OMSI

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door webguy »

Er zijn echt alleen bij hoge uitzondering mogelijkheden om een videokaart te upgraden. Reken er dus maar niet op.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OMSI

Bericht door nvdw »

OMSI 2 is uit en de ervaringen van mensen zijn tweeledig: niet iedereen haalt meer beeldjes per seconde dan voorheen (soms zelfs minder) en veel gebruikers hebben last van bugs en crashes. Daar wordt nu aan gewerkt. Tot die tijd houd ik de poen maar even op zak :)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Milco »

Hmm... Ik heb 'm net besteld. Ik zie het wel! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OMSI

Bericht door htm_tram »

OMSI 2 werkt redelijk hier. Wel leuk dat en nou ook gelede bussen gebruikt kunnen worden. Alleen die gelede MAN die er standaard bij zit is zo traag. Heb de 3 en 4 deurs gelede citaro die trekt net ff wat sneller op. :pos: :D
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OMSI

Bericht door Ronald »

Ik zag 'm bij Saturn in München en heb 'm toch maar gekocht. Leuk spel, erg realistisch moet ik zeggen. En die passagiers kunnen behoorlijk klagen zeg -o-
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OMSI

Bericht door Ronald »

Ik heb voor de stadsdienst Ahlheim een serie Jelcz Vecto CNG aangeschaft :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OMSI

Bericht door Hainje »

Ronald schreef:Ik zag 'm bij Saturn in München en heb 'm toch maar gekocht. Leuk spel, erg realistisch moet ik zeggen. En die passagiers kunnen behoorlijk klagen zeg -o-
Realistisch spel dus. :P
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OMSI

Bericht door OmniLezer »

Even uitleggen. Ik ken dit spel alleen van Youtubers die niets van bussen afweten en de mensen die er vanaf weten, maken meestal saaie gameplays.

Maar wat kan je allemaal bij OMSI?
- bus rijden
- ...
- ...

(Zou iemand de lijst kunnen aanvullen. Als die gene er vanaf weet ten minste.)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door bjorn keith »

Met OMSI kan je inderdaad bus rijden. Maar het is niet alleen het rijden: er moeten kaartjes aan passagiers worden verkocht, de temperatuur in de bus moet goed zijn, de IBIS moet ingesteld worden, halteafroep moet gedaan worden enzovoort enzovoort. Ook is het mogelijk om zelf een route of eventueel zelfs een bus te bouwen. In beide gaat uiteraard veel tijd zitten. :wink:
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OMSI

Bericht door OmniLezer »

Bjorn, die lijnen bouwen Enzo, kan dat in-game of mot dat met Mods. Want ik ben niet goed met modden. Zo hetzelfde vraag ik voor bussen bouwen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door bjorn keith »

Voor het bouwen van routes is er een editor meegeleverd bij OMSI. Bussen moeten worden gemaakt in een 3D programma als Blender. Dit soort programma's heb je niet in een middagje onder de knie. Eerst moet er geoefend worden met simpele gebouwtjes e.d. voordat het lukt om een fatsoenlijke bus te bouwen. Het route bouwen is een stukje makkelijker te leren maar er gaat uiteraard veel tijd in zitten.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OMSI

Bericht door nvdw »

Het bouwen van een eigen kaart of het zelf maken van routes op een bestaande kaart doe je inderdaad in de bijgeleverde editor. Als je er zelf niet zo handig mee bent: genoeg maps, mods en bussen te krijgen.

Het is een bussimulator dus rijd je met een bus.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OMSI

Bericht door Niek »

OMSI is in de aanbieding in de Steam Store, 50%korting
https://store.steampowered.com/app/252530/?snr=1_702_4_
zone2000
Berichten: 522
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: OMSI

Bericht door zone2000 »

heb de game een paar maanden geleden gekocht maar vind het toch wel een tegenvaller. grafisch matig, rijden is bagger en dan al die instellingen :') voordat je een uberhaupt een ritje kan doen ben je 15 minuten verder (zeker als je de game voor het eerst speelt).

De makers zouden eens naar ETS2 moeten kijken.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OMSI

Bericht door OmniLezer »

Die Editor is een soort van In-game. Met In-game bedoel ik dat het is gemaakt door de mensen van OMSI zelf. Maar ik snap het wel.

Dan is OMSI geen game voor mij, maar ik wil wel een alternatief voor Bussimulator 2012/2013, want die zijn eentonig. Dus vandaar dat ik aan het zoeken ben in en om OMSI.

Thanx voor de info. Ik zal hier vast nog terugkomen voor meer.

ETS is inderdaad makkelijk.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OMSI

Bericht door Stefan »

zone2000 schreef:heb de game een paar maanden geleden gekocht maar vind het toch wel een tegenvaller. grafisch matig, rijden is bagger en dan al die instellingen :') voordat je een uberhaupt een ritje kan doen ben je 15 minuten verder (zeker als je de game voor het eerst speelt).

De makers zouden eens naar ETS2 moeten kijken.
Rijden is bagger?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

zone2000 schreef:heb de game een paar maanden geleden gekocht maar vind het toch wel een tegenvaller. grafisch matig, rijden is bagger en dan al die instellingen :') voordat je een uberhaupt een ritje kan doen ben je 15 minuten verder (zeker als je de game voor het eerst speelt).

De makers zouden eens naar ETS2 moeten kijken.
Misschien moet je eerst es naar jezelf kijken. als je de controls niet goed weet rijdt ú inderdaad bagger.
Trouwens niet om u af te kraken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door bjorn keith »

Het rijden in OMSI is realistischer dan in ETS2. :wink:
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OMSI

Bericht door Stefan »

Dat is inderdaad precies wat ik wou zeggen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door deadlock »

Ronald schreef:Ik heb voor de stadsdienst Ahlheim een serie Jelcz Vecto CNG aangeschaft :)

Afbeelding
DIT stottert? Wtf?

Het is net Rise of The Triad man.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
QReiziger
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 02 feb 2015, 21:17

Re: OMSI

Bericht door QReiziger »

Ik blijf ht een prachtig spel vinden. Ik ben nu bezig om een fictieve, Nederlandse map te maken, met zoveel mogelijk Nederlandse aspecten erin.

Naar de plannen die nu gemaakt zijn, komen er 5 routes, busbanen (wat je weinig ziet in OMSI 2 maps -o-), Nederlandse bushokjes, en nog meer.

Dit is ook gelijk me eerste project. :)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OMSI

Bericht door nvdw »

deadlock schreef:DIT stottert? Wtf?

Het is net Rise of The Triad man.
Lol.

OMSI is een uit de hand gelopen hobby van twee (inmiddels voormalige) vrienden. Die hebben de boel zelf ontwikkeld, helaas wel op basis van 32-bit. Grafisch kan het niet in de schaduw staan van ETS2 maar daar steekt wel een groter team achter.

MSTS zoog ook, maar was wel het beste op simgebied in zijn genre. En qua bussims zijn er eigenlijk geen fatsoenlijke alternatieven. De physics zijn namelijk wel goed voor elkaar.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OMSI

Bericht door OmniLezer »

Dit betekent voor mij;
- Unity 5
- Kickstarter
- Nieuwe laptop
- OMSI
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
zone2000
Berichten: 522
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: OMSI

Bericht door zone2000 »

ArrivaBas schreef:
zone2000 schreef:heb de game een paar maanden geleden gekocht maar vind het toch wel een tegenvaller. grafisch matig, rijden is bagger en dan al die instellingen :') voordat je een uberhaupt een ritje kan doen ben je 15 minuten verder (zeker als je de game voor het eerst speelt).

De makers zouden eens naar ETS2 moeten kijken.
Misschien moet je eerst es naar jezelf kijken. als je de controls niet goed weet rijdt ú inderdaad bagger.
Trouwens niet om u af te kraken.
als ik een handleiding moet pakken voordat ik uberhaupt een ritje kan doen haak ik al snel af. :@

de bus starten lukte nog wel, maar dan al die instellingen, dat kan echt stukken gebruiksvriendelijker. realistisch? ja, maar voor de beginner niet echt fijn.
Het rijden in OMSI is realistischer dan in ETS2
alleen al de manier waarop het stuur draait bij OMSI, ik vind het nergens op lijken.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OMSI

Bericht door OmniLezer »

Okee, ik vraag me af waarom er geen Scania's en VDL's zijn in OMSI(als mods of zo)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten