's, en dat ging bij mij altijd goed. Zeker als je nog in het begin van het spel zit kan het niet zo veel kwaad.

Re: Openttd

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 11:59
door Daniel
In de nieuwere versies is het echter fysiek onmogelijk gemaakt. Maargoed, dan maar weereens een spel vanaf het begin begonnnen, ook wel weer eens leuk.

Re: Openttd

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 12:04
door marvinkok
Met die code van MdJ lukt het ook om tijdens een spel nieuwe Grf's toe te voegen, heb het gisteren zelf geprobeerd met de Dutch Station Addidtion set, en het werkt allemaal prima. Dus opnieuw beginnen hoeft niet per sé ;)

Re: Openttd

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 13:32
door Etienne
Heb wat zitten klooien met die NewGRF's, maar ik krijg geen NL-treinen of stationsset. Ligt dat dan aan de versie of iets anders?

Re: Openttd

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 19:38
door Daniel
Heb je ze ook al toegevoegd (actief gemaakt) bij de NewGRF instellingen?

Re: Openttd

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 20:54
door Stéphane
Even een overzichtje van welke uitbreidingspacks mede-forumleden aanbevelen:

Steden:
- Swedish house set (julsteren)

Voertuigen:
- Dach Train set (Julsteren, Daniel)
- DBXL set (marvinkok)
-Dutch Train Set (marvinkok)
-Dutch Tramset (marvinkok)
-Industrial Station Renewal als je je goederen wil zien liggen (marvinkok)
Stations:
-TTRS met Nederlandse seinen en bovenleiding (marvinkok)

Re: Openttd

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 21:40
door Etienne
Daniel schreef:Heb je ze ook al toegevoegd (actief gemaakt) bij de NewGRF instellingen?
Juist, dat was ik vergeten. :pos:

Re: Openttd

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 21:56
door Wubbo
Dutch signals heb ik ook, en de Dutch Station Set (en de addition daarvan). Een van de weinige goede graphics met bussen is Long Vehicles.

Re: Openttd

Geplaatst: za 10 aug 2013, 06:31
door tsov
Nieuwe verslaving! :pos:

Re: Openttd

Geplaatst: za 10 aug 2013, 17:18
door webguy
Hmm, heb het nu ook weer even een dagje opgepakt. Opzich leuk spel, maar sommige dingen blijven stom. Ik heb ook een tijd Locomotion gespeeld, dat is de "officiele" doorontwikkeling van Transport Tycoon Deluxe, en sommige dingen waren beter uitgedacht.
Bijvoorbeeld Roller Coaster Tycoon achtige hellingen zodat je de stijlheid kan bepalen. Nu als ik een over een hoogteverschil bouw, mag ik eerst het halve landschap egaliseren om te voorkomen dat mn treinen voor elk wissewasje naar 40 km/u afremmen.
Nog zo'n ding is het bomen trucje. Als je iets niet mag van een gemeente, ga je bomen planten, en dan mag het vaak opeens wel (als je het niet te gek maakt ofzo). Laat me een boete betalen voor een vergunning ofzo, iets zodat ik niet al mn werk om iets neer te zetten ongedaan moet maken of niet kan toepassen.
Stations in tunnels kan geloof ik ook in Locomotion, maar lukt in TTD niet.
Er schijnt trouwens een Android/iOS game "Transport Tycoon" te komen waarin Chris Sawyers aan heeft meegewerkt.

Re: Openttd

Geplaatst: za 10 aug 2013, 18:21
door Stéphane
Van openttd bestaat al een android app.
Leuk voor op de tablet want voor op een smartphonescherm is het nogal onhandig.

Re: Openttd

Geplaatst: za 10 aug 2013, 18:56
door Daniel
Kwam ook nog wel een nadeeltje van NewGRFs in een bestaande savegame tegen... nadat ik DutchTracks (als ik me niet vergis) had toegevoegd waren alle elektrische spoorlijnen rangeerspoor met Vmax 40 geworden. Kost dan weer een paar miljoen om de hele berg spoor weer gewoon regulier spoor te maken :P
En het ergste was nog wel dat ik 't daarna vergat op te slaan :oops:

Re: Openttd

Geplaatst: za 10 aug 2013, 19:27
door Etienne
Ook een nadeel is dat NewGRF's van Nederland niet samengaan met de kaart Nederland bij mij die ik gedownload heb. :(

Re: Openttd

Geplaatst: za 10 aug 2013, 21:11
door microshit
Via de Online Content Zoeken menu heb ik een de map "Netherlands with NewGRF" gevonden. Download deze, en alle NewGRF die deze nodig heeft (de nederlandse treinen, rails etc), en dan kun je Nederland perfect nabouwen :)