Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door julsteren »

Gudden Dag!
Op zaterdag 22 en zondag 23 juli 2017 ben ik samen met reisgenoot Ruben naar Luxemburg afgetogen, meerdaagse reizen komen in mijn verslagen nooit voor, nu wel. In Nederland gebruikte ik mijn WeekendVrij abonnement. In België een tweetal go-pass 1's, 2 spotgoedkope grenskaartjes naar Luxemburg, en een dagkaart 1e klas van de CFL, een Dagesbiljee.

Natuurlijk heb ik ook een filmpje gemaakt:
https://youtu.be/u1B3xd621ZU
Ik hoef nog maar 30 abonnees totdat ik er 500 heb, stille hint :X :')

Afbeelding
We beginnen om 4 uur op station Almelo de Riet, om 15:15 was ik klaar met mijn werk (bezorgingen voor een supermarkt), en na wat inkopen en een bak leut was ik tegen vieren op dit station om naar huis te gaan, tijdens het wachten op de trein passeerde deze buffel op weg naar Zwolle. In december dit jaar valt het doek voor dit type trein en gaat Syntus/Keolis hier rijden met flirts.

Afbeelding
Om 20:20 nam ik de trein naar Aml vanaf Borne, daar stapte ik over op de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] naar Apd die ik nam tot Dv, reisgenoot stapt in op Deventer Colmschate, tot Dvc doodde ik de tijd in de eerste klas van de DD-AR met een alcoholvrij biertje.

Afbeelding
En hier staat die dan op Deventer, nog 3 haltes tot Apeldoorn, maar wij gingen hier verder per Intercity.

Afbeelding
Een klein uurtje later was het donker en troffen we VIRMm 9411 op station Utrecht Centraal.

Er waren werkzaamheden tussen 's-Hertogenbosch en Boxtel, dus daar reden bussen, en die bussen doen er wat langer over dan de trein, daardoor ging de laatste bus vanuit Den Bosch naar Boxtel, niet naar Boxtel. Maar door naar alle intercitystations tot Maastricht/Heerlen. Het was een beetje een gedoe, maar uiteindelijk is alles gesplitst in twee bussen, onze bus, ging naar Eindhoven, Weert en Maastricht en de andere bus deed Eindhoven, Roermond, Sittard en Heerlen aan. Omdat dat zo makkelijker uitkwam.

Afbeelding
En daar stond het spul dan in de rij op spoor 1, vrouw rechts vond het maken van de selfie wel leuk en wou er bij op.

De geplande aankomsttijd in Maastricht is 2:36, maar doordat we een aantal tussenstops konden overslaan kwamen we aan om 1:55 in maastricht, de volgende drie foto's heb ik uit mijn instagram-verhaal geplukt, maar wil ik toch in dit verslag stoppen.

Afbeelding
Om 2:15 bereikten we de westelijke buitenwijken van Maastricht. Leuk zo in de nacht. Tussen al dat agressieve en dronken uitgaanspubliek. Gelukkig waren we met z'n tweeën.

Het lopen ging gewoon verder...

Afbeelding
Het regende lichtjes, dus mijn koppie werd nat. Om 4:00 waren we in Mopertingen. Waar er nog brood in de broodautomaat zat en de straat volledig groen belicht was door een groen kruis van de plaatselijke apotheek.

Afbeelding
En om half zes stonden we op station Bilzen. Een half uur voor de eerste trein van de dag! :Y

Afbeelding
De zon kwam ook al op, mooi gezicht zo, mijn voeten waren er wat minder aan toe.

Omdat er zo vroeg nog geen treinen vanuit Luik richting Marloie/Troisvierges rijden op een zondag ochtend hadden we wat tijd over, dit deden we door in Herstal even uit te stappen.

Afbeelding
Hier de trein die ons van Bilzen naar Herstal bracht.

Afbeelding
En hier de volgende trein naar Luik, een klassiekje.

Afbeelding
En niet veel later stonden we in Luik, tijd voor ontbijt, en tijd voor koffie.

Afbeelding
Intussen was er ook een rechtstreekse trein naar Luxemburg aangekomen. Deze namen wij niet, wij reisden ''om'' via Marloie, waarmee je tien minuten later bent in Luxembrurg, die trein vertrekt 5 minuten later uit Luik dan de rechtstreekse trein.

Afbeelding
Geen gezond, wel een bewust ontbijt. :')

Afbeelding
En een uurtje later stonden we in Marloie, waar je een mooie aansluiting hebt op de IC naar Luxemburg.

Afbeelding
Het interieur van de IC naar Luxemburg, deense neus hadden we. Leuke treintjes.

Afbeelding
En na anderhalf uur in het neusje stonden we op station Luxemburg, met hier een line-up van: een CFL2000, een Frans dubbeldeksgeval, een CFL4000 (traxx) en een TGV Duplex.

Afbeelding
Hier de trein waar we uit kwamen, met links ervan de stoptrein naar Kleinbettingen (laatste station voor Arlon).

Afbeelding
Het station.

Afbeelding
En hier de straat richting het centrum van de stad.

Afbeelding
Het vertrekbord in de grote hal van het station. Onze volgende trein was de RB naar Berchem, Esch en Rodange. Brugge stopte hij niet. die flap is blijven haken van een ICT naar Blankenberge.

Afbeelding
Er stond een TGV die naar Montpellier ging.

Afbeelding
De trein naar Rodange werd gereden door twee stellen van het type 2200.

Afbeelding
We reisden 1e klas, dus we mochten onze lange Nederlanse lichamen wringen in deze voor Franse mensen gebouwde regionale trein.

Afbeelding
We waren uitgestapt op station Belval-Université, niet de mooiste plek om te komen. Wij gaven het al de bijnaam Luxemburg Bijlmer ArenA.

Afbeelding
De zuiduitgang van dat station ligt in Frankrijk, leuk om te zijn voor 20 seconden, langer niet. Terug naar Luxemburg.

Afbeelding
Op de terugweg uitgestapt in Bettembourg. Hier namen wij de RE uit Metz-Ville naar Luxemburg, die gelukkig met Luxemburgs materieel werd gereden.

Afbeelding
Onze volgende trein was de RB naar Wasserbillig. Waarin ik even heerlijk heb liggen slapen.

Afbeelding
Het interieur.

Afbeelding
In Wasserbillig hadden we twee minuten keertijd op de RE uit Koblenz terug naar Luxemburg. Deze reed met Kiss.

Afbeelding
Het interieur, 1e klas, we hadden de coupé voor onszelf, in alle Luxemburgse treinen hadden we die voor onszelf. Zegt voldoende.

Afbeelding
Het uitzicht op de stad vanuit de trein, prachtig!

Afbeelding
En dan hier de laatste binnenlandse trein die we namen, een Dosto. Tot Ettelbruck namen we deze trein.

Afbeelding
Eerste klas met fatsoenlijke beenruimte.

Afbeelding
En hier station Ettelbruck.

Afbeelding
De eerste klas van de IC naar Luik en Liers, we reisden 1e klas tot Troisvierges, vanaf daar 2e klas tot Rottterdam Centraal.

In Luik stapten we over op de IC-1 richting Oostende, tot Leuven. Vanaf Leuven de IC naar Antwerpen-Centraal via Brussels-Airport-Zaventem, Mechelen en Antwerpen-Berchem (reed met Desiro, bah.).

Afbeelding
In Antwerpen werd in recordtempo friet gehaald bij eethuis de laet op het Astridplein, direct weer de Benelux in, tot Rotterdam Centraal, vanaf daar met ICD naar Schiphol, overstappen op de IC naar Leeuwarden die met VIRMm reed, in Zwolle eruit, Ruben naar Dv met de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie], ik naar Bn met de [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie]. En einde rit, heerlijke dag gehad, helemaal gesloopt.

Maar het was het wel waard. Bedankt voor het lezen! *O* :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door Aking »

Gast...

Waarom de neuck, loop je midden in de nacht naar België? :')

Maar leuk hoor, verder :Y

Oh, en waarom ben je in Wasserbillig niet met 't internationale pontje naar Oberbillig gegaan voor een paar grijpstuivers? *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door isadora »

Dank Julsteren, een flinke tocht voor twee dagen. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door Suus »

Zou je je foto's wat kunnen verkleinen Julsteren, de browser vindt het allemaal niet zo leuk... :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door ZO6176 »

Hi.
Bedankt voor het delen. Doet me denken aan vroeger toen ik met vrienden in de 90-er jaren een dagje op en neer naar Luxemburg ging met de auto. Terug goedkoop tanken en drank inslaan.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door Mr-W »

Ipv een hotel, gewoon een avondwandeling naar België :lol:

Leuk verslag om te lezen :pos:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door Chrysa »

Die wandeling... :') _O_
Leuk verslagje, heb zelf ook zo'n belachelijke reis gepland staan.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door jelmerrr »

Leuk verslag
al zou ik die wandeling nooit doen in de nacht :mrgreen:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door en-es »

Heb ruim 30 jaar geleden ooit eens een dagtocht naar Clervaux gemaakt waarbij ik heen en terug de rechtstreekse weekendtrein Haarlem-Luxemburg nam.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door Zugführer »

Gaaf! Die nachtelijke wandeling ook :')
Leuk verslagje :pos:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Naar Luxemburg op en neer in 26 uur (37 foto's, 1 filmpje)

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Gast...

Waarom de neuck, loop je midden in de nacht naar België? :')
Omdat het kan?
Voor later ? :)
Is toch leuk, zo'n avontuur.

Ik ben vooral verbaast dat er op zondagochtend om 6 uur al een trein in die hoek in België rijdt... :shock:
Buiten het nachtnet heb je dat in NL, volgens mij, niet.

Doet mij weer denken aan die keer op nieuwjaarsdag... dat ik op A'dam Amstel mocht wachten tot half negen in de ochtend voordat de stopper naar Utrecht kwam.. (begin deze eeuw..) :( :(
Aking schreef: Oh, en waarom ben je in Wasserbillig niet met 't internationale pontje naar Oberbillig gegaan voor een paar grijpstuivers? *O*
Gebrek aan tijd?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten